Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Jeg er så hormonell i dette svangerskapet at jeg nesten setter meg ned å griner.. Jeg har jo grått for alt annet, føles det ut som, så hvorfor ikke liksom? :lol: 

men kjære vene så slitsomt det er.. Jeg er jo helt sprø, kjennes det ut som.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C er skikkelig ikke i form... ikke er det helt klart hva som plager han men jeg antar vond hals da han er forkjøla.

Men før har han alltid roet seg på brystet mitt, men nå var alt krise... helt til han tilslutt slukna i voksensenga 2t senere.

Håper han sover seg mye friskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, syke barn er ikke gøy. Stakkars små. 

Får man svar om bhg plass på brev og, eller bare inne på alltinn? Vi kommer ikke inn med passordet de har sendt oss (har ikke byttet).
Skal ringe de imorgen, men kan jo hende dere vet det allerede nå! :lol: (Altså om vi burde ha fått et brev i tillegg hvis vi har fått tilbud om plass.) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marie skrev:

God bedring, syke barn er ikke gøy. Stakkars små. 

Får man svar om bhg plass på brev og, eller bare inne på alltinn? Vi kommer ikke inn med passordet de har sendt oss (har ikke byttet).
Skal ringe de imorgen, men kan jo hende dere vet det allerede nå! :lol: (Altså om vi burde ha fått et brev i tillegg hvis vi har fått tilbud om plass.) 

 

Vi fikk brev under 1 uker etter at vi hadde søkt i fjor med svaret :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig praktisk med ped.leder som bor her oppe.  Lillemor skulle i barnehagen i dag men hadde feber i går så det utgår.  Sendte melding om det, da kom det tilbake at da kommer hun innom med karsen til lillemor :ahappy:  og om vi trenger tingene hennes i påsken. Herlig, da slipper vi å dra innom for å hente vottene :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her! Så koselig å bli husket på altså ... Det har bare vært en veldig travel og krevende start for oss, men vi har det bra, og det går bedre og bedre. Lille L er verdens skjønneste lille vesen, og vi koser oss masse, men det er jammen også en stor omveltning i livet å bli mamma! Særlig når starten blir så vanskelig som den ble. Men fra nå av tror jeg bare det vil gå bedre og bedre!! Jeg er litt restriktiv på bilder på nett, men slenger ut ett fra da hun bare var et par dager gammel. Tenk at hun er to uker allerede, det er helt utrolig hvor fort dagene flyr! 

20160309_093755.jpg

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Aya skrev:

Jeg er her! Så koselig å bli husket på altså ... Det har bare vært en veldig travel og krevende start for oss, men vi har det bra, og det går bedre og bedre. Lille L er verdens skjønneste lille vesen, og vi koser oss masse, men det er jammen også en stor omveltning i livet å bli mamma! Særlig når starten blir så vanskelig som den ble. Men fra nå av tror jeg bare det vil gå bedre og bedre!! Jeg er litt restriktiv på bilder på nett, men slenger ut ett fra da hun bare var et par dager gammel. Tenk at hun er to uker allerede, det er helt utrolig hvor fort dagene flyr! 

20160309_093755.jpg

Så fin hun er :wub: Slapp dere unna intensiven? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

Så fin hun er :wub: Slapp dere unna intensiven? 

Takk!! Ja, vi gjorde det! Tøff liten frøken :) Fikk veldig god oppfølging på barsel :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun er @Aya:wub:

Jeg synes ikke det er lenge siden du snakket om at du drømte om å få en baby, nå er drømmen oppfylt, og for en vakker drøm det ble! Virkeligheten er jo ofte både mer strevsom og enda mer fantastisk enn drømmene! Når det gjelder bilder så kan du jo legge dem ut en avgrenset tid og be om at ingen siterer med bilde. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, @Aya! @Symra&Pippin har helt rett. Det er så mye mer enn man kan se for seg før man faktisk sitter der, på godt og vondt. Tungt av og til, men så uendelig berikende og verdt hvert sekund med jobb og bekymring. Omstillingen er jo enorm! Jeg er glad hun er trygg på utsiden nå og at det går bra med dere. 

Håper du legger ut litt bilder av og til som du sletter igjen, for hun er jo aldeles nydelig og det er jo så koselig å se. :) Men føles det feil så skal du selvfølgelig ikke gjøre det for vår del. Jeg er bare ego her jeg sitter. :) 

Masse lykke til framover! 

 

Her har vi kommet hjem fra første økt av påskeferien. Vi har vært på Oslotur og så en tur til farforeldre i Vestfold. Nå blir det et par dager hjemme før vi reiser avgårde på hyttetur med forhåpentligvis skiføre og sol. 
H ble skrevet inn på skolen i begynnelsen av måneden og det tror jeg kommer til å bli helt utrolig bra. Har så god magefølelse på skolen vi valgte, han kommer til å stortrives og lære så enormt mye på en fin måte. Læreren er helt herlig. Varm og god, tydelig og fin. Hvis jeg regnet riktig blir de 17 i klassen på to voksne, helt perfekt det.
Det skal bli ufattelig godt å legge en middelmådig barnehage bak seg, det har vi lengtet etter lenge. I mellomtiden utnytter vi siste året uten obligatorisk oppmøte og tar han ut så mye som overhodet mulig. Jeg og H har vært på flere turer sammen, både i by og på land og det er innmari fint. 
Han har blitt så stor og alt går av seg selv nå. Fint og trist samtidig. :heart: 

