Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakasitas Aslan


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 415
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter en laaang pause pga avhandlingsskriving på undertegnede våget vi oss ut på LP-banen igjen forrige helg, og det endte sånn passe Eller, er egentlig fornøyd, Thorvald var fin frem til avstanden,

Thorvald fikk excellent og CK i dag på rasespesial og vår til nå største utstilling Og ikke nok med det, i klassen funket virkelig ALT, det var så herlig. Vi jobbet som et team på ordentlig Vi har

Ja, jeg var ganske flink faktisk Nei, synes æren skal gå til deg jeg. De første 15 sekundene før Thorvald brøt, rakk jeg i det minste å få foreviget. Og han var ikke håp

Så søt han er :wub:

Takk :D:)

Thorvald er bare SÅ mye finere enn broren da!

(Ikke noe vondt til broren, var veldig fin han også! :D )

:lol: Broren får et litt annerledes uttrykk pga ørene, ellers er de veldig like egentlig. Også er ikke brodern så enkel å ta bilder av, eieren kaller ham dopey :P Sånn ser han ut med ørene opp http://mclurven.files.wordpress.com/2012/06/p6106883-copy.jpg :) Men takk :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velforeningen for boligfeltet vi bor på eier en flokk sauer og geiter som går her om sommeren, nå i det siste har geitene kommet opp.

1016187_10152955489610341_1735668906_n.j

Thorvald gjør seg pyttebitteliten når han hilser :P Dog er det mye mulig han husker hvor vondt det er å komme nær den trådgreia foran dem..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, søteste måten å nærme seg geitene på! :D Leo hopper (sånn Tigergutt hopper med halen sin) på bakbena når vi møter geiter på fjellet, de er jo sååå kule :P

Ja :lol: Han reaerer ganske ulikt fra gang til gang, spørs åssen dyra reagerer. Disse her sto jo bare heeelt rolig og stirret, så han ble nok litt dempet. Når det er geitekillinger her som hopper og spretter rundt (og ihvertfall hvis vi møter dem uten gjerde rundt), er han mer spretten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk vi på cup igjen, vi har fortsatt ikke helt klart å klinke inn konkurranseformen selv om det går fint på trening, menmen, vi fortsetter å prøve. Vel, i går gikk det verre enn noen gang :( Thorvald var veldig fin fra start av, og fikk 10 på tannvisning. Fellesdekken startet veldig fint, han lå selv om en hund brøyt, og ble også liggende når hunden vedsiden av seg reiste seg og løp. Vel, helt til nevnte hund bråsnudde og løp til Thorvald og inviterte ham til SUPERGIGAAWESOMELEKEPARTY. Jiiiz. Dette er ca det VERSTE som kan skje oss i konkurransesetting, jeg har brukt utallige timer på å få ham til å ignorere andre hunder i trening og på konkurranse, og til nå har jeg lykkes (blant annet ved at han ikke løper etter andre som bryter fellesdekk, og bryter han selv reiser han seg bare rett opp, eller kommer til meg, ikke optimalt, men greit nok). Så dette var en skikkelig smell for all treninga vår. Det tok lang tid før vi fikk fanget lekekameratene, og innen den tid var all konkurranselyst blåst for Thorvald, han var kun på leiting etter kompisen sin :no: Vi fikk en sjanse til på fellesdekk (det var jo ikke Thorvald som begynte, akkurat), men det var umulig å få ham til å ligge, og han reiste seg etter noen sekunder. Vi skulle gå som nummer to, og dessverre gikk kompisen som nummer en, så oppvarminga ble ikke mye til å skryte av. Fikk dratt ham gjennom lineføring, og han gikk bra sakte marsj, men ellers var han bare på utkikk etter lekekompis. Fikk 5 på den. Og etter en 0 på en begredelig dekk fra holdt brøyt jeg bare, var håpløst å fortsette. En kjempeskuffelse og jeg var utrolig skuffa og lei meg i går. Treningsmessig hadde det vært bedre om Thorvald hadde blitt angrepet under fellesdekken, for han avreagerer raskere av det enn superawesomelekeparty :( Dessverre skulle jeg bort med en gang, ellers hadde jeg avslutta cupen med trening på plassen, men typisk nok hadde jeg planer :hmm:

