Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nei fytti.. jeg går nok litt stillere i dørene med det enn deg, siden jeg ikke har nettbutikk, og forteller det ikke til hvemsomhelst. Har sluppet sånt, mer dobbeltmoralske hyklere som har kaninskinn fra kina på jakka si som syns jeg er fæl og skjønner ikke hvordan jeg kan drepe sånne fine søte!

Når jeg sier at jeg koser med oksene som avles opp til slakt, så er visst ikke det helt det samme... 

 

For noen er det nesten verre. Her koser du med oksene og får dem til å føle seg trygge og de tror de kan stole på deg, og *poff* så blir de sendt til slakt:icon_cry: Ditt monster:icon_cry:
Jeg har fått mye tyn for akkurat det, at kaninene lever et godt (men kort) liv, med kos, godt stell, mye plass og bra mat, det er skikkelig dobbeltmoralsk. 
Så derfor banker jeg nå kaninene en gang daglig i ukedagene, og to ganger daglig i helgene, så de ikke skal få ideer:aww: 

(om før noen får hetta, selvsagt gjør jeg ikke det:lol: man det hadde vært utrolig moro å svare det:lol:)

  • Haha 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Just now, Ganzie said:

For noen er det nesten verre. Her koser du med oksene og får dem til å føle seg trygge og de tror de kan stole på deg, og *poff* så blir de sendt til slakt:icon_cry: Ditt monster:icon_cry:
Jeg har fått mye tyn for akkurat det, at kaninene lever et godt (men kort) liv, med kos, godt stell, mye plass og bra mat, det er skikkelig dobbeltmoralsk. 
Så derfor banker jeg nå kaninene en gang daglig i ukedagene, og to ganger daglig i helgene, så de ikke skal få ideer:aww: 

(om før noen får hetta, selvsagt gjør jeg ikke det:lol: man det hadde vært utrolig moro å svare det:lol:)

:lol: Skal begynne med deg og, så de ikke føler seg trygg på oss! :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

For noen er det nesten verre. Her koser du med oksene og får dem til å føle seg trygge og de tror de kan stole på deg, og *poff* så blir de sendt til slakt:icon_cry: Ditt monster:icon_cry:
Jeg har fått mye tyn for akkurat det, at kaninene lever et godt (men kort) liv, med kos, godt stell, mye plass og bra mat, det er skikkelig dobbeltmoralsk. 
Så derfor banker jeg nå kaninene en gang daglig i ukedagene, og to ganger daglig i helgene, så de ikke skal få ideer:aww: 

(om før noen får hetta, selvsagt gjør jeg ikke det:lol: man det hadde vært utrolig moro å svare det:lol:)

Ahh, men det forklarer jo en del. Maten vi spiser SKAL ha hatt det fælt, altså. Litt sånn at de kan forberede seg på kjøttdisken.

Sånne selvoppnevnte "dyrevenner" er virkelig psykeste sort...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Ahh, men det forklarer jo en del. Maten vi spiser SKAL ha hatt det fælt, altså. Litt sånn at de kan forberede seg på kjøttdisken.

Sånne selvoppnevnte "dyrevenner" er virkelig psykeste sort...

De skal ha hatt det ****** i livet, sånn at døden kommer som en befrielse:aww: 
Ja, jeg er helt fascinert over hvor gærne enkelte er, og hvor langt en del er villige til å gå. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

De skal ha hatt det ****** i livet, sånn at døden kommer som en befrielse:aww: 
Ja, jeg er helt fascinert over hvor gærne enkelte er, og hvor langt en del er villige til å gå. 
 

Det du skriver om drapstrusler, ikke minst mot familien din, er jo bare helt sinnsykt. Men desverre ikke overraskende :( Håper du anmelder slikt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
48 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: kan du tenke deg reaksjonene jeg får da, som DREPER og parterer og deler opp disse yndige søte kaninene? :o:lol: 

 

Du er ond du! :aww:  :P 

44 minutter siden, Kaisen skrev:

 

@*Kat84* jeg tror det er noe i det med kjæledyr ja... at folk syns det er så mye verre med kanin og hest fordi det er dyr vi har som kjæledyr, og bli glade i.

