Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ser at aktiviteten rundt kjøp og salgsannonsen har stupt rett i bakken etter at det nye systemet kom

Akkurat nå er det 5 annonser på hundeutstyr, 4 annonser på "annet" og 7 annonser på firma

Dette forteller vel at det ikke var noen suksess?

Håper på det gamle tilbake :)

• Like 5
Skrevet

Husk at annonsene kun ligger 30 dager da, så 17 annonser totalt er jo ikke såå ille egentlig.

Det er Espen som bestemmer dette, jeg var fornøyd med den gamle bortsett fra at jeg syns noen ganger at folk fikk mye pes for hvorfor de ville selge eller legge ut ting, noe jeg mener ikke hører hjemme under en annonse.

Moderator IW

Skrevet

Er det noen som har fått noe respons på annonsene sine der? Jeg skal selge litt diverse og kom på å legge ut en annonse der, men har ikke helt følelsen av at den har blitt lagt merke til...

• Like 1
Skrevet

Er det noen som har fått noe respons på annonsene sine der? Jeg skal selge litt diverse og kom på å legge ut en annonse der, men har ikke helt følelsen av at den har blitt lagt merke til...

Ja, jeg har fått solgt hundemat der. Gikk greit det.

Skrevet

Jeg har ikke fått respons :P Men ikke sikkert jeg ville fått det i gamle kjøp og salg heller da. Men jeg synes ting gikk litt mer unna der altså. Jeg glemmer iallefall å sjekke nye nå.

Formatet er sånn sett ikke så dumt, det er ryddig og fint. Men jeg savner "diskusjonsdelen" litt, det var mindre alvorlig før :P

Dumt man ikke kan redigere annonsen og egentlig. Hvis man skal forandre på noe, pris f.eks så går ikke det an.

Hvis det hadde gått an å integrert kjøp og salg i "vis nytt innhold" så hadde det blitt mer lagt merke til? Jeg vet man kan velge hvor man vil se nyeste innhold fra altså, men min default er på forumet iallefall, også glemmer jeg av kjøp og salg.

Guest Jonna
Skrevet

Fått veldig lite respons der på salg av hundeutstyr/bøker i forhold til før. Så nå har jeg sluttet å annonsere og titte inn der.

Skrevet

Før tittet jeg innom kjøp og salg annonsene med jevne mellomrom. De dukket jo opp sammen med andre tråder da jeg trykket på "view new content", så jeg trykket på dem av nysgjerrighet. Nå har jeg ikke vært der på år og dag, i alle fall på mange måneder. Har helt glemt at det eksisterer. Men det ser mer profesjonelt ut enn før da, hvis det er en trøst. :P

• Like 2
Skrevet

Vi har forøvrig mast om den gamle løsningen tilbake siden det nye ble laget, og svaret er det samme hver gang "må høre med espen". *sukk*

• Like 1
Skrevet

Vi har forøvrig mast om den gamle løsningen tilbake siden det nye ble laget, og svaret er det samme hver gang "må høre med espen". *sukk*

Åja, så jeg synger bare på en gammel vise nå? :P

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har besøkt den nye Kjøp og salg en eneste gang, jeg. Glemmer den helt når det ikke kommer opp blant nye innlegg. Så ja, jeg vil også ha den gamle løsningen tilbake!

• Like 1
Skrevet

Jeg har lagt ut ting der flere ganger uten å ha fått noe som helst respons. Så jeg stemmer for å få tilbake det gamle systemet, helt klart!

Skrevet

Jeg vil slutte meg til. Jeg bruker aldri den nye funksjonen (bortsett fra når denne tråden kommer opp, da husker jeg det alltid).

Skrevet

Jeg som skal selge SÅ mange fantastiske bøker nå, og så veit jeg at ingen kommer til å gidde å se på annonsen engang... :ermm:

Legg dem på finn.no - garantert mer respons. :(
  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...