Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør jeg avlive hunden min etter denne episoden?


Hønefar

Recommended Posts

Jeg har ikke lyd på pcn <_< Men slik det så ut for meg så prøvde bisken å snappe til seg godbiten og bommet litt.. Fort gjort ;) Jeg forsto det også som Ironi... Ingen fortsetter vel leken for SÅ og straffe?

Ganske utrolig at en som ikke har lyd forstår ironien lettere mtp at jeg ler veldig mye etterpå. Du er tydeligvis et par hakk foran et par andre ;) Regnet med at folk "tok den" relativt raskt. Men noen ganger finnes det flere sløve kniver i skuffen enn skarpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Ganske utrolig at en som ikke har lyd forstår ironien lettere mtp at jeg ler veldig mye etterpå. Du er tydeligvis et par hakk foran et par andre ;) Regnet med at folk "tok den" relativt raskt. Men noen ganger finnes det flere sløve kniver i skuffen enn skarpe ;)

Tror mange skjønte ironien i denne. Men man kan aldri være for sikker ;)

MEN man bør være forsiktig med ironi på et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D første jeg la merke til var at hunden slikket seg om nesen/munnen og dette er et klart tegn på at hunden føler seg truet. Det ville jeg også følt om noen står med et kamera rett opp i trynet mitt! Så hunden ga faktisk signaler om at den følte seg truet, iogmed at du ikke leste signalene dens beit den. Så dette er ganske enkelt din egen feil!

Beklager..men min klikkertrente hund , som overhodet ikke føler seg truet når vi leker "nei" leken så vidt jeg kan skjønne, begynner også å slikke seg rundt munnen og han får et rart, stivt utrykk når han har godbiter på labbene som han venter på å få ta.. Prøv med din hund! En hund som gjesper kan like gjerne være trøtt og en hund som sliker seg rundt munn har som oftest lyst på noe godt ;)

Hønefar: eller kanskje jeg gikk glipp av noe som de andre har hørt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D første jeg la merke til var at hunden slikket seg om nesen/munnen og dette er et klart tegn på at hunden føler seg truet. Det ville jeg også følt om noen står med et kamera rett opp i trynet mitt!

Føler du deg truet når noen filmer deg? Hmm... kan forstå at en hund kanskje kan reagere selv om jeg vet med sikkerhet at hun aldri gjorde det. Synsing fra din side. Men å ta en person, som føler seg truet da noen står med et kamera siktet mot seg, seriøst klarer jeg ikke helt. Da sliter du...

Tror mange skjønte ironien i denne. Men man kan aldri være for sikker ;)

MEN man bør være forsiktig med ironi på et forum.

Det kan jeg være til en viss grad enig i om jeg brått hadde sluttet og filmet etter Shakira prøver å ta kjøttbollen. Men da jeg fortsetter leken og samtidig ler bør det ringe en bjelle ;)

Dobbelpost - bruk siteringsfunksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg være til en viss grad enig i om jeg brått hadde sluttet og filmet etter Shakira prøver å ta kjøttbollen. Men da jeg fortsetter leken og samtidig ler bør det ringe en bjelle ;)

Men hvorfor tulle med sånt? Jeg kan vel si at mer enn halvparten skjønner at det er ironi. Men syns du bør være forsiktig å dra ting for langt. <Og bare lage useriøse tråder. Hva tror du at du vil få den dagen du virkelig trenger råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager..men min klikkertrente hund , som overhodet ikke føler seg truet når vi leker "nei" leken så vidt jeg kan skjønne, begynner også å slikke seg rundt munnen og han får et rart, stivt utrykk når han har godbiter på labbene som han venter på å få ta.. Prøv med din hund! En hund som gjesper kan like gjerne være trøtt og en hund som sliker seg rundt munn har som oftest lyst på noe godt ;)

Hønefar: eller kanskje jeg gikk glipp av noe som de andre har hørt? :P

Du har vel et par poenger der, Loke.

Jeg reagerte ikke aggressivt da nestenulykken inntraff, så da hun slikker seg rundt munnen tror jeg nok det har litt med at det nok en gang er en kjøttbolle fra Peppes som er på vei mot henne. Synd du ikke har lyd, da hadde du til og med hørt at hun svelger unna vannet i munnen da jeg gjør det andre forsøket ;)

Hva tror du at du vil få den dagen du virkelig trenger råd?

Da har jeg ei jente som jeg kan kontakte som er ekstremt flink med hunder ;)

Hønefar, som mener at alle burde forstått at dette var ironi da filmsnutten forteller alt.

Skjønner ikke helt vitsen med å legge ut innlegget og filmen hvis det bare var ironisk?

