Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

At hunder og katter lider på nyttårsaften er ganske kjent. En venninne fortalte nettopp at en bekjent av henne befant seg på skogtur en nyttårsaften, og opplevde at fugler var så vettskremte at de krasjet med trær! :icon_cry:

Jeg tror galskapen i fyrverkeri er en kulturell blindspot, altså en greie som folk bare ikke ser selv om den er der, rett foran øynene deres. (Som kvinnelig stemmerett under den franske revolusjonen). 

Jeg tror dette er noe som et visst politisk parti, som er opptatt av miljø og dyrevelferd, må ta tak i. :aww:

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Line said:

Jeg er ikke sånn voldsomt begeistret for shar pei selv, men det gjelder for mange raser. Men det er av andre årsaker enn luftveiene - synes f eks ikke at det ser ut som denne her vil ha problemer med å trekke pusten:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26168533_10210591368641087_755540864660495219_n.jpg?oh=d9641bc245dd0e7592462dffdfe542d5&oe=5AF8E102

Litt mye rynker kanskje, men ikke noe som er plagsomt for annet enn min estetiske sans. Da synes jeg at de steile vinklene er verre.

Nå ut på tur!

 

 

37 minutes ago, Pringlen said:

Nei, det samme tenker jeg. Pluss at bildet av valpen strengt tatt er umulig å bruke for å konstantere at den har trange nesebor. De har vel litt anderledes formet snuteparti, men trange nesebor?

 

Riktig, det er mye man kan kritisere med Shar Pei, bl.a plages de med overdreven avl, øyer som må opereres "fram" og hudproblemer som innebærer tørking/smøring i rynkene..

http://pedigreedogsexposed.blogspot.no/2012/08/the-original-shar-pei-new-style-icon.html

http://pedigreedogsexposed.blogspot.no/2013/11/sharpei-eyes-have-it.html

http://pedigreedogsexposed.blogspot.no/2015/06/western-v-traditional-shar-pei-what-i.html

Mye fin info om helseproblemene og hvorfor man ikke bør støtte avlen på vårt eget forum :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått en lang tur i skogen, så nå er hundene meget fornøyde! Håper at Casper sin ro og trygghet smitter over på Melvin og doodletispen. Kattene vet jeg kommer til å bli redd, så de er blitt stengt inne. I fjor fant de seg noen små krypinn i kjelleren under trappen, så regner med de ender opp der i år å.

Hønene er jeg veldig bekymret for, så jeg har begynt å teipe opp svarte søppelsekker forran vinduene så de skal slippe alle de blinkende lysene. Vi hadde ikke nok, så svigermor skal kjøpe med mer på vei hjem fra fjøsen.Jeg er faktisk veldig bekymret for hønene. Håper de ikke blir så redd at de skader seg eller hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Vi har gått en lang tur i skogen, så nå er hundene meget fornøyde! Håper at Casper sin ro og trygghet smitter over på Melvin og doodletispen. Kattene vet jeg kommer til å bli redd, så de er blitt stengt inne. I fjor fant de seg noen små krypinn i kjelleren under trappen, så regner med de ender opp der i år å.

Hønene er jeg veldig bekymret for, så jeg har begynt å teipe opp svarte søppelsekker forran vinduene så de skal slippe alle de blinkende lysene. Vi hadde ikke nok, så svigermor skal kjøpe med mer på vei hjem fra fjøsen.Jeg er faktisk veldig bekymret for hønene. Håper de ikke blir så redd at de skader seg eller hverandre. 

