Kennel Fastback's første kull

67 innlegg i emnet

Ooh, så spennende! Twiggy er den lekreste staffen jeg har sett noen gang og åpenbart frisk, trivelig og arbeidsom også. :) Hannen ser jo også veldig lekker ut. Masse lykke til, håper det blir et supert kull både eksteriørt og mentalt :) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, 2ne skrev:

Uff, nå ble selv jeg litt stressa! Vi får satse på at du rekker alt, hvis ikke så må de ikke ha valperom før de er 2.5-3 uker gamle, om ikke noe annet :) 

Heldigvis så skal det bare ryddes, akkurat nå blir det brukt som lager mens jeg pusser opp :P 

11 timer siden, 2ne skrev:

4-5 valper er akkurat passe, syns jeg :ahappy: Ja, det er nok tispa som bestemmer det, hannhunden sender jo avgårde så mange svømmere uansett, liksom, uavhengig av hvor mange egg som befinner seg i målområdet :lol: 

Ja, har hilst på noen staffekull etterhvert, og tror 5 er mer enn nok av sånne små djevelpirajaer :lol: Tenker stakkars de som fikk 13 ifjor :o 

6 timer siden, Malamuten skrev:

Ooh, så spennende! Twiggy er den lekreste staffen jeg har sett noen gang og åpenbart frisk, trivelig og arbeidsom også. :) Hannen ser jo også veldig lekker ut. Masse lykke til, håper det blir et supert kull både eksteriørt og mentalt :) 

Så hyggelig å høre :ahappy: Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Teserere said:

Heldigvis så skal det bare ryddes, akkurat nå blir det brukt som lager mens jeg pusser opp :P 

Ja, men det er jo fort gjort :lol::P 

1 hour ago, Teserere said:

Ja, har hilst på noen staffekull etterhvert, og tror 5 er mer enn nok av sånne små djevelpirajaer :lol: Tenker stakkars de som fikk 13 ifjor :o 

13 stk er mange uavhengig av rase vil jeg tro, men 13 stk av sånne små monstre må jo være litt i overkant morsomt :lol: Vi var å hilste på risenvalper for noen år siden, "bare" 8 stk krokodiller på størrelse med en voksen mellompuddel.. Jeg satte meg ikke ned i valpebingen, for å si det sånn :P 

Hvor mye har hun lagt på seg forresten? Mulig du har skrevet det før, men jeg husker ikke det nå :P Og måler du livvidda hennes? Aporos det, bør jeg vel måle Ali nå så jeg har et utgangspunkt :lol: Men Leah ble fort stor, husker jeg, så alle fleipa med at der kom det 10-12 stk :o Men så flata det seg heldigvis litt ut på slutten, og det kom bare 5. Vi får satse på at det gjelder Twiggy og? :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, 2ne skrev:

Ja, men det er jo fort gjort :lol::P 

Jada, vil bare gjøre ting i riktig rekkefølge :teehe: 

1 time siden, 2ne skrev:

13 stk er mange uavhengig av rase vil jeg tro, men 13 stk av sånne små monstre må jo være litt i overkant morsomt :lol: Vi var å hilste på risenvalper for noen år siden, "bare" 8 stk krokodiller på størrelse med en voksen mellompuddel.. Jeg satte meg ikke ned i valpebingen, for å si det sånn :P 

Skjønner jeg godt! Det er veldig stor forskjell på valper fra forskjellig rase altså! Egentlig glad staffene ikke er så store monstre :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Hvor mye har hun lagt på seg forresten? Mulig du har skrevet det før, men jeg husker ikke det nå :P Og måler du livvidda hennes? Aporos det, bør jeg vel måle Ali nå så jeg har et utgangspunkt :lol: Men Leah ble fort stor, husker jeg, så alle fleipa med at der kom det 10-12 stk :o Men så flata det seg heldigvis litt ut på slutten, og det kom bare 5. Vi får satse på at det gjelder Twiggy og? :D 

Jeg måler egentlig ikke :icon_redface: Både oppdretter og hannhundeier mente hun ikke kom til å bli så stor, både fordi hun var i veldig god fysisk form, og at det er første kullet hennes. Akkurat fulgt en staff på insta som fødte for et par dager siden, hun var MONSTERSTOR :o Magen subbet nesten i bakken!! Der kom det "bare" 4 valper :lol: 

Målebåndet viser idag (dag 37) at midjemål er 48cm foran bakbena og 53cm bak ribbena.  Til sammenlikning er Aida 43/48, og de veide ca det samme når Twiggy ble paret.

