Gå til innhold
Hundesonen.no

D4A - 16-17/11-13


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Fineste bestemor Blaze i dag <3
Og jeg var så fornøyd med Talli også, det var så spennende å stå utenfor ringen da han satte henne først i klassen altså. Han fikk ikke lov til å endre på det etter det :lol:


Dany var helt krakilsk da hun komm inn på messa i går. Hoppet på to ben i bånd, og hylte av fryd. Så hun var klar som et egg for moro og sprell. I dag var hun på styr igjen, med kjentfolk og hunder over alt. OMG for en ufattelig kul feeeest!
Hun der ass :lol:
Men så fikk jeg nå roet henne, så det gikk bra i ringen. Hun fikk excellent med ck, og plasserte seg som nr 2 i unghundklassen. Jeg er superfornøyd jeg altså! Go'este jenta mi :D

Marvin derimot fikk ikke så bra kritikk i dag :P Han fikk tilbakemeldinger han aldri før har fått, og en excellent og ferdig med det.
Sånn er showlivet noen ganger *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er ikke så ofte jeg har skrevet i slike tråder, men i dag ble min lille Heldi (gårdshund) BIR, ny NUCH og Norsk Vinner 2013! Utrolig moro når det var over 55 stk i rasen

Nora tok sitt andre storCERT og ble BIM og dermed også juniorvinner-13 og vinner-13. Hurra! Enda bedre var det at hun var så flink i ringen idag - stod pent, logret og løp fint, og i tillegg hadde vi

Mitt elskede, nuttete, nydelig knertmonster VANT åpen klasse med CK! Hun har aldri noensinne fått noe bedre enn VG på D4A, så jeg fleipa med at jeg kom til å begynne å grine om hun fikk excellent.

Mio ble Norsk Junior Vinner og 4 beste hannhund.
Kritikken var meget god, og dommeren sa mens han stod på bordet: "He's very unsecure this one", mens hun lo godt.
Hun sa også at han var full av liv. Kan ikke skjønne den ...

Forresten, hock, hva er det for noe? "a little long in hock, but this is age .."

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var knallsøt! Kjente deg ikke helt igjen når du sto med ryggen til belgerringen :lol:

Jeg stiller ikke belger lenger :aww::P

Jeg hører rykter om at puddærn skal holdes i utstillingsklipp og stilles frem til valpekullet, så det kan være flere sjanser til oppstillingsbilder i korrekt klipp, JeanetteH ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio ble Norsk Junior Vinner og 4 beste hannhund.

Kritikken var meget god, og dommeren sa mens han stod på bordet: "He's very unsecure this one", mens hun lo godt.

Hun sa også at han var full av liv. Kan ikke skjønne den ...

Forresten, hock, hva er det for noe? "a little long in hock, but this is age .."

Haser.

Jeg stiller ikke belger lenger :aww::P

Jeg hører rykter om at puddærn skal holdes i utstillingsklipp og stilles frem til valpekullet, så det kan være flere sjanser til oppstillingsbilder i korrekt klipp, JeanetteH ;)

Heldig da! Da blir det romjulsutstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Noah ble 2. beste hannhund. Så nær men likevel så fjernt...... En skyhøy Noah får ræva bevegelser så selv om dommeren syntes han var fantastisk så holdt det ikke helt inn. Men fornøyd uansett.

Gratulerer til alle soniser og vakre hunder.

Lang helg med mye jobbing. Sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også litt uvant å være på utstilling med en mann som hadde opplegg på hva han måtte få med seg. Briard ( han er fortsatt svak for rasen ja..), , puli , agility og Pumi. Er vant med å styre rundt med hund i bånd jeg, ikke en unge som helst vil være overalt og en mann som også har meninger om hva man skal se.

Knakende fornuftig mann du har, altså :D.

Og beklager at jeg var litt sånn fraværende og borte da du snakket til meg - og da jeg brått var mer tilstede så så jeg deg ikke igjen *ler*.

