Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

 

Joda det er jo gode poeng. :)

Er nok bare litt vond i viljen eller noe, for jeg vil jo ned i vekt, men jeg orker ikke å være "manisk" ift mat. Blæ! :P

 

 

Vet du om den tåler regn og ruskevær?

Jeg vil gjerne ha en som også kan brukes utendørs :)

Det gjør den :) om man synkroniserer dataene med PCen får man også opp kart over hvor man har gått/løpt/syklet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Hvordan er det med trening når man er syk? Brygger på en god forkjølelse, og lurer på om jeg bør droppe trening i morgen og spare energien til jobb og fjottetur...

Hvis det sitter i kroppen, dropp trening. Hvis det i hovedsak sitter i hodet, gå ut og tren. (Kanskje ikke så lett å skille med en forkjølelse.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det sitter i kroppen, dropp trening. Hvis det i hovedsak sitter i hodet, gå ut og tren. (Kanskje ikke så lett å skille med en forkjølelse.)

Det er ikke hodet, har kjempelyst å trene :) hadde jeg ikke hatt en fysisk jobb og en hund å gå tur med, hadde det ikke vært så farlig, men tror deg blir mer enn nok å gå tur og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg fikk masse komplimenter på fest i går, en tidligere kollega jeg ikke har sett på lenge sa at jeg så smashing ut :D Veldig gøy! Har gått ned 7-8 kg i år :) I dag har jeg spist usunt for første gang på tja, en mnd? Pasta med fløtesaus, chips og en liten sjokolade. Nå er jeg kvalm :P

Hvordan er det med trening når man er syk? Brygger på en god forkjølelse, og lurer på om jeg bør droppe trening i morgen og spare energien til jobb og fjottetur...

Dropp det. Immunforsvaret henger sammen med resten, tar man en hard økt så svekkes immunforsvaret og sannsynligheten for og bli skikkelig dårlig er stor. Ihvertfall når du allerede har fått noe og har det i kroppen. Lett trening eller en gåtur derimot er stort sett bare fint :)

I går var jeg flink, endelig :P vært labert lenge og utsatt både med og uten grunn. skulle på fredag, men dro ikke likevell, og i går hadde jeg tenkt og ta buss til venninne besøk også løpe hjem derfra som oppvarming også ta en liten økt før jeg tok kvelden. Først mista jeg bussen og det var 20 min til neste så da ble det til at jeg jogget lett bortover også, 3 km også litt gåing siste biten for og ikke stivne og for og være minst mulig svett. Ble sittende der lengre enn planlagt og var sliten da jeg dro, kom frem med masse unskyldninger til meg selv og bestemte meg for og ta buss hjem og droppe trening (jeg hadde jo tross alt jogget dit :sleep: ). Meen så greide jeg og ta meg sammen, tok bena fatt, jogget de 3+ km tilbake, i godt tempo og gikk inn og trente en passe bra økt :).

3x5 40 kg knebøy

3x10 30kg nedtrekk

3x8 10 kg manualer militærpress

3x10 2kg manualer "armhev" sideveis

3x10 30 kg "roing" apparat

3x10 10 kg enarmsroing

3x10 rygghev

Tok den ikke helt ut og det tror jeg jeg skal fortsette med, så får jeg heller trent litt oftere enn at jeg ikke er gangbar i en uke etter trening :lol: Så nå er planen og fortsette, så i morgen er det påan igjen. (kanskje det hjelper og si det her) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pers! Turen ble på 6,7km og caaa 5 av dem var jogging! :D Før greide jeg ikke jogge mer enn max 500m i strekk, nå gikk jeg 1 km som oppvarming, så jogga jeg ca 2,5 km, gikk 0,5 km, jogga 2,5 km og gikk opp de to siste hundremeterne hjem igjen :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke trening i går, men i det minste så var det ikke fordi jeg var svak i viljen denne gangen, for mye og gjøre og for få timer dessverre, men jeg fikk gjort noe da. Siden jeg allikevell skyldte bikkja en god luftetur på kvelden så ble den enda litt lengre og gjort om til jogging istedet for gå tur så fikk jeg kompensert litt ihvertfall for og ikke rekke treninga.

Ganske fornøyd nå, den runden jeg startet på er vell ca 5 km (pluss en liten km til, men den løper jeg ikke så regner ikke med den), da jeg hadde løpt litt over 4 så gikk det så greit at jeg tenkte jeg ikke kunne gi meg nå, ville løpe mer faktisk, så da la jeg på en ekstra sløyfe og turen ble på 7,5 km på 43 min, uten pause og klarte og holde samme tempo som jeg bruker på kortere runder :D Fornøyd med den altså. Har ikke jogget så langt før, så jeg er egentlig fornøyd med alt, både tempo, lengde og generelt hvordan det kjentes ut underveis. Ikke har jeg store problemer med bena i dag heller. Ble voldsomt kvalm på slutten da, så spørs om jeg presset på nok, selv om både ben og pust fortsatt kjentes overraskende grei ut. Er ikke langt unna årets første mål da, løpe 1 mil.

Styrketreninga står for tur etterpå nå :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOv en lang deilig natt og våknet skikkelig uthvilt. SÅ i dag formiddag ble det 8 km løpetur med frk Setter-Sara (som tok en avstikker da vi i skogen nedenfor huset traff en nabo med sin GÆÆÆRNE storpuddel -dvs like gærn som Sara…så de løp avgårde sammen..), for deretter, etter å ha blitt henka inn igjen - tok en runde for å jakte på en canada-gås før hun forstod at prisen for å få løpe løs ved mors side er å faktisk holde seg der… Så resten av turen holdt hun seg der :ahappy:

I ettermiddag dro jeg på 60 minutters O2-spinn- må holde kneet i sjakk med egna trening - og sykling er noe jeg liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil være med her! :D

Har lagt skikkelig på meg den siste tiden og dette skal av igjen!

