Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober

Recommended Posts

Stjerne fikk valpene sine i natt :D
6 fine små. 

Mer her: 

Forøvrig så trenger jeg "adjektivhjelp". Stjerne heter jo Skimrende Stjernelys, og kullet blir kalt opp etter lyssterke stjerner (sterkeste i ulike stjernebilder). Så hva skal de hete før "stjernenavn" ? 

• Like 12

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Stjerne fikk valpene sine i natt :D
6 fine små. 

Mer her: 

Forøvrig så trenger jeg "adjektivhjelp". Stjerne heter jo Skimrende Stjernelys, og kullet blir kalt opp etter lyssterke stjerner (sterkeste i ulike stjernebilder). Så hva skal de hete før "stjernenavn" ? 

Åååh!! 😍😍

6 timer siden, TonjeM skrev:

Velkommen Zid! Herlig @Turb, nå har du noen du kan være crazy sammen med! Hvordan har første natten gått?

Allt har gått greit :) han begynner å finne roen og er generelt veldig enkel og glad. Han er enda ikke sikker på om han ikke er kidnappet faktisk... Turet i skogen og utrolig enkel og grei løshund. Gjetet toget med å legge seg ned å stirre på det :P 

Men forsøkte å trene litt og innsett at vi må ta det piano med mat og klikker for da kom galskapen fram :D:D NOSTASSNOSNOSTASSBÅDAGEMIGMATKÄRING :P 

• Like 8

Hundene har fått en god tur i marka, jeg har trent sammen med Jillian Michaels og nå står pelsen til Blaze på lista. Bah, jeg er lei av pelsstell! 

Har sett litt på live-sending fra norwegian open og tar meg selv i å bli rørt når ekvipasjene heies frem og kommer i mål til applaus. Er det bare meg? :P 

• Like 1

Akkurat nå, Turb skrev:

Allt har gått greit :) han begynner å finne roen og er generelt veldig enkel og glad. Han er enda ikke sikker på om han ikke er kidnappet faktisk... Turet i skogen og utrolig enkel og grei løshund. Gjetet toget med å legge seg ned å stirre på det :P 

Men forsøkte å trene litt og innsett at vi må ta det piano med mat og klikker for da kom galskapen fram :D:D NOSTASSNOSNOSTASSBÅDAGEMIGMATKÄRING :P 

Herlig :P Grattis med ny hund og ny galskap!

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

hvor finner dere streamingen???

Har vært ute, og er endelig hjemme- det var en skikkelig søkkvått tur..

hvor finner dere streamingen???
Har vært ute, og er endelig hjemme- det var en skikkelig søkkvått tur..

Jeg fant en live-streaming på Facebook, som NO streamet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Guest *Kat84*

Det ble en 6 km tur på Sjef i dag. Det som visstnok skulle være en tur med flott kystlandskap og også mye skog viste seg å være for det meste asfalt og byggefelt for å komme inn på litt av disse tingene. 

Det er en helt OK tur for å trene på toleranse på tispelukter da. 2 av stedene var han ikke bare litt kørka, men totalt lobotomert. Men utover det gikk det jo fint :) Det måtte et par kraftige beskjeder til, men han ble da med videre til slutt. 

Når jeg kom hjem igjen var middagen nesten helt klar, så nå er jeg stappmett :P 

Finnes det noen fornuftig måte å bruke tørrfor som har gått ut på dato? Jeg tipper at det ikke er så godt lenger, så Symra skal få noe nytt. Etter at Pippin måtte ha spesialfor så har det hopet seg litt opp her, har et par halvfulle fortønner og enda litt i en sekk. Kunne kanskje lagt det ut til fuglene? Eller kanskje ikke?

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Finnes det noen fornuftig måte å bruke tørrfor som har gått ut på dato? Jeg tipper at det ikke er så godt lenger, så Symra skal få noe nytt. Etter at Pippin måtte ha spesialfor så har det hopet seg litt opp her, har et par halvfulle fortønner og enda litt i en sekk. Kunne kanskje lagt det ut til fuglene? Eller kanskje ikke?

Gi det til fuglene, de blir nok begeistra, så lenge det ikke er dårlig :) 

• Like 1

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Musene vil helt sikkert ha det :D 

Vi var ute i 2,5 time og gikk på måfå i skogen. Det var litt mer enn duskregn, men det gikk helt fint. Vi kosa oss alle mann :D Nå gumler jeg kyllingvinger... 

42 minutter siden, SiljeSM skrev:

Jeg fant en live-streaming på Facebook, som NO streamet emoji5.pngemoji1303.png

Tusen takk, da fikk jeg sett litt..

Nåer jeg på Teen Wolf kjøret igjen...

Tusen takk, da fikk jeg sett litt..
Nåer jeg på Teen Wolf kjøret igjen...

Hahah, der har jeg også vært en gang! Alt for bra serie...

• Like 1

Ang. trimmebord; det er veldig anvendelig, og kjekt å ha. (Og nei, de tåler ikke så godt å stå ute i vær og vind, desverre....)

