Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Mattilsynet kan faktisk ikke gjøre verken "rett eller rett" virker det som.. Jeg syns iblandt synd på de som faktisk jobber i mattilsynet. Enten så er det for sene eller så er de for snare elelr alt er bare feil. Er det rart mattilsynet virkelig må vite ALT før de kan gjøre noe? Nopp og iblandt tror jeg faktisk mye av det er media sin skyld.

Det er jo litt ille, men jeg tror du har litt rett i det. Man er så redd for å gjøre noe som plutselig havner i media, at man ikke tør å gjøre noe før man virkelig har ryggen fri og har sjekket alle eventualiteter... Media har stooor makt...

...har jeg snakket med "snekkeren" gulvet han la i fjor tåler jo verken varme eller sol. Så nå har jeg fått avtale på at jeg får igjen pengene, kjøper nytt gulv og han legger det "gratis". Noe som skulle bare mangle, men han mener jo at han er "snill". My azz.... jeg har betalt han for en jobb, fulgt hans råd på gulv valg og det er dritt gulv. Får faktisk ikke dårlig samvittighet overhode og syns ikke han er noe "snill" jeg, han gjør rett og slett jobben sin.

Oi - såpass? Nei takke meg til linoleumsgulv altså :D.

Nei, jeg er stor jente jeg, jeg kan ordne sjøl :aww:

Pffft - det er mer sånn manneting - ordne sjøl for det er oppskrytt å spørre om veien eller lese bruksanvisning liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jeg og Doffen tok bussen til lysaker,der møtte vi T og tok timesekspressen til Hønefoss. Doffen oppførte seg som en engel på bussene og lå rolig og slappet av. Så gikk vi ned til bilsjappa og doffen var med inn og signerte papirer og alt. Så kjørte vi avgårde og på veien hjem så skjønte vi at doffen var utslitt :P så doffen satt mellom beina til t og sovnet sittende og plutselig falt hodet rett i setet. så jeg hylte hysterisk over doffen har daua :P for dette gjentok seg en del til vi fikk han til å ligge på gulvet og da snorket han hele veien hjem :P

Men nå er vi hjemme og bilen er parkert :ahappy: Doffen har sovnet hjemme :P

Hurra, Doffen hakke daua! :P

Grattis med ny bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg innimellom har kost meg litt over at hundene til enkelte har gått dårlig MH, men det er stort sett fordi de har sagt noe drit om Nora. Nora er min skrapbikkje hun, det er bare jeg som får kalle henne det..

Det er en eiers rettighet faktisk. :P Å snakke dritt om sin egen hund. Det er ikke like koselig når folk sitter og slenger det i tryne på en...

Men beste måten å "godte" seg da, er å levere OK resultater på konkurransebanen, for de er såpass smålige at de ikke gidder å gratulere en gang da. :lol:

Med fare for å høres veldig ufølsom ut, så er det jo bare å ikke gå inn på facebook eller andre sosiale medier før du har sjekket dogweb? Da kan du gråte så lenge du vil før du er nettsosial, liksom :)

Nope. Jeg kommer nok til å være veldig usosial den tiden. :lol: Jeg er supernervøs for ledd nå faktisk. Såpass at jeg ikke har lyst å røntge av og til. Ikke pga at jeg redd hun har noe problemer (hun har aldri vist tegn til det), men fordi at det er litt nok nå bare (samt et par ting jeg ikke har lyst å skrive her...). Noomi er drømmehunden min på alle områder enn helse. Hun er min grå lille fantastiske energiklump av et lykketroll. Alt hva jeg ønsker i en hund faktisk ellers...

Skadefryd er den eneste sanne fryd, sies det :)

Ha ha. Ja. Det er sant det. Men jeg unner faktisk ingen syke eller skadde hunder fordi at jeg vil oppnå noe selv. Da er jeg heller tilhenger av å få vanskelige felt, der man vet ikke alle ville klare 4 gjenstander, for da får jeg som oftet inn alle uansett. :P

Jeg om meg til og fra butikken uten å ramle jeg også, selv om det var nære på rett utafor butikken. Da hadde jeg blitt en anelse oppgitt, jeg ramler nesten aldri, så to ganger på en dag hadde vært litt for teit :lol:

Ha ha. Håper du har vett nok til å bruke brodder. :aww: Å passere 30 er den magiske alderen for brodder har jeg bestemt. :P Da er man gammel nok nemlig!

Middag spist, og hunder sover. Og jeg har verdens flinkeste lille svenske, som tar livet med ro. Og vi gleder oss til å komme til akupunktøren til uka. Jeg i hvert fall, Noomi aner ikke hva som skal skje, men er nå strålende glad for å være hos dyrlegen, så hun har det ikke så fælt der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt ille, men jeg tror du har litt rett i det. Man er så redd for å gjøre noe som plutselig havner i media, at man ikke tør å gjøre noe før man virkelig har ryggen fri og har sjekket alle eventualiteter... Media har stooor makt...

For stor makt iblandt.

Oi - såpass? Nei takke meg til linoleumsgulv altså :D.

Det blir nok laminatgulv nå. Pergo antagelivis, selv om det blir gulvkaldt. Men nå har jeg voksene hunder så jeg har ingen grunn til å ikke ha stueteppe. Men så var det disse valgene da, jeg må jo VELGE ett nytt gulv. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke typisk at når jeg er tilkallingsvikar på 3 steder er det det stedet der jeg liker meg minst som er først ute med å tilby meg sommerjobb? Er jo redd for å si nei i tilfelle de andre to ikke tilbyr meg noe, må jo ha jobb i sommer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordlys.no/nyheter/article6473543.ece

Dette er saken om bunes gård som har pågått i lang lang tid. Jeg er glad for at mattilsynet har valgt å etterfølge de retningslinjene som er lagt og at hestene avlives. Hva jeg mener om eieren som går ut i media og sutrer over mangel på empati og forståelse, det egner seg ikke på trykk engang!!!

På nordnytt ble hun intervjua... kunne ikke forstå hvorfor BEVÆPNA politi måtte til. Og at de måtte ta livet av dyrene! Selvinnsikt = not existing :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordlys.no/nyheter/article6473543.ece

Dette er saken om bunes gård som har pågått i lang lang tid. Jeg er glad for at mattilsynet har valgt å etterfølge de retningslinjene som er lagt og at hestene avlives. Hva jeg mener om eieren som går ut i media og sutrer over mangel på empati og forståelse, det egner seg ikke på trykk engang!!!

Gruff - den saken der har jeg fulgt endel... Og er nesten tom for ord, nesten. Jeg fatter og begriper ikke at de fikk beholde 5 hester jeg, og det der svadaet med "buhu de lot oss ikke omplassere"... Vel trusler om selvslakt av alle hestene om mattilsynet henter noen, og enten ingen svar eller uhøfflige svar til ørten hestemennesker "oppi der " som har tilbudts seg å overta en hest eller tre - vel. nei. Jeg er tom for sympati, faktisk skyldig sympati...

Men godt å lese at mt endelig fikk hentet ut de hestene de mente skulle ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag :D

Weee! Grattis! :D

601231_463591597029329_9221750_n.jpg

Gratulerer med dagen Ganzie! :sorcerer: Verdens beste ulldott, pelsterapi, bestevenn og sjelevenn er 10 år i dag :bananas: Hvor går årene?

Gratulerer og for et nydelig bilde! :heart:

Har endelig bestemt meg for hvilken logo jeg skal bruke til firma. Flink sonis som har tegnet til meg :) Nå har jeg skikkelig hodepine og har skulket aerobic-treningen. Jeg får gå en tur og prøve å kvinne meg opp til å dra på 1 times styrketrening om ikke annet.

Kjempefin logo! :)

Kelpier er da alltid ganske kjekke :lol:

...har jeg vist endret utseende på hjemmesiden min. Ble veldig stor skrift på masse når jeg skiftet stil... orker jeg gjøre noe med det tro. Ble det veldig slitsomt?

Bittelitt bare syntes jeg. Men det haster ikke med å fikse og du må ikke heller.

Også gikk jeg inn på siden til Balrog og fant ut at jeg må skrive en fin tekst du kan ha der, det fortjener han. :ahappy:

(Og øyelyse, med en gang vi får litt bedre råd - dårlig samvittighet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt bare syntes jeg. Men det haster ikke med å fikse og du må ikke heller.

Ta den en natt eller noe :P

Også gikk jeg inn på siden til Balrog og fant ut at jeg må skrive en fin tekst du kan ha der, det fortjener han. :ahappy:

(Og øyelyse, med en gang vi får litt bedre råd - dårlig samvittighet!)

