-
Innholdsteller
13,372 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Days Won
466
Innholdstype
Profiler
Forum
Blogger
Articles
Alt skrevet av simira
-
Museum of London er like i nærheten av Tower, og gratis. Ellers er noen av mine faste stoppesteder Camden Lock Market og Covent Garden. Sistnevnte har tapt seg litt, men er fortsatt et fint området. Jeg bor ofte i Queensway-området, kort vei til Oxford street og bane rett i nærheten. For 20 år siden hadde de vel heller ikke Oyster card... kjøp på en kiosk eller på flyplassen og fyll på med £10 eller noe sånt. Det trekkes når du scannet kortet på buss/bane, og vil alltid beregne rimeligste billett. Dvs, reiser du så mye at det lønner seg med et dagskort så trekker den ikke mer enn det. Lønner det seg med ukeskort, så trekker den maks det, osv.
-
Hund i Fokus holder til i Darbu/Hokksund. Litt unna, men absolutt verdt en tur mener jeg, og hun er flink med akkurat slike problemer. www.hundifokus.no
-
Landet jeg alltid reiser tilbake til er England. Jeg elsker landskapet, historien, landsbyene, kulturen... Etter å ha reist rundt i landet i et helt år vil jeg bare se mer. En reise som var fantastisk, men som jeg ikke kan gjenta, er til Quatar da jeg var 13. Det var akkurat som å trå rett inn i bøkene om 1001 natt. Det var før de åpnet noe særlig for turister, og kulturen og landet var relativt uberørt på grunn av det. Rideferie i Toscana og Marocco er nok også noe av det mer spennende jeg har gjort. Til høsten skal vi kjøre USA på tvers, det har aldri vært noen drøm for min del, men det blir helt sikkert gøy og spennende! Listen over steder jeg ønsker å dra krymper stadig, enten fordi jeg egentlig mister interessen, eller fordi vi har reist dit. Noe av de viktige punktene som er igjen er Island - gjerne innsamling av hester, på hesteryggen såklart, Argentina - rideferie på ranch og safari i sør-Afrika. Og rideferie i Jordan, Wadi Rum, forresten. Mye hest, her er det bare å bli frisk...
-
Ost kan man jo bare ha i biter med tannpirkere i. Vår tapasmagiker på jobb pleier å lage: Ritzkjeks med skinkesalat Scampi stekt i hvitløk Krydrede kyllingbiter Lakseruller (røkelaks) Potetskiver med en chorizoskive oppå Asparges med spekeskinke rundt sikkert noe mer som jeg har glemt. Mini-quesadillas er godt. Hul ut halve poteter og fylle med ost og skinke Hjemmelaget salsa er også himla godt.
-
Litt lyd? Det er en grunn til at den ikke er foreslått tidligere, garantert.
-
Jeg er rimelig sikker på at de ikke kan pålegge dere å ta ut avspasering. Ta kontakt med fagforeningen din! De har oversikt på rettighetene.
-
En liten dsg tispe kan kanskje gå i kabinen, men jeg vet ikke om jeg ville satset på det.
-
Det er slett ikke for tidlig å legge ut annonse om hybel ønskes til neste semester.
-
Nå er vel ikke klimaet så veldig forskjellig på Hjelset og i Molde. Det kommer veldig an på hvordan været er, men i eksamensperioden i mai er det ofte fint vær. Jeg tenker mai nok er fint i alle tilfelle. April kan fort bli vått.
-
Sheltie blir vel fort for stor for flykabin i voksen alder. Lyd har de også fort.
-
Det med lyd utelukker jo en del gode kandidater. Papillon eller silkyterrier kanskje? Jeg har bare møtt et par silkyer, men har ikke inntrykk av dem som bjeffete. Men jeg er ute på litt tynn is der altså.
-
Jeg ville unngått hundepark fullstendig. Kun lek med kjente, trygge hunder. Men gjerne omgås hunder i kontrollerte former, på kurs, hundeklubb, båndturer osv.