Håper det går bra med både hunder, katter og høner :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisen skrev:

 jeg er glad hun er flink til å vaske seg, men jeg DØR snart av de konstante slafselydene. Og det hjelper IKKE at hun vil/må/skal kline med meg etterpå:barfy:

Enda en grunn til at jeg ikke kan ha tispe i hus, de lydene der er jeg helt allergisk mot:wacko:

Jeg og Blaze gikk årets siste tur alene, Felix ville være hjemme med samboern. Nå er bror og familien på besøk og vi skal etterhvert kose oss med kalkun :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets flotteste dag å få akutt diare på bikkja.. Håper bare ikke at han må ut sånn... 23.45... :aww: 

Så i dag har vi tilbringt tid hos veterinær, for 8 bæsjerunder på 6-7 timer hvor han hadde sånn ca 3 sekunders varsel før det var fontene bak, det ville jeg få sjekket opp i! Så ganggulvet er vasket to ganger, soveromsgulvet er vasket, og senga skifta på.. Resten av gangene kom vi oss ut.. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Debbie skrev:

Ser på nyhetene at TV2 og Rikstv krangler,og Tv2 har store oppslag om at her kan du se Tv2 på sumo selvfølgelig som er betalingstv. ER det noe i det, eller er det bare skremmeskudd for å prøve å få folk til å kjøpe Sumo?

Det er normalt har vært info fra Riks TV også. Dem bruker å bli enige til slutt. HVertfall de gangene de har kranglet med Canal DIgital og Get mener jeg det var.

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

At hunder og katter lider på nyttårsaften er ganske kjent. En venninne fortalte nettopp at en bekjent av henne befant seg på skogtur en nyttårsaften, og opplevde at fugler var så vettskremte at de krasjet med trær! :icon_cry:

Jeg tror galskapen i fyrverkeri er en kulturell blindspot, altså en greie som folk bare ikke ser selv om den er der, rett foran øynene deres. (Som kvinnelig stemmerett under den franske revolusjonen). 

Jeg tror dette er noe som et visst politisk parti, som er opptatt av miljø og dyrevelferd, må ta tak i. :aww:

 

En by i Sverige satte opp lasershow i steden for raketter

 

Vi har vært på tur og kan opplyse om at det SNØR jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Kangerlussuaq said:

Den har jo ikke åpne nesebor, jeg ville ikke kjøpt denne valpen...

————-

Generelt til tråden her: skjønner ikke hva som er «awww» med hundeavl som skaper dyr som ikke kan puste, vi endrer ikke verden med å være falske mot hverandre... For jeg håper at folk som deltar i diskusjoner om dyrevelferd og hundeavl mener og står for det de har sagt.

Den er 3,5 uker gammel på bildet og har helt ok nesebor. De har mye hud som liten og vokser inn i det. 

Jeg kjenner mor, mormor og far til kullet godt så jeg har absolutt ingen betenkeligheter med dette kullet :) 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, det må ordnes på en rettferdig måte, og det er jo mulig i disse digitale tider. Og når det gjelder kostnaden så finnes det vel, eller burde i alle fall finnes, støtteordninger. Jeg tipper at kloke hoder finner ut av dette, etter hvert som prosentandelen elektriske biler øker.

Dette er snart 4 år siden, så det vil nok la seg gjøre å finne bedre løsninger. Etter hvert må vel utbyggere tilrettelegge for det allerede på planleggingsstadiet i samarbeid med arkitekten slik at det kan gjøres på en god måte. :) 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg er helt enig. Jeg kan godt si og skrive min hjertens mening om doodler, men når noen kommer og viser meg doodlevalpen sin sier jeg gratulerer, så søt! Da er valpen allerede født og jeg håper den får en godt liv!

Helt enig. Det er akkurat det jeg også tenker. 
Holdningsarbeidet nytter ikke å gjøre ovenfor de som har tatt et valg og allerede har valgt seg ut en valp som de bare venter på å få. Så jeg håper ikke Synniken blir skremt unna her pga det. 
 

