Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar

Recommended Posts

Nå har jeg lest litt i manualen til nybilen og funnet ut at den rare boksen i taket ganske enkelt er en solbrilleholder pluss et konvekst speil slik at man kan se alle passasjerene i baksetet. Jeg har lurt sånn på hva det var. :P

Ellers har Symra fått en dusj igjen, men jeg synes hun lukter løpetid ennå. Gleder meg litt til hun er helt ferdig nå, da skal jeg jaggu skifte på senga også. :aww:

Spiste 2 påskeegg og nå er jeg så kvalm at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... :thumbsdown: Ryker på samme smellen hvert eneste år 

• Haha 2

-29 her nå. Det er igrunnen bare teit. Helt ubrukelig faktisk. Håper den sibirkulda går sin vei snart. 

Edit: -31

Edited by Raksha

Er det felleski det heter ja... hm. Jeg har lest fellesski hver gang noen har skrevet om det her, og lurt på hva det var. Felles ski liksom?:lol:

• Like 1
  • Haha 1

Forumet fortsetter under annonsen
7 timer siden, QUEST skrev:

Surfet litt på finn og hva kan man ikke få der..blandingshvalper mellom amerikansk bulldog og presa canario..Ja, det blir nok en grei blanding det..:blink:

Ser forøvrig at puli oppgis å være allergivennlige..stemmer det @Mud

Ja. I den grad en hund kan være allergivennlig. Selv mamma tåler pulien (Vi har bare testet korte møter vel og merke  ) og hun tålte hverken bedliss eller Puddel. Men allergi er individuelt. Det er sikkert noen som ikke tåler puli men tåler puddel også. 

9 timer siden, Tonje skrev:

I dag fikk jeg endelig kommet meg ut på skitur, men gleden ble kortvarig da de nypreppa skiene virkelig ikke kjentes nypreppa ut. Så nå gidder jeg ikke smøreski mer og skal bytte de ut med felleski. Greit nok at velsmurte ski er en drøm å gå på, men når jeg får til det 2 av 10 ganger så dreper det til slutt skigleden og det ønsker jeg virkelig ikke. 

Skoj fikk være med å kjøre bil og besøke besta og hunden hennes i dag. Bilkjøringa går bedre og det var bare litt småsutring. Hadde han i bur i baksetet, så får jeg flytte han helt bak når han har blitt komfortabel der. Lurer på hva vi skal finne på som miljøtrening i morgen. Det er liksom ikke så lett med denne kulda og veldig frossen valp...

Jeg hadde liten valp på sommer/høst og den stappa jeg i veska og tok med på cafe. :lol:  Jeg hadde/har en hundesekk med netting. Meget kjekk når man har en liten tass og skal på storbyferie for eksempel! Han klarte ikke være noe alene og jeg bor alene. Melvin er såpass liten og søt at jeg hadde bært han igjennom kjøpesenteret hvis de har dyrebutikk der, to-i-en! Dra på besøk til noen? 

----------------------

Jeg har ikke gradestokk og nå er jeg ganske glad for det! Synes det er ****** kaldt hver dag, men aner jo ikke hvor kaldt før jeg kjører til jobb. :D 

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Høres veldig kjent ut, Opie! Vi har nesten eksakt samme lufterutiner som deg, bare at vår hund gjerne må ut 5 ganger om dagen, kl 07, 11-12 tiden, 15-16 tiden, 18-19 tiden og kl 23. Vår kan også begynne å mase veldig allerede kl 10, men prøver å drøye til 11-12 tiden. Hun har mye energi på formiddagen og sover ikke så mye da, så mulig vi må prøve lengre morgentur 🤔 Det gjør oss ingenting nå som vi som oftest har hjemmekontor, men skjønner ikke hvordan hun skal greie seg hjemme alene en hel arbeidsdag når hun må så ofte ut. Foreløbig har hun plass i hundebarnehage de dagene vi er på jobb (hun har litt separasjonsangst, som vi trener på), men målet er jo at hun skal kunne være alene hjemme etterhvert. Lykke til med hunden din 😊
    • Sliter litt med det samme
      Min har egentlig hatt samme rutiner fra han var kanskje 9 mnd til nå 11 mnd.