Skal jeg tolke det vil jeg tippe at han mener lenden "skyter" opp så overlinja blir ujevn/dårlig over lenden? :icon_confused:

Det er nok en helt riktig tolkning :).

Ohhhhhhh... tenk å gjøre det så spennende om sluttstillingen som årets utstillingsbriard da.... Herremin...

Willy ledet med 16 poeng før denne utstillingen, og selv om jeg ikke hadde regnet veldig mye på det, så visste jeg at det kunne bli krise dersom han som lå på andreplass på lista ble BIR i dag. Og Guess what? Den hunden ble BIR, mens Willy ble 2. BHK.... Finregning rett etter at vi var ferdige i ringen viste at Willy fortsatt ledet med 1 poeng - ETT POENG (!!!!). MEN - vi gir også poeng for gruppeplasseringer, så spenningen var jo om Willys konkurrent skulle plassere seg i gruppa. Med en plassering der ville han jo definitivt gå forbi i konkurransen om årets utstillingsbriard. Gjett om jeg var NOE svett da han ble plukket ut i semifinale (og ja - han fortjener å plassere seg, for han er steike fin, den hunden altså....) - men så lettet igjen da han til slutt ikke fikk noen plassering... Jeg kjente at jeg hadde litt blanda følelser egentlig *ler*.

Men vi delte broderlig på plasseringene da, for Willy ble da årets utstillingsbriard i klubbsammenheng, mens hans konkurrent slo Willy med 1 poeng som årets rasevinner hos NKK :).

Willys halvsøster Mysti ble for øvrig BIM - og BIR-veteran - og fikk med seg to titler i dag :).

Grattis så mye til alle flotte resultater :).

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi delte broderlig på plasseringene da, for Willy ble da årets utstillingsbriard i klubbsammenheng, mens hans konkurrent slo Willy med 1 poeng som årets rasevinner hos NKK :).

Nopp!

Resultatene er lagt inn på mestvinnende listen. Og tydeligvis så teller ikke D4A BIR mer i år enn de andre BIRene. Så det ble bare 5 poeng og dermed så vinner WIlly også NKK listen.

Fant det ut når jeg sjekket Dany i dag :P

Så Willy har 20 poeng og neste 18 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nopp!

Resultatene er lagt inn på mestvinnende listen. Og tydeligvis så teller ikke D4A BIR mer i år enn de andre BIRene. Så det ble bare 5 poeng og dermed så vinner WIlly også NKK listen.

Fant det ut når jeg sjekket Dany i dag :P

Så Willy har 20 poeng og neste 18 poeng.

Haha, fantastisk! Hurra for Willy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiter kom på 2.plass i LP klasse 3, med 285,5 poeng. Mye av det viktigste fungerte veldig bra, men plutselig oppdager han en hund og detter helt ut. Det skjedde to ganger og kostet mye poeng. I tillegg var visst metallen grusomt ekkel. 10 på avstand idag også, så det er moro :)

1470394_10151980339241999_1153255144_n.j

Amira og jeg fikk pris for årets unge lydighetsekvipasje. Det er 6. gang vi får den prisen, og antagelig siste siden Amira må tas ut av konkurranser pga ryggproblemene, ihvertfall en periode.

1454950_10151980339126999_1125003599_n.j

Bra helg med mye jobb og mye moro! Kiters halvbror vant nordisk mesterskap i LP, så det var ekstra stas. Amiras tantebarn på litt under 2 år har også satt ny standard for lydighetssporten. At en hun kan bevege seg SÅ raskt og presist er helt ufattelig. Jeg har aldri sett noe liknende.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nopp!

Resultatene er lagt inn på mestvinnende listen. Og tydeligvis så teller ikke D4A BIR mer i år enn de andre BIRene. Så det ble bare 5 poeng og dermed så vinner WIlly også NKK listen.

Fant det ut når jeg sjekket Dany i dag :P

Så Willy har 20 poeng og neste 18 poeng.

Ikke for å skuffe, men sånn var det i fjor også, men så gikk det en ukes tid og så rettet de det til 8 og 5 poeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater!

