Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er med stor glede jeg presenterer...


Recommended Posts

Dropp flash. Da inkluderer du faktisk en god del flere lesere. ;) For rase- og helseinfo ville jeg faktisk heller bare pekt til raseklubben, så har du det "oppdatert" også.

Layout og bilder var veldig bra, men jeg er veldig tilhenger av "less is more" når det gjelder fancy hjemmesider... ;)

Jeg er enig med deg men er bedre å ha den i flash enn 123 sidene. Lill og Sandra sin er laget via wix. Com om jeg husker rett. De lages slik. Sånn er det bare. Og det er nok mest vi it nerder som irriterer oss. Må huske at det er ikke lett for vanlige folk å lage pene websider. Sånn liten rant off.

Derfor støtter jeg heller at man bruker wordpress wix ol. For grusom html er verre enn flash :-P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

...Kennel Okurimonos hjemmeside! Jeg flikker stadig og det mangler mye tekst, men info om hundene og oppdrettet er der, samt bilder. Ta gjerne en titt og kom med tilbakemeldinger om du har noen.

Jeg er helt med på det dere sier, altså, og tar absolutt til meg kritikken. Men sjøl om jeg er den første til å innrømme at det er svulstig, så betyr disse hundene så enormt mye for meg, både fordi de

Ja, det er veldig snulstig. Men jeg vil så gjerne si noe om hva kennelnavnet betyr og ikke minst hva hundene betyr for meg, også i tittelen på sida... Takk for det. Sjøl og brei er godkjente bokmå

Skjønner at det kan virke kult, men jeg synes egentlig man kan skrive om det privat i første omgang ihvertfall. Siden personen selv aldri snakker om det. Istedet for å legge ut det i offentlighet her. Er fullstendig klar over at det kan søkes opp uansett, men det er ikke sikkert at personen ønsker fokus rundt noe man ikke snakker om selv.

Synes jeg.

Jeg tar selvfølgelig mengder med selvkritikk og stiller meg i skammekroken! :ustol:

Edit: Da må du nok redigere ditt innlegg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo helt vilt for en ventetid den hjemmesiden hadde? Jeg målte det til 14 sekunder! Smertegrensen for hva folk gidder å vente vanligvis, er en tredjedel av det, MAKS. Det begynner å oppfattes som tregt og unødig lang ventetid etter bare to-tre sekunder.

Sandy, var jeg deg ville jeg seriøst vurdert et skifte...sorry, men det var for drøy ventetid. Ville sjekket meg om etter en annen hjemmesidegenerator/leverandør :) For folk tror jo at siden ikke kommer når ventetiden er så lang, og avbryter.

Siden folk her sa at det ville dukke opp en hjemmeside til slutt, ble jeg sittende og vente. Og hjemmesiden som kom, var veldig flott. Veldig fint design :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra!

:) (i mangel på valg av smileyser)

Det finnes desverre ingen smilyer for anledningen "Du har driti deg ut, men tar selvkritikk". Og det er alt for dårlig i herrens år 2012.

Æææ, nok Off Topic nå!

Heia team Eyecandy og lykke til med oppdrett! Gleder meg til å følge med utviklingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig angående ventetiden, men det er litt forskjell på en slik side som dette og en side man besøker ofte. Hadde det vært en blogg hadde jeg vært mer kritisk.

Det kan vel bli noe bedre om du passer på å komprimere alle bilder så mye som mulig?

Syns også bildene skifter litt fort under f.eks. "om kennelen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer hjemmesiden på 1-2 sek :)

Her og, og dette vil selvsagt variere med hvilket nett man har. Jeg tror folk tenker på ventetid når man trykker på de forskjellige tingene i menyen. De første gangene trodde jeg først at jeg kom til tomme sider som ikke var laget til enda, fordi det tok litt tid før det kom opp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også den tar for lang tid å laste. Folk kommer til å lukke fanen før den har åpnet seg, og det er jo veldig synd, i og med at du har så mye fornuftig å fortelle og så vakre bilder å vise! :) Om Lill sin hjemmeside er bygget opp av det samme, så går den mye fortere, så det må jo være mulig å kunne gjøre noe for at den skal gå fortere?

