Gå til innhold
Hundesonen.no

Stil med hund


Eloise
 Share

Recommended Posts

Jeg har et problem. Eller, "problem" er vel å ta litt sterkt i, men plagsomt er det i allefall. Jeg har nå gått igjennom garderoben min og kastet ut gamle klær som er for store, for små eller rett og slett utslitt. Det jeg står igjen med er da joggebukser, jeans, turbukser, t-skjorter med motiv, og joggegensere. Trinny og Susannah neste!

Jeg vet jo godt hvordan det har blitt sånn. Hunden er en så stor del av min hverdag at alt av klær blir utsatt for en daglig dose pels, sikkel og klør, i tillegg til vær og vind. Jeg sitter mye på gulvet med hunden inne, og da faller skjørt og kjoler ut med en gang. Også skal man jo ut hele tiden, og da er det jo greit å slippe å skifte hver gang. Skoene mine bærer også preg av mitt hundehold, da de fleste turer ut involverer en firbent venn. Så der har jeg også havnet i den praktiske fellen.

Jeg kan da ikke være den eneste som mangler pene og stilfulle hverdagsklær i min garderobe? Eller er dere moteguruer hele gjengen? Hadde vært gøy å høre hvordan dere får til å balansere hundeholdet med det å se litt stilfull ut i hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en garderobe som brukes til ikke-hundeting, en til hunderelatert men må være litt pen og en til hundeting.

Den som er til hunderelatert går også til å dra i butikken, på div småmøter og utstillinger.

Den som er til ikke-hundeting får ikke ha noe med hund å gjøre. Da er det middag med gubben, bursdager og andre festligheter.

Hundeklær er klær det ikke er så farlig med rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som Margrethe. Jeg har ok hverdagsklær som er litt småfinslige som jeg bruker på jobb, på besøk, når jeg skal ut og handle osv. Så har jeg rene hundeklær - adidas treningsbukse, jogge/hikingsko, t-skjorte, fleeceklær og jakker. De bruker jeg på tur og på treninger med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Garderoben min til ikke hundeing støver ned. Så til min mors store fortvilelse bruker jeg mye fritidstøy. Hun mener jeg skal pyne meng men være praktisk :P funker da ikke. Hater ikke så mye kjoler og skjørt nå som før (er bare tre år til jeg er femti)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arbeidsklær og penklær. Og hundeklær. Jeg skifter alltid ut av arbeidsklær når jeg kommer hjem, hjemme bruker jeg enten joggebukse eller turbukse. Og så har jeg det samme med sko, tursko og jobb/pensko.

Ved siden av det unngår jeg i stor grad klær i stoff hvor pels setter seg fast og har klesruller lett tilgjengelig. Ruller alltid over antrekk før jeg går hjemmefra om jeg skal på noe ikke-hund relatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et eget par sko som ikke blir brukt til tur/hundeting/stall.

Jeg har også egne tur/hund/stalljakker for de fleste sesonger.

Noe jeg har startet med de siste årene da alt blir så fryktelig fort skittent vist ikke, og det er jo litt greit å se noenlunde ut når man viser seg offentlig i andre sammenhenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem. Eller, "problem" er vel å ta litt sterkt i, men plagsomt er det i allefall. Jeg har nå gått igjennom garderoben min og kastet ut gamle klær som er for store, for små eller rett og slett utslitt. Det jeg står igjen med er da joggebukser, jeans, turbukser, t-skjorter med motiv, og joggegensere. Trinny og Susannah neste!

Jeg vet jo godt hvordan det har blitt sånn. Hunden er en så stor del av min hverdag at alt av klær blir utsatt for en daglig dose pels, sikkel og klør, i tillegg til vær og vind. Jeg sitter mye på gulvet med hunden inne, og da faller skjørt og kjoler ut med en gang. Også skal man jo ut hele tiden, og da er det jo greit å slippe å skifte hver gang. Skoene mine bærer også preg av mitt hundehold, da de fleste turer ut involverer en firbent venn. Så der har jeg også havnet i den praktiske fellen.

Jeg kan da ikke være den eneste som mangler pene og stilfulle hverdagsklær i min garderobe? Eller er dere moteguruer hele gjengen? Hadde vært gøy å høre hvordan dere får til å balansere hundeholdet med det å se litt stilfull ut i hverdagen!

