Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du ærlig om trening og gemytt?


Mirai

Recommended Posts

Når jeg leser mange innlegg så får jeg så rosenrødt inntrykk at jeg nesten blir fargeblind :)

Hehe, neida, det er ikke så ille. Men mange som skriver gir inntrykket av at ingenting er noe problem, og deres hund er det ingenting i veien med.

Hvor mye gjengir du - hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg forteller heller litt ekstra enn å unnlate ting. Plutselig møter folk dyret i virkeligheten, og da er det jo dumt å ha skrytt på seg masse rart :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Guest Vicky

Hvorfor skal man ikke si ting som de er? :angry: Jeg sier det akkurat som det er hvertfall. Er vel ingen som gidder å bry seg om hvordan andres hunder eller trening er. Hvertfall jeg gidder ikke å bry meg om andres hunder er stressa eller har skjev innsitt i lydighet f.eks. Det er personen/personenes eget problem, ikke mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg prøver å være helt ærlig. Kan hende jeg overdriver litt med skryting når jeg er fornøyd med han. men det er da vel lov :angry: . Men man lurer bare seg selv hvis man ikke er helt ærlig. Problemene forsvinner jo ikke om man lyver om de på nettet. Jeg ser ikke vitsen med å ikke være ærlig, hva vinner man på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Jeg ser ikke vitsen med å ikke være ærlig, hva vinner man på det?

er helt enig... Hvem prøver folk å inponere? er vel ingen som gidder å bry seg med andre folk på internett sin trening eller hunder akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ærlig om problemene vi har, hva som er vanskelig osv. Men når jeg har hatt en tilnærmet perfekt treningsøkt så er det klart jeg kan finne på å skryte en del av det, fordi jeg er så fornøyd. Jeg forteller jo ikke om hver bidige treningsøkt vi har, det blir jo mest om de gangene det virkelig går bra, eller så skriver jeg om ting jeg har problemer med. Men jeg skryter ikke på egenskaper og ferdigheter som Tinka ikke kan, det gjør jeg ikke. Jeg er såpass ofte med andre folk fra hundesonen at det blir oppdaget fort, for å si det sånn. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt enig... Hvem prøver folk å inponere? er vel ingen som gidder å bry seg med andre folk på internett sin trening eller hunder akkurat.

jeg vil da tro at folk bryr seg ørlitte om hvordan hundene her inne er. Men da blir det også feil å skryte på seg noe f.eks.

Jeg vil si at jeg er 100% ærlig. Gidder ikke skryte på meg masse, for hvorfor skal det være så farlig om noen vet om problemene? det er jo mye derfor jeg er her, for å få tips til hvordan ting kan bli bedre. Ikke for at min hund er PERFEKT, og det at jeg skal vise dere hvor god jeg er. Nei da hadde jeg nok ikke sitti her så mye som jeg gjør :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ærlig jeg, Chicka er ikke noe stort problem å ha med å gjøre egentlig.

Men jeg har hatt litt problemer i sommer med lydighetstreningen.

Hun skadet seg jo i høst og jeg har vært slapp i rehabliteringsperioden med treningen, var jo ikke så mye hun kunne gjøre allikevel.

Så nå har jeg ei tispe som ikke har lyst til å gi meg kontakt når vi møter andre hunder på veien, vil myyye heller se på dem.

Og igår så var vi på en stor plass og hadde hundene litt løs, så kom en Gordon Setter hanne (også løs, men uten eier), og Chicka forsvant bort til han.

Jeg ropte, gikk den andre veien, gjorde ALT som har funket før, men rullgardinene var nede og høreapperatene slått helt av, hun kom ikke.

Hadde tenkt å komme en gang, men så kom GS'en og snuste på hun og da kunne hun jo ikke komme til mor. :)

Jeg skal innrømme at jeg var SINNA og utrolig oppgitt, for hun har liksom aldri løpt sånn bort til andre hunder før.

Lurer på om det kan ha noe med å gjøre at hun er sammen med valpen til venninna mi på 7mnd hver eneste dag og har blitt VELDIG trygg på andre hunder nå, før var hun jo ikke så trygg på andre hunder.

