Gå til innhold
Hundesonen.no

Tudor - Kaleido Scope av Vikholmen


Vimsan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja... jag hade egentligen sagt till mig själv att jag inte skulle ha en belgare igen. Men hoppsansa nu har jag visst en liten belgarbebis i hus igen. Jag gjorde ett tappert försök i att hitta en

Er det bare meg?

På tiden med nya bilder här tänker jag! Glömde ta nya bilder idag så jag gör det imorgon istället men här är en liten smakbit. Han har vuxit endel och ja... det är maten han sitter så fint och vänta

Hipp hurraa! Han er så vakker at jeg får helt vondt! :wub:

Aaaaw så sött sagt :wub:

Wooow :wub: bare ett bilde?? Gratulerer masse med dagen Tudor!!

Japp bara för att pinas :lol: Tudor tackar :D

For en ufattelig vakker hund! :wub:

Tusen tack :flowers:

Han var jo nettopp valp jo! :frantics:

I know :|:frantics: Det går så allt för fort alltså, saknar den lille bebisen i liten kropp men samtidigt längtar jag tills han blir lite äldre och mer mogen :lol:. Men valpsjukan har redan kommit tillbaks till mig känner jag och längtar till nr 2. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Så trevligt @Frida og fuglehundene, jag kan skriva ett litet skriv om hur han är nu och jag tänker inte måla det rosenrött men vara helt ärlig. :)

Tudor är just nu i skrivande stund 15månader och mitt i sin pubertet, han är väldigt mycket och väldigt billig till tider. Vi lägger ner otroligt mycket tid på ro-träning när vi är på träning och kurs. För han är så hög att om inte jag sätter mig ner och tar en ro med honom först så är han inte mottaglig. Så han är definitivt hög i stress, har lätt för att stressa upp sig och ska gärna ha koll på absolut allt som sker runt honom. Har vi då inte tagit en ro först för att samla honom lite så når jag inte in, han klarar alltså inte koncentrera sig på det vi ska då. Det är en utmaning. :pinch:

Han är ju också typiskt i puberteten och har massa flugor i huvudet så han detter fort ut och kan plötsligt stanna upp och se drömmande ut haha... eller ex. i träning när vi ska träna på att gå fot så kan han liksom "jaja okej jag gör så... men OJ där låg det en liten pinnestump!". :P

Tudor är väldigt glad i lek och det är hans ultimata belöning då han inte är speciellt glad i godis, men där är det också en balansgång eftersom han lätt tippar över och blir för hög. Han är också en sånn som klyper när han blir över middels happy eller ivrig, så kommer det gärna en del ljudeffekter till.

Jag kan ju säga såhär att så fort han är lugn börjar jag rota fram tempen och misstänker att han är sjuk. :lol:

Han är en typ som behöver lång tid på att mognas både kroppsligt och mentalt, men han kräver ganska mycket träning både mentalt och fysiskt för att han ska vara nöjd. Märker fort om han inte får det han behöver att han blir lite kul att ha i hus hehe.

Men han är som sagt i puberteten och det kommer bli bättre. Till trots för att han kan få mig helt koko så att jag har lust att slita av mig håret så är han bara gullegod och jag skulle inte kunna tänka mig ett liv förutan all den galskapen. Han är en väldigt glad grabb med lust på livet och han är definitivt en hund som lär mig mycket och som jag älskar så otroligt högt. :heart:

Det var visst dåligt med bilder men ni kan få ett par iallafall, bättre än ingenting hihi...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får visst inte användt multisitatknappen men ja, flueoppdrett :teehe:

Tack för fina kommentarer! Men ja han är fantastiskt nydelig om jag får säga det själv och jag glädjer mig så till detta året för att se honom utvecklas både mentalt och kroppsligt. Detta blir ett spännande år! Har en del mål jag önskar att nå detta året men ting tar tid med honom så det kan hända att vi inte når det målet i år men att vi kommer i mål med grunden för det som ska till för att nå dit vi vill. Han är ännu bara ung-grabben med hormoner som bubblar över, så han ska få den tid han behöver och vi ska kämpa på. Vi kommer nog i mål ändå, förr eller senare. :sleep:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...