Sonens Secret Santa 2017

170 innlegg i emnet

Fikk ikke vært med i år, men neste år SKAL jeg igjen!
Denne tråden er jo så koselig :wub:

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
32 minutter siden, Snøfrost skrev:

Riktig :)
Artig at juletre saken falt i smak, var usikker på den. Fant et mønster på Gizmo på nettet og resten er bare fritt komponert av undertegnede. I det minste er den unik, finnes bare en sånn. 

Artig! Det er faktisk den julegaven som traff meg mest i år. Så den falt virkelig i smak. Tusen takk! 

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0042_3.thumb.JPG.ea3e80dd9016c10bc4a8a2e5d669b435.JPGJeg har fått gave! Et hetlig, morsomt dikt, reinsdyrhodemagnet, enhjørningspin og bling til å dekorere lys - blir lekkert til nyttår! Tusen takk! 

Jeg legger også ved bilde av det tøffe innpakningspapiret.

Men hintet... Ut i hagen, se opp og se ned. Jeg ser ned på Mjøsa, og over til Toten. @Kristin_nord, er det deg?

DSC_0038_3.thumb.JPG.42762ed44224c4b993a8002296915ede.JPGDSC_0041_1.thumb.JPG.803b57da46b9177a00972ec2bc5379d6.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, JeanetteH said:

Artig! Det er faktisk den julegaven som traff meg mest i år. Så den falt virkelig i smak. Tusen takk! 

Så moro å høre! Bra du likte "sjansespillet" mitt :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke det@SFX :) Jeg ser bare skog jeg og om jeg ser en fjord ser jeg randsfjorden

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Kristin_nord skrev:

Er nok ikke det@SFX :) Jeg ser bare skog jeg og om jeg ser en fjord ser jeg randsfjorden emoji23.png

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Hmm, da må jeg tenke videre på hvem som bor i nærheten av Mjøsa. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 24.12.2017 at 11:34 AM, Snoffe skrev:

Tusen takk for en fin gave :ahappy:

Den håndkremen luktet bare helt nydelig! Trengte en liten håndkrem som passer i vesken, alt julenissen vet :D ansiktsmasken gleder jeg meg til å teste :)

IMG_20171224_111006444.thumb.jpg.4c1c8cc047ea83c10865fbfa8befa295.jpg

Hintet var vanskelig. Men må begynne med å gratulere nissen min med bursdagen! :sorcerer:

Må tenke litt på det hintet, så kommer sterkere tilbake:ahappy:

IMG_20171224_111002897.thumb.jpg.46a6f7ddd4ce5e60635c1f828f23c625.jpg

@puddellover er det du som er nissen min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, SFX skrev:

Hmm, da må jeg tenke videre på hvem som bor i nærheten av Mjøsa. 

Nissen din har ikke sett på kartet hvor du bor. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Nissen din har ikke sett på kartet hvor du bor. :)

Aah, crap, jeg leste det for bokstavelig, da må jeg tenke videre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt blank.. Var en gåte (?) som jeg ikke skjønte og hint om Sverige :P Må tenke litt mer etterpå når jeg kjem heim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først vil jeg takke den hemmelige nissen min :heart:

20171219_002253.thumb.jpg.7444170a9463a6520b3bc2ed3ebc25b8.jpg

Jeg fikk votter, mintpastiller og mintdrops, refleks, lys til dyrene og ei lommelykt :D Alt er tatt i bruk allerede! :lol:

20171219_001414.thumb.jpg.e6feb2735cd25b5480162bd55d4ded4f.jpg

Jeg tror min hemmelige nisse er @Turb? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Først vil jeg takke den hemmelige nissen min
20171219_002253.thumb.jpg.7444170a9463a6520b3bc2ed3ebc25b8.jpg
Jeg fikk votter, mintpastiller og mintdrops, refleks, lys til dyrene og ei lommelykt  Alt er tatt i bruk allerede! 
20171219_001414.thumb.jpg.e6feb2735cd25b5480162bd55d4ded4f.jpg
Jeg tror min hemmelige nisse er @Turb?
Ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, Turb skrev:

