Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingvilds EFIT 1. oktober


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Tirsdag er den dagen i uka jeg har undervisningsfri. Det gir mye frihet. Litt for mye frihet, kanskje. Det ble ikke akkurat lest så mye i dag som jeg hadde planlagt at jeg skulle gjøre. :whistle:

Kvart over sju våknet jeg og lå noen minutter på senga for å lese nyheter, sjekke Facebook og slikt. Geo lå fremdeles og sov.

10042834005_2008fb3d25_z.jpg

Så stod jeg opp, luftet og matet hund, ryddet litt og støvsugde leiligheten før det var tid for frokost.

10042835735_c75c854697_z.jpg
Kvart over ni hadde jeg funnet fram boka og skulle egentlig lese, men så begynte Maria å snakke til meg om leilighet og turterreng og i det hele tatt. Så da fikk jeg ikke lest noe, da.

10042837875_2c159776bc_z.jpg
Klokka kvart over ti hadde jeg kommet så langt som å åpne boka i det minste.

10042855926_6edbdd49f5_z.jpg
Men så fant jeg ut at det kanskje var like greit å komme seg avgårde som å sitte og lese. Jeg hadde nemlig et par ærend i sentrum som det var greit å få gjort unna. Det første punktet på lista var å komme meg til en frisør for å stusse håret litt, ettersom det var temmelig lenge siden det håret hadde sett en saks. I Ås sentrum er det mange frisører - i alle fall fem tror jeg, muligens seks? Det er nokså mange til å være et såpass lite sted (vi har ingenting annet her liksom, men frisører er det massevis av). Helt siden jeg flyttet hit har jeg undret meg over hvordan alle disse frisørene kan gå rundt økonomisk. Det er tydeligvis ikke noe problem, da. I dag gikk jeg innom tre salonger som alle var fullbooket resten av dagen. I den fjerde salongen var frisørene også fullbooket hele dagen, men de hadde en lærling som hadde tid til å klippe meg. Sier ikke nei takk til billigere hårklipp akkurat. (Selv om jeg har skikkelig dårlig erfaring med frisørlærling på Ås fra før, og jeg er ikke spesielt nøye engang. Men han som klippet meg i dag var flink da. Og veldig glad i vann på sprayflaske - jeg var helt våt på ryggen etterpå.)

10042841655_a48fef56ae_z.jpg
Det neste jeg skulle gjøre var å stikke innom helsestasjon for ungdom (det er et gratistilbud kommunen har for ungdom + UMB-studenter to ganger i uka, kjempekjekt). Kvart over tolv satt jeg på venteværelset med flotte blå skotrekk på.

10042800974_7accabf7f1_z.jpg
Så handlet jeg mat og gikk hjemover igjen. Nydelige farger både i handlevogna (regnbuegulrøtter! Noe så kult! Det ble dagens "kjøp en ting jeg aldri har kjøpt før"-ting, som jeg gjør hver gang jeg tar storhandelen, dvs ca en gang i uka) og langs gangveien. :)

10042861586_d59f9f95b8.jpg 10042805174_3c39f51ec5.jpg
Sånn i to-tiden begynte jeg å lage en pappversjon av Geo - la oss kalle henne Gaia. I morgen har nemlig linjeforeningene ved instituttet mitt dusfest, som denne gangen har temaet "din hobby". Jeg skal ha med meg en papphund, ta på treningsvesten og fylle lommene med Twist som jeg deler ut når folk har vært flinke.

10042865376_284c241f1a_n.jpg 10042810324_bf2bcc53f2_n.jpg
Klokka tre var Gaia ferdigmalt og hadde fått halsbånd. Jeg er veldig glad for at kelpien min ikke er prikk lik pappkelpien Gaia. Litt rare proporsjoner for eksempel. :lol: (Jeg har satt Gaia på kjøkkenet, like ved fôrtønna, og har sagt "nei" til henne sånn tre ganger i kveld fordi jeg har trodd det er Geo som prøver å stjele mat selv om han aldri gjør sånt.)

10042950913_091ea54709_n.jpg 10042872496_a8690033e0_n.jpg
Fra halv fire til fem var vi ute på tur. Bare Geo og jeg, ikke Gaia. ;)

10042874236_a31f670d46.jpg 10042955973_45de038f32.jpg

10042863275_73de9c432a.jpg 10042963333_2685442573.jpg

10042885656_6140ab969b_c.jpg
Så satte jeg meg ned for å lese litt, mens jeg hørte på Åge og tok meget hyppige sonen-pauser.