Jeg sluttet å røyke for 3 uker siden og dagen etter knakk jeg storetåen med beskjed om å ligge i ro på sofaen ... Så kombinasjon slutte å røyke og ligge i ro på sofaen, har ikke gjort godt for kroppen min på verken den ene eller den andre måten :( I og med at jeg har fibromyalgi, har jeg stivnet i absolutt hele kroppen og alle muskler verker, i tillegg til at jeg nå bærer på noen ekstra kilo.

Var på kontroll på tirsdag og da fikk jeg lov å begynne å gå turer igjen! :jump: Så da kjørte vi rett fra legevakten til skogen hvor vi gikk oss en liten runde :) I dag har vi gått oss en god time i skogen og det var fantastisk deilig! NÅ skal kiloene av!!!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil være med her! :D

Har lagt skikkelig på meg den siste tiden og dette skal av igjen!

Jeg sluttet å røyke for 3 uker siden og dagen etter knakk jeg storetåen med beskjed om å ligge i ro på sofaen ... Så kombinasjon slutte å røyke og ligge i ro på sofaen, har ikke gjort godt for kroppen min på verken den ene eller den andre måten :( I og med at jeg har fibromyalgi, har jeg stivnet i absolutt hele kroppen og alle muskler verker, i tillegg til at jeg nå bærer på noen ekstra kilo.

Var på kontroll på tirsdag og da fikk jeg lov å begynne å gå turer igjen! :jump: Så da kjørte vi rett fra legevakten til skogen hvor vi gikk oss en liten runde :) I dag har vi gått oss en god time i skogen og det var fantastisk deilig! NÅ skal kiloene av!!

Vi heier på deg! :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte **** i *******, jeg har gått opp litt! :sint_01: Og jeg som har spist så lite kalorier denne uken og forrige uke (bortsett fra i helgen) og vært veldig aktiv, spiser sikkert for lite kalorier så kroppen er på sparebluss eller noe. Tror ikke det er muskler heller, ser ihvertfall ikke sånn ut :icon_cry:

Men kondisen er ihvertfall myyye bedre, nå er det en "lek" (det er litt å ta i da men :P ) å gå opp på den toppen jeg sleit med tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte **** i *******, jeg har gått opp litt! :sint_01: Og jeg som har spist så lite kalorier denne uken og forrige uke (bortsett fra i helgen) og vært veldig aktiv, spiser sikkert for lite kalorier så kroppen er på sparebluss eller noe. Tror ikke det er muskler heller, ser ihvertfall ikke sånn ut :icon_cry:

Men kondisen er ihvertfall myyye bedre, nå er det en "lek" (det er litt å ta i da men :P ) å gå opp på den toppen jeg sleit med tidligere :)

Du bør ikke ta så hardt på det hvis du går opp en uke. Se på utøverne i slankekrigen for eksempel. De har det sinnssyke opplegget og allikevel går de opp innimellom. Det er sluttresultatet som teller, ikke hvor fort man kommer dit :) Legg sammen vekttapet en og en måned, da tror jeg du vil se et mer helhetlig bilde.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å ikke røre alkohol før jeg skal på Oslotur mot slutten av mars. Dvs, skal på vinsmaking søndag om 2 uker, og jeg er ikke fan av å spytte på smaking, spytter det som jeg ikke liker eller er helt uinteressant, men interessante/gode viner må svelges for å smakes ordentlig :D Men er ikke mange slurkene med vin det er snakk om. Utenom det er det hvit mnd frem til Oslo (ikke at Osloturen blir en fyllatur heller, men skal kose meg med vin på restaurant og sånt)!

Var hjemme fra jobb i går, tilbake i dag, men fremdeles ikke helt i form. Er noe hals-/bihulebetennelse på gang her, så har bestemt at det blir ikke noe trening før tidligst søndag. Fokusere på tur med fjotten og jobb frem til det, så se ann formen på søndag. Skal på fjelltur med venninne på søndag, rolig tempo med unger og sånt, og så se om det føles riktig å trene på kvelden. Håper på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Akkurat kommet hjem fra skitur! :heart:

Vi har kjørt en rolig uke til nå, siden det ble mye forige uke (vinterferie, og 35-40 km). Har fått avtalt skitur både lørdag og søndag da, også får jeg skøyteski neste uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte **** i *******, jeg har gått opp litt! :sint_01: Og jeg som har spist så lite kalorier denne uken og forrige uke (bortsett fra i helgen) og vært veldig aktiv, spiser sikkert for lite kalorier så kroppen er på sparebluss eller noe. Tror ikke det er muskler heller, ser ihvertfall ikke sånn ut :icon_cry:

Hvor mange kalorier spiser du om dagen da? Det er jo viktig å spise nok når man er aktiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snopingen går det drit med om dagen. Men er flink å trene. Var på shapepulse i dag, 50/50 kondisjon og styrke. Det var moro :D Skal til Danmark og besøke søss i helgen, så det blir nok litt dumt mtp mat. Men er motivert til å ta i et tak og droppe snopingen fra neste uke. Faller for alle fristelser. Om så det gjelder å spise prim med t-skje liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...