Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør jeg avlive hunden min etter denne episoden?


Hønefar

Recommended Posts

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Barn vet ikke hva ironi er. Du kan jo teste det ut, noe du tydeligvis ikke har gjort godt nok til å se det.

*kremt*

Jeg har en 12 åring som er veldig god på ironi, jeg. Men han er jo morsom da, og kanskje ikke like naiv som deg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Ehe, tror nok de fleste her har ironi jeg. Kan i hvertfall love deg at PsychoLynx har det :rolleyes:

Det er vel mer at man reagerer på filmen og innlegget. At noen syns det ikke var morsomt i det hele tatt, må jo de få lov til å si?

Å jooda.. Barn har ironi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike eg fikk "CANIS" flashbacks nå etter å ha lest denne tråden. ;)

Et lite dårlig formulert spøk og "h*lvete" bryter løs.

*Mental note* IKKE post dårlig humor/vitser her.

dårlig formulert kan jeg ikke se noe om. Men en utrolig syk humor DET kan jeg se ;)

Nei nå vet du hvertfall hva slags spøker du kan komme med i fremtiden. Den andre var morsom, men DENNE: Helt forkastelig. FOlk syns heller synd på hunden din, enn å sitte å le og ha det gøy for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kjenner til en sosiopat? En psykopat kan det ikke være da han ville handlet resolutt. Men jeg må si jeg blir litt overrasket da du både har sett video, du har hatt lyd, så trekker du så feil slutninger. Du skriver jo som at du kjenner bikkja mi´bedre enn meg i et innlegg :rolleyes:

Hvorfor ser ikke bikkja komfortabel ut tror du? Kan det ha noe med at hun ikke får kjøttbollen før hun klarer det og har veldig lyst på den? Kan det være fordi jeg har satt henne på en stol som hun aldri har sittet på tidligere hvor jeg i mange timer (over flere økter selvsagt) prøver å lære henne noe hun ikke forstår?

Jeg kjenner til mye slags rare folk jeg.. Hva du kaller deg selv eller andre skal ikke jeg svare for. ;)

Og jeg syns ikke det er så rart at folk trekker feil konklusjoner her, det LYSTE ikke akkurat ironi ut av innlegget ditt. Og som sagt.. Bedre føre var... osv.

Bikkja ser ikke komfortabel ut fordi hu først demper som ****, så glefser hu etter deg! Nå veit ikke jeg, men jeg tror ikke bikkja hadde glefset på den måten om hu KUN sku ha godbiten, uten at hu følte det var noe truende over situasjonen, siden hu først dempet på den måten hu gjorde.. Men, du kjenner din hund best. Jeg veit bare at uansett så hadde ikke jeg turt å la en unge prøve det der på bikkja. Sjansen for at den ungen hadde klart å trekke til seg hånda så fort som du gjorde er liten, og det er vel ikke sikkert at evnt foreldre til den ungen hadde tilgitt bikkja heller.. Om det endte opp i blodige fingre. Ikke vet jeg, jeg kjenner ikke bikkja de.. Men jeg veit åssen JEG hadde tenkt.

Og btw.. Du fikk tips til åssen du skal få hu til å slippe godbiten ned på gulvet.. Har du testa det? Eller er poenget ditt at hu skal kaste godbiten i været med snuta for så å ta den med munnen??

tror du hunden blir såret at eier ler litt? spør du meg, så tror jeg ikke hunden forstår at den faktisk blir ledd av og faktisk setter pris på at eier er fornøyd uansett og ikke blir sur og irritert fordi innlæringa ikke gikk så lett som planlagt

For å være helt ærlig... Da jeg gikk tur med min venninnes hund i går, hu sklei på isen og gikk i bakken med snut så det sang, og jeg lo så tårene trillet, så er jeg 100% overbevist om at hu skjønte at jeg lo AV henne, og ble sur.. Og ja, hu viser sånn TYDELIG!

Ehe, tror nok de fleste her har ironi jeg. Kan i hvertfall love deg at PsychoLynx har det :rolleyes:

Det er vel mer at man reagerer på filmen og innlegget. At noen syns det ikke var morsomt i det hele tatt, må jo de få lov til å si?

