Gå til innhold
Hundesonen.no

Myndenerding


Mumle Mu
 Share

Recommended Posts

Lady hater dårlig vær. Og dårlig vær er det meste som er kaldere enn 10 røde. Regn og snø er pyton og vind er like ille. HUn får klær på når jeg vet at hun fryser, men forsøker å ikke overbruke det..

Hun kan faktisk sitte i senga si og se ut av vinduet og det er nærmest at jeg ser hun skjelver og får gåsehud om været er dårlig. Lady kan være ganske masete og klengete uten tur. Samtidig så merker jeg ofte ikke den store forskjellen om hun får tur eller ikke. Hun sover mye, men har en masetime på kvelden uansett.

Jeg sliter litt med at hun ikke løper så mye når hun er løs. Syns det går lengre og lengre mellom hver gang hun tar den helt ut. Aner ikke hvorfor.

Tror Lupin må ferie til deg når tøfflus er lei av han, så kan han dra med seg Lady på løperunder.

Merker myyye er jakt på alle tre hundene her når de får for lite trim. Linærlene var innmari spennende i sommer syntes lupin, og kasko som aldri har løpt etter fugl før kan brått finne på å jage skjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 879
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om hun ser ut som sjiraffen i Portveien 2 eller et rådyr.

Nitro og Mynte på tur her om dagen

Collies smaker godt. Omnomnom. Hound or a troll? Hjortehunder ser alltid så velstelte ut.

Posted Images

Noen som har lyst på borzoi? Ragnar skal omplasseres:(hadde tatt han selv om jeg hadde hatt plass..) https://www.facebook.com/cecilia.w.stener/media_set?set=a.10151211578163078.1073741835.569583077&type=1

Ikke lysta det står på... Mynde som takler livet på fjellet bedre enn korthåralukis og basselusk (langhårsen takler det faktisk relativt greit) :wub:. Desverre sier kapasiteten NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara - Showline Aporting Step, som har gjort det meget bra i utstillingsringen de tidligere år, døde brått her om dagen. Hun skulle ha sitt første kull også nå, så det var trist for eierne. Den ene dagen så jeg stor annonsering rundt omkring om det planlagte kullet og neste dag var det In memory. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara - Showline Aporting Step, som har gjort det meget bra i utstillingsringen de tidligere år, døde brått her om dagen. Hun skulle ha sitt første kull også nå, så det var trist for eierne. Den ene dagen så jeg stor annonsering rundt omkring om det planlagte kullet og neste dag var det In memory. Rart.

Ser det står at hun bare falt om og døde og at hun skal obduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Utrolig gøy å kunne dele dette, men nå har Hera gjort det IGJEN, og ikke minst har atter en vakker Courtborne kommet seg på topplista. Mamma`n til unghunden vår, og pappa`n til ei av tispene våre. Kjempegøy :D

Årets Whippet: Nord Ch NV-12, SV-12 SBis Courtborne Hera:

1470315_10151991651916072_224024874_n.jp

Årets hannhund, vakre Sirius! AD N Ch Courtborne Sirius Black :lol:

1463506_10151991662436072_1706265329_n.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mihi. Var ute på tur med nebbdyra i Oslo sentrum her om dagen, kom en eldre herremann bort og sa at russisk mynde er de flotteste skapninger som finnes (helt enig der). Han kunne også fortelle meg at man ikke måtte finne på å gå med de mer enn maks en time om dagen, for da fikk de muskler, og det skulle de ikke ha... Man lærer så lenge man lever! :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mihi. Var ute på tur med nebbdyra i Oslo sentrum her om dagen, kom en eldre herremann bort og sa at russisk mynde er de flotteste skapninger som finnes (helt enig der). Han kunne også fortelle meg at man ikke måtte finne på å gå med de mer enn maks en time om dagen, for da fikk de muskler, og det skulle de ikke ha... Man lærer så lenge man lever! :D

Hehe, likte tipset du fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund har vel ikke en veldig høy status hos enkelte muslimer, har mynder en egen status i midtøsten? :) Hva er storyen bak at mynder (saluki feks) er høyt verdsatt, mens ikke alle hunder er det? :)

Det står ikke noe spesielt "stygt" om hunder i islamske skrifter. Enkelte steder står det noe om svarte hunder, men det er usikkert om det menes at svarte hunder er urene eller rett og slett råere, altså bedre jakt- og vakthunder. Det finnes derimot en del regler, for eksempel må profetens navn uttales under jakten, idet salukien tar byttet sitt (hvis ikke regnes byttet som urent). Det er også regler om at en kun kan spise byttet ens egen mynde har tatt, aldri byttet til en annen manns hund, da regnes det også som urent (jeg tror dette handler mer om eiendomsrett i en primitiv forstand, enn om tro, og det er typisk for islam hvor lover og juridisk tenkning står sentralt). Muslimer skiller også mellom saluki og kelb (hund).

I dag er nok saluki et statussymbol for noen rike familier, men rasen er mindre utbredt i arabiske områder ellers. Tidligere var det en hund de fleste familiene hadde, eller kjente noen som hadde. Det var en del av deres levesett, like mye som kamelen og hestene var det. Hunder har alltid vært utbredt i muslimske områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...