Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, mokken skrev:

Fikk oss en fin skogstur før vinden ble for gale heldigvis. :ahappy:

Pinnekjøttet står å damper, desserten lagde jeg i morges så den er grei. Fyke over gulvene med støvsuger en rask tur før jeg hopper i dusjen. Har også gjort klar en haug med poser til nyttårsbukkene men foreløpig har det ikke vært en eneste en her. Håper virkelig det kommer noen, jeg er helt håpløs når det kommer til å la snop ligge i skapet.... :icon_redface:

Jeg trodde jeg var ute på tur i helt OK vær jeg. Men det var frem til jeg snudde og skulle hjem igjen. Da merket jeg hvor kraftig det blåste! Medvind var noen hakk bedre ja.. :ahappy:

I år har vi ikke hatt julebukker på besøk. Det har jo pleid å være noen som kommer, men i år er det kun Halloween som har gitt besøk. 
Mannfolket er fornøyd da. Som får både sjokolade og klementiner for seg selv. Eller... Ikke bare mannfolket som er fornøyd da :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Akkurat nå, Sbtlita skrev:

Har falt litt for Basenjien jeg :aaw:

Googla oppdretter også, og så en nydelig svart og hvit Basjenji som jeg tror het Jippi ?

Tror jeg må ha en Basenji jeg altså! Når den tid kommer ?

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Når man oppdager den rasen som er rett for en så vet man det bare! 
Ikke uten grunn at jeg krangla og kverulerte i nesten 3 år for å få Beauceron. Ingenting som kunne måle seg og var verdt å se på etterpå :P 

Fare for at du blir med i valpegjengen 2016? ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sbtlita skrev: Har falt litt for Basenjien jeg :aaw:

Googla oppdretter også, og så en nydelig svart og hvit Basjenji som jeg tror het Jippi ?

Tror jeg må ha en Basenji jeg altså! Når den tid kommer ?

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Når man oppdager den rasen som er rett for en så vet man det bare! 

Ikke uten grunn at jeg krangla og kverulerte i nesten 3 år for å få Beauceron. Ingenting som kunne måle seg og var verdt å se på etterpå [emoji14] 

Fare for at du blir med i valpegjengen 2016? [emoji6] 

 

Har jo staffen som er min absolutte favoritt ♡ Men det er noe med Basenjien som jeg bare elsker, utseende og attitude. Tror jeg må passe Basenjier for å bli mer kjent med rasen :)

Blir nok ikke valp på meg i 2016 eller 2017, er planen ihvertfall ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perfect Image skrev:

Nå fikk jeg meg en veldig god latter og synes det var veldig latterlig :lol:

 

"Hundehjelpen.net 2 t · I kveld har vi valgt og stenge gruppen for nye innlegg fram til i morgen tidlig. Dette fordi vi vil at alle skal ha fullt fokus på dyrene sine i denne tiden" 

 

:lol::lol:

 

*Sitte og holde vovven i lanken* :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Nå fikk jeg meg en veldig god latter og synes det var veldig latterlig :lol:

 

"Hundehjelpen.net 2 t · I kveld har vi valgt og stenge gruppen for nye innlegg fram til i morgen tidlig. Dette fordi vi vil at alle skal ha fullt fokus på dyrene sine i denne tiden" 

 

:lol::lol:

 

:o:o:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være litt dement, for jeg innså plutselig at dette er første nyttår for Glam, og jeg vet ikke helt hvordan han reagerer på raketter. Han er så gubbete og skled så lett inn i flokken/hverdagen, at det føles som om han har vært her hele tiden.

Han bjeffer på hunder på TV'en - i går måtte han kjefte på ulvene som jager Sven i "Frozen", og han ble helt euforisk over revejakta i Tre Nøtter til Askepott på julaften. Så vi må ta en prat om hva TV er. Så får vi se hva han synes om fyrverkeri, foreløpig har jeg bank i bordet ikke hørt noe som helst her.

Nå skal jeg tisse, sette pinnekjøtt til damping, samle skittentøy fra soverommet og sette på ei maskin, fyre i ovnen som døde ut mens jeg var oppslukt av ei novelle, tenne masse lys, og tenke mer på de gode tingene som har vært i år. Det har vært mange tårer og et hjerte som ble knust et par ganger, men det viser vel bare at det kan gro sammen igjen og at jeg har ting i livet som betyr mye for meg selv om lite varer evig. Jeg begynte på en årsoppsummering, og kom fram til at det mest verdifulle minnet fra året som gikk var ferieturen vår. 19 dager med bil og telt til Tromsø og nedover igjen langs Vesterålen, Lofoten og Saltfjellet. Mange flotte minner, fantastiske opplevelser, en ferie som styrket meg, og som oppfylte noen drømmer. Det er det jeg vil ta med meg som overlegent minne fra 2015, om det å få Glam inn i livet kan settes i en egen kategori, for han er jo übergod og verdt å nevne.