Ja det er jo ikke så mye følelsesmessig knyttet til grisen eller kua. Men hest som veldig mange jenter i barneskolealder forelsker seg helt i, og flere har helt selv, kaniner som selges i dyrebutikken til og med som kjæledyr, og høner som er så koselige å se på er det jo full krise om sies høyt at blir mat. 

Den største krisen er vel strengt tatt enkeltes kyniske praksis i landbruk med lite og ingen mulighet til å bevege seg. Og den oksen som var så omtalt... Fy søren så trist. Synes ikke det var så imponerende jeg. Leve livet som sæddonor og avgi masse kjøttrikt fe. Men så snart den ikke skulle avles mer på så var det like greit å bare avlive. Få den vekk så snart den ikke gav penger inn. :blink: 

Men det er tydeligvis bedre enn å kose med kaniner og være selvforsynt med mat. Jaja. :rolleyes: 

23 minutter siden, Ganzie skrev:

Om du får bare halvparten av dritten jeg får, så misunner jeg deg ikke:getlost:
Drapstrusler, trusler om at hundene mine kommer til å bli drept og flådd, trusler om at sønnen vår skal bli fratatt oss (man er jo per definisjon psykopat når man myrder søte små kaniner må vite), trusler om at både mann og barn skal drepes så jeg får føle hvordan det er å miste barn og familie (WTF???) telefontrakassering på jobb... 
Lista er lang, og jeg er helt imponert over hvor utrolig gærne folk er:ermm:

Herregud, folk er jo helt sjuk i huet. :o 
Hvis noen truet barn, mann, og dyr hadde jeg lett anmeldt dem. Selv om det mest trolig er tomme trusler for å skremme så er det ikke greit altså. :( 


Jeg fikk et brev i posten fra NRK sin lisensavdeling. Gubben kom på at vi kunne jo slå lisensene sammen igjen, for det tenkte vi jo ikke over i fjor. Så nå har jeg fått tilbakebetalt lisensen for et år :D 
Det kom faktisk veldig godt med her og nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pringlen skrev:

Det du skriver om drapstrusler, ikke minst mot familien din, er jo bare helt sinnsykt. Men desverre ikke overraskende :( Håper du anmelder slikt!

 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

 

Herregud, folk er jo helt sjuk i huet. :o 
Hvis noen truet barn, mann, og dyr hadde jeg lett anmeldt dem. Selv om det mest trolig er tomme trusler for å skremme så er det ikke greit altså. :( 

 

Jeg gir beskjed om at meldingen deres er lagret som bevis, og det kommer til å bli levert inn anmeldelse dersom de fortsetter å trakassere eller sende trusler. For jeg godtar ikke sånt. 
Jeg tror nok ikke den voksne mannen fra Nederland som sa at jeg burde passe ryggen min og passe ekstra godt på hundene mine kommer til  gjøre alvor av truslene, men det er litt mer ubehagelig når man får trusler fra personer som bor bare noen få timer unna.
Så alt lagres og loggføres, og blir brukt ved anmeldelse.

  • Like 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prima fikk maten strødd ute i dag, og etter ti minutter fant hun ut at hun trengte ikke mer mat. Det var kaldt. Ho søkte mat mens jeg skuffa- det var virkelig ufyselig ute.

Men vannet renner, og jeg kan gå på do igjen. Kan jo ikke klage da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har  jeg en tvungen fridag, kunne tenkt meg å jobbe siden man ikke får utnytta en fridag når det er styggkaldt ute.... Men loven sier man maks kan kjøre 6 dager på rad før man må ha fri, så da må jeg vel bare da.

Gikk en rask 20 min tur med bikkjene mens fiskegratengen stod i ovnen, føles så bortkastet å bruke like lang tid på å kle på dem som det turen tar :lol:

Skal klippe meg i morgen da, bare 1 år siden sist så da er jeg i rute :sleep: Også kjenner jeg på kroppen at det nærmer seg 1 år siden helvetes uka der jeg mistet Vigdis og holdt på å miste Trym...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i akuttmottaket m mellomste pode. Han har nektet meg å få se føttene hans siste to år. Mandag fikk han en tralle over ene foten og pga smerter foreslo han selv at jeg skulle bestille fotpleietime tilhan. Jeg fikk umiddelbart bestilt første ledige time - i dag. Fotpleier så på han og kom etter to min ut der jeg satt med beskjed om at dette var legejobb... fra skala fra 1 til 10 var dette 10- det verste hun hadde sett, så derfra til fastlege og videre til akuttmottak. Og her venter vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ganzie skrev:

Men lam er helt greit å spise:aww: Søte små dyrebabyer. 
Har også kranglet med folk som heller vil at folk skal spise gris og kylling enn viltkjøtt. Stakkars elgen liksom, her lever den i det fri, og plutselig er den død. Huff så leit. Mye bedre å spise industrialisert torturert svin og kylling:aww:

Forøvrig så spiser vi en del hest, veldig godt kjøtt:ahappy: (og kanin, selvsagt)
Har til og med fått familien min til å spise både hest og kanin, og hver gang vi reiser hjemover må vi ta med noen kilo:lol:

Om du får bare halvparten av dritten jeg får, så misunner jeg deg ikke:getlost:
Drapstrusler, trusler om at hundene mine kommer til å bli drept og flådd, trusler om at sønnen vår skal bli fratatt oss (man er jo per definisjon psykopat når man myrder søte små kaniner må vite), trusler om at både mann og barn skal drepes så jeg får føle hvordan det er å miste barn og familie (WTF???) telefontrakassering på jobb... 
Lista er lang, og jeg er helt imponert over hvor utrolig gærne folk er:ermm:

Fy søren!! Hva feiler det folk?

Og gud forby at dyrene skal ha det godt før de blir slaktet liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, *Kat84* said:

Det skjønner jeg godt. Får håpe det bare er en liten bagatell :)  
Ikke slik som Renaulten vi kjøpte for 170.000 for noen år siden. Den stoppet hver gang jeg skulle inn i rundkjøringer, svinge ut på en vei, osv. På en skikkelig dårlig dag kunne det skje 3-4 ganger. Og så toppet det seg når jeg stod på biblioteket med ungene, og den ikke ville starte i det hele tatt. 
Vi fikk beskjed om at det bare var motoren som måtte renses av og til, fordi det var noe i designet der som gjorde at det samlet seg smuss i bensininnsuget. Atte høh? :blink: Med andre var den ikke laget for å virke... 
Den hadde vi i 3 måneder før vi byttet den inn med Volvo, grein oss til å få lagt restlånet på Renaulten oppå Volvoen, og siden har vi aldri vurdert å bytte til noe annet. :P 

 

Jeg synes det er mer enn kaldt nok med 8,6 minuser jeg. Får håpe sola varmer litt i dag som i går. 

 

Jeg er veldig spent på hvordan det går å starte bilen når jeg skal hente ID kort i morgen. Nå har jeg jo nytt batteri, så det bør jo gå. Men det var det der med erfaring da. Den tilsier dessverre noe helt annet :P 


I dag fryser jeg sånn at jeg vurderer å ha en veldig rolig og kjedelig dag hvis det ikke blir god og varm sol sånn som vi hadde i går. 
Det er jo ikke behagelig for verken Sjef eller meg å være ute i så lave temperaturer når det kommer så brått. 


...og der hørte jeg plutselig skikkelig høy dunking i en rytme som hørtes ut som hjerteslag og begynte å lure på hva som var galt med Sjef. :| Den dunkingen gikk over til en annen rytme kjapt, og så hørte jeg husverten si noe på utsiden. :P 

Man kjøper ikke gammel Renault.... Det er nesten som å be om trøbbel.... :sleep: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, enna skrev:

Sitter i akuttmottaket m mellomste pode. Han har nektet meg å få se føttene hans siste to år. Mandag fikk han en tralle over ene foten og pga smerter foreslo han selv at jeg skulle bestille fotpleietime tilhan. Jeg fikk umiddelbart bestilt første ledige time - i dag. Fotpleier så på han og kom etter to min ut der jeg satt med beskjed om at dette var legejobb... fra skala fra 1 til 10 var dette 10- det verste hun hadde sett, så derfra til fastlege og videre til akuttmottak. Og her venter vi.

God bedring til mellomste pode!

Jeg har funnet ut at i stedet for å kjøpe potesokker skal jeg sy selv av en gammel ullgenser + borrelås. Det enkleste er det billigste, eller noe sånt.

Jeg har vondt i nykneet mitt i dag. Det er bare kulden, sant? Ikke at det kneet har tenkt å slå seg vrangt? Da sliter jeg i så fall.

Endret av Symra&Pippin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Mardina skrev:

Man kjøper ikke gammel Renault... Det er nesten som å be om trøbbel... :sleep: :lol:

Den var ikke så veldig gammal heller. 5 år bare :P 
Men så viste det seg at de som hadde den før hadde byttet ut all teknikk i den. :o Så alt var tydeligvis galt med den der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiten. En hel dag med lemping av høyballer og tre timer overtid for å bli ferdig. Det vil si, vi måtte sette 200 baller i ridehallen, de må flyttes igjen og stables på høyloftet i morgen, så ferdig ble vi jo egentlig ikke. Nå var det veldig godt å komme hjem og sette seg i sofaen i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, *Kat84* said:

Du er ond du! :aww:  :P 

 

:twisted:

53 minutes ago, enna said:

Sitter i akuttmottaket m mellomste pode. Han har nektet meg å få se føttene hans siste to år. Mandag fikk han en tralle over ene foten og pga smerter foreslo han selv at jeg skulle bestille fotpleietime tilhan. Jeg fikk umiddelbart bestilt første ledige time - i dag. Fotpleier så på han og kom etter to min ut der jeg satt med beskjed om at dette var legejobb... fra skala fra 1 til 10 var dette 10- det verste hun hadde sett, så derfra til fastlege og videre til akuttmottak. Og her venter vi.

Næmmen auda?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, enna skrev:

Sitter i akuttmottaket m mellomste pode. Han har nektet meg å få se føttene hans siste to år. Mandag fikk han en tralle over ene foten og pga smerter foreslo han selv at jeg skulle bestille fotpleietime tilhan. Jeg fikk umiddelbart bestilt første ledige time - i dag. Fotpleier så på han og kom etter to min ut der jeg satt med beskjed om at dette var legejobb... fra skala fra 1 til 10 var dette 10- det verste hun hadde sett, så derfra til fastlege og videre til akuttmottak. Og her venter vi.

Oi :o Lykke til. Håper det ikke blir store eller varige men. :hmm: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Sitter i akuttmottaket m mellomste pode. Han har nektet meg å få se føttene hans siste to år. Mandag fikk han en tralle over ene foten og pga smerter foreslo han selv at jeg skulle bestille fotpleietime tilhan. Jeg fikk umiddelbart bestilt første ledige time - i dag. Fotpleier så på han og kom etter to min ut der jeg satt med beskjed om at dette var legejobb... fra skala fra 1 til 10 var dette 10- det verste hun hadde sett, så derfra til fastlege og videre til akuttmottak. Og her venter vi.

