Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam?


Cavalier&Collie

Hva synes du om Nordenstam?  

50 stemmer

  1. 1.

    • Super metode!!
      7
    • OK
      9
    • Vet ikke så mye om det ..?
      15
    • Nææh ...
      11
    • NEI!! Hundeplageri ;0(
      8


Recommended Posts

=D>

hehe, jeg kjenner den lærings teorien, og det blir rett og slett for dumt. Jeg kjenner hunden såpass godt, at jeg lar meg ikke lure av sånne fall lemmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar
Så lenge treningsmetodene fungerer for eier og hund, er det vel ikke så viktig om de skal være lette eller vanskelige eller merkelige eller uvanlige.

Absolutt.

Om jeg vil trene bikkja ved hjelp av...eh...ja, uansett burde det være greit så lenge det funker for oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, folk ¨får gjøre som de vil. Men er man ute etter ekte resultater som virkelig teller, er ikke klikker trening helt tingen. Men jeg skal slutte å komme med kommentarer, hvis det plager deg. Jeg tenkte bare at jeg bør være ærlig om den saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, folk ¨får gjøre som de vil. Men er man ute etter ekte resultater som virkelig teller, er ikke klikker trening helt tingen. Men jeg skal slutte å komme med kommentarer, hvis det plager deg. Jeg tenkte bare at jeg bør være ærlig om den saken

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si det når du aldri har prøvd det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvordan hunden fungerer, og f.eks Turid Rugaas sier "noe" bra, men det er ikke mye. Kjenner man hunden vet man at det er helt tåplig i forhold til hvordan hunden fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvordan hunden fungerer, og f.eks Turid Rugaas sier "noe" bra, men det er ikke mye. Kjenner man hunden vet man at det er helt tåplig i forhold til hvordan hunden fungerer...

Når ble du Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke på noen gud... men man lærer seg å kjenne hunden når man trener den, bor med den, og jobber med den...

Og derfor har du så mye mer rett enn alle andre som gjør det samme, men med forskjellig metode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, forklar hva du mener med at det blir feil i forhold til hvordan hunden fungerer da! :)

Ja, forklar gjerne det :) Kom med noe mer interessant enn at klikker er bæsj, så slipper jeg å bli så amper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, forklar hva du mener med at det blir feil i forhold til hvordan hunden fungerer da! :)

Min mening(husk det): Jeg har troen på at det hunden virkelig vil ha er en ærlig leder, som vet hva som er rett, og alltid er ærlig. I klikker treningen har ikke hunden noen leder, og det mener jeg er feil.

Sorry innlegget sier jeg for ørtende gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men lederskapet må komme først, deretter kan man belønne med godbiter :) Jeg har troen på at menneske og hund kan ha kontakt uten godbit/for :) jeg mener hunden er glupere enn som så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror da det går an å trene med godbiter og fremdeles være en god leder :)

Jepp, jeg også. Bruker selv mye godbiter, og er ikke enig i at man ikke skal bruke det før hunden er 3 år og ferdig utlært nesten. Men er heller ikke enig i fantaster som mener at hunden er dum som et brød og bare bryr seg om å enten å oppnå eller unngå. Det finnes flere nyanser enn svart og hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også ganske så irritert over noen av innleggene dine, Vicky. Du er jo helt sikkert utrolig kul og grei, kan masse om hund og er flink til å trene hunden din, men alt dette ødelegges av stadige innlegg som provoserer. Jeg vil så gjerne like deg, men det er ikke alltid like lett! Beklager hvis jeg gikk for langt nå...

De som bruker nordenstam og synes at det funker, må få lov til det. De som bruker klikkertrening og synes at det funker, må få lov til det.

Smaken er som baken - delt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...