Før gadd hun nesten ikke se på andre hunder som vi passerte, nå skal hun helst bort og hilse på, selvom hun ikke er vant med å få lov til å hilse på alle vi møter.

Hva ville dere gjort?? :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være ærlig når jeg forteller om min hund, trening og gemytt, ja.. :angry: Jeg legger ikke skjul på at det er enkelte ting bikkja sliter med, eller at jeg ikke er verdens beste trener akkurat. Men gemyttmessig kan jeg finne på å smøre litt på sannheten. Har fersket meg selv i å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo vår hund bare en valp, så det er ikke rare tingene den kan enda :)

Men jeg kunne aldri tenke meg om å lyve og si at hunden er sånn og sånn og kan ditt og datt dersom det ikke er sant.

Slår garantert tilbake om man gjør det. Og hva skulle så hensikten med deg være? :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor lyve? Jeg tror mange kan ha lett for å legge vekt på det som er positivt med hundene sine, og tone ned det som er negativt. Det tror jeg rett og slett er fordi vi er så glade i dem! :angry: Vi blir helt varm om hjertet når de oppfører seg pent og er flinke under trening, og den følelsen har vi lyst til å holde fast på ved å fortelle til alle andre om hvor flinke og greie hundene våre er. Og det ser jeg ikke noe galt i.

Andre ganger er det spesielle problemer vi har behov for å diskutere med andre. Jeg synes da absolutt det virker som folk er ærlige da, det er jo mange innlegg av typen "Pjusken knurret mot meg!" og "King er håpløs på trening, jeg gir opp!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Det eg er mest ærligst er det at vofsen ikke takler hanner. Korfor lyge egentlig?

veldig enig! Jeg tror ikke folk på internett sitter å grubbler eller gidder å bry seg så mye over andre hunders feil hvertfall :angry: Da har man kanskje litt fritidsproblemer?

jeg vil da tro at folk bryr seg ørlitte om hvordan hundene her inne er. Men da blir det også feil å skryte på seg noe f.eks.

Tja, jeg bryr meg pent lite egentlig. Hvorfor skulle det bry meg egentlig?

Jeg gidder hvertfall ikke si noe mer eller mindre :) Skjønner liksom ikke helt poenget med å si ting annerledes enn de er. Jeg sier ting rett ut på godt og vondt, og det tror jeg de aller fleste vet. Men jeg gidder liksom ikke å legge ut at vi vant en konkuranse f.eks. Det syns jeg blir litt vel skrytete. Hvertfall for meg blir det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke folk på internett sitter å grubbler eller gidder å bry seg så mye over andre hunders feil hvertfall :angry: Da har man kanskje litt fritidsproblemer?

Da har nok jeg fritidsproblemer, for det er mange jeg følger med på hvordan det går med, både positivt og negativt. Flesteparten har jeg møtt flere ganger, men det er også noen jeg knapt/ikke har møtt som jeg syns det er interessant å høre hvordan det går med. Både om problemer og flotte treningsøkter.

Hvis ingen gidder å bry seg, hvorfor er det da så mange som svært ofte skriver dagboknotater om hvordan ting har gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Da har nok jeg fritidsproblemer, for det er mange jeg følger med på hvordan det går med, både positivt og negativt. Flesteparten har jeg møtt flere ganger, men det er også noen jeg knapt/ikke har møtt som jeg syns det er interessant å høre hvordan det går med. Både om problemer og flotte treningsøkter.