Jeg syns også det var forstyrrende med de bildene som flikket rundt hele tide. Både på siden om hundene og om kennelen. Jeg skjønner at du har mange fine bilder du vil vise frem. Er det mulighet for noe pause eller play funksjon på bildefremvisningen?

Ellers likte jeg hjemmesiden veldig godt! Bra med info, fine farger, fin og ren stil. Jeg tenker ikke så mye over den liten forbokstav i menyen, men likte det veldig godt med liten forbokstav på overskriftene i teksten du skriver :) Bildene på siden er utrolig vakre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den, veldig godt :thumbs:

2 punkt fra meg:

1: Du må gjøre noe med bildene som går... Jeg ville puttet maks tre bilder inn som rullerer, med 10 sek. mellom - og som fader godt ut mellom hvert av de. Eller bare ett bilde som står. Det er jo nydelige bilder, men det går alt for fort, og man titter hele tiden bort for å få det med seg- og glemmer hvor man er i teksten. Veldig forstyrrende, legg de heller til i album.

2: Pirk fra meg, men jeg får ikke scrollet teksten med piltastene. Det synes jeg også er veldig forstyrrende, og måtte sitte å sikte på den lille dotten, og dra den opp og ned. Særlig siden jeg ikke bruker mus på PCen. Det blir ingen god flyt.

Stao pao :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte siden veldig godt. Pen rett og slett. Jeg ville god enten duset ned eller roet ned de bildene som skifter hele tiden, jeg fant den også litt forstyrrende.

Jeg er heller ikke særlig begeistret for " våre hunder - din gave". Jada, jeg ser at kennelnavnet betyr gave, men det ble allikevel rett og slett for pretensiøst og klisje for meg. Men det er min personlige mening.

Ja, det er veldig snulstig. :teehe: Men jeg vil så gjerne si noe om hva kennelnavnet betyr og ikke minst hva hundene betyr for meg, også i tittelen på sida...

Veldig fin side :) Enig at den ar treg å laste opp og at bildene gikk litt for fort for meg på "om kennelen". "sjøl om" og "brei" burde kanskje byttes ut med selv om og bred? (altså på teksten på om kennelen)

Ellers likte jeg veldig godt hjemmesiden. Nyyyyydelig bilde på forsiden og mange fine bilder generellt :D

Takk for det. Sjøl og brei er godkjente bokmålsformer, og for meg er det fullstendig unaturlig å si eller skrive noe annet. :)

Førsteinntrykket var veldig bra når jeg bare fikk den frem:)

Jeg ville jo gjerne hatt en blogg jeg da, gjerne en på ekstern side så du kan legge til i bloglovin.

Jeg gidder ikke blogge, så det kommer jeg ikke til å legge til. Er nok av ting å oppdatere fra før...

Dropp flash. Da inkluderer du faktisk en god del flere lesere. ;) For rase- og helseinfo ville jeg faktisk heller bare pekt til raseklubben, så har du det "oppdatert" også.

Layout og bilder var veldig bra, men jeg er veldig tilhenger av "less is more" når det gjelder fancy hjemmesider... ;)

Hehe, jeg kommer ikke til å droppe flash, det var jo hele grunnen til at jeg valgte nettopp denne leverandøren. :ahappy: Og du har helt rett, jeg skal peke til raseklubben, men også ha med noen linjer på siden om disse tingene.

Det var jo helt vilt for en ventetid den hjemmesiden hadde? Jeg målte det til 14 sekunder! Smertegrensen for hva folk gidder å vente vanligvis, er en tredjedel av det, MAKS. Det begynner å oppfattes som tregt og unødig lang ventetid etter bare to-tre sekunder.

Sandy, var jeg deg ville jeg seriøst vurdert et skifte...sorry, men det var for drøy ventetid. Ville sjekket meg om etter en annen hjemmesidegenerator/leverandør :) For folk tror jo at siden ikke kommer når ventetiden er så lang, og avbryter.