Nei da. Min garderobe er totalt blottet for den slags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderobe? Hva slags garderobe? Finnes det klær til å pynte seg? :huh:

Neida. Jeg har faktisk en søppelsekk en plass med litt greie klær, et par kjoler og en bukse og en topp som jeg prøver å holde unna sikkel og pels :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrm, min garderobe bærer veldig preg på at det er kommet hund inn i huset.

Men jeg er ikke den mest sosiale og det sosiale jeg "utsettes" for nå er stort sett i sammenheng med hunden min så det er naturlig at han blir med på sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det som en selvfølge å ha helt normale klær som jeg bruker på universitetet, hos venner osv. Jeg går gjerne med tre forskjellige antrekk i løpet av en dag. Noen ganger fire: Et antrekk på forelesning, så hjem og skifte til turklær, og så inn igjen og sitte med joggebukse og ullundertrøye en stund, og hvis jeg skal ut på kvelden må jeg jo ha på meg noe litt småpent da. Har til enhver tid ganske mange plagg i bruk!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jåle, så jeg bruker sjeldent "kjipe" klær egentlig :P alt jeg har som jeg bruker når jeg går med hundene er også relativt nytt og pent. Til hverdags bruker jeg mye smykker og tilbehør, og er generelt opptatt av mote. Jeg tenker ikke at det ikke er forenelig med å ha hund, men at det i stor grad beror på hvilke interesser man har. Og har man ikke interessen for klær og slikt - ja, da har man ikke det. Og det er jo helt ok det. Hvis man allikevel skulle ønske tips og råd er det nok masser av hundefolk som både er opptatt av mote og av hund :D Jeg er som sagt ei jåle og eier ikke typiske turklær. Jeg har stort sett noe med farger på, med greit snitt og plagg som jeg synes er pene å se på :) Og som Ingvild bruker jeg også gjerne opp til 4 antrekk per dag :P Men jeg går allikevel masse tur i skog og mark! Det lar seg kombinere.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jeg må bli flinkere til å bytte klær i løpet av dagen!

Hva med smykker da? Smykker overlever ikke lenge her, spesielt ikke sånne lange motesmykker. Et lite sølvkjede klarer jeg vel generelt sett å holde unna ivrige labber, men de forsvinner som regel bare under toppen uansett!

Artig å lese hvordan dere gjør det!

Edit: Maria, du får lage moteblogg for de med hund da, vettu! Pent og praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jeg må bli flinkere til å bytte klær i løpet av dagen! Hva med smykker da? Smykker overlever ikke lenge her, spesielt ikke sånne lange motesmykker. Et lite sølvkjede klarer jeg vel generelt sett å holde unna ivrige labber, men de forsvinner som regel bare under toppen uansett! Artig å lese hvordan dere gjør det! Edit: Maria, du får lage moteblogg for de med hund da, vettu! Pent og praktisk!
Haha. Ja, kanskje jeg får gjøre det om jeg ikke får meg jobb snart? Å bruke utdannelsen får vente - det er moteblogg som er the next big thing! :D haha. Men seriøst - jeg er behjelpelig med konkrete spørsmål så langt jeg klarer jeg altså :P Edit: Det er veldig trendy med chunky, korte smykker da. Eller enklere, "runde" korte smykker. Det går an med hund :) Og pimper opp selv en enkel svart genser.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jeg må bli flinkere til å bytte klær i løpet av dagen!

Hva med smykker da? Smykker overlever ikke lenge her, spesielt ikke sånne lange motesmykker. Et lite sølvkjede klarer jeg vel generelt sett å holde unna ivrige labber, men de forsvinner som regel bare under toppen uansett!

Artig å lese hvordan dere gjør det!

Edit: Maria, du får lage moteblogg for de med hund da, vettu! Pent og praktisk!

Bruker lite kjeder i arbeidshverdagen, da jeg har id-skilt hengende rundt halsen. Men veldig glad i øredobber. Og bruker kjeder i alle mulige lengder og størrelser etc til fint/sosialt. Så så ivrige labber tillater jeg ikke (ikke forbeholdt valpetid, da). Men bruker ikke smykker på tur/hunde relaterte ting.

Har faktisk fått kommentarer på hvor ulik jeg er i hverdag kontra i hunderelaterte situasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STORMBERG FTW!! 

Elsker stormberg!!

