Gå til innhold
Hundesonen.no

Det værste...


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hva er det værste du ser /provoserer deg mest, når det gjelder hund og hundehold sånn på vanlig "nivå"(ikke dyremishandling, det liker vel ingen uansett!)

Det jeg blir provosert av, er når jeg ser folk går tur med en hund som drar SKIKKELIG. Som henger i båndet bortetter veien. Stor eller liten, spiller ingen rolle. null kontoll er null kontroll uansett. Og når folk går tur med hunden sin og så stopper de opp hver gang hunden stopper og skal lukte, og så venter de til hunden lukter seg ferdig og kommer.(eller stopper opp og ser noe. Uffuffuff.. :)

Og når hunder får slikke av tallerkener på bordet og i oppvaksmaskinen. Tigging og når de får mat ved bordet. Og generellt hunder som har frie grenser til å gjøre hva de vil (ta ting på bordet være hvor de vil i huset i alle møbler/senger osv) Større hunder som hopper opp på folk/besøkende, og eierne lar de gjøre det.

Og tilslutt folk som kommenterer mitt hundehold/oppdragelse uten at de kjenner meg eller hunden min. Uten at jeg ber om hjelp/råd da.

Hva med dere da? Har dere noen synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, enig med deg!

Jeg fikser ikke folk som kjefter på bikkja si hele f***ings tida, uten grunn....!! Eller maser for den saks skyld... Maser som "Fido, dekk, Fido, Fido, sitt, ja, er du søt gutt, ja, SITT Fido".... [-X Hunden må jo bli helt hyperstressa av det! Åh..! :) Mennesker uten kontroll og kunnskaper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir irritert av eiere som sier "sssssh" til bikkja si jeg! Hvem roer seg ned av en skarp hvislelyd i øret?

Trekking ser jo heller ikke bra ut når en er på tur! Jeg blir forresten provosert av de som IKKE har hund og tror de kan ta seg til rette på MIN!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det værste du ser /provoserer deg mest, når det gjelder hund og hundehold sånn på vanlig "nivå"(ikke dyremishandling, det liker vel ingen uansett!)

Det jeg blir provosert av, er når jeg ser folk går tur med en hund som drar SKIKKELIG. Som henger i båndet bortetter veien. Stor eller liten, spiller ingen rolle. null kontoll er null kontroll uansett. Og når folk går tur med hunden sin og så stopper de opp hver gang hunden stopper og skal lukte, og så venter de til hunden lukter seg ferdig og kommer.(eller stopper opp og ser noe. Uffuffuff.. :)

Og når hunder får slikke av tallerkener på bordet og i oppvaksmaskinen. Tigging og når de får mat ved bordet. Og generellt hunder som har frie grenser til å gjøre hva de vil (ta ting på bordet være hvor de vil i huset i alle møbler/senger osv) Større hunder som hopper opp på folk/besøkende, og eierne lar de gjøre det.

Og tilslutt folk som kommenterer mitt hundehold/oppdragelse uten at de kjenner meg eller hunden min. Uten at jeg ber om hjelp/råd da.

Hva med dere da? Har dere noen synspunkt?

Hmm.. der beskrev du jo hele hundeholdet til søsteren min.. :P

Off, litt irriterende til tider.. Men kan jo ikke kommentere det hele tiden.

Så prøver bare å si småting av og til. (hvis det er noe jeg er skikkelig misfornøyd med, foreks når hun lar ham slikke på tallerken)

Har blåmerke etter den hunden på armen. han beit meg. (på lek)

Men han er svær, også hopper han opp på folk. Så jeg løftet opp en ball (ikke oppmuntrende for hunden, sko bare legge den vekk) så hopper han opp å biter meg i armen på lek. Kan si jeg ble forbanna på søsteren min.

Tenkte jo egentligt mest på at, tenk om han hadde gjort det på en unge.

det hadde fått negative konsekvenser. selv om han bare vil leke.

Har sluttet å gå tur med hunden til søsteren min fordi han drar noen skikkelig i bånd, og det er skikkelig krefter i han. Så har sagt til henne at jeg gidder ikke å gå tur med han før hun lærer han til å gå fint i bånd.

Hun lar han gjøre hva han vil.. (seriøst) Hun oppdrar han som om han var en liten hund.. Så han går i sofa, tigger, hopper opp på folk, slikker tallerken. Hun lar han gjøre omtrent alt..

Han er en skikkelig herlig hund, men med feil oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra at folk som ikke har tid eller erfaring kjøper seg BC eller Aussie. :):P :evil: Det er ille..

Dette er noe som jeg og blir irritert over, men for min del så gjelder det alle som skaffer seg hund uansett om det er rase eller blanding...

Og så de som skaffer seg hund på impuls...