Holder seg rundt 9 timer på natta. Ut på morgentur kl. 7, men så må han ut igjen 11..!
      Noen ganger begynner han å mase igjen allered eklokka 9-10 😓 
      Men prøver å vente til hvert fall tidligst 11, og jobbe videre med å forskyve lenger og lenger - til hjemmekontortiden plutselig tar slutt  😮
      De gangene jeg er streng, f.eks. opptatt med møter på hjemmekontoret så må han bare legge seg og vente/sovner.

Det positive for oss er at vi nå holder oss til 4 turer om dagen da. Det tenker jeg er helt greit, minimum bør jo være 3-4 turer om dagen.
      7 - 11 - 16 - 21 sånn cirka, og så er jo 16-turen på hvertfall en times tid. 

Men vi må absolutt få skyve på den lunsjturen, til den dagen jeg må tilbake på jobb og være der i 8 timer, som jo blir 9 timer borte, kanskje 10 timer han må holde seg. Off, må få meg hundepasser, vil ikke at han skal være alene hjemme såå lenge egentlig!
    • Helt enig i at hundene bør være velbygde. Men det er ikke slik at en dommer nødvendigvis setter opp de sunneste hundene. Dommeren dømmer etter en standard, og i standarden til golden står det at de skal være kraftfulle med bred skalle, kraftig snuteparti, kraftige kjever, kraftig, muskuløs, kort lend, med kraftige baklemmer. Når alt skal være "kraftig", så vil enkelte sette opp den kraftigste først. Som gir enda kraftigere hunder, som gjør dommerne vant til at de er enda kraftigere, som gjør at de setter opp enda kraftigere hunder... Og så blir det som i bildene i denne tråden, en helt enorm endring i utseendet. Og da blir rasene gjerne delt (enten offisielt eller uoffisielt) i jakt/bruks og showlinjer. Jeg håper de fleste seriøse oppdrettere klarer å se forskjell på bra eksteriør og dårlig eksteriør i egen rase slik at de klarer å se hva som er en bra kombinasjon. Selv om man kan se en trend om man stiller en hund mye, er ikke alle dommere enige om hvordan en bra hund ser ut. Og det er ikke alltid de har fokus på funksjonalitet. Enkelte ganger får man ikke mye tilbakemeldinger heller, så det blir ikke en skikkelig gjennomgang av eksteriøret. Ofte legges det også vekt på småfeil som ikke har noe å si for hunden. Her i huset har vi en champion og en som ikke er det, og han som ikke er det er definitivt best bygd, men han har litt mye krøll på halen. Han som er champion holdt på å ikke bli det fordi han har feil farge på snuta (og ikke fordi han har hårreisende dårlig front). Men han har jo så mye fin pels 🙄 Han fikk forøvrig i kritikken på tre utstillinger etter hverandre, "lavt ansatt hale", "godt ansatt hale", "for høyt ansatt hale". Så det føles jo litt bingo med utstilling. Jeg skjønner godt at folk som har god oversikt over eksteriør ikke gidder å dra mange ganger på utstilling med jaktgoldenen sin, når dommeren ikke greier å være mer seriøs enn å skrive at hun ikke forstår hvilken rase det skal forestille...
    • Jeg hører du sier det og betviler ikke at de finnes, men det er vel overhodet ikke normen? Jeg har knapt sett en eneste en av den sorten i alle fall.
    • Jeg tenker nå at en retriever bør se ut som en retriever (og ikke som en blandingshund, vizla, irsk setter e.l). Og den bør være velbygd! Nå avles det på jakt-golden/labrador som er stygge. Og absolutt ikke velbygde. At avlsdyret har underbitt, er hjulbeint, har steile skuldre, laaang rygg osv. stopper en ikke fra å avle på hunden. For de kan jo løpe og jakte, så da så... Så her går jeg med unaturlige lange armer, lut i ryggen, underbitt, og hårløse flekker på hodet. Jeg kan fungere likevel, og bli veldig gammel. Men stygg er jeg likevel! Dette gjelder også andre brukshunderaser, som f.eks working cocker, BC og lignende. Det er liksom greit at de ikke er velbygde fordi de kan gjøre jobben de er laget til. En oppdretter bør også tenke på utseende, selv om det gjelder en brukshundrase. Man må kunne greie å vurdere om avls-hunden er velbygd eller ikke, (selv om en dommer ikke har gjort det for dem på en utstilling)
  • Nylig opprettede emner