Siden folk her sa at det ville dukke opp en hjemmeside til slutt, ble jeg sittende og vente. Og hjemmesiden som kom, var veldig flott. Veldig fint design :D

Jeg synes det er så rart at det er så mange som må vente så lenge, for hos meg går det så innmari fort. Men folk har jo selvsagt ulik båndbredde... :hmm: Jeg kommer uansett ikke til å bytte, det er ikke bare, bare å bygge opp ei sånn side, liksom. :P

Heia team Eyecandy og lykke til med oppdrett! Gleder meg til å følge med utviklingen. :)

Takk for det! :flowers:

Enig angående ventetiden, men det er litt forskjell på en slik side som dette og en side man besøker ofte. Hadde det vært en blogg hadde jeg vært mer kritisk.

Det kan vel bli noe bedre om du passer på å komprimere alle bilder så mye som mulig?

Syns også bildene skifter litt fort under f.eks. "om kennelen".

Takk for tilbakemelding!

Ja din er kjappere. Et par ganger har innholdet latt seg vente men ikke ooft

Tipset til Sandra blir for. Ex å gjøre bildene mindre i størrelse og se om det hjelper.

Jeg syns også den tar for lang tid å laste. Folk kommer til å lukke fanen før den har åpnet seg, og det er jo veldig synd, i og med at du har så mye fornuftig å fortelle og så vakre bilder å vise! :) Om Lill sin hjemmeside er bygget opp av det samme, så går den mye fortere, så det må jo være mulig å kunne gjøre noe for at den skal gå fortere?

Jeg syns også det var forstyrrende med de bildene som flikket rundt hele tide. Både på siden om hundene og om kennelen. Jeg skjønner at du har mange fine bilder du vil vise frem. Er det mulighet for noe pause eller play funksjon på bildefremvisningen?

Ellers likte jeg hjemmesiden veldig godt! Bra med info, fine farger, fin og ren stil. Jeg tenker ikke så mye over den liten forbokstav i menyen, men likte det veldig godt med liten forbokstav på overskriftene i teksten du skriver :) Bildene på siden er utrolig vakre!

Jeg liker den, veldig godt :thumbs:

2 punkt fra meg:

1: Du må gjøre noe med bildene som går... Jeg ville puttet maks tre bilder inn som rullerer, med 10 sek. mellom - og som fader godt ut mellom hvert av de. Eller bare ett bilde som står. Det er jo nydelige bilder, men det går alt for fort, og man titter hele tiden bort for å få det med seg- og glemmer hvor man er i teksten. Veldig forstyrrende, legg de heller til i album.

2: Pirk fra meg, men jeg får ikke scrollet teksten med piltastene. Det synes jeg også er veldig forstyrrende, og måtte sitte å sikte på den lille dotten, og dra den opp og ned. Særlig siden jeg ikke bruker mus på PCen. Det blir ingen god flyt.

Tusen takk for tilbakemeldinger, alle sammen! :flowers: Jeg har også tenkt at de bildene på "om kennelen" skifter altfor fort, og klarte å senke farta på albumene til jentene, håper jeg klarer det samme her... Skal også sjekke ut om en kan starte bildesekvensen på egenhånd, det var lurt, eller rett og slett bare lage et album. Og jepp, her skal det komprimeres bilder til den store gullmedalje!

Småting som at iPad ikke har flash og at de uten mus sliter med å scrolle er ikke ting jeg får gjort noe med, det er på en måte brukernes "problem". Men at siden tar overvettes lang tid å laste, DET er noe jeg skal prøve å få gjort noe med!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småting som at iPad ikke har flash og at de uten mus sliter med å scrolle er ikke ting jeg får gjort noe med, det er på en måte brukernes "problem". Men at siden tar overvettes lang tid å laste, DET er noe jeg skal prøve å få gjort noe med!