Jeg skjønner ikke helt vitsen med ironi her i livet selv. Tenk så mye morsommere alt her i livet hadde blitt uten det :rolleyes:

*Endret av mod Nina, trippelpost - bruk siter-knappen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ei jente som jeg kan kontakte som er ekstremt flink med hunder ;)

Hønefar, som mener at alle burde forstått at dette var ironi da filmsnutten forteller alt.

Så du tar dette forumet kun som et sted du kan spøke?`Det gjør ikke vi (snakker vel for en del hvertfall) andre. Mye kan man spøke med, men å lage tråder kun for ironiens skyld? Tror så og si alle skjønte det. Men det er ikke poenget mitt. Tror du ikke klarer å få med poenget. Utrolig synd egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske utrolig at en som ikke har lyd forstår ironien lettere mtp at jeg ler veldig mye etterpå. Du er tydeligvis et par hakk foran et par andre ;) Regnet med at folk "tok den" relativt raskt. Men noen ganger finnes det flere sløve kniver i skuffen enn skarpe ;)

Yapp, så er jeg helt sikkert en sløv kniv tipper jeg, men jeg vet åssen reaksjonen hadde blitt om jeg hadde svart deg med ironi og det ikke hadde vært det.. Så bedre føre var, rett og slett. Som sagt så kjenner jeg deg ikke, men jeg kjenner til mye rare folk der ute, så at du er en av dem elle rikke, kan ikke jeg uttale meg om.

Men kall meg dum eller hva du vil for at jeg ikke tok ironien din med engang. Jeg bare kjenner til den typen som du ga uttrykk for å være LITT for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Ganske utrolig at en som ikke har lyd forstår ironien lettere mtp at jeg ler veldig mye etterpå. Du er tydeligvis et par hakk foran et par andre ;) Regnet med at folk "tok den" relativt raskt. Men noen ganger finnes det flere sløve kniver i skuffen enn skarpe ;)

Unnskyld meg, men det er ikke vits i favorisere noen fordi de "forstår" ironien din. Mener selv at dette ikke var særlig morsomt, bikkja ser jo ikke helt komfortabel ut. Kan hende noen syns det er morsomt, men andre må da få ha sin mening..

Ikke at jeg har noe i mot deg eller hunden din, søt nok den. Noen her prøver jo å gi deg råd, går ann å ta dem i mot i stedet for å si at de ikke eier ironi.

Correct me if i'm wrong, hvis jeg har misforstått noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det er nok litt skummelt å leke for mye med ironi på forum ja, og det ER mange rare folk som har hund.. Det har vært innlegg her inne som jeg har vært sikker på at bare MÅ være en dårlig spøk som har vist seg å være ment i ramme alvor. Jeg har funnet ut at det er greit å merke spøkefulle innlegg med *ironi* så ikke tar helt av i en annen retning enn tenkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yapp, så er jeg helt sikkert en sløv kniv tipper jeg, men jeg vet åssen reaksjonen hadde blitt om jeg hadde svart deg med ironi og det ikke hadde vært det.. Så bedre føre var, rett og slett. Som sagt så kjenner jeg deg ikke, men jeg kjenner til mye rare folk der ute, så at du er en av dem elle rikke, kan ikke jeg uttale meg om.

Men kall meg dum eller hva du vil for at jeg ikke tok ironien din med engang. Jeg bare kjenner til den typen som du ga uttrykk for å være LITT for godt.

Så du kjenner til en sosiopat? En psykopat kan det ikke være da han ville handlet resolutt. Men jeg må si jeg blir litt overrasket da du både har sett video, du har hatt lyd, så trekker du så feil slutninger. Du skriver jo som at du kjenner bikkja mi´bedre enn meg i et innlegg :rolleyes:

Unnskyld meg, men det er ikke vits i favorisere noen fordi de "forstår" ironien din. Mener selv at dette ikke var særlig morsomt, bikkja ser jo ikke helt komfortabel ut.