Ja emoji1.png

Jeg er forresten skikkelig imponert over at vottene passet! Jeg pleier alltid å få slikt som er milevis for stort, selv av folk jeg har møtt og som har sett hvor små fingre jeg har :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg er forresten skikkelig imponert over at vottene passet! Jeg pleier alltid å få slikt som er milevis for stort, selv av folk jeg har møtt og som har sett hvor små fingre jeg har 
Så bra. Var redd de ble for små, passet meg, men jeg har også mikrohender. Jeg strikket et annet par som skulle bli litt større, men garnet var grønt og er plantefarget og de ble diarebrune etter toving så eh... ikke gibortmateriale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, puddellover skrev:

Ja:teehe:

Tusen takk for gaven! Og gratulerer med overstått :ahappy:

Hintet var kjempe vanskelig, og jeg klarte ikke å forstå hva " har en kjøredress på pinnene" betydde :lol: og i dag gikk det plutselig et lys opp for meg, og da fant jeg ut at du sikkert hadde skrevet i håndarbeidstråden:teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
56 minutter siden, Turb skrev:

Så bra. Var redd de ble for små, passet meg, men jeg har også mikrohender. Jeg strikket et annet par som skulle bli litt større, men garnet var grønt og er plantefarget og de ble diarebrune etter toving så eh... ikke gibortmateriale emoji23.png

:lol::lol::lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler meg litt blåst, for jeg skjønner ikke hintet, men jeg har sunget sangen flere ganger og flirt godt av den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Snoffe skrev:

Riktig :ahappy:

Håper halsbåndene passer, hvis ikke så gir du en lyd så skal jeg lage nye til deg :)

Halsbåndene var virkelig kjempefine og så koselig at du har laget dem 😍 De passet Albert perfekt, men Bob er en stor bebbe så de var desverre for små til han. Men du behøver virkelig ikke lage nye, har allerede fått så mye :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7202994C-1BFD-4DE7-9B32-516293C7B792.thumb.jpeg.ca724bee4d01286ca7b3f715f8f9cb8d.jpegA4D04023-ACA6-4FAE-8C2B-3EF62D6C099B.thumb.jpeg.18dfa848500f9c48d830499820811ac6.jpeg

Takk for gaven hvem du nå enn er :P Skjønte lite annet av hintene enn at begge gavene var fra Sverige.. Så regner kanskje med at personen er fra Sverige eller har svenske hunder..? Ah for en usikkerhet! 

Og fikk plutselig skikkelig dårlig samvittighet ovenfor @mushi om de sykt enkle hintene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

7202994C-1BFD-4DE7-9B32-516293C7B792.thumb.jpeg.ca724bee4d01286ca7b3f715f8f9cb8d.jpegA4D04023-ACA6-4FAE-8C2B-3EF62D6C099B.thumb.jpeg.18dfa848500f9c48d830499820811ac6.jpeg

Takk for gaven hvem du nå enn er :P Skjønte lite annet av hintene enn at begge gavene var fra Sverige.. Så regner kanskje med at personen er fra Sverige eller har svenske hunder..? Ah for en usikkerhet! 

Og fikk plutselig skikkelig dårlig samvittighet ovenfor @mushi om de sykt enkle hintene..

Det var noe mer i gaven, var det ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for gaven hvem du nå enn er  Skjønte lite annet av hintene enn at begge gavene var fra Sverige.. Så regner kanskje med at personen er fra Sverige eller har svenske hunder..? Ah for en usikkerhet! 
Haha! Denne var lett å gjette. Les på nytt.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, SFX skrev:

Det var noe mer i gaven, var det ikke?