My bad :blink:

får jeg plutselig scrollet- om jeg holder nede piltasten en liten stund først, merkelig greie.. Har jeg ikke vært borti før :icon_confused:

Så da skal du få slippe å tenke noe mer på det :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte siden veldig godt! Her laster den fort 9 av 10 ganger, men jeg er enig med de andre som syns at bildene skifter litt for fort, så flott at du prøver å endre på det :) Ellers syns jeg det var sjarmerende og stilig med liten forbokstav i overskriftene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg men er bedre å ha den i flash enn 123 sidene. Lill og Sandra sin er laget via wix. Com om jeg husker rett. De lages slik. Sånn er det bare. Og det er nok mest vi it nerder som irriterer oss. Må huske at det er ikke lett for vanlige folk å lage pene websider. Sånn liten rant off.

Derfor støtter jeg heller at man bruker wordpress wix ol. For grusom html er verre enn flash :-P

Tja, nå finnes det flere og bedre alternativer enn 123 og wix da. Wordpress bruker vel ikke nødvendigvis flash, for eksempel. Men om det er det man vil ha, så værsågod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn aller først vil jeg bare si at dette var en lekker side med herlig design og behagelige og passende farger :D.

Som de andre har nevnt før så blir opplastingstiden litt drøy - jeg har testet i både Explorer og FireFox og de bruker fryktelig lang tid. Dersom jeg dropper innom slike sider, så dropper jeg like fort ut igjen - jeg har ikke tålmodighet til å vente til slike sider lastes opp dessverre.

Ja, det er veldig snulstig. :teehe: Men jeg vil så gjerne si noe om hva kennelnavnet betyr og ikke minst hva hundene betyr for meg, også i tittelen på sida...

Når jeg kommer til sider om min rase der folk bruker litt vel svulstige omtaler av både rasen og sine egne hunder, så mister jeg helt tiltroen til også annen info som er på siden, og kanskje spesielt om hundene. Jeg anser en nøktern beskrivelse av hunder og rase som langt mer informativt og ikke minst objektivt enn sider som bare omtaler hunder og rasen på en litt i overkant positiv måte (men det kan ha noe med at jeg har vært i hundemiljøet i alt for mange år og har sett hvor lite objektive hundefolk faktisk er når det kommer til sine egne hunder). Kommende hundeeiere vil antakelig lett la seg blende av dette - og kanskje få et litt lite nyansert syn på hunder og rasen?

Når det kommer til fokusområder, så synes jeg det er viktig at du beskriver ha dere faktisk har gjort- ikke hva du ønsker at dere skal gjøre, som f eks MH og utholdenhetstest. Dere har vel ennå ikke gjennomført dette, og da kan du kanskje heller skrive at du har planer om å også få gjennomført disse testene pga.... :).

I omtalen av jentene, så ville jeg også likt å ha en oppsummering i listeform over "merittene" deres og hvilke aktiviteter dere har konkurrert i - og resultatet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lastet veldig enkelt her, kanskje 2 sekunder (som er lenge i mine nerdeøyne, men ikke irriterende lenge!) :) Ikke noe jeg ville ha reagert på sånn om jeg tilfeldigvis kom over siden. Firefox.

Fine farger, enkel å bruke. Har ikke kikket så nøye på innholdet enda, men ville se om jeg hadde samme nedlastningstid som mange andre her hadde.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke flash sider...

men skal innrømme at mange av de er veldig fine!

Men det tok meg ikke såå lang tid å laste siden synes jeg, kanskje fordi jeg frem til jan.12 hadde en supertreg PC og fortsatt er litt tålmodig? :P

Ang innholdet så har jeg ikke sett så veldig nøye gjennom det, men synes det som har vært foreslått tidligere i tråden er gode tips for enhver hjemmeside.