Fra innskrivingen. H har skjønt greia med å rekke opp hånda.  :) (Han var SÅ flink! Og jeg SÅ rørt og sett inn alt annet emosjonelt ræl som jeg følte på akkurat den ekstra store dagen :heart: )

25959769355_57ebe4176a_z.jpg

På flyet til Oslo i februar

25959769255_be8bb98afa_z.jpg

På hyttetur

25327078994_1c4ec67ebe_z.jpg

Og i full fart på skøytebanen

25959871285_f3c5128e51_z.jpg

 

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er krabbestadiet til frøkna tilbakelgt, her løpes det stort sett, og hun løste koden med å reise seg selv på egenhånd i går så krabbing er hun tydeligvis ferdig med helt nå. Hun blir så stor! :blink: Men det er nå det er sikkelig moro, begynt å leke ordentlg med ting, ser at hun skjønner det meste vi sier til hun, som å lukke døra/ skuffe , hente ting osv. Og hun begynner å få litt interesse av å sitte stille og høre på boklesing og se på bildene i den og ikke bare sprelle og stikke av :lol: 

også har hun hoppet fra str 74 til str 86, 80 trengte vi vist ikke å bruke :lol: 

og om under 2 uker er det bhg start :D 

på onsdag reiser vi på fjellet, planen er å komme oss på hovedfjellhytta så da blir det i såfall frøknas første tur med snøscooteren, så hun har fått en liten rosa hjelm til det :aww: og siden svigers også er der kommer de til å stå opp med hun på morningen, og det kjenner jeg er helt greit sidenvi er tilbake på å stå opp mellom 05.-05.30 igjen :P 

God påske :D 

 

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 30 :D Føles ikke lenge siden kynnerne tok seg opp fra dag til dag og vi måtte forberedeoss på det verste i uke 20. Nå skal dere bare se jeg må settes i gang to uker på overtid - men det får heller gå :P 

Skal faktisk til Oslo i morgen, middag, konsert og hotellovernatting med mannen. Spent på hvordan det går med Tuva, hun har vært veldig sånn at hun ikke vil vi skal gå noe sted, men har falt veldig til ro her de siste par dagene og virker veldig klar på at hun skal kjøpe is til bestemor og bestefar på butikken når vi reiser, og det er greit. Men mammahjertet er veldig spent og jeg klarer ikke se for meg at sippe-meg orker dra om hun blir lei seg :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker her! :) Det er en milepæl det også, nå er babyen levedyktig utenfor magen. Men jeg foretrekker å ha litjmor på innsida enn så lenge ;) Nå ser det ut som jeg har svelga en fotball og det er mye liv i magen. Det er koselig! :heart:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og elle meller om jeg skal ringe legevakta for tips, eller om jeg skal vente til i morgen og ringe legekontoret. Lillemor har ikke bæsjet siden lørdag. Hun har prøvd et par ganger uten resultat. Begynner å bli småbekymret for at det skal bli fryktelig vondt for henne, foreløpig er hun "ok" form (forkjøla med litt feber og masse snørr og gørr).  Vi pleier å bytte bæsjebleier to ganger daglig.

Ringer man legevakten og spør før eller etter barnet blir plaget? Har flytende parafin i hus jeg kan gi. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Sitter og elle meller om jeg skal ringe legevakta for tips, eller om jeg skal vente til i morgen og ringe legekontoret. Lillemor har ikke bæsjet siden lørdag. Hun har prøvd et par ganger uten resultat. Begynner å bli småbekymret for at det skal bli fryktelig vondt for henne, foreløpig er hun "ok" form (forkjøla med litt feber og masse snørr og gørr).  Vi pleier å bytte bæsjebleier to ganger daglig.

Ringer man legevakten og spør før eller etter barnet blir plaget? Har flytende parafin i hus jeg kan gi. 

 

 

Har du prøvd med svisker eller noe? 

Jeg hadde sikkert gitt henne en dråpe eller to med parafin :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Da hadde jeg nok gitt litt parafin.. Mye tyder på en forstoppelse da, og det blir neppe noe bedre.. 

Men som du vet; nå er ikke jeg noen lege da.. :P 

 

Akkurat nå, Martine skrev:

Om det går, så hadde jeg prøvd å ta tempen rektalt. Evt med olje eller noe på tempmåleren. 

Prata med sykepleier, hun sa gi væske og se an til i morgen. Hun kunne ikke noe om parafin og ville ikke uttale seg. Så da gjør vi det. Febern skal vi sjekke før hun legger seg, så kan klæsje på med litt godt med olje. 

 

22 minutter siden, Wednesday skrev:

Her er det en som har fått falsk krupp. Bjeffende hoste, høres ut som en liten yap-yap-hund. 

Oida! Hvordan er formen hans? 

 

Hun er så hjelpsom :aww: 

25357063144_f80d82c447_b.jpg

 

Bonden blir så imponet år jeg knekker sammen i latter og tar bilde istedenfor å fjerne henne :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Raksha skrev:

 

Oida! Hvordan er formen hans? 

 

Hun er så hjelpsom :aww: 

25357063144_f80d82c447_b.jpg

 

Bonden blir så imponet år jeg knekker sammen i latter og tar bilde istedenfor å fjerne henne :lol: 

Leste litt om det, og det kan visst bli ganske dramatisk med sykehus og greier. Men vi er langt unna det. Han bjeffer og hiver litt etter pusten sånn at jeg må ta han opp litt, så gir det seg ganske greit igjen. Håper det holder seg sånn.

Søt! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...