Har du laget en kulltråd for Ali? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Mirai skrev:

Gleder meg til å se på fredag, regner med jeg ser forskjell fra sist vi møttes! :D 

Siteringen falt ut! Ja tipper dere ser forskjell, men for mannen i gata ser hun vel bare normalvektig ut nå :lol: Miss Chubby :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
On 9/14/2017 at 0:11 PM, Teserere said:

Jada, vil bare gjøre ting i riktig rekkefølge :teehe: 

Ja, det er viktig! :lol: 

Skjønner jeg godt! Det er veldig stor forskjell på valper fra forskjellig rase altså! Egentlig glad staffene ikke er så store monstre :lol: 

Ja, det er kanskje like greit :teehe: 

Jeg måler egentlig ikke :icon_redface: Både oppdretter og hannhundeier mente hun ikke kom til å bli så stor, både fordi hun var i veldig god fysisk form, og at det er første kullet hennes. Akkurat fulgt en staff på insta som fødte for et par dager siden, hun var MONSTERSTOR :o Magen subbet nesten i bakken!! Der kom det "bare" 4 valper :lol: 

Ja, det er rart, det har ofte ingen sammenheng :) Leah ble som sagt kjempestor tidlig, hun hadde gått opp 2.5 kg da hun var 5 uker drektig, og etter det skal valpene liksom begynne å vokse på ordentlig, så vi så jo for oss et forholdsvis stort kull. Men de siste ukene så vokste hun ikke så mye, og det ble til slutt gjetta på 5-6 valper, og hun fikk 5. Men puddelvalper er jo ikke noe stress, de veier jo 2 kg når de er leveringsklare, så selv om du har 4 stk hengende i buksa så er det jo ikke all verdens å drasse på allikevel :teehe: 

Målebåndet viser idag (dag 37) at midjemål er 48cm foran bakbena og 53cm bak ribbena.  Til sammenlikning er Aida 43/48, og de veide ca det samme når Twiggy ble paret.

Morsomt, Alis midjemål i går var 39 cm. Hvem skulle trodd at det bare var noen cm forskjell på puddel og staff? :lol: 

Har du laget en kulltråd for Ali? :) 

Nei, jeg tenkte jeg skulle vente til jeg hadde fått bekrefta drektighet :) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, 2ne skrev:

Ja, det er viktig! :lol: 

Ja, det er kanskje like greit :teehe: 

Ja, det er rart, det har ofte ingen sammenheng :) Leah ble som sagt kjempestor tidlig, hun hadde gått opp 2.5 kg da hun var 5 uker drektig, og etter det skal valpene liksom begynne å vokse på ordentlig, så vi så jo for oss et forholdsvis stort kull. Men de siste ukene så vokste hun ikke så mye, og det ble til slutt gjetta på 5-6 valper, og hun fikk 5. Men puddelvalper er jo ikke noe stress, de veier jo 2 kg når de er leveringsklare, så selv om du har 4 stk hengende i buksa så er det jo ikke all verdens å drasse på allikevel :teehe: 

De er så små når de flytter :o

Føles plutselig annerledes når jeg sitter på oppdrettersiden! Staffevalper er vel rundt 3kg.

Morsomt, Alis midjemål i går var 39 cm. Hvem skulle trodd at det bare var noen cm forskjell på puddel og staff? :lol: 

Bestekompisen til jentene er puddelgutt! Litt høyere, og ganske lik vekt :D

Nei, jeg tenkte jeg skulle vente til jeg hadde fått bekrefta drektighet :) 

Krysser fingrene! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magebilde dag 38 :wub:

20170915_093809.jpg

20170915_093707.jpg

17 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om det er noe inni der :teehe:TwiggyBolla:wub:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magen vokser daglig! Nå er vi i uke 6, og det er bare 3 uker igjen. Røntgen er bestilt om 2 uker. 