Å jooda.. Barn har ironi :P

Takk, Just Me! Og ja, Barn har ironi... ;);)

Herreminhatt, jeg har ikke lest mange tråder av deg Hønefar,men det er tydelig at du har tråkket på noen jenters tær her tidligere :P

For å få det på det rene.. Dette er det først einnlegget jeg har lest som Hønefar har skrevet.. Så han har ikke tråkket på mine tær før iallefall. Jeg leste et innlegg, som jeg reagerte på og svarte på det.. Uavhengig av åssen fyren er eller ikke er, for det har jeg ingen formening eller mulighet til å ha noen oppfatning om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt, jeg har ikke lest mange tråder av deg Hønefar,men det er tydelig at du har tråkket på noen jenters tær her tidligere ;)

Han har ikke som jeg har sett "tråkka på noen jenters tær" her på sonen. Men du ber på en måte om enhaug av negative tilbakemeldinger når man legger ut en slik film, legger på en ironisk overskrift som sier "Bør jeg avlive hunden min etter denne episoden?" og filmen sier sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Just Me! Og ja, Barn har ironi... ;);)

For å avspore litt. Man skal aldri bruke ironi mot barn før de passerer rundt 10 år. Viser til hva en meget kyndig person sier:

Aldrig ironi

Däremot ska man aldrig använda ironiska skämt med barn, för det är inte humoristiskt utan elakt, påpekar Elisabeth Cleve.

- Vi vuxna skrattar åt dubbelbottnade skämt och förstår dubbla budskap men det gör inte barn. För att förstå sådana skämt måste barnen ha ett väl utvecklat språk och kunna tänka på en ganska hög abstrakt nivå.

Elisabeth Cleve, leg psykolog och leg psykoterapeut för barn och ungdomar vid Ericastiftelsen i Stockholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avspore litt. Man skal aldri bruke ironi mot barn før de passerer rundt 10 år. Viser til hva en meget kyndig person sier:

Aldrig ironi

Däremot ska man aldrig använda ironiska skämt med barn, för det är inte humoristiskt utan elakt, påpekar Elisabeth Cleve.

- Vi vuxna skrattar åt dubbelbottnade skämt och förstår dubbla budskap men det gör inte barn. För att förstå sådana skämt måste barnen ha ett väl utvecklat språk och kunna tänka på en ganska hög abstrakt nivå.

Elisabeth Cleve, leg psykolog och leg psykoterapeut för barn och ungdomar vid Ericastiftelsen i Stockholm

om du sier man aldri skal bruke ironi til barn bør du holde et unna et forum som dette også ;) er finnes det barn og voksne i alle aldre. Bare for å pirke litt. (har ikke noe å si hva jeg mener)

Men kan du fortelle hvorfor du la ut denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avspore litt. Man skal aldri bruke ironi mot barn før de passerer rundt 10 år. Viser til hva en meget kyndig person sier:

Aldrig ironi

Däremot ska man aldrig använda ironiska skämt med barn, för det är inte humoristiskt utan elakt, påpekar Elisabeth Cleve.

- Vi vuxna skrattar åt dubbelbottnade skämt och förstår dubbla budskap men det gör inte barn. För att förstå sådana skämt måste barnen ha ett väl utvecklat språk och kunna tänka på en ganska hög abstrakt nivå.

Elisabeth Cleve, leg psykolog och leg psykoterapeut för barn och ungdomar vid Ericastiftelsen i Stockholm

Flinke barnet mitt som har brukt ironi i noen år nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du ikke har signaler fra hånden til hjernen. Ikke vet jeg. Men det er vel ganske normalt å skvette da bikkja nesten tar fingrene dine fremfor kjøttbollen?

Hvis bikkja NESTEN tok hånda di, så er det signaler fra synssenteret, ikke fra hånda di. Bare sånn for å være litt anal.

Det finnes ganske mange godbitsnappere her i verden, og jeg har møtt en del. Nei, jeg skvetter ikke opp, rygger to meter og roper "Å fy f**n!". Jeg trekker til meg hånda i refleks (som regel), og så prøver jeg noe annet neste gang (om jeg på død og liv må gi bikkja godbiter).