Men jeg innser at jeg har blitt mye mer praktisk og påvirket av hundelivet når det kommer til klær. Jeg har jo forsåvidt en "jålehund", men vi bryr oss ikke så mye om det. Her skal det være praktisk og behagelig :) Og for ikke å snakke om det å bli lærer, da må man jo være både anstendig og praktisk i bekledningen :P ingen utrigning hvor det er fare for at ting vises når man bøyer seg ned.

I tillegg så bor vi på en øy på Sørlandet hvor været til tider er en utfordring når det er 15 min å gå til bussen som går til skolen. Ikke veldig kult å måtte gå i klissvåte trange jeans på skolen og ødelegge støvletter i regnværet.

Men jeg har vanlig jeans og gensere som brukes på skolen når det ikke er uvær, så skifter jeg ofte til ullundertøy eller joggebukse når jeg kommer hjem. Når jeg skal ut med bikkja da så er det veldig greit å bare dra en turbukse over stilongsen. Også har jeg jo litt penere klær som jeg bruker hvis jeg skal noe spesielt.

Jeg elsker egentlig å pynte meg og eier altfor masse klær som sjelden blir brukt. Og har masse smykker og dilldall. Men det er bare så stress å tenke ut klesplagg som funker sammen :P haha!

Heldigvis har jeg en hund som ikke røyter, så her brukes bare klesbørsten etter klipping av Enya ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det som en selvfølge å ha helt normale klær som jeg bruker på universitetet, hos venner osv. Jeg går gjerne med tre forskjellige antrekk i løpet av en dag. Noen ganger fire: Et antrekk på forelesning, så hjem og skifte til turklær, og så inn igjen og sitte med joggebukse og ullundertrøye en stund, og hvis jeg skal ut på kvelden må jeg jo ha på meg noe litt småpent da. Har til enhver tid ganske mange plagg i bruk!

What she said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Dette har jeg faktisk aldri tenkt over før :lol: Har en hund som ikke røyter, ikke sikler og er såppas godt oppdratt at skitne labber ikke er borti klærne mine :P

Men! Klesskapet mitt bærer preg over at jeg har holdt på med hest i ett tiår (og en rar kroppsfasong). Jeg foretrakk heller å kjøpe fine hesteklær enn hverdagsklær, så stallgarderoben min er både finere, større og dyrere enn hva jeg har i klesskapet mitt :P Og store deler er joggebukser og hettegensre - altså komfertable klær å bytte til etter jeg var ferdig etter noen timer i stallen :P

Den har dog vokst betraktelig etter at jeg fant klær som passet (altså ikke var for store eller for korte, jeg er og har alltid vært lang og tynn) og jeg har en typisk voksen-tenårings-motesans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske stormberg satt på skikkelig på pinnemennesker, klærne er en tragedie i passform til slike som meg. Det er uansett for min del, det samme som hundeklær :P Skal jeg ut i noe som ikke er hunderelatert, så må jeg ta på meg noe penere.

Smykker og sminke bruker jeg knapt uansett hva jeg har på meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke noe problem. Hundene røyter minimalt, og aldri sånn at det vises på klærene. Ingen av dem sikler eller lukter, så blir heller ikke noe spor på klærene etter det :P

Jeg kler meg etter anledningen. Skal vi traske i byn tar jeg på meg vanlige klær. Skal jeg i skogen tar jeg på meg turklær. :P Turklærene mine henger/ligger sammen med mine vanlige klær.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg HAR klær! Jeg føler meg bare malplassert med pynt og mønster og slikt. Så da går det mest i "rene" klær uten mye fjas og en hel del fritidsklær.
Til informasjon så har jeg egen drakt til utstilling! :icon_redface: Den har skjørt, er uten fjas og jeg kan stå på hodet i den uten at noen ser "rett hjem". Vel... nesten i hvert fall. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok mest hunde/fritidsklær, fordi det er det jeg bruker mest og trives best i. Hjemme går det mye i joggebukse etc, også skifter jeg på meg "ikke hundeklær" når jeg skal ut og gjøre ikke hundeting. Jeg er ikke ute og gjør ikkehundeting så mange ganger pr dag at det blir stress og skifte, skal jeg på butikken etc så drar jeg likegjerne bare i tur/treningsklær.

Også er det jo litt forskjell på klær også, type strikket eller andre ting med lett stoff og "masker" som pels lett henger seg i, og slike typer stoff som virker som en magnet på pels ligger i en pose og taes frem i siste minutt før jeg skal ut døren, og klesrulle er veldig kjekt og ha..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...