Valpegjengen 2018

20 innlegg i emnet

Too soon? Neida, ikke så lenge til 2018. Med mindre det dukker opp et eksepsjonelt spennende tollerkull blir det golden sommeren 2018, der har vi førstevalg. 

Noen med planer?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Da jeg begynte på skolen, lovte jeg meg selv valp i "ferdig med bachleor premie". Det er sommeren 2018 det :innocent: så vi får nå se da! 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
32 minutter siden, Cavalierflat skrev:

Tja. Da jeg begynte på skolen, lovte jeg meg selv valp i "ferdig med bachleor premie". Det er sommeren 2018 det :innocent: så vi får nå se da! 

Fin premie det :D Hvilken rase?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fin premie det Hvilken rase?

Må bli en flat til

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kan vel kanskje snike meg inn her:whistle: Har veldig lyst på en ihvertfall, tror herremannen her hadde satt pris på litt selskap også:yes: Har vurdert border collie, jeg da. Gjerne en som er mest hvit eller blue merle:wub: Men jeg er igrunn ikke så opptatt av at det skal være renraset, så en fin og sunn bc blanding kan også funke. Gjerne en mix med en roligere rase da, har ikke behov for 2 energibomber i 1. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Her blir det nok valp i 2018 :) Golden eller labrador tispe. 11 år siden sist jeg hadde valp (flatcoat hannhund), så det blir veldig spennende og sikkert også veldig utfordrende! 

Nå er det bare å bestemme seg for rase og finne en bra oppdretter... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 8.4.2017 at 7:26 PM, Lexi skrev:

Her blir det nok valp i 2018 :) Golden eller labrador tispe. 11 år siden sist jeg hadde valp (flatcoat hannhund), så det blir veldig spennende og sikkert også veldig utfordrende! 

Nå er det bare å bestemme seg for rase og finne en bra oppdretter... 

Jakt eller "vanlig"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhåpentligvis ny breton på oss i 2018 om det dukker opp noe bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, soelvd said:

Jakt eller "vanlig"?

"Vanlig" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 uker til fødsel :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, SaraSL skrev:

2 uker til fødsel :D 

Det må bli en lang fødsel om valpen ikke kommer før i 2018 :P 

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, soelvd skrev:

Det må bli en lang fødsel om valpen ikke kommer før i 2018 :P 

haha feil tråd :icon_redface::teehe:

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg melder meg inn her om alt går etter planen. Jeg har ikke tatt kontakt med oppdrettere enda, men starter snart. :) Starter praktisk planlegging i år ved å ikke ta ut all ferie og tenke over oppussing av stellerom.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut til at vi planlegger 3 kull til neste år, første paring i november, og hvis de følger syklusen sin, to paringer i februar. Det blir interessant :teehe: Vi har deleiere til de valpene som skal beholdes, og jeg går hjemme til neste år også, så det ække no stress, føler jeg :) 

9 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dukka det opp et spennende tollerkull igjen, da. Valp 2018 blir det i alle fall garantert! :P

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tispa jeg vil ha etter, skal flytte kullet sitt til 2019. Så da hopper jeg ut herfra igjen :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Cavalierflat skrev:

Tispa jeg vil ha etter, skal flytte kullet sitt til 2019. Så da hopper jeg ut herfra igjen :P 

Jeg kjøpte meg valp i år og skal ikke ha tre, så da er jeg utmeldt også :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Født for snart tre mnd siden, får henne neste år... Jeg får vel være med i valpegjengen 2018 selv om hun ikke er mye valp mer håper jeg... :innocent:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er medi valpegjengen hvert eneste år uten at det blir noe av :o vi får se i 2018 da! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, mon tro om jeg flytter meg til 2017 :P 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, vi snakker lang tid med konsekvent trening av hundene enkeltvis før du kan regne med å ha dem sammen uten å bråke. Også fordi de påvirker hverandre. Om du har tre som går fint og stille og den fjerde bråker så er sannsynligheten stor for at den drar med seg resten. Da vi fikk nr 2 var den første hunden fortsatt tidvis utagerende i bånd, og vi gikk ikke med hundene på tur sammen før den yngste var 6 mnd, og ikke regelmessig før han var et år gammel. Etter det har det vært mye trening med de å gå sammen, siden det er en ny setting de må håndtere og hvor de påvirker hverandre. De kan forsåvidt fortsatt finne på å utagere mot en og annen hund (nå er yngste 7, så vi har jobbet med det en stund...), men er ikke hver uke.
    • Småkald her og, riktignok krøpet opp til -16 nuh. Var -24 på kaldeste på tunet her i natt. Glad vi ikke bor i kuldehøla i bygda her, de har sikkert vært nede i -30.     Sendt mann og barn ut døra, nå skal jeg ha i meg kaffe og glane på litt meningsløs tv og så ut til utedyra og ordne litt. Så har Bonden lovet mora at jeg skal inn og rydde litt hos dem før hjemmehjelpen kommer i morgen. Så får se om formen sier jeg må sove før det eller om det går å ta det etter dyrestell og hvil uten soving. Veldig bra tegn at hun bekymrer seg for rot der når hun ligger på sykehus i trondheim enda.   
    • Det er kjørt opp løyper innover fra Totland. Men hundeforbud
    • Med tanke på at millioner av mennesker følger religioner/ideologier som har ett menneske/kvinnesyn som hører hjemme i gud veit hvilken tidsalder, så tror jeg at vi  helt kan se bort fra den påstanden..  Jeg ville nesten sagt heller tvert om..
    • Skamme seg? Man vet vel ikke hvorfor hunden var løs? Tviler litt på at han bare har sluppet den løs for litt selvlufting.  For de hundeeiere som er så uheldige å komme i en slik situasjon pga uheldige omstendigheter, så hjelper det lite å skamme seg.  Slike ting som skjedde her skal ikke skje, men uansett hvilken hund man har, eller hundehold, man kan aldri garantere at ikke noe galt kan skje. Mange av hundeeiere liker å tro at de alltid har 100% kontroll og at deres hund aldri kan gjøre noe galt, dessverre så viser det seg ofte å ikke være slik.  Så lenge hundeeier ikke har opptrådt uansvarlig, som vi ikke vet noe om, synes jeg man kan la være å komme med utsagn om å "skamme seg".  Men, uavhengig av om eier har vært ansvarsfull eller ikke, etter en slik hendelse tar man beslutningen om å avlive hunden, uten noe om og men. Det er å ta ansvar! 
  • Nylig opprettede emner