56 minutter siden, Siljus skrev:

Årets flotteste dag å få akutt diare på bikkja.. Håper bare ikke at han må ut sånn... 23.45... :aww: 

Så i dag har vi tilbringt tid hos veterinær, for 8 bæsjerunder på 6-7 timer hvor han hadde sånn ca 3 sekunders varsel før det var fontene bak, det ville jeg få sjekket opp i! Så ganggulvet er vasket to ganger, soveromsgulvet er vasket, og senga skifta på.. Resten av gangene kom vi oss ut.. :aww: 

Å nei! 
Håper det ordner seg, og at han snart er ferdig nå. Det må da være grenser for hvor mye det er plass til inni en liten kropp. 
Forresten pleier jeg å gi potetmel med litt vann i når det er dårlig mage. Det binder magen, men det er noe herk å holde på med. 

Akkurat nå, Synnikken skrev:

Den er 3,5 uker gammel på bildet og har helt ok nesebor. De har mye hud som liten og vokser inn i det. 

Jeg kjenner mor, mormor og far til kullet godt så jeg har absolutt ingen betenkeligheter med dette kullet :) 

Jeg tror nok du har mer innsikt i akkurat Shar Pei enn mange andre, så du har vel alle forutsetninger til å kunne bedømme det selv :) 


2 timers tur i skikkelig møkkavær er unnagjort, og jeg har endelig fått varmen i meg igjen. 
Sjef ligger og sover, og både pinnekjøtt og ribbe er i ferd med å bli klart her. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nyttårsmiddagen fortært (og jeg kan informere om at mors beste kalkun var helt ok) efta tur gått, og det var et hus som syntes det var smart å smelle raketter før middag, heldigvis leer ikke mine på et øyelokk men jeg hørte ganske manisk bjeffing et sted...  Bikkjene fikk tilogmed kos av en "nabo" som var ute og fyrte opp fakler :ahappy: Nå er det is og Polarekspressen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Å nei! 
Håper det ordner seg, og at han snart er ferdig nå. Det må da være grenser for hvor mye det er plass til inni en liten kropp. 
Forresten pleier jeg å gi potetmel med litt vann i når det er dårlig mage. Det binder magen, men det er noe herk å holde på med. 

Vært en forferdelig dag sånn sett ja, og så dårlig samvittighet for at jeg ignorerte han første turen klokka 5 i natt :( Han sutra å peip å skrapte på meg, men jeg var så trøtt at jeg ba han legge seg å ti still (vi var ute på kveldsrunden 40 min tidligere). Så når vi først gikk ut, og han satte seg ned å hyla for at det var så vondt, DA fikk jeg dårlig samvittighet altså! :no:

Stakkaren har akutt kolitt, og veldig vondt! Så han får smertestillende, canikur og veterinærvåtfôr. Må nok regne med et par dager til før det blir bra. Han er heldigvis flink til å drikke, så vi slipper forhåpentligvis å inn for væskebehandling i tillegg! Ja, og så blander jeg ut våtfôret med litt vann, bare for å være sikker :aww: 

Så nå er totalen oppe i 11 fontener på 12 timer. Nå sover gubben mens jeg våker over pelsen og er klar til å løpe ut, så når han står opp kan jeg få legge meg et par timer! Krisemaksimerte med at nå har han nyresvikt og leversvikt og altsomkansvikte-svikt, så fikk ikke akkurat sovet noe særlig mellom slagene, så nå er jeg sliten jeg og :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Da dundrer det løs fra fellesfyrverkeriet på Midtsandtangen, ca 3 km unna. Symra spiser biffstrimler på kjøkkenet. Hun skal få mer klokka 24:00.

Hører ingenting av det her, men tenker fellesfyrverkeriet på saksvik ved midnatt kommer til å merkes godt, både her og hos deg. 

Hundene her tror jeg nok tåler denne kvelden og natten greit nok, jeg er mye mer nervøs på vegne av hestene i stallen ... det er heldigvis folk der som gir en ekstra foring når det smeller som verst. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst på kalkun i dag, men Bonden lå nede for telling med magesjau i går og så ikke syn på å dra på butikk, og jeg lå flat med migrene. Jeg har fått magesjauen jeg da, men jeg er litt mer vant til mage som er føkka enn det han er, så jeg blir ikke like redusert (eventuelt så er han sjukere enn jeg er).  Så da har vi heller ikke hundemat, for den ligger på post i butikk som ikke åpner igjen før tirsdag :aww:  Men tipper hundene syns oppsop av fryser er aldeles utmerket nyttårsmiddag.  Så min alternanive nyttårsmiddag er kyllingfillet med ris og saus. :aww: De andre skal ha pinnekjøtt, jeg liker ikke noe særlig og tror ikke jeg skal trøkke det i magen, gitt. 