Hvorfor ser ikke bikkja komfortabel ut tror du? Kan det ha noe med at hun ikke får kjøttbollen før hun klarer det og har veldig lyst på den? Kan det være fordi jeg har satt henne på en stol som hun aldri har sittet på tidligere hvor jeg i mange timer (over flere økter selvsagt) prøver å lære henne noe hun ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at det kanskje ikke er det smarteste å legge ut tulletråder heletiden fordi man da kanskje ikke blir tatt alvorlig hvis man først trenger hjelp.. jeg skjønner også at det er bedre å svare alvorlig på en tråd hvis man ikke er sikker på om det er ironi eller ikke, rett og slett fordi det er mye snåle folk og hvis personen hadde ment dette ville det fått ganske tragiske følger om man hadde spøkt tilbake og sagt at ja, jeg tror nok du må avlive, og personen hadde tatt dette til seg.. men det kommer jo ganske tydelig fram da, at det ikke er alvorlig ment, men nå er jeg ganske ironisk av meg selv, så da er det kanskje lettere for meg å se ironien i ting en enkelte andre som tar helt av.. jeg tror ikke noen hadde stått og ledd og filmet videre hvis man virkelig hadde synes det hadde vært grunn til å avlive.. men men, enig i at det er bedre å ta ting alvorlig enn å tulle det bort i tilfelle noen virkelig mener det, men det får da være måte til reaksjoner fra enkelte..

dessuten forstår jeg ikke helt dere som mener at hønefar må se på hundeholdet sitt fordi hunden demper, ser ukonfertabel ut og biter. en hund demper da i mange situasjoner, når man står med kameraet oppi bikkja så er det ikke så unormalt at den demper, det gjør hunden min også og det er da ikke noe unormalt, dessuten gjesper den kanskje fordi den er oppspilt fordi den har lyst på godbiten. bikkja mi gjesper når hu skal på tur. oj, huff da, må jeg se på hundeholdet mitt også kanskje? hu snur hodet bort når jeg bøyer meg over henne osv, hunder syns mye av vår nærkontakt er ubehagelig, og da demper de og det betyr faktisk ikke at det er noe galt med hundeholdet, bare at hunden faktisk har et språk.. og det at noen får det bittet til å være at hunden forsvarer bør kanskje gå et kurs i hundespråk selv? det som skjedde var da bare at hunden skulle ta godbiten og traff eiers hånd, har da hendt meg flere ganger at bikkja mi blir litt overivrig og treffer hånda mi når hu skal ta en godbit fra hånda mi.. uansett å gå til angrep på den måten og si at hundeholdet til noen er dårlig og må tas en titt på ut i fra en liten film snutt av ironisk art, er bare frekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...hl=hundedrapene

Er dette en ironisk tråd slik du henviser indirekte til at jeg kun bidrar med?

Men en av de første trådene du la ut, om hund og fjernkontrollen eller noe. Den var grei for å få oppmerksomhet, men mener det holder med KUN engang (hvertfall ikke for ofte). Mange kan faktisk ha problemer. Og er IKKE morsomt det klippet du viser heller. Syn du det er morsomt at en hund biter? Den ser ,som mange andre har sagt før meg, ikke komfortabel med seg selv der den sitter. Så ta dette til deg, og ikke spøk så mye med sånt igjen. For morsomt er det absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg ikke hunden overhodet ser komfortabel ut med å sitte på en stol og gjøre dette trikset..

En anmeldelse til dyrevernet ville selvsagt vært på sin plass. Sette en hund opp på en stol å trene på denne måten er jo ren skjær sadisme. Eller er dine preferanser gjort opp da underbevisstheten din har slått inn siden du ikke liker ironi på denne måten.

Jeg er sikker på at brorparten av de som følger saueflokken her hadde svart noe HELT annet hadde jeg hatt en overskrift som "Hunden min bet meg nesten da vi øvde"

Er tydeligvis en gjeterhund her som har samlet mange sauer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en av de første trådene du la ut, om hund og fjernkontrollen eller noe. Den var grei for å få oppmerksomhet, men mener det holder med KUN engang (hvertfall ikke for ofte). Mange kan faktisk ha problemer. Og er IKKE morsomt det klippet du viser heller. Syn du det er morsomt at en hund biter? Den ser ,som mange andre har sagt før meg, ikke komfortabel med seg selv der den sitter. Så ta dette til deg, og ikke spøk så mye med sånt igjen. For morsomt er det absolutt ikke.

Hundedrapene var veldig alvorlige. Den saken fikk 3 svar. Virker nesten som at man heller er her for å "finne feil" i uvesentlige saker fremfor å viderebelyse alvorlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

De fleste her inne sier sin egen mening, slik jeg har oppfattet det. At de ikke pakker det inn i silkepapir for så være, dette er et diskusjonsforum. Du la ut en tråd - og fikk respons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okei... men da trenger du vel ikke å kommentere noe, når du ikke har sett på filmen!

Ehm..Har jeg sagt at jeg ikke så filmen?Isåfall så kan ikke jeg huske det!

Sa at jeg ikke fikk sett hele og at det ikke kom noe lyd!Fikk sett alt unntatt noen sek på slutten!

Trenger du i det hele tatt å bry deg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...