Vi var ikke der så lenge, min lille røde er ikke utstillingstrent *flir*

Det var også litt uvant å være på utstilling med en mann som hadde opplegg på hva han måtte få med seg. Briard ( han er fortsatt svak for rasen ja..), , puli , agility og Pumi. Er vant med å styre rundt med hund i bånd jeg, ikke en unge som helst vil være overalt og en mann som også har meninger om hva man skal se.

Utslitt! :lol:

Men det var koselig å hilse på folk og å se så mange flotte hunder :D

Fikk skikkelig lyst til å stille et eller annet igjen .

Var det mange pumier der? :)

Gratulerer så mye til dere alle sammen som har stilt ut , høres ut som det har vært ei super helg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt og sliten etter en lang kjøretur hjem :-) Men fornøyde!

Nico fikk excellent i en sterk championklasse hos dalmisene :-) Skulle gjerne henta med oss noe mer, men får se oss fornøyde!

Vegas slo på stortromma og ble Norsk Juniorvinner 2013 :-D Og 4bhk m/rescert!! Knall kritikk og en superfornøyd eier hvertfall.

Gratulerer til alle andre som er fornøyde :-)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille Messi klinte til med både cert og BIM i dag - så både juniorvinner og Norsk vinner-tittelen var da i boks! En fantastisk nydelig hann som ble BIR, så dèt var også greit.

Som eneste beardis med tre plasseringer på NKKs rasevinner, så ble den også hennes - utrolig moro!

Jeg sitter med utregningen av Årets utst.hund i vår klubb, men har ikke oppdatert listen på leeeenge, så jeg er ikke sikker på hvor høyt hun kommer der (men er nr 1 eller 2 er jeg rimelig sikker på).

Tøfft gjort av en liten dame på 17 mnd.

Susanne

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakende fornuftig mann du har, altså :D.

Og beklager at jeg var litt sånn fraværende og borte da du snakket til meg - og da jeg brått var mer tilstede så så jeg deg ikke igjen *ler*.

Jeg aner at han har en greie for hunder med hår i øynene. ... Men han får ikke Briard :P

Det går bra, jeg skulle bare høre hvordan det gikk før vi hastet til Puliringen :)

@roxie88 aner ikke, vi var for sent ute :(

Gratulerer med flotte resultater folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skuffe, men sånn var det i fjor også, men så gikk det en ukes tid og så rettet de det til 8 og 5 poeng...

Ja, jeg mente også at det var noe med det der i fjor, så det stemmer nok :)

Min lille Messi klinte til med både cert og BIM i dag - så både juniorvinner og Norsk vinner-tittelen var da i boks! En fantastisk nydelig hann som ble BIR, så dèt var også greit.

Som eneste beardis med tre plasseringer på NKKs rasevinner, så ble den også hennes - utrolig moro!

Jeg sitter med utregningen av Årets utst.hund i vår klubb, men har ikke oppdatert listen på leeeenge, så jeg er ikke sikker på hvor høyt hun kommer der (men er nr 1 eller 2 er jeg rimelig sikker på).

Tøfft gjort av en liten dame på 17 mnd.

Susanne

Fantastisk start på karrieren hennes altså - men så er hun vakker også :). Grattis så mye :)

Jeg aner at han har en greie for hunder med hår i øynene. ... Men han får ikke Briard :P

Det går bra, jeg skulle bare høre hvordan det gikk før vi hastet til Puliringen :)

:lol:. Som jeg sier - HAN høres ut som en fornuftig fyr *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny INT UCH på Mudi i dag. Mog-Ur's Mr Manticore. Han er svensk da, og ikke en sonis, men må skryte for det da. :lol:

Bildet er stjålet fra Pingo sin FB side. Bare for å vise at han er fin. :aww:

1395448_10151666616816478_398940130_n.jp

Åååå, han er så fantastisk flott, både utenpå og inni seg. Fineste Manti! Vel fortjent seier, og ekstra morsomt at han fikk siste cacibet han trengte og ble INT CH :)

Gratulerer også til dere andre med flotte resultater!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...