Åh herre, ikke si sånn da. Nå er jeg redd det er noe som har detti ut. Selve gaveposen inni emballasjen var nemlig revnet hele ene langsiden. Kan noe ha falt ut? :icon_redface:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

Åh herre, ikke si sånn da. Nå er jeg redd det er noe som har detti ut. Selve gaveposen inni emballasjen var nemlig revnet hele ene langsiden. Kan noe ha falt ut? :icon_redface:

Nissen har hvisket at det var en nøkkelring med et hint på. Men teksten er heller ikke random, om du leser den igjen ;-) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• I dag våknet jeg med vondt i hodet og hele kroppen. Så jeg sovnet igjen og våknet for kanskje 45 minutter siden.  Hodet er fortsatt vondt, kroppen stiv og støl, og jeg fryser.  Nå får jeg vel få bestilt en ny forsyning mat til Sjef. Satser på at jeg får hentet det på fredag.
      Og så satser jeg på at jeg får kommet meg ut på tur i dag, og hentet pakke på posten uten større problemer. Snøen er på vei til å smelte. Det er 3 grader her nå, og det kommer regn i løpet av dagen... 
    • Den forstår jeg veldig godt! Hjelper på morroa når man klarer å utføre en oppgave uten å vri seg i smerter eller ha problemer med å i det heletatt gjøre oppgaven Tenkte jeg skal kjøpe kondomdresstoff neste gang jeg er på stoffbutikken, og sy dress til mini med det Fleecen var litt tager hva man haver Men merker godt at ikke fleecen er god på puddelpels, den gjør at pelsen blir veldig rar   Jeg krysser bare fingrene for at oppdretteren har rett om pelsen til Melvin  ikke ta fra meg håpet        
    • Jepp.  Jeg ville vært forsiktig med å sette avlssperre på 6-8 uker gamle valper jeg da, men det er meg. Man kan godt være politisk korrekt og mene at man kan se det når de er så små at de ikke vil egne seg i avl, men for det første - det kan man ikke vite, og for det andre - det kan skje ting senere som tilsier at disse hundene bør brukes i avl, og da er det skrekkelig tåpelig å ha gjort noe som i følge NKK ikke kan reverseres.  Nå er - uheldigvis - ikke avl som furrypaws (et spill med avl og konkurranser med hund), der man har full DNA-profil og derfor oversikt over alle syke gener som finnes. Det er heller ikke sånn som i furrypaws at gener aldri muterer. Da ville avl vært enkelt - jeg (ja, jeg spiller.. En liten pause nå, men jeg spiller) har f.eks på 5 generasjoner gått fra hunder med flere sykdomsgener, til hunder som ikke har en eneste sykdom. Alle er friske. Jeg innavler over en lav sko, og ingen blir syke.  Så ja, som oppdretter og valpekjøper skulle jeg gjerne hatt en genetisk gjennomfrisk hund, men de bor dessverre sammen med enhjørninger i eventyrland, så det får jeg ikke fått. Så da gjør jeg det beste ut av det, jeg leiter i timesvis etter hannhunder, info om søsken og foreldre og foreldres søsken, prøver å finne ut alt det er verdt å vite noe om og har ingen som helst illusjoner om at det ikke kan komme en overraskelse eller tre - fordi vi snakker om levende vesner.  Dere som ønsker dere "friske hunder", hvor flinke er dere til å screene for sykdommer selv? Sjekking av mentalitet? Oppgir dere sykdom til oppdretter? For alle ønsker seg friske hunder, men det er få som skjønner sammenhengen med helsesjekking o.l. og avl, selv når avl ikke gjøres på det individet.  Soniser er ikke valpekjøpere jeg ønsker meg, særlig ikke etter tråder som denne, og jeg anser meg som svært seriøs og kunnskapsrik. Noen ganger fremstår dere som urealistisk kravstore. 
    • Jepp, i alle lommer rundt omkring..og i vaskemaskinen..  For de som ikke allerede vet det, så kan jeg opplyse om at vanlige svarte bæsjeposer, tåler vask helt utmerket..
    • Øverste skuffen i kommoden i gangen - og alle lommer mm... Jeg er sikkert miljøsvin, men orker ikke bioposer - de er så tynne at jeg er redd de skal gå istykker hele tiden. Og jeg kan si at jeg var sabla glad jeg hadde tykke poser her i forrige uke hvor jeg tryna så lang jeg var med bæsjepose i hånda. Moste knyttneven ned i bæsjeposen... heldigvis holdt den  
  • Nylig opprettede emner