10042828284_d2f9f15e84_z.jpg
Klokka seks fant jeg ut at jeg like gjerne kunne begynne med middagen. Irriterte meg litt over den delen av luggen som etter dagens hårklipp bare faller ned i ansiktet. Dagens middag ble en form fra Rema 1000s middagshefte. Den smakte kjempegodt! Og gir fire gode middager til. Nam nam. Det siste bildet er kokebokhylla mi på kjøkkenet, som etter hvert har fått noen postkort og et par andre effekter også. Laboratorium-skiltet fant jeg da jeg jobbet i parken i sommer, og planen er å henge det opp over komfyren når jeg finner passende magneter.

10042830434_e69e61c226_n.jpg 10042877415_fa78c28949_n.jpg 10042876185_1a8d478060_n.jpg
Så var det tid for middag med selskap av en øl og How I Met Your Mother.

10042975253_647e4bb606_z.jpg
Kvart over åtte så jeg enda en HIMYM-episode.

10042880515_b3c9bbf072_z.jpg
Avslutter kvelden med en dusj og en kopp te - nå er det straks sengetid!

10043170524_c184eb504f_z.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gullerøttene sto jeg og å lurte på om jeg skulle kjøpe her om dagen, men så kjøpte jeg vanlige øko. Men skal prøve neste gang! :D Jeg og la merke til alle frisørene i ås sist jeg var der (for mange år siden). Rart det der, hvordan små steder klarer å ha så mye av det samme. Da jeg bodde i bø var det og frisører overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

FIne Gaia må jo få tur hu å!

De gullerøttene sto jeg og å lurte på om jeg skulle kjøpe her om dagen, men så kjøpte jeg vanlige øko. Men skal prøve neste gang! :D Jeg og la merke til alle frisørene i ås sist jeg var der (for mange år siden). Rart det der, hvordan små steder klarer å ha så mye av det samme. Da jeg bodde i bø var det og frisører overalt!

Ps! Du glemte alle matbutikkene, det har kommet en til og skal komme enda en til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geo, Gaia og jeg takker for komplimenter! :ahappy:

Fin dag (som alltid?!)! Det var rå farge på den kløven!!

Ja, har stort sett fine dager, jeg! :D Og ikke sant? Oransje kløv på brun hund ble lekkert! (Hint hint. Kiter ønsker seg sikkert også.)

Sorry! Hadde jeg visst at jeg forstyrret deg fra geolesing hadde jeg kuttet kontakten tvert! Eller.. Jeg var midt i en personlig turterrengskrise, og jeg tror du reddet meg litt. :lol: Så takk for det!

Haha, jeg vurderte å si fra at jeg skulle lese, men det fristet mer å holde samtalen gående. :P

Så fine bilder. Digget Gaia! Og gulerøttene... var de gode?

Har bare smakt de lilla gulrøttene så langt. De var i alle fall gode! Skikkelig snedig, jeg har aldri sett gulrøtter i sånne farger før.

FIne Gaia må jo få tur hu å!

Gaia er så lettvinn at hun trenger ikke tur, hun. Men i kveld skal hun få bli med ut og sosialisere seg litt blant mennesker, da. :D

Digget festprosjektet ditt! Blir garantert suksess med å dele ut twist :)

Ja, det blir artig. Tar med klikker (hvis jeg finner! Kom plutselig på at borderen har den klikkeren som pleier å ligge i treningsvesten min) og ser om jeg ikke får manipulert noen eller lært inn et triks eller to i løpet av kvelden. :lol:

Aaah, jeg har lest akkurat samme boka som deg (i sikkert det samme faget)! Det var en laaang bok...

Må si jeg liker de der Ås- student- efitene. Det er liksom glimt av en tid som har vært. Eller noe sånt...

Denne boka er til og med "arvet" av en sonis. Jeg tar GEO100 selv om det ikke er obligatorisk for meg, bare fordi jeg syns det er artig. Liker det kjempegodt så langt i alle fall!

Jeg bare digger EFIT'ene dine, Ingvild :lol:

Du burde egentlig meldt på Gaia til Dogs4All :D.

:D

Ja, jeg burde kanskje det. Vet ikke helt om det er så mye vits i da, jeg tror ikke hun kommer til å få noen god premiegrad, det er mulig dommeren kommer til å kommentere at hun er litt tynn. :hmm: Men hadde det vært parklasse skulle jeg definitivt stilt opp med radarparet mitt!

EFIT'ene dine er så bra, så mye du får gjort på en dag og fine illustrerende bilder :)

Gaia var super kul, du fikk ikke lyst på en hund til eller?? :lol:

Haha! Jeg gjorde i grunnen ikke det. Eller! Hvis jeg kan få en kelpie til (eller en hvilken som helst annen hund egentlig) som er like lett å ha med å gjøre som det Gaia er, skal jeg vurdere det. Geo så jo ut til å sette pris på å få en hund til i heimen, så.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...