Gå til innhold
Hundesonen.no

Built For Speed`s første kull!

Recommended Posts

Må lage en kull-tråd :) . Vi venter valper (hvert øyeblikk, faktisk! Så da kan man lage kulltråd så lenge) etter vår amerikanske import N UCH Valeska Ambigous Smile, "Danara" og INT NORD UCH NJV-11 NV-16 Tzartaig Cool Victory, "Tony"  (for de som er interessert i borzoihistorie, så er denne stamtavlen en godbit!).

Vi forventer en hel haug sunne valper i alle regnbuens farger, med et mer klassisk utseende enn det man kanskje ser i ringen dag.

Danara er DM fri etter foreldre, har normalt stoffskifte og hjerte u.a :)

image.png.3a2b5d261bbc03c161eec9b18330a409.png

image.thumb.png.53c5c59ce26d0ab228496672a59b6ff9.png

• Like 18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Blir spennende å følge med. :) Rasen fanger alltid oppmekrsomheten min på utstillinger. :wub:

Endret av Tyttebæra
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Så spennende 😁🤞 blir gøy og følge med på!  Er det noe bruks/show e.l. kombinasjonen higer etter eller "bare" sunne, friske og trivelige borzoier? 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 juli ble de faktisk født! 5 jenter og 4 gutter :wub:

Vi trodde ikke de skulle komme før om et par dager, for det var ingen tegn på at en fødsel var nært forestående.

Ingen endringer i temp, og 15 minutter før den første kom, så lekte hun ute i hagen, koste litt i sofaen før hun, som vanlig, forsvant inn på et soverom. Der hørte jeg et lite klynk, og vipps, så gikk vannet. Fikk geleidet henne til valpekassen, og før hun fikk lagt seg, så var førstemann ute. Resten kom som perler på en snor, eller, tre av de krabbet faktisk ut selv...

image.thumb.png.80ffabd8099e60d1d9e5626370a94840.png

En creme gutt, mest rødt, og noen farger vi ikke helt vet hva er enda :P De er så fantastisk fine, og Danara er verdens beste mor <3

På 3.7.2018 at 8:30 AM, mushi skrev:

Vakre!! Gleder meg til bilder! Har du mange interesserte valpekjøpere?

Vi har nok noen ledige :)

På 5.7.2018 at 11:18 PM, Malamuten skrev:

Så spennende 😁🤞 blir gøy og følge med på!  Er det noe bruks/show e.l. kombinasjonen higer etter eller "bare" sunne, friske og trivelige borzoier? 😊

Danara er etter amerikanske og rusisske jaktlinjer, men har uheldigvis null interesse for plastfiller, så lc har det blitt dårlig med.

Tony sin stamtavle er gammel, faren hans er født i 1988, og selv om dette var rundt borzoiens "topp" i USA, så var den ikke like delt som den kanskje oppleves nå. Jeg håper jeg får noe lc-hunder ut av dette, det bør de så absolutt ha fysikken til. Så får vi bare håpe lysta på plast er tilstede, et par av sønnene hans fra forrige kull har prøvd lc, og syntes det var riktig så kult :)

Jeg håper vel denne kombinasjonen gir oss hunder som kan gjøre det bra både på felt og på utstilling:)

• Like 11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med nydelige små!

Men herregud, Danara må være den fineste borzoien jeg har sett:wub: Synes hun hadde veldig fin pelsmengde, men jeg kan ingenting om borzoi:P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, sidnajse skrev:

Der kom det, ja:D

Falt veldig for uttrykket på Deville og Imperial, men skikkelig søte hele gjengen!

:D

De er helt vannvittig søte, i kveld har vi hatt en liten grinestund her hjemme, siden vi ikke kan beholde alle...

Litt usikker på om oppdrett er noe for oss #horders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 hours ago, Mumle Mu said:

:D

De er helt vannvittig søte, i kveld har vi hatt en liten grinestund her hjemme, siden vi ikke kan beholde alle...

Litt usikker på om oppdrett er noe for oss #horders

det skjønner jeg godt! hadde samme problem!  Men har heldigvis god kontakt med alle valpekjøperne så det hjelper :) Fatt mot!

Endret av Meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fine småinger - av en vakker, vakker rase! Borzoi er min "guilty pleasure" - skulle så gjerne hatt en, men realistisk sett innser at det nok aldri blir noe av...

Men 9 stykker i 8 ukers alder, som løper rundt, tisser og bærsjer, biter, piper og skal ha oppmerksomhet, alenetid - fysisk relativt store også - kan se for meg at jeg hadde syntes det blir "helt greit" at de kommer seg ut til eierne sine. :-)

Hoarding på et helt nytt nivå - ha 80 borzoier, liksom... Tror det er enklere med miniatyrhunder som kan stables i bur i høyden..:sheldon:

Tusen takk for at du deler bilder av disse skjønningene!

Susanne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Ia her er Rogz-sele til Marvin med regulering rundt halsen.
    • Ja, det stemmer ganske godt med de alle sammen  Mischa var den "svakeste" i kullet og er ikke verdens tøffeste i dag, men hun er ikke en dårlig hund selv om, og vokste jo ganske mye bare de to ukene ekstra hun var her hjemme før hun flyttet. Peek-A-Boo på sin side er fortsatt ganske selvstendig og med bein i nesa, Yjossi er fortsatt MYE hund og alt i alt synes jeg det stemmer veldig godt for resten av gjengen er ganske like som de de var før levering med litt små justeringer så klart 
    • Prøvde for et par måneder siden å få reaktivert kontoen min «tillien». Det ble, etter mye om og men, gjort. Problemet er at hele kontoen er nå i et slags limbo. Grunnen er at det er umulig å gå gjennom den bekreftelsesprosedyren som kreves ved første gangs innlogging etter reaktiveringen. Jeg bare havner på en side som sier noe om for mange omdirigeringer. Hver gang jeg nå logger inn havner jeg der og kommer ingen som helst vei. Må slette cookies og slikt for i det hele tatt å få lest hundesonen som gjest. Så kontoen ser ut som den er aktiv, men jeg får ikke brukt den. Det er dessuten svært tungvindt at det ikke er noen måte å kontakte admin på uten å registrere seg på nytt, som jeg til slutt valgte å gjøre også denne gangen. Det vil si, det er mulig å sende melding som gjest, men de blir åpenbart ikke lest av noen. Så, er det noen som kan få liv i den gamle kontoen min? Denne kontoen kan slettes etterpå, men ikke gjør det før det er bekreftet at den gamle er oppe og går. Siden jeg da evt må registrere meg enda en gang for å kommunisere med dere...
    • Forslag til en aktivitet for en haug med studenter kan gjøre på hyttetur? Må kunne gjennomføres inne ved dårlig vær. Alt mottas med takk Usikker på hvor mange som skal være til stede, vi er totalt 66 stykker, men vet ikke om meningen er at alle skal delta eller ikke. 
    • https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=127293653&fks=127293653 Jeg kan sende mot at kjøper betaler frakt.
  • Nylig opprettede emner