Dag 42

IMG_20170919_105919_536.jpg

10 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud, det bildet hvor hun sitter i sofaen! Vil lage prompelyder på struttemagen, så himla skjønn er hun. :heart: 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Herregud, det bildet hvor hun sitter i sofaen! Vil lage prompelyder på struttemagen, så himla skjønn er hun. :heart: 

Ja, ikke sant?! Hun viser frem magen hele tiden og setter seg på fanget mitt så jeg får kose på magen :wub: og så virker det som hun synes det er deilig å legge magen I fanget mitt og stå på frambena når jeg sitter på gulvet :teehe:

Magen er mye hardere enn jeg hadde tenkt da! Ser og kjennes egentlig ut som hun har spist en hel sekk med fôr :lol:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 9/15/2017 at 10:48 PM, Teserere said:

De er så små når de flytter :o

Ja, de er det :o Men de er så føre seg, med så god kroppskontroll, at det føles ikke som at de er for unge selv om de er små, heldigvis :ahappy: 

Føles plutselig annerledes når jeg sitter på oppdrettersiden! Staffevalper er vel rundt 3kg.

:lol: Det er litt annerledes ja :) De er jo ikke store, staffene heller da :)  

Bestekompisen til jentene er puddelgutt! Litt høyere, og ganske lik vekt :D

Hvordan leker de sammen? Pudler liker jo å løpe og jage hverandre, det er vel litt mer kropp og bryting med staffer? 

Krysser fingrene! 

Takk! Det var "allerede" to uker siden paring i går, hvis de neste ukene går like fort skal vi jo straks på UL :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 20.9.2017 at 5:03 AM, 2ne skrev:

Ja, de er det :o Men de er så føre seg, med så god kroppskontroll, at det føles ikke som at de er for unge selv om de er små, heldigvis :ahappy: 

Nei tror det hadde vært litt annerledes om de var helt hjelpeløse :P 

:lol: Det er litt annerledes ja :) De er jo ikke store, staffene heller da :)  

Nei, men de vokser jo så alt for fort :o Husker nesten ikke at mine noen gang var så små!

Hvordan leker de sammen? Pudler liker jo å løpe og jage hverandre, det er vel litt mer kropp og bryting med staffer? 

De har vel inngått et slags kompromiss kan man si :P Ikke for voldsom bryting, mer dulting, og litt løping! Veldig gøy å se hvordan mine tilpasser seg andre raser, men leker veldig voldsomt med hverandre :) Med @Mirai må de også tilpasse seg, og jeg vet Mirai leker annerledes med mine enn med andre hunder igjen :P 

Takk! Det var "allerede" to uker siden paring i går, hvis de neste ukene går like fort skal vi jo straks på UL :lol: 

Ja du tar det du, hoppet over det jeg :P Men nå gleder jeg meg mye til røntgen altså!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magen begynner å komme nå, ja! :D Blir spennende å følge dere! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 hours ago, Teserere said:

Nei tror det hadde vært litt annerledes om de var helt hjelpeløse :P 

Helt klart! :P Men puddelvalper har imponerende kroppskontroll til å være så unge tidlig av. Det er ikke mye snubling og virring på de, det ser ut som de går fra å bare ligge der til å reise seg opp og løpe :lol: 

Nei, men de vokser jo så alt for fort :o Husker nesten ikke at mine noen gang var så små!

:lol: Det er nok hukommelsen din som tuller med deg :P 

De har vel inngått et slags kompromiss kan man si :P Ikke for voldsom bryting, mer dulting, og litt løping! Veldig gøy å se hvordan mine tilpasser seg andre raser, men leker veldig voldsomt med hverandre :) Med @Mirai må de også tilpasse seg, og jeg vet Mirai leker annerledes med mine enn med andre hunder igjen :P 

Høres ut som en god løsning :ahappy: 

Ja du tar det du, hoppet over det jeg :P Men nå gleder jeg meg mye til røntgen altså!

Det er så mange som spør om hun er drektig allerede, så jeg tenkte jeg skulle fastslå det når jeg kunne :P Nå er jeg litt sånn "aner ikke, det er bare 2 uker siden paring" :teehe: Men nå er det jo straks 3! Tiden går fort denne gangen :o 

Når er det "dere" har termin igjen? Det må vel nærme seg nå? 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termin i uke 40! Det er snart ja :shocked:

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive