Gå til innhold
Hundesonen.no

Portretter laget i Photoshop


Ia
 Share

Recommended Posts

Hei sonen!

Nå har jeg fått en del forespørsler fra bekjente rundt om kring, om jeg kunne tenke meg å male digitale portretter av deres kjære, både tobente og firbente. Dette gjør jeg med glede, da det virkelig er noe jeg morer meg med å gjøre, men da det ligger veldig mye arbeid bak hvert bilde, tenkte jeg nå å ta litt for jobben.

Jeg kan jo fortelle kort om hva jeg gjør.

Så lenge jeg kan huske har jeg tegnet og malt. Blyant og oljemaling var de store slagerne i yngre dager. Så snart vår første PC kom i hus, ble jeg dreven på paint, og jeg har laget mye gøy i dette enkle programmet. For nesten to år siden fikk jeg min første mac, og begynte å leke meg mye i Photoshop. Mye kan gjøres i dette programmet, men jeg har aldri hatt noen interesse av de mange funksjonene. Jeg bruker nå kun pensel-funksjonen (og et viskelær i ny og ne) når jeg jobber. Derfor er det svært mye arbeid, men når et bilde et ferdig er det ingen tvil om at jeg har produsert det helt selv.

Da jeg nå har jobbet i nesten to år med kun å skaffe meg erfaring, føler jeg meg klar for å ta bestillinger. Hvis noen vil ha, selvfølgelig :) Jeg jobber for tiden mest med tegnebrett, og koser meg masse. Det jeg er flinkest til å lage er portretter av dyr, men jeg gjør også mennesker og en del objekter/landskap. Det jeg tenkte å selge er portretter.

For et portrett av en hund eller et annet dyr, enten i full størrelse eller kun av ansikt, tenkte jeg å sette 400 kroner som standardpris. Det er veldig stor forskjell på hvor mye tid det tar å lage et bilde, men det tar gjerne flere dager. Prisene vil nok variere litt etter mengde arbeid, men mellom 300,- og 500,-, høres ikke det greit ut? Jeg ønsker naturligvis å være i kontakt med kunden underveis i prossessen, og slikt kan bli avklart da.

Jeg legger ut noen bilder av ting jeg har laget :) Facebook har ødelagt kvaliteten litt, men jeg håper dere ser gjennom det. Disse bildene er ikke mine nyeste, kun noen jeg hadde lagret på facebook fra "gammalt av" (i fjor sommer), men dere ser hva jeg kan. Jeg velger å legge ut tre veldig forskjellige bilder, men jeg lager også stort sett alt imellom. Det viktigste for meg når jeg maler levende vesener, er øyne og utrykk, som dere tydelig kan se på bildet av Amiga (bilde nr. 2).

317992_10150883262948267_921554762_n.jpg

206042_10150884852063267_1510162397_n.jp

282320_10150890325168267_1217435670_n.jp

Jeg har ingen menneske-portretter liggende, men jeg gjør det også. Dette gjerne mye mer jobb, og prisen vil nok bli litt høyere, men jeg kan absolutt gjøre det.

Dersom du ønsker å bestille, send en mail til ia.stavestrand@gmail.com. Send meg et eller flere bilder av det du vil ha malt, gjerne dine egne yndlingsbilder. Jeg setter pris på litt store bilder, da jeg vil være sikker på at jeg får med spesielle kjennetegn og små detaljer, men jeg kan male med det meste som utgangspunkt. Fortell meg hva du vil i mailen: Hvem bildet er til, hvorfor du ønsker det malt, om du har spesielle ønsker til bakrunn eller detaljer.

Hvis du har spørsmål, send meg gjerne en sms på telefunnummer: 45512216. Dette kan du også gjøre i forkant av bestilling. Jeg er ganske hyggelig, og svarer med glede :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg var først i køen og Ia har alt laget til meg Litt uferdig, og skal lage bakgrunnen til mer difus, men er her foreløpig resultat.

Hei sonen! Nå har jeg fått en del forespørsler fra bekjente rundt om kring, om jeg kunne tenke meg å male digitale portretter av deres kjære, både tobente og firbente. Dette gjør jeg med glede, da

Nå?

Så gøy at tegne brettet fortsatt er i bruk ;-)

Bildet av Amiga er så fint, skal ikke se at det kommer et bilde av pi din vei etterhvert :-)

Tegnebrettet er virkelig min beste venn! Det er ikke bare i bruk, det er i full aktivitet hver eneste dag :heart:

Så hyggelig å høre! Bildet av Amiga er et av mine favoritter. Hun var jo så nydelig. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er full størrelse? Er helt grønn på sånt jeg :- ) Tenkte å ha ett malt bilde av hunden på hytta, og bildene dine er jo helt awsome! Hvis bare størrelsen er relativt stor hadde det vært helt suverent.

Tusen takk! Hvor stort jeg maler det varierer litt, men jeg lager aldri bilder som er for små til å blåse opp. Hvor stort ville du hatt det fysiske bildet, tenker du? Så lenge det ikke skal dekke en hel vegg, burde det gå fint :P

Edit: Der jeg skrev "full størrelse" i annonsen, mente jeg bare hele kroppen! Det ble vel litt rart formulert, ja. Bildene er like store, uansett hvor mye eller lite av hunden du vil ha med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det av Amiga var jo bare helt fantastisk :wub: Har et bilde av den forrige katten min jeg gjerne kunne tenke meg å fått laget sånn av deg, jeg må bare finne ut om det er mulig å få tak i originalfila hos den som tok det :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det av Amiga var jo bare helt fantastisk :wub: Har et bilde av den forrige katten min jeg gjerne kunne tenke meg å fått laget sånn av deg, jeg må bare finne ut om det er mulig å få tak i originalfila hos den som tok det :ahappy:

Å, så hyggelig! Katter er noe jeg ikke har malt så mye, så det ville vært veldig gøy!

Herlighet, jeg var så nervøs før jeg la ut denne annonsen. Men dere er jo så søte! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire hunder, men ikke noe bilde hvor alle ser bra ut, kan du bruke forskjellige bilder av hundene og lage et bilde?

Går det ann å printe/bestille de opp i str 50*70 tror du?

Det kan jeg absolutt prøve på! Men da vil jeg ikke love noe før jeg har sett bildene du ønsker å bruke, og vurdert om jeg kan få dem til å se naturlige ut sammen. Som sagt vil jeg alltid være i kontakt med kundene, så vi kunne sett på det sammen :)

50*70 er ikke noe problem. Jeg har tidligere printet ut i samme mål selv, og fikk da beskjed om at det kunne printes ut mye større. Da bestilte jeg det opp på lerret, og det ble veldig fint. :)

Skal definitivt bestille av deg en gang! Herremeg så fine! :D

Åå, så koselig! Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her snakker vi talent! Tror jeg må ha et bilde av Spés etterhvert jeg. Må bare få hus til å henge det opp i først, kanskje..

Bildet av Amiga var bare WOW!

Jeg blir helt rørt nå, jeg! Tusen takk, dere... :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt hvor flink du er, tror ikke jeg har kommet over bilder før hvor alt bare er så riktig! Pennestrøk, farger, balanse... alt er så tiltalende. Kjenner jeg sitter litt på fingrene for ikke å nedlesse deg med bilder :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt hvor flink du er, tror ikke jeg har kommet over bilder før hvor alt bare er så riktig! Pennestrøk, farger, balanse... alt er så tiltalende. Kjenner jeg sitter litt på fingrene for ikke å nedlesse deg med bilder :)

Wow! Tusen takk!

Etter å ha malt for meg selv så lenge, er det utrolig gøy å få slike fine tilbakemeldinger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det eventuelt med bilde av både Emilie og hundene? :)

Det skal nok gå veldig fint! Hvis du ønsker kan du jo sende meg et bilde på mail, så kan jeg se på det? Helt uforpliktende, naturligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok gå veldig fint! Hvis du ønsker kan du jo sende meg et bilde på mail, så kan jeg se på det? Helt uforpliktende, naturligvis :)

Må bare se om vi har noen fine først :D Ikke alltid like lett å få bra bilder av den aktive trioen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare se om vi har noen fine først :D Ikke alltid like lett å få bra bilder av den aktive trioen :lol:

Nei, det er jo forståelig! Men det er jo gjerne slike "viltre" bilder som har mest sjarm, da :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...