Og så de som du vet har en uoppdragen og vill hund som de ikke har giddet å trene, og så sitter de der og gir deg gode råd om hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så en annen ting jeg ikke liker, er folk som ikke har hund eller noen slags erfaring med hund, som kommenterer om hunden. Som feks. Foreldrene mine og store søstera min (vi har aldri hatt hund før, jeg er den første i familien som har) Som sier feks. "hvorfor lar du ikke hunden bare være hjemme alene da når du drar ut," sier søster (jeg har en hund som ikke liker å være alene), og så skjønner ho ikke at det må mye trening til. "Det er bare tull, for det er jo bare en hund" sier ho.."Og hvorfor kan ikke hunden din det og det og det, det er jo bare å lære den opp"."Hvorfor går ikke hunden din fint i bånd, som alle andre jeg ser gjør?"" Hvorfor er ikke hunden din rolig, slik som min veninnes sin??" Eller hvis vi nevner at vi har et lite problem/vanskelighet så sier de MED EN gang: "Der ser du, du skulle ALDRI ha fått deg hund!! hva var det vi saaaaa? " *GGGGGGGRRRRRRRRRRRR* :evil: :evil: Jeg blir så forbannet. De tror det er så himmla lett med en hund, men de skulle prøvd å hatt hund selv noen måned, så ville de se hvor stor ansvar det er og hvor mye trening som må til. Er dere ikke eninge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.. Irriterer meg også sinnsykt når jeg ser små barn gå på tur med unge hannhunder.. HVORFOR lar foreldrene de gjøre det? De har jo ikke kontroll i det hele tatt! Og, jeg har en venninne som har en aldeles utrolig skjønn liten collie jente.. Hun er dødsgrei, kan være alene hjemme i mange timer, hundegård, går en perfekt fot (utstilling da- er ikke mye kontakt). Men hun får en tur midt på dagen, ellers står hun i hundegård.. Og det er bare en liten rusletur. Den hunden er så sykt dårlig form, og er så lite sosialisert at hun angriper andre hunder uten forvarsel, bare rett på.. Hun holdt på å rive frøya av øret, stakkars.. irriterer meg sånn over den jenta, men når jeg sier noe sier hun bare: nei, raya trenger bare en tur om dagen hun! Hun fortjener ikke den hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi eksempel.. vet ikje helt om jeg forsto det.. :oops:

At de tror de kan herje med bikkja mi akkkurat som det passer dem. De hisser henne opp og tror at hun skal roe seg i neste sekund liksom! Ellers bare styrter bort til henne når de kommer inn døra enda jeg har bedt dem om å overse henne fordi hun skal hilse sist. At de ikke kan høre på MEG som faktisk eier henne :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir irritert av eiere som sier "sssssh" til bikkja si jeg! Hvem roer seg ned av en skarp hvislelyd i øret?

Trekking ser jo heller ikke bra ut når en er på tur! Jeg blir forresten provosert av de som IKKE har hund og tror de kan ta seg til rette på MIN!! :evil:

he he he gjør det til mine hunder så klikker de for da lurer de på hvor pusen er he he he.

jeg irriterer meg over folk som bærer hundene sine når de er på steder hvor hunden fint kunne ha klart å gå selv. :)

hvordan andre trener hundene sine er jo ikke mitt problem så lenge de ikke slår dem til lydighet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg veit er når unger kommer bort til meg (gjerne mens foreldrene står og ser på) og Tinka og bare hilser på henne uten å spørre først. Tinka er mildt sagt ganske ivrig, og når noen - særlig unger - skal hilse på henne liker jeg å sette meg ned på huk, ta tak i halsbåndet til Tinka, kommandere inn sitt og kose med henne selv i tillegg. Da har jeg mye bedre kontroll over henne.

Det verste jeg veit når det gjelder det jeg ser av andre hundeeiere er når hundeeiere sier en kommando til hunden, og hvis hunden da ikke utfører den så får den så mye kjeft for det. Bare fordi eieren liksom vil vise at det er eieren som er sjefen, selv om eieren egentlig er flau over at hunden ikke gjorde det h*n sa. For en utrolig teit forklaring. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg veit er når unger kommer bort til meg (gjerne mens foreldrene står og ser på) og Tinka og bare hilser på henne uten å spørre først. Tinka er mildt sagt ganske ivrig, og når noen - særlig unger - skal hilse på henne liker jeg å sette meg ned på huk, ta tak i halsbåndet til Tinka, kommandere inn sitt og kose med henne selv i tillegg. Da har jeg mye bedre kontroll over henne.

Det verste jeg veit når det gjelder det jeg ser av andre hundeeiere er når hundeeiere sier en kommando til hunden, og hvis hunden da ikke utfører den så får den så mye kjeft for det. Bare fordi eieren liksom vil vise at det er eieren som er sjefen, selv om eieren egentlig er flau over at hunden ikke gjorde det h*n sa. For en utrolig teit forklaring jeg skreiv der. Tror ærlig talt at det ikke er så mange som skjønner hva jeg mener der. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det verste jeg vet er når folk kommenterer mitt hundehold uten å vite noe om hverken meg eller hunden, og uten at jeg har spurt om "råd". F.eks. når de kommer bort å kjefter på meg for at jeg bærer hunden min, som faktisk er en liten valp. De kan vel ikke vite hvor langt hunden har gått, eller hvor sliten den var, før jeg løftet den opp? Nei, det er irriterende. Og unger som løper rett bort og roper og skriker til hunden min, uten å spørre. Og enda verre, folk som løfter opp hunden min uten å spørre! De som gir henne mat uten å spørre er også ganske irriterende! Spesielt hvis vi holder på å trene.

