Gå til innhold
Hundesonen.no

simira

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13,372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    466

Alt skrevet av simira

  1. Hvorfor må de ha høyenergi? Men hun får kanskje en del mer aktivitet også? Klar over det, men det er jo "bare" å kutte ned på mengden om de legger på seg. Litt av poenget med lightfôr er at det skal mette mer? Vi må ihvertfall passe å vekta på begge to her. Kovu skal over på halvt V&H nå, men der går kanskje chipen ut etterhvert også.
  2. Begge hunden i huset er for tiden kastrerte matvrak, og for enkelhelts skyld går de begge på samme lightfôr. Det fungerer greit nok, men jeg er ikke helt fornøyd. Usikker på om det er på grunn av fôret, men ihvertfall noe som kan reguleres ved å bytte. De røyter mye i perioder, og Odin er for tiden et energimonster uten like. Det resulterer i en del stress, da jeg ikke har helse til å øke aktivitetsmengden nok. Jeg driver uansett og titter litt på fôr, og skal til Sverige i helga, så mulig jeg kjøper noe der da. Vil de uansett legge mer på seg, evt bli mer sultne av et vanlig fôr? Begge er konstant sultne, så jeg vet ikke hvor mye det har å si. Noen gode tips til fôr for glatthåret, voksen, kastrert hund med normalt lavt aktivitetsnivå?
  3. Hund og barn går gratis sammen med voksen innenfor Oslo+Akershus i helgene (ikke fredag da).
  4. Sånn rent bortsett fra at det å gi fb informasjon bare er en av mange grunner til at jeg ikke bruker det - hvor mange slike fiktive kontoer og mailadresser skulle jeg hatt, for alle de som mener jeg må gjøre et unntak for dem? Men godt poeng ang møtereferatet, det skal jeg sjekke!
  5. Tog tar vel 10-15 minutter eller noe sånt? Usikker på om det er 60 eller 90 kr.
  6. Nei. Å registrere meg på fb, uansett navn eller e-postadresse, er av flere grunner ikke aktuelt. Såklart er det mest kjipt for meg selv. Men jeg mener også at hvis det skal være en forutsetning at folk er på facebook for å kunne delta fullverdig i klubbens aktiviteter så bør det stå et sted. Da krever de nemligogså at man inngår en juridisk kontrakt med ganske omfattende innhold. Har foreslått det, men ikke blitt mottatt. Jeg er den eneste som ikke er på facebook OG har klaget på dette, dermed vet de ikke om noen andre som har problemer med det. De lukkede gruppene for de ulike sportene er åpne for alle medlemmene å poste på, dermed ikke bare informasjon ut fra klubben, så sånn sett er det ikke kun oppdateringer fra klubben der. Og det har vært diskutert og bestemt på medlemsmøte at de ønsker å holde disse gruppene lukket.
  7. @Malamuten Er dessverre ikke helt sikker på at de treningsansvarlige er interessert til å gi individuell info til vanskelige folk som meg som ikke er på fb. Da går jo vinninga opp i spinninga. Nå skal det sies at klubben er flink til å gi info på websidene. Men alle treningsgruppene har info på sin side om "meld deg inn i facebookgruppen for oppdatert treningsinfo". At folk avtaler uformelle/uoffisielle treninger på fb (eller andre steder) kan man jo heller ikke hindre. Det jeg er opptatt av er at all info fra KLUBBEN, som angår de offisielle, åpne treningene, gis slik at alle har tilgang til det. Nå hjelper det vel lite, når styret har behandlet saken og ønsker å beholde facebook slik det er. Jeg er bare grinete, spesielt siden det ikke er noen gode alternativer. Men siden folk flest ikke synes det er jeg som er vanskelig så kan jeg jo prøve å jobbe litt videre med saken.
  8. Personlig er jeg, av ulike årsaker, ikke på facebook. Jeg ønsker ikke å være det, og kommer ikke til å registrere meg. På godt og vondt gjør dette at jeg går glipp av en del informasjon og ting som skjer. Det er slett ikke uvanlig at hundeklubber og andre organisasjoner har begynt å gi en del informasjon på facebook. Så lenge siden er åpen slik at alle kan lese informasjonen er det greit, jeg har ikke noe problem med å åpne og lese en facebookside så lenge jeg ikke trenger å være innlogget. Men er jeg helt urimelig i å mene at en klubb som skal være åpen for alle ikke bør gi "offentlig informasjon" (beskjeder angående klubbens åpne treninger f.eks.) i lukkede grupper? Jeg er ikke den eneste, men en av et lite fåtall, som ikke er på facebook. Å plutselig få vite at "å, vi ga beskjed i den lukkede gruppa på facebook at vi trener et annet sted i dag" er litt kjipt. Etter å ha møtt opp på riktig sted (ifølge websidene) og ventet i en halvtime. Etter min mening er da klubben i praksis ikke åpen for alle, fordi de indirekte krever at man er på facebook for å kunne ta fullverdig del i aktivitetene til klubben. Så jeg kan være halvveis medlem - eller finne meg en annen klubb. Er det jeg som er teit og vanskelig?
  9. Bronsemerket er et kurs for grunnleggende lydighet, om du vil starte med det. Men om hun har det grunnleggende på plass så kan jeg jo på det sterkeste anbefale rallylydighet, som er en slags blanding av lydighet og agility. Der begynner man også med hunden i bånd i klasse 1, om du ikke føler du har helt kontroll.
  10. Men det er da ikke båndtvang lengre nå...
  11. Du får google og ta en titt på bilder av de som er nevnt her.
  12. Kan du si noe mer om bygning, pels og farge? Ører?
  13. Jeg tenker belger?
  14. Jeg roter. Mente Norges Varemesse. Det er et hotell på enden der, hvor mange tilreisende bor.
  15. Anbefalte jeg allerede i første innlegg. Bor i Darbu, men har kurs og konsultasjoner i Hokksund og Drammen ved behov.
  16. Flere rideskoler har privattimer. Jeg vet de har det på Alna ridesendter og Nordtvet gård ihvertfall. Da kan du jo få hva du vil, på helg eller dagtid.
  17. Signerer andre over her, ta kontakt med noen og få hjelp! Uansett hvor alvorlig eller ikke dette er så koster det så utrolig mye både for hund og eier om dette gjøres feil. Hilsen skyldig i nettopp det, som lever med en 8 år hund som fortsatt kan finne på å angripe andre hunder.
  18. Exporama har vel eget hotell i tilknytning? Men muligens ikke veldig billig?
  19. Borte, beklager. :/
  20. Du vet hvor jeg bor. Har du mulighet til å hente før helga? Jeg jobber i sentrum og kan evt ta med dit.
  21. Vi har en fryseskuff med skanker som aldri kommer til å bli brukt her i huset. Ca. en bærepose. Kom og hent! Det kastes til helga, da trenger jeg plassen til svenskehandel.
  22. Da er det vel bare å ta kontakt med de andre som står som forhandler der?
  23. Står på websidene deres: http://helsitar.com/Dealer.php
  24. Oi, hvor stod alt det om mannens reaksjon? Jeg ser bare at det stod at han gikk og la seg på loftet, ikke hvorfor?
×
×
  • Opprett ny...