Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006

Yodel

Recommended Posts

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi kommer alle 3 dagene. Fredag vingler jeg vel mellom lp og ag ringene, på lørdag sitter jeg klistret og ser på NM i agility og på søndag skal Blondie stilles.

Den nye valpen skal selvfølgelig være med, så det er bare å komme bort å hilse :D

Skrevet

Har veldig lyst til å være alle dagene. Det er jo en shiba som skal starte i agility.. Men min vanlig reisepartner har fått følge med noen andre, så nå leter jeg etter noen å dele rom med (Har jo hybel på motellet rett over veien) og evt å kjøre sammen med.

Har kanskje noe på gang, men det er litt avhengig av hvordan det går på Kongsvinger i helga...

Uansett skal jeg til Hamar! - og kanskje til Tromsø.....????

Skrevet

Siden jeg plasserte meg i JH i Kongsvinger blir det til at jeg skal gå JH der, og jeg tror nok jeg klipper Felix og stilelr han både i ekstriør og JH :) Gleder meg kjempe masse!

Skrevet

Jeg er visst påmeldt på vinnergallaen, Torleif har visst betalt hele saken til gjengjeld må jeg stille hunden hans på vinnergallaen. Ikke gærent spør du meg :)

Jeg stiller nok en flat i ekstriør på søndagen + gordon setter og muligens irsk setter :D

Skrevet

Siden jeg plasserte meg i JH i Kongsvinger blir det til at jeg skal gå JH der, og jeg tror nok jeg klipper Felix og stilelr han både i ekstriør og JH :) Gleder meg kjempe masse!

Grattis :D

Selv skal jeg være der: Fredag, lørdag og søndag. Jeg skal stille avlsgruppe og juniorhandling og bare slappe av!

Skrevet

Siden jeg plasserte meg i JH i Kongsvinger blir det til at jeg skal gå JH der, og jeg tror nok jeg klipper Felix og stilelr han både i ekstriør og JH :D Gleder meg kjempe masse!

Samme her, vet overhodet ikke hva jeg skal stille i jh men :)

Hundene skal stilles fredag og de andre dagene vet jeg ikke enda.

Skrevet

Cash er kul :) OG hun shower - det er en egenskap man ikke skal ta lett på i en sånn sammenheng :)

Forøvrig - Dersom Karine får lappen før Vikingskipet kommer vi til å haike med henne;)

Skrevet

Cash er kul :) OG hun shower - det er en egenskap man ikke skal ta lett på i en sånn sammenheng :)

Forøvrig - Dersom Karine får lappen før Vikingskipet kommer vi til å haike med henne;)

iiik, nå har du skrevet det offentlig og..Da må jeg jo bare ta den.. :unsure:

Skrevet

Har veldig lyst til å dra, men sambo gidder ikke kjøre. Dersom jeg drar, så er det jo like greit å stille hunden. Problemet er da å få med seg trimmebord +diverse utstyr + hund på toget tur-retur Hamar. I tillegg så har jeg ringskrekk.. Huff må nok prøve å overtale mer dersom dette skal gå i orden :)

Skrevet

Jeg kommer jo selvakt til vikingskipet!

Går jo ikke ann å gå glipp av det, gjør det vell?

Danny skal stilles og noen st.b herfra skal stilles.

Gleder meg fryktelig :)

Skrevet

jeg selv skal vel jobbe der.. og så klart se på det viktigeste. Vanilla skal være med noen av dagene :D

jobbinga ble en veldig god unnskyldning for å ikke stille hund :)

Skrevet

jeg selv skal vel jobbe der.. og så klart se på det viktigeste. Vanilla skal være med noen av dagene :D

Du MÅ melde henne på i eksteriør :D

Skrevet

Jeg kommer også - har nettopp bestilt flybillett :)

Kan ikke gå glipp av en nordisk vinnerutstilling! Stiller på fredag... (men har enda ikke bestemt hvilken av de tre "utstillingsbare" hundene som skal få være med mamsen på tur...

Guest Christine
Skrevet

Malin da! Hvilken oppførsel er dette? :rolleyes:

Om du vil at jeg skal passe henne litt, så bør du stille henne! :D

Edit: Pappa ringer hotellet i kveld, så jeg krysser fingrene for at det ikke er fullt :P

Skrevet

hehe, må bare spørre :) Er det mulighet til å campe der? Vet det er vinteren, men jeg klarer sikkert å overleve i en campingvogn :D (og evt om det er mulighet for strøm i campingvogna da)

Skrevet

hehe, må bare spørre :D Er det mulighet til å campe der? Vet det er vinteren, men jeg klarer sikkert å overleve i en campingvogn :D (og evt om det er mulighet for strøm i campingvogna da)

Husker iallefall at på Vikingskipet Motell så var det noen venner av meg som hadde "bobil" et år, var vel bare en ombygd van, men de hadde det ganske kaldt (var -17 på dagtid) om natta der :-D

Man bør ha noe som er vinterisolert om været slår til der :) Vinterisolert bobil hadde vært perfekt på det motellet, da det er rett over veien fra vikingskipet, og man fikk strøm mot et beskjedent beløp :-)

Skrevet

Husker iallefall at på Vikingskipet Motell så var det noen venner av meg som hadde "bobil" et år, var vel bare en ombygd van, men de hadde det ganske kaldt (var -17 på dagtid) om natta der :-D

Man bør ha noe som er vinterisolert om været slår til der :) Vinterisolert bobil hadde vært perfekt på det motellet, da det er rett over veien fra vikingskipet, og man fikk strøm mot et beskjedent beløp :-)

kjeledresser fungerer :D og får vi strøm blir det bittelitt varme i vogna, men overlever vel :D (blitt herdet etter å ha sovi noen netter i campingvogna på sjusjøen ), Om vi presser 4 personer i en vogn beregnet for 3, og har en hund eller to, så blir det vel flott

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...