Jeg lurer fortsatt på hva du skal med hund, når du nærmest får infarkt av at dvergdachsen din NESTEN tar hånda di i et angivelig forsøk på å få tak i godbiten. Jeg er ikke så sikker på at det var det den gjorde, jeg da.

Og fortsatt: Hadde dette vært like moro, eventuelt blitt mottatt like godt av de som synes spøken var morsom, om det var en stor hund i stedet for en dachs? Gjerne av en rase med litt dårlig rykte?

Om du postet dette som ironi eller ikke bryr meg egentlig fint lite, men sånn i fremtiden; det er vanlig å markere ironi når det er i tekstform. Prøv en av disse neste gang: ;);):P

Denne ;) gir et litt annet inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du fortelle hvorfor du la ut denne tråden?

Hadde jeg sett en lignende episode med en som trener hunden sin, det går litt galt uten at noen blir biti eller skadet hadde jeg selv funnet det morsomt og sett. Søker selv en god del på nettstedet www.youtube.com som har mange lignende situasjoner hvor det både går bra med hund og eier. Utrolig nok så klarte jeg å lære henne trikset etter en stund også. Så kanskje jeg gjorde et par ting riktig, eller er det dyreplageri å aktivisere hjernen til hunden ved å lære den nye triks?

Btw; denne tråden her regnet jeg faktisk med at folk skulle forstå at var ironi da de hører og ser på filmsnutten.

1. Vi fortsetter treningen umiddelbart etter "uhellet".

2. Jeg ler hele tiden. Viser jeg noe tegn til at jeg ønsker å avlive henne?

Så jeg regnet selvsagt med at folk skulle catche denne veldig fort. Rettere sagt rett etter de så filmsnutten. Men tydeligvis litt forskjell på her og VG - Debatt hvor jeg kan bruke ironi både gjeldende politikk, økonomi og faktisk dyr, hvor folk forstår. Men ser nå at dette ikke hører hjemme her av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avspore litt. Man skal aldri bruke ironi mot barn før de passerer rundt 10 år. Viser til hva en meget kyndig person sier:

Aldrig ironi

Däremot ska man aldrig använda ironiska skämt med barn, för det är inte humoristiskt utan elakt, påpekar Elisabeth Cleve.

- Vi vuxna skrattar åt dubbelbottnade skämt och förstår dubbla budskap men det gör inte barn. För att förstå sådana skämt måste barnen ha ett väl utvecklat språk och kunna tänka på en ganska hög abstrakt nivå.

Elisabeth Cleve, leg psykolog och leg psykoterapeut för barn och ungdomar vid Ericastiftelsen i Stockholm

Altså, når barna nærmer seg tolv års alderen begynner de å prøve ut ironi. De skjønner at man noen ganger mener det motsatte av hva man sier og i en periode prøver de f.eks å redde sitt eget skinn med å si at det dumme de sa bare var ironi! Ganske fort skjønner de at det ikke er helt sånn det fungerer og lærer seg den lille finessen det er å beherske ironi! Slik lærer barna seg ironi. Det har ingenting med å anvende ironi mot barn å gjøre, snarere tvert imot!

Det er heller ingen element av ironi i å terge ën hund til å måtte ty til siste utvei, nemlig glefse! De fleste her inne er ganske oppegående, derfor er det heller ingen respons på den såkalte ironiske overskriften "bør jeg ta livet av hunden min" eller noe i den dur!

Men det hender at noen har såpass alvorlige problemer med hunden sin at avliving kommer opp som en mulig eneste utvei og da er det bare leit å lese sånne tulle-tråder som dette!

Beklager at jeg ikke syns dette var noe morsomt i det hele tatt, men jeg syns heller ikke disse hjemmevideoene av barn og dyr som slår seg eller blir utdriti på TvNorge er noe morsomme, jeg da.

Neida, jeg er ikke tråkket på noen tær, dessuten har jeg vernesko så jeg ville ikke merket det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bikkja NESTEN tok hånda di, så er det signaler fra synssenteret, ikke fra hånda di. Bare sånn for å være litt anal.