20160626_211420.thumb.jpg.77dadc22bed5898330d8469da7bfb7f2.jpg

• Like 8

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Ang. trimmebord; det er veldig anvendelig, og kjekt å ha. (Og nei, de tåler ikke så godt å stå ute i vær og vind, desverre....)

20160626_211420.thumb.jpg.77dadc22bed5898330d8469da7bfb7f2.jpg

Veldig fin bordpynt :wub:

• Like 1

Guest *Kat84*

Jeg innså nettopp at det er halloween snart, og jeg har glemt å kjøpe tarantellkostyme til Sjef... :twitch:

Bilderesultat for tarantula costume for dog

(bildet er skamløst kopiert fra søk på google)

Bedre lykke neste år :aww: 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg innså nettopp at det er halloween snart, og jeg har glemt å kjøpe tarantellkostyme til Sjef... :twitch:

Bilderesultat for tarantula costume for dog

(bildet er skamløst kopiert fra søk på google)

Bedre lykke neste år :aww: 

Har litt lyst på sånn jeg og. Og munnkurv

werewolf-muzzle.jpg

• Like 4

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Justisia skrev:

Har litt lyst på sånn jeg og. Og munnkurv

werewolf-muzzle.jpg

:lol: 

Ja, en sånn skulle vi hatt i tillegg :P Hadde sett rimelig schizofrent ut der han sitter med den munnkurven og logrer ivrig for rosen han får når han lar andre passere på trange stier :P 

Jeg lader opp til en knallstart på praksien i morgen. Kan knapt nok snakke og hoster som en pasient med alvorlig KOLS. Halsen kjennes hoven ut innvendig og i det hele tatt. Men jeg FØLER meg jo ikke syk, det er bare sabla irriterende at jeg ikke funker så bra mellom brystet og haka... 

1 time siden, Siri skrev:

Musene vil helt sikkert ha det :D 

Vi var ute i 2,5 time og gikk på måfå i skogen. Det var litt mer enn duskregn, men det gikk helt fint. Vi kosa oss alle mann :D Nå gumler jeg kyllingvinger... 

Musene får bare peanøttsmør avec surprise! 

• Like 3

Guest

Tilbrakt helgen på kenneltreff i Sverige. Beauceronhimmelen 😊 trivelige hunder m arbeidslyst og hyggelige folk m bruksfokus. Vært helt i mitt ess. Nova og søstre er veldig like, dog er Nova hakket mer samlet og vurderer mer før hun agerer på impulser sammenlignet m et par søstre. Og hun har mer fokus når hun jobber/trener. Men alle er sjarmerende hunder. Og broren hennes som oppdretter har beholdt❤️❤️❤️❤️ Vil ha!! Nydelig hund, med fantastisk personlighet. Minner veldig om sin onkel som døde i ulykke for tre år siden.

D9C6AF88-EBD8-4335-8E06-35FD78308BE5.thumb.jpeg.a20479a93dd12a5389e8c26f977e072b.jpegBF262533-D151-4514-AA40-C1A096A40989.thumb.jpeg.6cb1d5ebabbfc9bfb7fb3ef1dafd02a3.jpeg20DDE0CA-4A72-4B20-A0B6-59739A7B4266.thumb.jpeg.09e80c25834ff9548606ef553b30038c.jpeg95E8D4EA-6C2F-4A74-B987-56C4FB75F872.thumb.jpeg.83395d074a66673ac370487c7b035eb8.jpeg84AEB4F9-0028-462C-B153-8D0F29081DC0.thumb.jpeg.7ebae8a5cc545bf344c3b3e90d809308.jpegB0BE680A-8044-4A1D-8ED0-A0B400707C7C.thumb.jpeg.bf850f7498e0a2d0ab8d039aafa0493e.jpegECF0B3E2-BB3A-41A8-9062-ADEF8988A365.thumb.jpeg.c2ce191b3f9db33052ce197eb5df39f7.jpeg311EE843-FC45-4C13-AB79-F068662337AC.thumb.jpeg.e6b92a4fa85d21625f694f8ab808cd1c.jpegA8ED259B-073F-4E3E-A9D4-789B558B001E.thumb.jpeg.0c69d650ff851b8b4118ab9fd1efb27d.jpegD394969E-6FE6-4BA9-9775-EE9CAF311C67.thumb.jpeg.6248b38b33a555ccec6661dfab8a0c1f.jpeg85D47F23-9191-4849-AB6E-3A2742B9CA33.thumb.jpeg.10cab85f54953077c14e40e995300ca3.jpegF31B6EE4-552B-4F75-B8CC-C41CE4CB23D1.thumb.jpeg.7f0380fea943030c886a4db4b07b02e2.jpeg31933EDF-DCB9-4BC3-B595-C21A8F8C9CBE.thumb.jpeg.cb27b89f3439dcc283a204ef6f31afc9.jpeg8026A09D-6F36-4BAA-9224-569E76FACEE5.thumb.jpeg.497d7f14e2a6974d219c2c3246bd230c.jpeg

30 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Musene får bare peanøttsmør avec surprise! 