Hvis ingen gidder å bry seg, hvorfor er det da så mange som svært ofte skriver dagboknotater om hvordan ting har gått?

vel, det at noen opplever noe som er bra. Det er vel og hyggelig. Og kan jeg hjelpe med noe er også det hyggelig. Men at andre har hunder med de og de problemene eller ikke får til ting gidder ikke jeg å henge meg opp i, med mindre jeg har noe konstruktivt å si. Jeg følger med på noen enkelte, men det er "desverre" ikke alle og enhver :angry: mest følger jeg med på dem jeg kjenner. Har nok ikke tid til å følge med alle. :) Har jo et liv jeg da. Og at jeg gjør det bra på en konkurranse er my business :) Gidder ikke å bry andre med det. Folk har nok å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får som regel gode råd om det er noe man trenger hjelp til. Det er nyttig erfarning for andre også å vite om rådene hjelper. Jeg føyer meg i rekken av de som følger med og bryr meg om de andre her på sonen. Ønsker jo det beste for alle og at alle opplever fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Man får som regel gode råd om det er noe man trenger hjelp til. Det er nyttig erfarning for andre også å vite om rådene hjelper. Jeg føyer meg i rekken av de som følger med og bryr meg om de andre her på sonen. Ønsker jo det beste for alle og at alle opplever fremgang.

ja, for dem som trenger hjelp er det nyttig med råd i forum :angry: Men sånt bruker ikke jeg forum til.

Og jeg er ikke orakelet Idelfi, jeg vet ikke alt. Så trenger jeg hjelp med noe vet jeg hvor jeg finner treneren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at jeg skryter opp Deco akkurat.. Sikkert flere i hundeverden som har inntrykk at han er mye verre enn han faktisk er.. Har en lei tendens å legge vekt på det negative, knurrer han mot en annen hund, så sitter det i meg i flere uker (og jeg lurer på hva svarte jeg kan gjøre neste gang for at det skal bli en positiv opplevelse for han)! :unsure: Selvsagt skryter jeg av han når han er flink, men føler ikke jeg fremstår oss som bedre enn vi er.

Også når jeg møter folk, flere som syns gutten min er pen, så de lurer på om de kan bruke han i avl (de jhar en japaner tispe selv).. Nei sier jeg, og lumper ut med alt av negativt som er med han (f.eks at han er reddaggresiv siden han er blitt angrepet x antall ganger, han går overens med de fleste nå, men det har krevd MYE trening)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok jeg fritidsproblemer, for det er mange jeg følger med på hvordan det går med, både positivt og negativt. Flesteparten har jeg møtt flere ganger, men det er også noen jeg knapt/ikke har møtt som jeg syns det er interessant å høre hvordan det går med. Både om problemer og flotte treningsøkter.

Hvis ingen gidder å bry seg, hvorfor er det da så mange som svært ofte skriver dagboknotater om hvordan ting har gått?

da lurer jeg også på hvorfor sååå mange ønsker at det er blogg på hjemmesidene :angry:

Nei jeg liker å vite åssen hundene er, hvordan det går, om ting har bedret seg, osv osv. så jeg har nok fritidsproblemer jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Kommer nok ikke lyve om min hund, ser ikke vitsen i det. Syns bare det er koselig om det faktisk er noen som gidder å følge med på utviklingen til Archie :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Er sjelden jeg forteller om treningen av mine hunder her på sonen, men har ingen problemer å fortelle sannheten, selv om jeg tviler på at så mange interesserer seg :angry:

haha, sånn tenker jeg også. Tid er mangelvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ærlig om trening og gemytt. Lisa er dritflink, kjempegrei å ha med seg på tur, gjør det bra på prøver og lyser opp hverdagen med sitt nærvær. Kunne ikke hatt en bedre hund jeg! Er så glad i henne at hjertet noen ganger henger på utsiden og dunker, og det er vel rimelig normalt at dette skinner igjennom alle skrytetrådene? Har også skrevet om små fille-problemer i hverdagen, men det negative utgjør bare 2 % av hunden så dette gidder jeg ikke å legge vekt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sier ting som de er. kanskje litt for ærlig iblandt. :rolleyes: Men ja jeg har også intrykk av at alle her har så og si perfekte hunder. Jeg har ikke det. Og har sett noen som legger ut om alle problemene sine. Syns det er fint. Da får man litt real innsikt i at det faktisk ikke er så rosenrødt å ha hund for noen. Men det er jo kjempeflott at de fleste har kjempe flinke og lydige hunder! *misunne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...