Gå til innhold
Hundesonen.no

Den perfekte selen


Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en sele til min cavalier. Problemet vi har hatt med tidligere seler er at de som er vanskelig å ta av og på (grunnet de store ørede) sitter veldig godt på kroppen og motsatt. Hun er "lang" i kroppen for å være en cav og derfor på hurtta sin lifeguard sele går reimen å gnage bak beina. H-selene vi har prøvd har en o-ring forran i brystet som pelsen setter seg fast i og gjør veldig vondt for henne å ta den av.

 

Jeg har noen krav:

En form for y-sele (altså ikke brystsele)

Polstret

Må tåle bergensvær (altså ikke en fleecesele)

Ikke være for massiv på henne

Ikke for stiv

 

Ja jeg er kravstor så det ender sikert opp med en spesialsydd sele uansett men vil høre hva dere bruker og anbefaler

DSC01700.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er på utkikk etter en ruffwear front range sele. Jeg bruker foreløbig den til whippeten min og det er den eneste av "vanlige" hundeseler som sitter godt på henne. Hun har jo myndekropp og er litt "utenom det vanlige", men vet veldig mange er fornøyde med passformen på den. Det er veldig god klaring bak forbeina på henne med den. Hvert fall 10 cm klaring.

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd det meste av seler svært få som man får kjøpt passer til frøkena her. Har hatt spesialsydd før å tenkte måtte kjøpe det nå også. Skulle bare gi en sele jeg har tenkt på lenge en sjansje først :) Sele fra svenske MR produktene. Hadd den kun en uke men,den passer overaskende bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne er fryktelig trang i halsen. Både bikkja og jeg må samarbeide for å få den av. 

man må bare prøve å se. Den vil jo sitte forskjellig på forskjellige hunder iom at t er faste str, men det er selvsagt ingen garanti for at den passer. Evt får man prøve en str større enn den man kanskje helst skulle hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er på utkikk etter en ruffwear front range sele. Jeg bruker foreløbig den til whippeten min og det er den eneste av "vanlige" hundeseler som sitter godt på henne. Hun har jo myndekropp og er litt "utenom det vanlige", men vet veldig mange er fornøyde med passformen på den. Det er veldig god klaring bak forbeina på henne med den. Hvert fall 10 cm klaring.

Jeg synes den sitter høyt på brystet på mange, og om hun ikke vil ha brystsele så vet jeg ikke om denne er noe bedre.

Rogz H-sele tror jeg kunne passe fint (samme type som Haqiuhana, Buster, Hunter og Trixie). Nå har ikke jeg pelshunder, men sitter greit på begge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Hunter sine da? De som er justerbare både her og der? Jeg har to sånne, bruker dem til valper som vokser pga de er så justerbare. Og så har jeg en Nonstop sele av den nyeste modellen som jeg er fornøyd med. Sporsele, men jeg bruker den til turer i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Hunter sine da? De som er justerbare både her og der? Jeg har to sånne, bruker dem til valper som vokser pga de er så justerbare. Og så har jeg en Nonstop sele av den nyeste modellen som jeg er fornøyd med. Sporsele, men jeg bruker den til turer i fjellet.

Regner med du mener disse?

https://www.hundsomhobby.no/hundeutstyr/trekk-og-tur/seler/hunter-sele-neopren.html

Typisk H-sele, bare med mer polstring foran. Fin, fikk lyst til å prøve den selv, hadde den ikke vært så dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du mener disse?

https://www.hundsomhobby.no/hundeutstyr/trekk-og-tur/seler/hunter-sele-neopren.html

Typisk H-sele, bare med mer polstring foran. Fin, fikk lyst til å prøve den selv, hadde den ikke vært så dyr...

Jeg har den. Dessverre hemmer den normal bevegelse i skuldra på min hund når halsåpningen blir så stor som den må være for å få den over gigantørene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aom Anilex har satt inn bilde av, ligner veldig på de jeg tenker på fra Hunter. De har og spenner på hver side, på sidene og er myke for å være nylon seler :-)

Der var den:

h-35710-p.jpg

 

Men den var skikkelig vanskelig å finne, så jeg tipper de er gått ut til fordel for de nye med polstring. Når det er sagt er det ikke vesentlig forskjell på disse og de fra Buster, Trixie og Rogz. Det eneste er at de andre ikke har to spenner, men det har jeg aldri savnet. Dvs, Trixie har også to spenner, jeg har en jeg kjøpte i backup hos mine foreldre. Jeg savner den ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 20.10.2015, 18.08.30, simira skrev:

Der var den:

h-35710-p.jpg

 

Men den var skikkelig vanskelig å finne, så jeg tipper de er gått ut til fordel for de nye med polstring. Når det er sagt er det ikke vesentlig forskjell på disse og de fra Buster, Trixie og Rogz. Det eneste er at de andre ikke har to spenner, men det har jeg aldri savnet. Dvs, Trixie har også to spenner, jeg har en jeg kjøpte i backup hos mine foreldre. Jeg savner den ikke ellers.

Nei da, de finnes fortsatt. :) Vi har en hel vegg på jobb.

 

Synes forøvrig disse er mye mykere og sitrer bedre en rogz-selene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...