Selv om jeg nok tror ikke for mye "selvskryt" er litt særnorsk ;)

Min hjemmeside er jo også en som mange fnyser av, med de eldgamle kodene den er skrevet med. Men brukerne/besøkerne av siden liker den, og da er jo mitt mål nådd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg nok tror ikke for mye "selvskryt" er litt særnorsk ;)

Når jeg kommer til sider om min rase der folk bruker litt vel svulstige omtaler av både rasen og sine egne hunder, så mister jeg helt tiltroen til også annen info som er på siden, og kanskje spesielt om hundene. Jeg anser en nøktern beskrivelse av hunder og rase som langt mer informativt og ikke minst objektivt enn sider som bare omtaler hunder og rasen på en litt i overkant positiv måte (men det kan ha noe med at jeg har vært i hundemiljøet i alt for mange år og har sett hvor lite objektive hundefolk faktisk er når det kommer til sine egne hunder). Kommende hundeeiere vil antakelig lett la seg blende av dette - og kanskje få et litt lite nyansert syn på hunder og rasen?

Jeg er helt med på at det å ha "våre hunder - din gave" som tag line er ekstremt svulstig (men morsomt, kom igjen da! :teehe: ), men jeg må innrømme at jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i det du skriver om å ha et i overkant positivt syn på bikkjene mine eller rasen, og føler heller ikke at jeg på noe tidspunkt skryter på bikkjene mine noe som helst av egenskaper de ikke har, snarere tvert imot. :P At jeg ikke går i detalj i feks presentasjonen om Aiko om alle hennes mindre omgjengelige sider, er ikke fordi jeg ikke snakker om dem, men fordi jeg heller vil dele erfaringene med denne rasen under de andre fanene, som feks "livet med shiba" og "aktiviteter". Grunnen til at jeg ikke bare lenker opp til shibaklubben når jeg skal fortelle om rasen, er jo nettopp fordi jeg ikke bare vil gi glansbildet, men også den nøkterne og ærlige sannheten om en rase som kan være ganske mye å forvalte, og det må folk være klar over. Jeg forteller jo også at Imouto er territorial og har grevlinglyder, og kommer heller ikke til å skjule noen av hennes negative sider eller egne frustrasjoner over hundeholdet, men mener at dette bør få plass andre steder. Hvor er det du mener jeg ikke er nøktern?

Når det kommer til fokusområder, så synes jeg det er viktig at du beskriver ha dere faktisk har gjort- ikke hva du ønsker at dere skal gjøre, som f eks MH og utholdenhetstest. Dere har vel ennå ikke gjennomført dette, og da kan du kanskje heller skrive at du har planer om å også få gjennomført disse testene pga.... :).
Kjempegodt poeng! Jeg skal selvsagt ikke skryte på meg noe, og har endra ordlyden til følgende:

Jeg målsetter å stille ut alle avlsdyr mot CERT og forhåpentligvis utstillingschampionat, røntger for hofteleddsdysplasi og albueleddsartrose, patellasjekker og øyelyser for å avdekke evt problemer, vil mentalbeskrive og delta på utholdenhetsprøve med friske hunder og trener og konkurrerer innen ulike greiner hunden finner motiverende, og da fortrinnsvis blodspor da nesearbeid ofte faller naturlig for shibaen. Mentalbeskrivelse er ikke vanlig å gå med shibaer, men fordi dette er en rase med et stort spekter både hva gjelder miljøstyrke, tilgjengelighet og gemytt, synes jeg det er viktig å kartlegge hva som bor i avlsdyra, og ikke minst hva de gir videre til sine avkom. Shibaer lever gjerne lange og gode liv sjøl om de tilhører minoriteten med dignoser, men ved å gjennomføre disse helseundersøkelsene, minimeres sjansen for å doble feil.

I omtalen av jentene, så ville jeg også likt å ha en oppsummering i listeform over "merittene" deres og hvilke aktiviteter dere har konkurrert i - og resultatet :).

Haha, det blir ei kort liste, gitt! :lol:

Jeg liker ikke flash sider...

men skal innrømme at mange av de er veldig fine!

Bare ikke min? :P

Har nå senka rotasjonen på albumet på kennelsiden, og inntil jeg får komprimert og lagt ut album, får det stå sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...