Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør jeg avlive hunden min etter denne episoden?


Hønefar

Recommended Posts

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Eeeeh?

For det første; hvorfor flirer du, og fortsetter med det du driver med, for SÅ å straffe hunden? Tror du den skjønner noe av det? Eller er du bare redd den skal komme og spise deg?

For det andre; hva er det egentlig du driver med på denne videoen? Ser ut for meg som om du rett ut erter hunden, ved å legge godbit på nesa, for så å ta den tilbake igjen? En ting er å trene på å vente på værsågod, men å rett ut erte hunden, det er ikke pent.

Jeg ser to muligheter; 1. hunden ble "sur" og bet deg fordi du tok godbiten eller 2. Hunden prøvde å få tak i godbiten, ikke deg, og det hele var et uhell.

Kanskje en litt mer detaljert forklaring er på sin plass?

Og en ting til... Jeg klør meg litt i hodet over at en som er SÅ redd for en liten dachs har hund i det hele tatt... Men det er nå bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare ironi da. :)

Jaha?

Uansett hvordan man snur og vender på det, så er det noe feil her. Når vedkommendes reaksjon var "Å FY F**N!", etterfulgt av å rygge to meter, så antar jeg at det ikke var med vilje, liksom.

Men for all del - det er jo kjempemorsomt. Det var jo en dachs, ikke en rottweiler. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg Hønefar, men er det ikke på tide at du slutter å se på hundesonen (og hundeholdet ditt?) som en vits? Det er greit å lage tråder på tull innimellom, men da bør det komme klart fram at det er en spøk.

Når spøken som i dette tilfellet går utover hunden din og ikke bare oss godtroende sonister, er det ikke morsomt i det hele tatt. Hvordan i h..... kan du finne på å fjerne godbiten som hunden jobber helt korrekt for å få! :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke jeg, men jeg ser ei bikkje som demper som bare **** før eier tar tak i godbiten og bikkja glefser... Den glefser nok ikke KUN etter godbiten syns jeg iallefall...

Hele situasjonen sku heller vært avbrutt da bikkja tydelig ikke trives til å begynne med. Men å straffe den ETTER du ble ferdig med denne filmen.. ETTER at bikkja fikk fortsette med godbit triks og du har flirt, det blir for dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg Hønefar, men er det ikke på tide at du slutter å se på hundesonen (og hundeholdet ditt?) som en vits? Det er greit å lage tråder på tull innimellom, men da bør det komme klart fram at det er en spøk.

Når spøken som i dette tilfellet går utover hunden din og ikke bare oss godtroende sonister, er det ikke morsomt i det hele tatt. Hvordan i h..... kan du finne på å fjerne godbiten som hunden jobber helt korrekt for å få! :angry2:

Blablabla

Om du ser litt mer nøye på den én gang til prøver jeg faktisk å flytte kjøttbollen litt lenger frem da hun ikke forsto hva hun skulle gjøre (vi hadde prøvd trikset et par ganger før bare). Hvor du får det fra at jeg tuller med henne kan jeg ikke helt forstå da det kommer klart frem at jeg prøver å lære henne noe.

Du kan jo se hvor mye hun forstår her:

http://s127.photobucket.com/albums/p128/Su...mgAnch=imgAnch1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner poenget ditt, men ikke hvorfor du sku fortsette å trene for SÅ å straffe bikkja? Da burde det jo fått konsekvenser det sekundet hun beit etter deg, og ikke ETTER hu har vært flink å hatt godbiten på nesa?

Og for å få henne til å skjønne at hu kan få godbiten, kan du jo bare føre en ny godbit ned foran nesa hennes, så vil hu bukke med hodet og den kjøttbollen falle ned... Åssen du skal få henne til å kaste hodet i været for å ta godbiten veit jeg ikke, men du kan jo prøve å kaste en ny en til henne, for å se om hun tar den.

Og for åkomme til hovedspørsmålet.. Nei, jeg syns ikke du skal avlive bikkja di, og syns vel kanskje det er litt rart at du er så "skjelven" som du skriver, siden du ler så godt i resten av filmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner poenget ditt, men ikke hvorfor du sku fortsette å trene for SÅ å straffe bikkja? Da burde det jo fått konsekvenser det sekundet hun beit etter deg, og ikke ETTER hu har vært flink å hatt godbiten på nesa?