Høres forferdelig ut! 
God bedring til poden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Hjemme omsider igjen. De ville ikke operere akutt, men istedetfor 46 uker ventetid (som er vanlig ventetid på ortopediske operasjoner utenom brudd) blir det ca 10 uker ventetid. 3 ortopeder var innom og studerte og diskuterte. Infeksjon i begge føtter, 5 tær må opereres for å bli bedre. Poden begynner å forstå at dette er alvorlig og lovet å slippe inn hjemmesykepleie for stell av føtter ETTER operasjon, men nektet FØR operasjon... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Takk. Hjemme omsider igjen. De ville ikke operere akutt, men istedetfor 46 uker ventetid (som er vanlig ventetid på ortopediske operasjoner utenom brudd) blir det ca 10 uker ventetid. 3 ortopeder var innom og studerte og diskuterte. Infeksjon i begge føtter, 5 tær må opereres for å bli bedre. Poden begynner å forstå at dette er alvorlig og lovet å slippe inn hjemmesykepleie for stell av føtter ETTER operasjon, men nektet FØR operasjon... 

Håper de 10-ish ukene går fort, og at operasjonen går som den skal. 
Høres bare helt sinnsykt vondt ut (og jeg har bare betent hæl å sammenligne med, noe jeg syntes var helt grusomt å gå med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Shokata said:

Håper de 10-ish ukene går fort, og at operasjonen går som den skal. 
Høres bare helt sinnsykt vondt ut (og jeg har bare betent hæl å sammenligne med, noe jeg syntes var helt grusomt å gå med).

Han nekter for at han har særlig vondt, unntatt når sko trykker mot tærne ovenfra. Så derfor har han ikke gått med sko - kun med sandaler (men siden han er trønder er det ingen som reagerer på DET!) siste halvåret. Bilde - for den som har mage til det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Han nekter for at han har særlig vondt, unntatt når sko trykker mot tærne ovenfra. Så derfor har han ikke gått med sko - kun med sandaler (men siden han er trønder er det ingen som reagerer på DET!) siste halvåret. Bilde - for den som har mage til det. 

 

I ******* :o 
Ikke særlig vondt, nei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg sånn til i morgen. Er ikke klar for å levere fra meg Melvin til noen jeg ikke kjenner. Ikke er jeg klar for at lille bebisen skal under narkose heller..

Håper bare alt går bra, og at han ikke får noen problemer. 

Er så møkka lei av syke hunder.. i mitt neste liv skal jeg og alle dyrene mine være frisk :aww:

 

Burde egentlig ha gitt Melvin et bad i dag, men jeg orker rett og slett ikke. Får se om jeg husker å kjøpe noe balsam spray i morgen så det ikke lugger så mye når jeg børster. For jeg har ikke lyst å bade og føne han med det første når han er ny operert i øynene. 

Endret av Snoffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har funnet ut at i stedet for å kjøpe potesokker skal jeg sy selv av en gammel ullgenser + borrelås. Det enkleste er det billigste, eller noe sånt.

Enkelt, billig og funksjonelt :D Jeg går dog for sølvtape - jeg gidder jo ikke å sy på borrelås :aww: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har vondt i nykneet mitt i dag. Det er bare kulden, sant? Ikke at det kneet har tenkt å slå seg vrangt? Da sliter jeg i så fall.

Har du glemt oljeskift? Må ha vinterolje vet du :ahappy:

6 minutter siden, enna skrev:

Han nekter for at han har særlig vondt, unntatt når sko trykker mot tærne ovenfra. Så derfor har han ikke gått med sko - kun med sandaler (men siden han er trønder er det ingen som reagerer på DET!) siste halvåret. Bilde - for den som har mage til det. 

Ævvvvv... Skjønner godt at det er best med sandaler med sånne tær ja *overhører glatt spydige bemerkninger om trøndere og sandaler... hrmpf*. 

Har vi vært på den korteste turen evver... altså - man kan vel ikke kalle det TUR, egentlig, 3 km er ikke akkurat sånn at man blir svett liksom... og det var ikke fordi det var kaldt engang. Jeg bare gadd ikke å gå tur med en drage og en horny, senil gubbe :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...