Det finnes ganske mange godbitsnappere her i verden, og jeg har møtt en del. Nei, jeg skvetter ikke opp, rygger to meter og roper "Å fy f**n!". Jeg trekker til meg hånda i refleks (som regel), og så prøver jeg noe annet neste gang (om jeg på død og liv må gi bikkja godbiter).

Jeg lurer fortsatt på hva du skal med hund, når du nærmest får infarkt av at dvergdachsen din NESTEN tar hånda di i et angivelig forsøk på å få tak i godbiten. Jeg er ikke så sikker på at det var det den gjorde, jeg da.

Og fortsatt: Hadde dette vært like moro, eventuelt blitt mottatt like godt av de som synes spøken var morsom, om det var en stor hund i stedet for en dachs? Gjerne av en rase med litt dårlig rykte?

Om du postet dette som ironi eller ikke bryr meg egentlig fint lite, men sånn i fremtiden; det er vanlig å markere ironi når det er i tekstform. Prøv en av disse neste gang: ;);):P

Denne ;) gir et litt annet inntrykk.

Bra skrevet :P

Hadde jeg sett en lignende episode med en som trener hunden sin, det går litt galt uten at noen blir biti eller skadet hadde jeg selv funnet det morsomt og sett. Søker selv en god del på nettstedet www.youtube.com som har mange lignende situasjoner hvor det både går bra med hund og eier. Utrolig nok så klarte jeg å lære henne trikset etter en stund også. Så kanskje jeg gjorde et par ting riktig, eller er det dyreplageri å aktivisere hjernen til hunden ved å lære den nye triks?

Btw; denne tråden her regnet jeg faktisk med at folk skulle forstå at var ironi da de hører og ser på filmsnutten.

1. Vi fortsetter treningen umiddelbart etter "uhellet".

2. Jeg ler hele tiden. Viser jeg noe tegn til at jeg ønsker å avlive henne?

Så jeg regnet selvsagt med at folk skulle catche denne veldig fort. Rettere sagt rett etter de så filmsnutten. Men tydeligvis litt forskjell på her og VG - Debatt hvor jeg kan bruke ironi både gjeldende politikk, økonomi og faktisk dyr, hvor folk forstår. Men ser nå at dette ikke hører hjemme her av en eller annen merkelig grunn.

Om mange har lagt ut liknende videoer før deg så syns ikke jeg det er morsom, selvom det var ment ironisk, og mange skjønte det(også jeg), så ser jeg ikke helt humoren i dette. Greit å lære et sånt triks, selvfølgelig, men hvorfor skal du fjerne godbiten? Hvorfor sitte på en stol? Og når hun glefser etter fingre/godbit så skvetter du (var du ikke klar over at hun skulle gjøre det?) trekker deg unna et sekund (hunden oppfattet nok det signalet fra deg også), og du bare ler(en hund merker nok også latter).

Hva syns du er så morsomt med at en hund NESTEN biter deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig... Da jeg gikk tur med min venninnes hund i går, hu sklei på isen og gikk i bakken med snut så det sang, og jeg lo så tårene trillet, så er jeg 100% overbevist om at hu skjønte at jeg lo AV henne, og ble sur.. Og ja, hu viser sånn TYDELIG!

Takk, Just Me! Og ja, Barn har ironi... ;);)

du er sikker på at du ikke menneskeliggjør hunden til venninna de litt nå eller? hunden ble sur på deg? hvordan viste hun det? uansett det kan ikke ha noe med da, at hunden fikk litt vondt eller ble litt skremt av å dette?

og til barn som har ironi, så er evnen til å forstå ironi noe barna utvikler med alderen, i de første leveårene skjønner ikke barn ironi, man snakker ikke ironi med en 3-4 åring, fordi barnet da vil ta alt for god fisk, de skjønner det rett og slett ikke..men at en unge på 10-12 skjønner det er det sikkert ingen tvil om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med denne tråden? Hvis du "hønefar" kjeder deg en fredagskveld, så kan du heller finne på noe litt mer meningsfult!