:lol: Det gjør de her også... men musene ute i uthuset/stallen/garasjen mesket seg med en 20 kg-sekk med gammelt hundefôr for seniorer for et par vintre siden :D 

Jeg bare nevner det, men brownies, vaniljeis og rørte tyttebær er altså bare en uslåelig kombinasjon :drool::drool::drool:

• Like 1

Guest lijenta
52 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg lader opp til en knallstart på praksien i morgen. Kan knapt nok snakke og hoster som en pasient med alvorlig KOLS. Halsen kjennes hoven ut innvendig og i det hele tatt. Men jeg FØLER meg jo ikke syk, det er bare sabla irriterende at jeg ikke funker så bra mellom brystet og haka... 

God bedring trengs hører jeg

@ennaNydelige bilder av fine hunder 

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Sykt søte 😍 Skal du beholde en av valpene?
    • Mål for 2020
      For 2020 vet jeg faktisk ikke om jeg har noen mål for Blondie. Hun er såpass gammel at jeg er svært usikker på om det er noe poeng å konkurrere. Hun har fått dårligere hørsel og syn med årene, så det er ganske vanskelig å få henne til å forstå hva jeg ønsker. Så jeg tror vi fortsetter bare med det siste målet vårt videre i 2020. Hun skal leve et godt liv på sine elder dager, være så frisk som hun kan, spise godt og få masse kos ❤️    Oppnådd! Blondie hadde vondt i munnen en periode og tok tannrens og måtte trekke noen tenner. Hun har en mild økning på nyreverdiene. Etter tanntrekken har hun det mye bedre, spiser mye mer, har lagt på seg og pelsen hennes kjennes mye bedre ut 😊 Dessverre så føler jeg nok litt at jeg har henne på lånt tid, og jeg må bare ta hver dag jeg får med henne som en glede. Så jeg setter nok ingen mål for oss i 2021 ❤️
    • Første jeg kom på er å sjekke med forsvarets overskuddsmateriell for utstyr og klær! Her har de utsalg noen ganger i året, men etter litt googling ser det ut som man kan handle på nett også. Ofte mulig å få tak i veldig billig ullundertøy, ullgensere og ullsokker der, og helt sikkert andre ting som man kan få bruk for på telttur!
    • Jeg har overnattet ute en hel del fra jeg knapt kunne gå og opp igjennom som voksen, både sommer og vinter. Ikke fullt så mye på vinter og de vinterovernattingene jeg har, var kalde og ikke særlig koselige opplevelser. Jeg har lyst å få mer taket på vintertelting og trenger noen tips Samt tips til det å overnatte ute alene, det har jeg aldri gjort før. Et problem er også at jeg ikke har lappen, så jeg kommer meg ikke så langt av sted, må i så fall ta buss og det gjør det litt skummelt med tanke på det å være alene og om noe skulle skje, så kan jeg ikke bare pakke i bilen og dra hjem igjen sånn typ klokken fire på natta. Jeg bor rett ved marka, men det er så bynært her at jeg føler det er skummelt med tanke på andre mennesker som plutselig bare kan stå der.  Men vinterovernatting! Jeg har ganske godt med utstyr, men mangler en vintersovepose og evt. et dununderlag (har reinskinn og vanlig underlag, men det kan jo bli litt tungt å bære). Mulig jeg trenger litt varmere klær... duger ytterklær fra Stormberg? Jeg er nødt å holde det økomiske ganske lavt. Har dere noen tips, både generelt om overnatting ute på vinteren, spesifikt i forhold til utstyr og klær eller andre ting? Jeg har både telt og hengekøye + tarp. Så det med å overnatte alene. Jeg vil jo ha Eine med meg, så er ikke alene-alene, men alene menneske... det har jeg som sagt ikke gjort før. Jeg er ikke spesielt mørkeredd, men tror det jeg vil engste meg mest for er at det skal komme noen andre til leiren. Hvordan holder man varmen best mulig? Jeg fryser lett og når jeg først blir kald, er det vanskelig å bli varm igjen. Har lest at det kan være lurt å ha med varmeflaske. Hva med sånn varmepack? Andre tips?
    • Mine mål for 2020 var:  Få meg valp i februar:
      - Yes. Lapras kom i hus 22.feb
      Gå valpekurs 
      - Oh yes. Valpekurset var et av fire kurs i år. 
      Gå trenerutviklingskurs del 1
      - Ja. Kurs nr. 4
      Prøve meg på en utstilling 
      - Nope. Fikk aldri trent på det eller gått på en. 
      Klare sparemålene hver måned 
      - Nja. Ble jo plutselig enslig i juli, slik at da måtte jeg forandre alt🤣
      Drite litt mer i hva min far sier om meg, og motbevise han i alt (han har ikke troen i meg) 
      - JA! Det har jeg faktisk klart, haha. 
      Finne noe jeg vil bli, og faktisk fullføre et semester😂
      - Går sykepleien, og er snart i boks med første semester💪 Mine mål for 2021:  - Gå enda flere kurs innenfor alt som er åpent og ledig og greit for lommeboka
      - Klare meg gjennom semester nummer to. 
      - Kose meg på jobb 
      - Kose meg mer i hverdagen, og roe ned stresset. 
  • Nylig opprettede emner