Ellers så irriterer jeg meg over folk som lar hundene sine gå løse når de ikke har kontroll på dem, og folk som lar hundene sine hilse på min uten å spørre først.

Jeg prøver å ikke irritere meg så mye over ting som ikke går direkte ut over meg, fordi jeg uansett ikke kan gjøre noe med det. Men jeg blir jo ganske oppgitt når hundene drar så de nesten ikke får puste, og når eierne gir kommandoer i hytt og pine, som de ikke følger opp. Jeg blir også veldig irritert på dem som lar hunden hilse med stramt bånd. Hunden min tør ikke engang å hilse på hunder som henger i båndet, og det har jeg full forståelse for. Hun er ikke redd i det hele tatt, hvis den andre hunden er snill og rolig, og kommer med slakt bånd, men kommer det en som henger og peser i båndet, da skygger hun banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stopper opp når Lunah lukter på noe. Syns faktisk at hu skal fålov å snuse litt når vi går på tur. Hu må jo få lov å 'lese avisa'. Hva er gæli i det?

Og alt det andre dere nevner irriterer meg å :wink: Så jeg gidder ikke skrive det på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stopper opp når Lunah lukter på noe. Syns faktisk at hu skal fålov å snuse litt når vi går på tur. Hu må jo få lov å 'lese avisa'. Hva er gæli i det?

Og alt det andre dere nevner irriterer meg å :wink: Så jeg gidder ikke skrive det på nytt

Skulle akuratt skrive det samme om å stoppe så hunden kan få snuse litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo masse av det dere sier.

Som f eks de som aldri har hatt hund eller de som har hatt hund og tror de er eksperter å skal liksom gi deg råd når du ikke ber om det. Kritiserer hundeholdet ditt.

:)

Jeg bryr meg ikke om hvordan andre hunder går i bånd. Så lenge min går pent. Jeg hvet ikke om de nettopp har fått hunden og den andre eieren ikke har vært noe flink til å trene den. Så jeg bryr meg ikke så mye om det.Begge hundene mine er litt ivrige å drar mye når de ser andre hunder. Men vi holder på å trene på dette.

Det er veldig mye. Veldig mye dere har sakt også. Kommer tilbake på det hvis jeg kommer på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste jeg ser er når noen unger er ute å går med en usikker valp. Så en for ikke så lenge sida. Jeg satt i bussen på vei hjem fra skolen, da jeg så en valp som var sammen med 4-5 5-6 åringer på sparkesykkel. Den trakk seg unna bussen, og jeg fikk så vondt av den...:)

Nei, jeg liker ikke folk som kjøper hund til unga sine og liksom tror at unger uten erfaring skal klare å ta vare på en hund(nå snakker vi unger rundt 6 års alderen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la hunden snuse er vel opp til hver enkel hva de gjør og om det er hunden som går turen eller dere. Jeg blir bare provosert av det fordi jeg praktiserer metoden at jeg skal bestemme og være sjef. da er det jeg som bestemmer hvor vi skal gå, tempoet osv. Derfor liker jeg ikke så godt at hunden får bestemme, og dermed blir jeg litt irritert når jeg ser andre lar hunden gjøre det. :) Men jeg går jo ikke akkurat bort til noen og sier at det er feil osv, det får være opp til hver enkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så en annen ting jeg ikke liker, er folk som ikke har hund eller noen slags erfaring med hund, som kommenterer om hunden. Som feks. Foreldrene mine og store søstera min (vi har aldri hatt hund før, jeg er den første i familien som har) Som sier feks. "hvorfor lar du ikke hunden bare være hjemme alene da når du drar ut," sier søster (jeg har en hund som ikke liker å være alene), og så skjønner ho ikke at det må mye trening til. "Det er bare tull, for det er jo bare en hund" sier ho.."Og hvorfor kan ikke hunden din det og det og det, det er jo bare å lære den opp"."Hvorfor går ikke hunden din fint i bånd, som alle andre jeg ser gjør?"" Hvorfor er ikke hunden din rolig, slik som min veninnes sin??" Eller hvis vi nevner at vi har et lite problem/vanskelighet så sier de MED EN gang: "Der ser du, du skulle ALDRI ha fått deg hund!! hva var det vi saaaaa? " *GGGGGGGRRRRRRRRRRRR* :evil: :evil: Jeg blir så forbannet. De tror det er så himmla lett med en hund, men de skulle prøvd å hatt hund selv noen måned, så ville de se hvor stor ansvar det er og hvor mye trening som må til. Er dere ikke eninge?

sletter ene innlegget her jeg siden det kom to stk av samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...