-
Rogz har H-sele med justerbar brystreim. Vi har hatt ridgebacken sin siden han var 5 mnd (han er nå 5 år).
-
Så lenge du som voksen har fine tenner og null hull så hadde jeg ikke stresset med å gå oftere en annenhvert år eller noe ihvertfall. Jeg går minst en gang i året, men jeg har både begynnende hull og gamle fyllinger som faller ut, tenner som knekker, osv.
-
Masse masse trening på lydighet og kontakt med DEG rundt andre hunder. Og unngå hundeparker og steder med potensielt mange og løse fremmede hunder. Trygg omgang og turer i bånd (uten hilsing) sammen med greie hunder.
-
Du har mye de samme kravene som meg, og jeg lander stadig på labrador, til tross for at jeg ikke vil ha det. Men den faller kanskje i firkant-boksen din? Golden? Belger? Du sier ingenting om pelskrav, men siden du har schæferdyra regner jeg med du tåler litt.
-
Oi, har alltid trodd at du bodde i Norge jeg. Eller har du nettopp flyttet? Sånn siste året? Jeg har også lyst til å jobbe på shelter når/om vi en gang får flyttet dit, om helsa holder. Er også backup-plan om jeg ikke får meg jobb.
-
Ok, det blir jo noe litt annet ja.
-
Jeg synes det var dyrt for en klubbkveld også jeg da. I Oslo betaler jeg noe sånt som 350 kr i året? Og trener tre-fire ganger i uka, en til to av dem med treningsleder. Kurs med innleid instruktør koster litt mer. Og ekstra for innendørstrening om vinteren (450 kr for åtte-ti ganger nå i vinter). Men det kommer jo litt an på hvordan det er lagt opp. Om noen jobber mye med opplegget så får de kanskje betalt for det? Våre treningsledere jobber frivillig/gratis.
-
Oi, det var dyrt for klubbkurs. Da bør det ihvertfall være litt ordentlig, ja.
-
Bø og Sauherad hundeklubb?
-
Pga. de strenge reglene for inn/utførsel av dyr i Storbritannia må hunden din sendes som cargo i lasterommet på vei til/fra Norge. Jeg betalte rundt 6000 NOK for min hund på 8 kg for fem år siden, en vei. Ellers finner du det meste av spørsmål og info om det å fly med hund i denne tråden: http://hundesonen.no/forum/topic/51832-hjelp-jeg-skal-ut-og-fly-med-hunden-min/ En litt annen sak, men anbefaler deg å se på renrasede hunder heller enn overprisede blandinger som lover ting de ikke kan holde. Hvorfor ikke enten malteser eller puddel? Eller, når du uansett er i England, en hjemløs hund fra et shelter?
-
Hvor er/var det bar lyng på østlandet i januar? Og hva har skjedd med Benjamin?
-
Du er inne på noe. Og ikke nødvendigvis absolutt eller svart/hvitt, men noe av dette finner du garantert hos mange. Jeg vil si at jeg kommer inn under alle tre til en viss grad, men ikke absolutt. Deg OG hunden? Hva med eller? Jeg har gått mange kurs der formålet har vært forbedring for kun en av partene. For eksempel har vi gått to videregående kurs hos Kovu, opplegget nøyaktig det samme, fordi vi trengte strukturen og tilretteleggingen ift. andre hunder og sånt, selv om vi teknisk sett kan opplegget. Og jeg har gått mange lp-kurs med Odin selv om vi har lagt opp, fordi jeg har ønsket å lære mer om hundetrening, og ikke har tålmodighet til å være observatør.
-
Nå var det ikke mye til angrep, om en flokk bernere ikke greide å påføre en liten pointer en eneste skramme. Men akkurat det der er noe av skrekken min når det gjelder rasetreff og fellesturer. Når man går sammen 5-7-12 stk så vil ikke du være den ene som har hunden din i bånd, selv om du ikke har helt innkallingen på plass. Og jo flere med dårlig innkalling, jo dårligere kontroll på flokken som helhet.