Du har vært her en stund nå, og da burde du jo ha lært deg at folk blir lett provosert her inne, noen er veldig humoristisk og noen er alvorlige, mens noen er midt i mellom. Alle er forskjellige, sånn er det bare. Det skal ikke mye IQ til for å forstå at en sånn tråd vil skape reaksjoner, ment som ironi eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du postet dette som ironi eller ikke bryr meg egentlig fint lite, men sånn i fremtiden; det er vanlig å markere ironi når det er i tekstform. Prøv en av disse neste gang: ;);):P

Denne ;) gir et litt annet inntrykk.

der er jeg enig med deg :P

Hva er vitsen med denne tråden? Hvis du "hønefar" kjeder deg en fredagskveld, så kan du heller finne på noe litt mer meningsfult!

Du har vært her en stund nå, og da burde du jo ha lært deg at folk blir lett provosert her inne, noen er veldig humoristisk og noen er alvorlige, mens noen er midt i mellom. Alle er forskjellige, sånn er det bare. Det skal ikke mye IQ til for å forstå at en sånn tråd vil skape reaksjoner, ment som ironi eller ikke!

men hvis denne tråden irriterer deg og er uintressang for deg, hvorfor kan ikke du bare overse den? tydelig at du også kjeder deg da, når du må drive å svare på denne tåpelige tråden? kanskje du også skulle finne på noe mer meningsfullt? tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte at det var ironi, men ser ikke det mosomme i det.

Uansett, Hønefar. Jeg skjønner ironien din i dette, og du fikk tips om åssen du sku få bikkja til å skjønne å slippe godbiten ned. Men, for å ha sagt det også... Du burde kanskje begynne å følge litt mer med på signalene hunden din gir deg, for hu sa det ganske så tydelig til deg i den filmen der at "hey! dette liker jeg ikke og jeg er usikker!". ;)

(dette blir det samme som den filmen som var lagt ut på nett for lenge siden. En reportasje fra et program på tv, der en schæferhund beit reportern som hilste på. Den schæfern sa også fra med hele seg at den ikke var trygg i situasjonen....)

Den snutten ble vist til oss da vi var på grunnkurs. Veldig informativ og viser tydelig hundens signaler

Jeg reagerte ikke aggressivt da nestenulykken inntraff, så da hun slikker seg rundt munnen tror jeg nok det har litt med at det nok en gang er en kjøttbolle fra Peppes som er på vei mot henne. Synd du ikke har lyd, da hadde du til og med hørt at hun svelger unna vannet i munnen da jeg gjør det andre forsøket ;)

Da har jeg ei jente som jeg kan kontakte som er ekstremt flink med hunder ;)

Det er synd du ikke vet hva dempende signaler er og misoppfatter signalene henns. Det lyser lang vei at hunden føler seg truet og ganske innlysende at hun kommer til å glefse. Ganske urettferdig av deg å sette henne i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyser lang vei at hunden føler seg truet og ganske innlysende at hun kommer til å glefse. Ganske urettferdig av deg å sette henne i den situasjonen.

Jeg er totalt uenig med deg. Verste jeg vet er "de som vet best" og kan tolke min hund bedre enn meg.

MEN UNNSKYLD TIL ALLE DERE SOM SYNES DETTE VAR PROVOSERENDE, STØTENDE, TRIST OSV. DET VAR SELVSAGT IKKE MENINGEN AT DERE SKULLE BLI TRISTE OG SYNES SYND PÅ HUNDEN MIN. MEN JEG KAN BETRYGGE DERE MED AT HUN ER I GODE HENDER.

DETTE SKAL IKKE GJENTA SEG. IRONI HØRER IKKE HJEMME PÅ SONEN! (NÅ ER JEG SERIØS)

DA LEGGER JEG BALLEN DØD OG HAR LAGT MEG FLAT, SÅ KAN DERE VELGE SELV OM VI SKAL LA DENNE TRÅDEN SYNKE, ELLER OM DERE ØNSKER Å FORTSETTE DISKUSJONEN SOM UTARTET SEG PÅ EN MÅTE JEG IKKE HÅPET DEN VILLE.

PS! DETTE VAR MITT SISTE "BIDRAG" I DENNE TRÅDEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...