-
Innholdsteller
13,372 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Days Won
466
Innholdstype
Profiler
Forum
Blogger
Articles
Alt skrevet av simira
-
Laminat er nok noe av det bedre. Vi har nylig lagt nytt gulv, og mannen min nekter laminat. Han vil ha ekte tre, mens jeg mener det ikke er hardt nok. Vi endte opp med bambusgulv, og er så langt kjempefornøyd. Ikke en ripe i gulvet de første tre mnd, og da har vi en ridgeback og en dansk/svensk gårdshund som spinner gjennom stua for å komme ut i hagen, hver dag. Bambus er tre eller fire ganger hardere enn eik, som er den hardeste tretypen du får.
-
Det aller beste er et ordentlig bilbur. Det beskytter både hund og passasjer best mulig. Med en sele kan hunden fortsatt få en god sleng og kraftig trykk på enkelte punkter.
-
Nei, men de er avlet for å se mest mulig ut som ulv... Og det er visstnok brukt sarloos i avlen?
-
Han veier knappe 40 kg. Liten etter skandinavisk standard.
-
Mon tro om den passer til en liten ridgebackhann? Men må spørre om lov først. Vi er egentlig enige om å ikke bruke masse penger på bur til en bil vi skal ha i ett år, men jeg har stadig dårlig samvittighet for burstørrelsen. Si fra om den ikke blir solgt, så kan vi komme opp og prøve ihvertfall.
-
Det er så utrolig bra at bruken av terapihunder økes. De har hatt en "uoffisiell" en på jobben til mamma, men nå har de visst en som er utdannet også. Vi pleier å stikke innom når vi er på besøk.
-
Jada, de skal visstnok fortsatt levere både pølser og blokker. Kjipt om disse bitene bare kommer i små poser og like dyre som Nature's Menu og MUSH da. Kovu spiser jo en halvkilo per måltid, så da lønner det seg uansett å kjøpe 20x 1 kg for oss.
-
Du har jo betalt for å gå på kurs og lære noe! Jeg tror ikke jeg hadde kastet bort mye tid og penger på et slikt kurs. De kursene jeg har gått har heller vært på nivå med "man kan jo trene mot elite med en gang, ingen grunn til å lære inn dårlige eller kjedelige øvelser som man må jobbe masse med å endre eller fikse senere". Nå har jeg dessverre enda ikke vært på kurs med Siv Svendsen, men de fleste instruktørene jeg har gått for hører nok til i samme "leiren".
-
Vil helst unngå noe mer "ekstra dill" enn å kombinere tørt og V&H, siden det ikke er jeg som fôrer vanligvis.
-
Etter litt fram og tilbake og beregning av priser og whatnot står jeg litt mellom to alternativer. Standardfôret til Robur kan jeg gå rett over på fordi det er samme type som vi bruker, det er et kortreist, rimelig, og relativt bra tørrfôr. Orijen har fått mye bra omtale, og det er ikke så sinnsykt mye dyrere, da hundene skal ha mindre av det. Hovedargumentet mot dette er egentlig at Dyresjappa ikke fører det, og jeg er veldig fornøyd med servicen deres med levering av fôr på døra og kundebehandlingen deres generelt. Spørs om de kan overtales til å ta det inn. Men ettersom hundene skal ha mindre mengde av Orijen, vil de nødvendigvis bli mer sultne?
-
Oi, hvilken har du? Jeg har Fitbit Ultra, og lader kanskje en gang i mnd? Hvis du leser fitbit-tråden så vil du se at den dekker de fleste varianter av aktivitetsmålere. Lillesøster er veldig fornøyd med Polar Loop, jeg hadde ikke orket å lade hver 3. dag.
-
Odin kan også kjefte litt på Kovu etter at de har vært fra hverandre noen dager eller mer. De er stort sett gode venner, men jeg tror nok Odin trives alene også, og føler at han eier huset litt mer enn Kovu. Men her i huset er jo han eldst og har vært her lengst også.