Poenget er at jeg trooor jeg skal se om jeg får kjøpt en hel kalkun på mandag og lage kalkunmiddag etterhvert. Se om jeg får til, har aldri gjort det. Har notert meg stekepose, smør under skinnet, epler og svisker inni og langtidssteking. Noe mer? 

 

Syns forøvrig det er koselig å lese at @Synnikken skal få seg hund igjen :ahappy:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Hører ingenting av det her, men tenker fellesfyrverkeriet på saksvik ved midnatt kommer til å merkes godt, både her og hos deg. 

Hundene her tror jeg nok tåler denne kvelden og natten greit nok, jeg er mye mer nervøs på vegne av hestene i stallen ... det er heldigvis folk der som gir en ekstra foring når det smeller som verst. 

Ja, det på Saksvik kommer til å dundre og brake godt ja. Symra tar det med relativt godt humør foreløpig, litt urolig bare. Håper alle verdens hunder og hester kommer velberget gjennom natta!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Vært en forferdelig dag sånn sett ja, og så dårlig samvittighet for at jeg ignorerte han første turen klokka 5 i natt :( Han sutra å peip å skrapte på meg, men jeg var så trøtt at jeg ba han legge seg å ti still (vi var ute på kveldsrunden 40 min tidligere). Så når vi først gikk ut, og han satte seg ned å hyla for at det var så vondt, DA fikk jeg dårlig samvittighet altså! :no:

Stakkaren har akutt kolitt, og veldig vondt! Så han får smertestillende, canikur og veterinærvåtfôr. Må nok regne med et par dager til før det blir bra. Han er heldigvis flink til å drikke, så vi slipper forhåpentligvis å inn for væskebehandling i tillegg! Ja, og så blander jeg ut våtfôret med litt vann, bare for å være sikker :aww: 

Så nå er totalen oppe i 11 fontener på 12 timer. Nå sover gubben mens jeg våker over pelsen og er klar til å løpe ut, så når han står opp kan jeg få legge meg et par timer! Krisemaksimerte med at nå har han nyresvikt og leversvikt og altsomkansvikte-svikt, så fikk ikke akkurat sovet noe særlig mellom slagene, så nå er jeg sliten jeg og :aww: 

 

Stakkars liten da :(  
Men du kunne jo ikke visst at det var noe galt da. Slike ting kommer før du aner det. 
Men det er flott at han spiser og drikker. Krysser fingre for at det roer seg ned litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle to og firbeinte som trenger det :) Håper dere får en bedre start på det nye året!

 

Vi skal spise litt fondue etterhvert. Det er min barndoms nyttårs-tradisjon-greie :P Bare meg og gubben. Vi bruker å havne hos noen naboer etterhvert, men tror ikke jeg orker det i år. Så blir stille og rolig, tenker jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de begynt å skyte opp raketter her og Eine har til inntil nylig greid seg med å frivillig ligge på badet. Nå begynte han å pese, så da har mannen gått med ham i bilen. Vi har bilen i et garasjeanlegg hvor man ikke hører noe til rakettene, der var han i fjor også, og det fungerte kjempefint, så satser på samme sukse i år :) Vi går selvsagt og sjekker til ham med jevne mellomrom og på tolvslaget er vi sammen med ham. Eller rettere sagt: gubben er med hunden og jeg med katta, skikkelig romantisk :P Max er forøvrig ikke berørt av rakettene, men vil ikke forlate ham alene i tilfelle rottefelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...