Send gjerne en tekst til meg :D Det er veldig koselig å ha på sidene.

Ikke tenk på det, er fortsatt iallefall 1,5 år til jeg skal ha kull igjen så det haster ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og handla litt jeg. Så fikk brukt opp ene gavekortet jeg fikk til jul. Andre skal spares til jentehelg i mars! :)

Nå får jeg gå igjennom skuffene her hos typen for å se om det er noe jeg skal ha med til Tenerife. For i morgen bør jeg egentlig pakke ferdig! Iiih, snaaart søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og handla litt jeg. Så fikk brukt opp ene gavekortet jeg fikk til jul. Andre skal spares til jentehelg i mars! :)

Nå får jeg gå igjennom skuffene her hos typen for å se om det er noe jeg skal ha med til Tenerife. For i morgen bør jeg egentlig pakke ferdig! Iiih, snaaart søndag :D

Heldige du! Tenerife er yndlingsøya mi, der har jeg vært 7-8 ganger iløpet av de siste årene. Alltid Los Cristianos. Kos deg masse!!

Skal du leie bil så kan jeg berolige med at det er hyggelige forhold i trafikken der, ikkeno å være redd for. Og da kjører dere en tur til Maskadalen. For et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg siden jeg begynte på skolen her flere ganger fått spørsmål om hvordan det går å ha hunden alene hjemme. Tisser og bæsjer han ikke på gulvet da, lurer folk på.... så nå begynner jeg jo å lure på hvordan hunder oppfører seg utenfor de hundesoniske hjem jeg da...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du! Tenerife er yndlingsøya mi, der har jeg vært 7-8 ganger iløpet av de siste årene. Alltid Los Cristianos. Kos deg masse!!

Skal du leie bil så kan jeg berolige med at det er hyggelige forhold i trafikken der, ikkeno å være redd for. Og da kjører dere en tur til Maskadalen. For et sted!

Bil skal vi leie, men ikke jeg som kjører :) så vi kjører nok litt rundt både her og der. Teide skal bestiges, og La Gomera skal besøkes. Og resten bestemmer vi der nede :) blir deilig med varmegrader (bortsett fra på toppen av teide da, brrr).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte opp til hundekurs i dag, men der var det ingen :( Jeg var ikke der sist, men synes de burde ha gitt beskjed om de flyttet sted eller tidspunkt :( SÅ nå har jeg skrevet en misfornøyd mail til de. Flaks at jeg tok bilen selv da istedet for å bli sluppet av slik jeg pleier, det hadde blitt to kalde timer å vente på retur :P Telefonen lå nemlig hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! :) Og for ET bilde! Kjempefint! :)

Gratulerer med dagen Ganzie :wub:

Gratulerer og for et nydelig bilde! :heart:

Takk for gratulasjoner :ahappy:

Ganzie er rimelig fornøyd med dagen, og ikke minst med middagen :lol:

269216_463699027018586_1156895498_n.jpg

Bursdagsmiddagen til Ganzie. Kokt kyllingfilet og ris, med 10 hundekjeks på toppen.

Vi har nå konstatert at Ganzie ikke har noen psykisk bunn når det kommer til mat. Fysisk derimot ble det fullt før de siste riskornene var inntatt, og hun ble meget fornærmet når jeg konfiskerte siste rest :lol:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*velge*

4d22f8a1-e25d-455c-b241-78eade6716fb.jpg Grå Eik c6e97aa4-33fd-4b71-8ade-64d170f30700.jpg Røkt akacia 1af40631-90d5-46c4-8d52-cdb1641330f8.jpg Kalket grå eik.

c6dae513-4787-4df4-bbd3-7308572c0bba.jpg kalket Australsk Eik 1b61a0eb-511c-4be1-9265-ecedfb0def91.jpg Valnøtt (stilig men tror jeg blir svimmel)

bcd34bdd-7a75-4ab8-a2c4-e6d04a432f52.jpg grå eik 6ef3d6d0-6a58-49d3-ba8f-73eb3926bdc7.jpg sølvgrå eik 6d60b9e1-2fd2-4911-9610-7a513311333d.jpg urbangrå eik

6e305c3c-ec1a-4ca1-b569-2fb6b0a72da6.jpg flamsk furu bf1e3a99-9cd4-47ec-b40e-4892239de788.jpg kysteik

cad8cb47-08e0-451a-8a55-c00be92e0a9e.jpgSort London Eik (knall tøff, men mistenker at det blir ett veldig mørkt rom og ser masse dritt på det :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner :ahappy:

Ganzie er rimelig fornøyd med dagen, og ikke minst med middagen :lol:

269216_463699027018586_1156895498_n.jpg

Bursdagsmiddagen til Ganzie. Kokt kyllingfilet og ris, med 10 hundekjeks på toppen.