Og for å få henne til å skjønne at hu kan få godbiten, kan du jo bare føre en ny godbit ned foran nesa hennes, så vil hu bukke med hodet og den kjøttbollen falle ned... Åssen du skal få henne til å kaste hodet i været for å ta godbiten veit jeg ikke, men du kan jo prøve å kaste en ny en til henne, for å se om hun tar den.

Og for åkomme til hovedspørsmålet.. Nei, jeg syns ikke du skal avlive bikkja di, og syns vel kanskje det er litt rart at du er så "skjelven" som du skriver, siden du ler så godt i resten av filmen. :)

Synes ikke jeg så så mye aggresjon i den videosnutten. Og jeg så heller ikke noen form for straff. Når det gjelder det med å låse hunden inn i bur osv. Så må du slå opp i leksikonet på "ironi".

http://no.wikipedia.org/wiki/Ironi

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner poenget ditt, men ikke hvorfor du sku fortsette å trene for SÅ å straffe bikkja? Da burde det jo fått konsekvenser det sekundet hun beit etter deg, og ikke ETTER hu har vært flink å hatt godbiten på nesa?

Og for å få henne til å skjønne at hu kan få godbiten, kan du jo bare føre en ny godbit ned foran nesa hennes, så vil hu bukke med hodet og den kjøttbollen falle ned... Åssen du skal få henne til å kaste hodet i været for å ta godbiten veit jeg ikke, men du kan jo prøve å kaste en ny en til henne, for å se om hun tar den.

Og for åkomme til hovedspørsmålet.. Nei, jeg syns ikke du skal avlive bikkja di, og syns vel kanskje det er litt rart at du er så "skjelven" som du skriver, siden du ler så godt i resten av filmen. :)

Om hun hadde biti av meg hele armen hadde jeg ikke avlivet henne. Er jo gulljenta mi´jo :D

Men hun bet ikke. Om hun hadde gjort det synes jeg det ville blitt feil og gitt henne noen straff samme hva. For det var kjøttbollen hun var ute etter, så det hadde kun vært et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så er det aldri godt å vite om folk skriver med ironi eller ikke her inne... Og i hovedinnlegget her så er det ikke mye form for ironi egentlig. Jeg kjenner ikke "Hønefar" og vet ikke åssen han skriver i det hele tatt, så om noe er ironi eller ikke, er umulig for meg å si... Jeg veit bare at det sitter himla mye tullinger der ute som kanskje aldri burde hatt hund, så da svarte jeg på innlegget som det sku vært seriøst.

Hadde jeg tatt det som ironi, og sagt "ja, den hunden er splitter pine gal, den må du skyte tvert" , så veit jeg faktisk ikke om vedkommende hadde gjort det... Folk hører på mye rart som blir sagt på nettet. Desverre...

Uansett, Hønefar. Jeg skjønner ironien din i dette, og du fikk tips om åssen du sku få bikkja til å skjønne å slippe godbiten ned. Men, for å ha sagt det også... Du burde kanskje begynne å følge litt mer med på signalene hunden din gir deg, for hu sa det ganske så tydelig til deg i den filmen der at "hey! dette liker jeg ikke og jeg er usikker!". :)

(dette blir det samme som den filmen som var lagt ut på nett for lenge siden. En reportasje fra et program på tv, der en schæferhund beit reportern som hilste på. Den schæfern sa også fra med hele seg at den ikke var trygg i situasjonen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha?

Uansett hvordan man snur og vender på det, så er det noe feil her. Når vedkommendes reaksjon var "Å FY F**N!", etterfulgt av å rygge to meter, så antar jeg at det ikke var med vilje, liksom.

Men for all del - det er jo kjempemorsomt. Det var jo en dachs, ikke en rottweiler. :glare:

Mulig du ikke har signaler fra hånden til hjernen. Ikke vet jeg. Men det er vel ganske normalt å skvette da bikkja nesten tar fingrene dine fremfor kjøttbollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en dag da du virkelig trenger råd så er det nok ingen som tar deg alvorlig. blir litt som gutten som ropte "ulv, ulv..."

Det finnes faktisk mange som har problemer, og er det en spøk så legg det et annet sted. Mulig bare meg, men ødelegger forumet litt. Hva om alle skulle legge ut en sånn spøk i uka hver.?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D første jeg la merke til var at hunden slikket seg om nesen/munnen og dette er et klart tegn på at hunden føler seg truet. Det ville jeg også følt om noen står med et kamera rett opp i trynet mitt!! Så hunden ga faktisk signaler om at den følte seg truet, iogmed at du ikke leste signalene dens beit den. Så dette er ganske enkelt din egen feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...