12471418_10156270503775136_6159205471290

Der hørte jeg forresten noe fyrverkeri, men langt unna.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Fant en tråd om redsler og avl på samme sted  (dette var fyrverkeri men utviklet seg generelt til redsler/"fobier") Og det ble dratt inn mennesker selvsagt :aww:  :lol:

Anbefaler ingen som får høyt blodtrykk av kunnskapsløse mennesker å lese denne tråden :lol: ( 2ne, hold deg unna! :lol: )

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, jeg er jo bare så tolerant og tålmodig når folk uttaler seg om ting de ikke har greie på? :o 

Nei, jeg skal ikke gå inn å lese, det får holde at jeg irriterer meg over alle som syns det bare er å "være som vanlig" og "ikke gjøre noe ut av det" når bikkja reagerer på raketter. For all del, legg skylda på eieren, det er jo ikke et avlsproblem det der, liksom.. 

:gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Perfect Image skrev:

Nå fikk jeg meg en veldig god latter og synes det var veldig latterlig :lol:

 

"Hundehjelpen.net 2 t · I kveld har vi valgt og stenge gruppen for nye innlegg fram til i morgen tidlig. Dette fordi vi vil at alle skal ha fullt fokus på dyrene sine i denne tiden" 

 

:lol::lol:

 

Du burde tydeligvis melde deg inn i Mat fra bunnen, der de har åpningstider for innlegg hver dag, og man blir kasta ut om man skriver noe negativt. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora glefsa ikke i seg skumnissen hun fikk.. Hun la den fra seg på gulvet og venta på værsågod før hun spiste den, og hun tygde den fremfor å svelge den hel uten å smake på den :o 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til pappa for middag og feiring. Vi mangler et nærlys, men har selvsagt kjørelys på den siden, pappa har ny pære vi skal skifte når vi kommer frem. Jeg setter pris på at folk sier fra at vi mangler et lys, men når man er langt i huttiheiti og må jokke med langlysa til stadighet så veit vi at vi mangler et lys. Da er det lite kult å få 6 store tusenmetringer og langlysene midt i fleisen så man blindes i en skarp, såpeglatt sving. Glad man holder fornuftig fart og sett seg ut svingen så man kunne ta den i 'blinde'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg trodde jeg var ute på tur i helt OK vær jeg. Men det var frem til jeg snudde og skulle hjem igjen. Da merket jeg hvor kraftig det blåste! Medvind var noen hakk bedre ja.. :ahappy:

I år har vi ikke hatt julebukker på besøk. Det har jo pleid å være noen som kommer, men i år er det kun Halloween som har gitt besøk. 
Mannfolket er fornøyd da. Som får både sjokolade og klementiner for seg selv. Eller... Ikke bare mannfolket som er fornøyd da :innocent:

Haha! Hadde en tilsvarende opplevelse på vei fra jobb forrige dagen. Stoppet ved et overgangsfelt, og når det ble grønn mann så måtte jeg ta løpefart for å komme ordentlig i gang igjen!  :P

Fortsatt ingen julebukker her. Auda..... :whistle:

36 minutter siden, Perfect Image skrev:

Fant en tråd om redsler og avl på samme sted  (dette var fyrverkeri men utviklet seg generelt til redsler/"fobier") Og det ble dratt inn mennesker selvsagt :aww:  :lol:

Anbefaler ingen som får høyt blodtrykk av kunnskapsløse mennesker å lese denne tråden :lol: ( 2ne, hold deg unna! :lol: )

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, jeg er jo bare så tolerant og tålmodig når folk uttaler seg om ting de ikke har greie på? :o 

Nei, jeg skal ikke gå inn å lese, det får holde at jeg irriterer meg over alle som syns det bare er å "være som vanlig" og "ikke gjøre noe ut av det" når bikkja reagerer på raketter. For all del, legg skylda på eieren, det er jo ikke et avlsproblem det der, liksom.. 

:gaah: 

Fobier går ikke i arv nemlig, fordi kona til han ene fikk da unger selv om hun var redd for edderkopper nemlig nemlig :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her smeller det som om det skulle vært midnatt. Bikkjene ligger som noen slakt på sofaen da :ahappy: første rakettene som ble fyrt opp "rett utafor" våkna Aron av, kom løpende og hoppa opp i sofaen, og opp i vinduskarmen og satt der å så på. Når det var over gikk han ned i sofaen og la seg til å sove igjen. Deilig med slike hunder!

får vondt av å høre om alle som har redde hunder i natt :( sender en :hug: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...