Vi har nå konstatert at Ganzie ikke har noen psykisk bunn når det kommer til mat. Fysisk derimot ble det fullt før de siste riskornene var inntatt, og hun ble meget fornærmet når jeg konfiskerte siste rest :lol:

Så herlig. Man skal spise så man får vondt på bursdagen sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den røkte var fin! :)

Ja var faktisk lettere å se når jeg slang de inn her :P Men trooor den blir for mørk. Må finne noen med fargeprøve på de alle.

Sitter egentlig igjen med:

c6e97aa4-33fd-4b71-8ade-64d170f30700.jpgRøkt akacia

c6dae513-4787-4df4-bbd3-7308572c0bba.jpgKalket australsk

bf1e3a99-9cd4-47ec-b40e-4892239de788.jpg kysteik

1af40631-90d5-46c4-8d52-cdb1641330f8.jpg kalket grå eik (litt usikker på den)

6e305c3c-ec1a-4ca1-b569-2fb6b0a72da6.jpg Flamsk Furu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stor makt iblandt.

Jepp... dessverre.

Ja var faktisk lettere å se når jeg slang de inn her :P Men trooor den blir for mørk. Må finne noen med fargeprøve på de alle.

Sitter egentlig igjen med:

c6e97aa4-33fd-4b71-8ade-64d170f30700.jpgRøkt akacia

c6dae513-4787-4df4-bbd3-7308572c0bba.jpgKalket australsk

Synes de to så finest ut her :D. Mulig det blir mørkt, men... det gjør da ittno - du skal jo flytte opp hit snart *ler*.

Har vi vært på sparktur og huhei hvor det gikk :). Litt mer sprut i dyret i kveld enn det var i går - men så var det 5 grader kaldere også, så... :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inn det store stålburet mitt, 3 bakseter, 4 dekk, en diger plate til ombygging greiene, og en pakke med skruer og ting. Kjekt med plass :-P da får jeg med meg hundene til Vestfold og får dumpet alt mulig i mamma sin garasje :-P ha det inne har jeg ikke! Plass til :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner :ahappy:

Ganzie er rimelig fornøyd med dagen, og ikke minst med middagen :lol:

269216_463699027018586_1156895498_n.jpg

Bursdagsmiddagen til Ganzie. Kokt kyllingfilet og ris, med 10 hundekjeks på toppen.

Vi har nå konstatert at Ganzie ikke har noen psykisk bunn når det kommer til mat. Fysisk derimot ble det fullt før de siste riskornene var inntatt, og hun ble meget fornærmet når jeg konfiskerte siste rest :lol:

Gratulerer med dagen lille Ganzie! Hun og smekken hennes.. kan det bli mer sjarmerende enn det?

Ja var faktisk lettere å se når jeg slang de inn her :P Men trooor den blir for mørk. Må finne noen med fargeprøve på de alle.

Sitter egentlig igjen med:

c6e97aa4-33fd-4b71-8ade-64d170f30700.jpgRøkt akacia

c6dae513-4787-4df4-bbd3-7308572c0bba.jpgKalket australsk

bf1e3a99-9cd4-47ec-b40e-4892239de788.jpg kysteik

1af40631-90d5-46c4-8d52-cdb1641330f8.jpg kalket grå eik (litt usikker på den)

6e305c3c-ec1a-4ca1-b569-2fb6b0a72da6.jpg Flamsk Furu

Syntes også røkt var veldig fin, pga den er så varm i fargen men den kan kanskje bli litt mørk.. men på den annen side, du har jo ganske lyse møbler og pledd så det blir kanskje veldig fin kontrast?) Men som nr 2 synes jeg den australske.. australsk hund og australsk gulv, ikke mange som har gulv som matcher bikkjene :P ! Og nr 3 den kalkede grå eiken.. Kysteiken synes jeg ble litt spraglete (men er sikkert helt suveren kamuflasje for sand&støv!!! :lol: )

Og god bedring til Gross, nå må han bare skjerpe seg altså og bli frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...