Gå til innhold
Hundesonen.no

Marken og Spurven på nye eventyr


Linda=D
 Share

Recommended Posts

Han har en helt fantastisk personlighet og han har definitivt fått utseendet med seg også :)

Jeg er spent på ørene hans. Han er 7 mnd. Tror dere de blir som de er nå eller at det er mulig de blir stående?

Mike min har like fluffy og bløt pels som det ser ut. Tenkt at han er 7 år allerede...

Tusen takk primadonna :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde ikke trodd denne dagen skulle komme før om veldig veldig lenge! Jeg har siden august klart å la vær å beholde hundene vi har hatt her på pensjonatet. Noen var værre å slippe taket på enn and

tusen takk for navnetips. Synes sånnt er veldig vanskelig. Mike og sulley er jo genialt Vi får se Jeg gikk tur i kveld og tok med kamera så det kommer flere bilder etterhvert. Her er to trøtte k

Hihihi tusen takk Jeg svever litt på skyer nå og har brukt tid på bli litt kjent med og beundre dyret. Han kom inn til omplassering og jeg smeltet helt for han med en gang. Så ble det til at eier

Posted Images

Tape dem med en gang! Det er nok ikke mye som skal til før de står. Er han ikke helt ferdig med tannfelling har du en god sjanse for at de skal stå ordentlig. De kan komme opp av seg selv, men hvorfor ikke bli helt sikker ;) Jeg irriterer meg over ørene på min som ikke ser ut, men hun kom hit 11 mndr gammel og da var det for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh haha nå frista det enda mer å kalle han Noldus. Det er det første jeg tenkte på når jeg så hunden :P

Men nå har jeg bestemt meg. Han lystrer navnet sitt utrolig bra og bråsnur med glede og forventning så jeg bytter fra Basse til Lasse. Ikke så kreativt og fantastisk, men noe vi kan trives med :)

10447213_10152042838637581_2133891231_n.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom mamma og ho hilste på Lasse for første gang. Han er nysgjerrig og vil ha kontakt, men tørr ikke helt. Hvertfall ikke noe bjeffing :)

Vi reiser hjem i morgen etter nesten 10 mnd på hundepensjonatet.

Skulle legge ved bilde av meg og dyret, men det gikk ikke

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D
Hihi han har helt perfekt størrelse så jeg håper han ikke blir større :ahappy: Mike er mellomstor. Han er blanding av buhund og wheaten terrier. Lasse er litt høyere enn Mike og har lengre ben enn Mike og er nettere, men regner med han kommer til å legge seg ut mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine hunder:) Jeg skulle til og poste et innlegg om navneforslag, Mike & Mentos, men ser du har landet på Lasse allerede, så da så :)

Tape dem med en gang!

Øh.... Hvorfor skal hun begynne og styre med tape og greier, egentlig, mener du? Det er en blandingshund. Ingen rasestandard som pålegger noe som helst.

La nå ørene hans bli slik de blir, helt naturlig, istedenfor å sette i gang med masse styr uten grunn :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh.... Hvorfor skal hun begynne og styre med tape og greier, egentlig, mener du? Det er en blandingshund. Ingen rasestandard som pålegger noe som helst.

 

La nå ørene hans bli slik de blir, helt naturlig, istedenfor å sette i gang med masse styr uten grunn :)

Hun spurte om tips og ville ha de til å stå. Selv om det er en mix kan man vel ha preferanser på ørene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spurte om tips og ville ha de til å stå. Selv om det er en mix kan man vel ha preferanser på ørene?

Jeg vet ikke om du oppriktig misforstod eller ikke, men hun skriver ikke direkte at hun ønsker at de skal stå. Hun lurer på om vi tror de kommer til å stå, eller om de blir som de er :) Og klart man kan ha preferanser uansett :)

Jeg er spent på ørene hans. Han er 7 mnd. Tror dere de blir som de er nå eller at det er mulig de blir stående?

Han ser nydelig ut Linda, gratulerer med hund nummer to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :)
Jeg er bare nysgjerrig på hvordan ørene blir :) Han er fantastisk enten de blir sånn eller slik.

For noen dager siden tok jeg med Lasse og Mike langs Drammenselva. Det var styggmange folk og det kunne ikke gått bedre. Ikke et eneste bjeff på noen av menneskene. Han ble usikker å bjeffet på noen hunder, men vi fikk jobbet oss godt igjennom det så vil tro det går seg til etterhvert :)
Han trekker seg også tilbake å bjeffer om fremede kommer å skal klappe så nå er det klappenekt for fremmede. Treffer vi noen som er intr i å hilse på får de heller beskjed om at de kan stå i ro og la han få komme bort og at de kan få gi noen godbiter. Tar ikke lange tiden før man er akseptert så lenge han får bestemme tempo og rekkefølge. Har man først klappet han så er man venner for livet ;)

vi har også vært ute å grillet på steder med mange folk og han har tatt det veldig bra.
Nå er vi på ferie hos mormor. I går ble det en være inne og ute i hagen dag. Han har vært så flink at det sikkert er ok å få litt tid til å slappe av og fordøye alle inntrykene.
I dag har vi vært ute på parkeringen og trent på å gå pent i bånd. Ingen av hundene drar noe særlig hver for seg. Når de går sammen med mange mennesker rundt går de også utrolig fint sammen, men når vi går langs veien alene er det jo såååå mye som må snuses på. Jeg fant ut etter kveldsturen i går at jeg IKKE skal ha to hunder som går å drar på tur så nå blir det båndtrening fremover.

Trodde jeg var så heldig at han var over "skoersuperkultåbitepå-stadiet" men der tok jeg feil. I går fant jeg mormor sin sko ødelagt....

dsc_1920.jpg?w=502&h=733


dsc_1977.jpg?w=509&h=377


dsc_1953.jpg?w=517&h=343


dsc_1941.jpg?w=508&h=648

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har det vært en aktiv dag for Lasse igjen. Først gikk vi ned tll byen og innom en dyrebutikk for å kjøpe litt småting og for sosialisering. Lasse syntes dama som jobbet der var skummel og han trakk seg unna, men etter en stund kunne ho klappe han. Det kom inn 3 andre kunder etterhvert som han var nysgjerrig og luktet på. Null bjeffing :D Etter det la han seg ned på gulvet i dyrebutikken og så på livet :P

På vei hjem igjen satte vi oss utenfor en matbutikk. Også her la han seg ned etterhvert å bare fulgte med på alle som gikk forbi. Han er nysgjerrig og innimellom følger han etter personer en meter eller to og sniffer litt før han snur og kommer så fornøyd bort til meg.

En pus så vi også. Lot han bare stå å se på med slakt bånd. Når katten gikk sin vei tok han kontakt med meg.
Det var som jeg trodde. Tidligere eier skrev til meg i stad at søsknene hans ikke hadde den samme usikerheten som Lasse så det er "bare" mangel på sosialisering og det at han har gått med mammaen sin i 6 mnd og blitt påvirket av henne. Jeg har kun hatt han nå i 8 dager og jeg er 100 % sikker på at jeg valgte rett.

Her hilser Lasse på en chihuahua på 9 uker
dsc_2012.jpg?w=585&h=415


dsc_2023-copy.jpg?w=580&h=832


dsc_2029-copy.jpg?w=569&h=378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...