-
Det spørs hvor førerorientert det er viktig å ha den, men både ØP og vanlig mellompinscher kan jo funke.
-
Det var før sommeren det. I helga har vi vært på Morokulien, med litt ymse forventninger og resultater... Jeg trodde altså formen var på opptur, men det var den ikke. I det siste har jeg igjen slitt med det samme som vi gjør i perioder, mye snusing, og mister kontakten og motivasjonen fullstendig i ringen. I går hadde vi en fullstendig håpløs runde der Odin vandret avgårde flere ganger, en gang ut av ringen, såvidt det var. Vi disket ikke, men var sist av de som ikke disket, med en pen, gul sløyfe. I dag gikk vi hakket bedre, men slet med de samme problemene, og disket på dekk under marsj. Dekk- og snurr-øvelsene er de vi kategorisk sliter med når han er umotivert. Snurr syntes han var veldig gøy før. Det, samt litt andre småting får meg til å stusse litt på om alt er i orden, til tross for dyrlegens gode tilbakemelding på årskontrollen. Så nå har jeg snakket med snille fysioterapeuten, og skal bestille oss en time til neste uke. Og så er blir det en privattime eller to hos noen som er flinke på positiv trening og motivasjon, for å se hva vi må gjøre med saken. Kovu var sitt vanlige jeg. Vi gikk klasse 1 begge dagene, mest fordi han skulle få gjøre noe også. Vi fylte to skjemaer med snusing, stram line og dobbeltkommandoer, men disket ikke. Kovu var fornøyd med det, så da får vel jeg være det også.
-
Nå er det vel såppas mange varianter av utsagn og historier at det er slett ikke godt å si hva som stemmer og hvem som faktisk har sagt hva. Om partene ikke greier å bli enige seg i mellom så ville jeg tatt kontakt med konfliktrådet eller advokat for å få hjelp! http://www.konfliktraadet.no/ www.advokatenhjelperdeg.no
-
Om jeg skal, og Kaia ikke tinger på ham, så har jeg en ridgeback til overs.
-
Herlig tur! Av navnet så antar jeg at denne cottagen var i nærheten av Plymouth? Vil gjerne ha mer info, kan komme nyttig med til senere anledninger...
-
Gubben har lyst på sånn: http://www.wired.com/2014/08/gopro-fetch-dog-harness
-
Ikke alltid så flott... fant dette bildet, som gubben tok på Finnskogen. Det beskriver veldig sånn jeg føler for Kovu iblant. I dag har vi vært på en deilig, lang tur i skogen. Det tok nesten fire år, men endelig er vi der at jeg stort sett kan slappe av og kose meg på tur i skogen med begge to, uten å trekke i alle retninger så fort noe firbent er innenfor synsvidde... Prøvde bare å spise én hund i dag, og det var en syklende hannhund som kom litt feil på oss.
-
Nå ble jeg minnet litt på dette tausystemet som ble lansert, som gjorde at man kunne "snøre sammen" hunden om den ikke kom på innkalling. Noen som greier å grave fram dette igjen? Noen stor suksess ble det åpenbart ikke...
-
Jeg er ikke så redd for at lightfôret er dårlig mat, men da spørs det om vi prøver noe nytt og spennende. V&H utgår for Odin, det har vi prøvd før og da er han helt utsultet stakkar.
-
Fillern, at jeg ikke tenkte på det på mandag! Stive ME-kroppen har godt av litt massasje. Kanskje en annen gang...
-
Har du prøvd å snu og gå unna før han rekker å reagere, og så belønne? Jeg ville ikke belønnet etter at han har laget lyd. Bruk kontaktkommandoen før han lager lyd, og belønn det. Om han lager lyd er du for sent ute, glem det, dra med deg bikkja og gå videre.
-
Trodde V&H sprint var for høyaktive hunder jeg. (altså med mer energi)