Gå til innhold
Hundesonen.no

Så familiens hund bli bitt ihjel


SusanneL
 Share

Recommended Posts

Kommentarfeltet ble stengt fordi folk hadde krig om hvem av hundene som var skyldig. Den lille bikkja får skylde seg selv den, når den var så dum at den står der og leker fristende for en rottweiler *dunk*

"Har hunden er bra hjem, blir den en bra hund, sier Nadia."

Tenk om det hadde vært så enkelt du ...

Og ja, forferdelig for eier som måtte oppleve dette.

Og ja, det skjer alt for mye av det nå om dagen.

Det er alt for mange slappphendte folk som går rundt med drittbikkjer.

Resultatet er at vi etter hvert får flere raser på forbudslista eller at det blir påbudt med munnkurv for hunder over en viss størrelse.

Men, sånn går det når hvem som helst kan leke oppdretter og det ikke er noe restriksjoner og krav til avlsdyrene (nei, raseklubbenes krav til godkjent kull er ikke nok da man får registrert kull selv om ikke avlskravene til klubben er godkjent.).

Og når man skal forsvare bikkjer som kvester andre, enten det er folk eller dyr fremfor å avlive dem. Man skal analysere bikkjer i hue og ræva og ene "adferdsterapauten" etter den andre skal sjekke hunden for å se om den er snill eller ikke. En hund som dreper andre hunder, en hund som biter folk - vi har ikke bruk for dem! Og fortsetter man forsvare disse bikkjene, så blir det ikke bedre.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forundrer meg veldig over kommentaren til hun som står frem i avisen, altså datteren til hun som eide hunden som døde. Hun sier:

"Jeg håper Rottweileren blir omplassert eller avlivet, men jeg er ikke sint på den, jeg er sint på eieren. Har hunden er bra hjem, blir den en bra hund, sier Nadia."

Hva i alle dager hjelper det og flytte på (omplassere) hundemorderen? Flytte problemhunden til noen andre? Den blir ikke akkurat mer pålitelig overfor andre hunder om den f.eks. flytter fra Hansen til Jensen...

Jeg ville ikke stolt et sekund på den hunden selv om noen andre overtok den, nei.

RED: la til en korrigering av eierskapet til hunden

Endret av MiO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager hjelper det og flytte på (omplassere) hundemorderen? Flytte problemhunden til noen andre? Den blir ikke akkurat mer pålitelig overfor andre hunder om den f.eks. flytter fra Hansen til Jensen...

Jeg syntes egentlig ikke den var så rar, i å med at nåværende eier visstnok er narkoman og kanskje ikke spessielt egnet til å ha en slik hund. Kan jo hende hunden hadde vært all right med noen som hadde gitt den det den trenger. Tenker meg at det var det hun mente hvertfall.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som skjedde med min gamle hund :( 11 mnd siden i dag :( <3

Men det sto ikke i avisen, vel?

Jeg er redd det er mange fler slike episoder enn det som kommer fram, jeg. Det er bare en interessebølge nå, som gjør at media blir kontaktet i et eneste kjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er flere slike hendelser enn vi leser om. Dette skjedde i klubben vår også, at en hund ble drept, men media ble ikke tilkallet siden alt ble ordnet opp mellom de involverte og at det var et uhell. Og ei i klubben mistet sin papillion da en rottweiler til en nabo drepte den sånn plutselig når den gikk løs omkring dørene. Heller ikke da var avisa noe som ble tenkt på akkurat.

Det er alltid like fælt å høre om! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer vel fra person til person hva man ønsker å dele av ting som skjer i livet. Kanskje jenta i artikkelen følte for å si til resten av verden at denne rottweileren er farlig, kanskje hun er imot narkomane som har hund og vil bevise et poeng, kanskje hun bare er fra seg av sorg og ønsker å dele med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Men det sto ikke i avisen, vel?

Jeg er redd det er mange fler slike episoder enn det som kommer fram, jeg. Det er bare en interessebølge nå, som gjør at media blir kontaktet i et eneste kjør.

nei det kom ikke i media. ingen som egentlig tenkte på å kontakte media for det, men hvis det hadde skjedd i dag så kanskje jeg hadde gjort det. med tanke på at så mange gjør det for tiden... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Er klar over at dette innlegget ble lagd for lenge siden, men må oppklare noen ting her. Hunden det er snakk om var min, og Nadia er søsteren min. Vi gikk ikke til avisen, avisen kontaktet oss. Og den eneste grunnen til at vi sa ja til det intervjuet var fordi vi syns det var viktig for andre hundeeiere å vite om denne hunden slik at det samme ikke skjer med hundene de eier.

Og vi har sett med egne øyne hvor mye et nytt hjem kan gjøre med en hund. Mamma og stefaren vår hadde mange omplasseringshunder hjemme. Og noen av de var ille da de kom til oss. De bet, glefsa og kunne ikke være sammen med de andre hundene. Men tok som regel ikke lange stunden før de var snille som lam. Så derfor mener vi at det aldri er hunden sin feil, men eieren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...