Såå, da ble det ikke treningsfri som tenkt i dag (pleier det etter stevner), men heller rett tilbake til der cupen var for å trene. Joda, dette er en normal treningsplass for oss, med grusunderlag, og i dag var det behagelig lapphundtemperatur, i tillegg var det ingen andre der som trente (utover fotballkamp vedsiden av og endel folk som gikk forbi), menmen, Thorvald kan fase ut når vi trener aleine og han, så det er ingen garanti, hehe. Men, han var HELT super! Godt fokus, passe intensitet, gira og glad og konsentrert. Logra hele veien, og var skikkelig herlig, rett og slett! Vi trente hele og nesten hele momenter uten spesielt mye pirk (tenkte motivasjon heller enn pirking i dag), og Thorvald virkelig kosa seg. Jeg filmet noen små snutter også, men vær advart, jeg suger på filming :P

Har ikke med de fire første øvelsene i programmet. Trente jo ikke tannvisning eller fellesdekk (men tok tre minutter enkeltdekk med meg selv, leker og godbiter som forstyrrelser, og han var ikke til å rikke. Tok ikke de tøffeste forstyrrelsene i dag siden målet var at han skulle lykkes), trente litt lineføring uten å filme, og trente ikke spesifikt på dekk fra holdt. Ellers er nå resten av momentene med :) Presterte å kutte kommandoen på innkalling da, men han startet perfekt, helt sant :aww:

Utrolig fornøyd med tassen i dag :blissysmile:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens fineste tass på Siggjo i dag :wub:

6472_10151694150146083_1285373775_n.jpg

945605_10152996000875341_1624320238_n.jp

5 kg kløv opp og 4 kg kløv ned, null stress i joggedress hilsen Thorvald! :ahappy: Han er veldig flink til å finne gode ruter opp og ned toppen - som ofte var spinnglatt steinrøys. Imponert jeg! Flink tass :aww:

Og jeg er svært letta over å ikke se noen problemer med knærne hans, klarte ikke å se et eneste haltende skritt. Lettende for matmor, som ikke vil at han skal plages av patellaluksasjonen sin :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaw så fin han är, ser ganska så stolt ut där han sitter med ryggsäcken sin :lol::wub: och så duktig han var på träning :D

Haha ja bra stolt der ja :D:lol: Takk :)

Huff, så kjipt med cupen da :( Håper det ikke ødelegger for mye for dere.

Det er moro at du trener LP med han :D

Ja, var rimeli kjedelig, men får håpe det går greit å rette opp igjen ja.

Og takk :D Ja, veldig moro, men tidvis ekstremt frustrerende også :lol:

Alltid kjekke Thorvald :) Det så skikkelig fint ut, håper dere koser dere på tur :)

Takk :D Ja, nyter dette :heart:

Fine! :icon_redface:

Takk :)

Vi nyter livet på sørvestlandet, og for tida bor vi på ei lite øy uti haavet :D Herlig det. Her finnes det ikke villt, og ingen farlige rovdyr, og sauene er på andre holmer :D Det er kun 2 biler her, men da veiene ikke er bredere enn gangfelt går det ikke så fort for dem. Så her kan Thorvald kose seg løs endel, og det er utrolig godt at han har blitt voksen og mer lydig nå, så vi faktisk kan stole på ham. Han holder seg fint på den uinngjerdede plattingen vår til tross for at både ukjente og kjente kommer forbi :)

1011815_10153003922280341_2027553379_n.j

1001339_10153003928580341_1729896831_n.j

7765_10153003928360341_2036005664_n.jpg

Men det som er nesten best er å få rulle seg når kløven er av :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald altså. :wub::wub:

Veldig kjekk med kløv syntes Ozzy. (Han har en greie for søte gutter.)

Ozzy er litt metroseksuell av seg? :D Thorvald er ikke tro til sin legning han heller wink wink!

Takk :)

Thorvald må være den kuleste hunden! Med det kuleste navnet!

Hihi takk :D

Fine ! :wub:

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smilt og kosa meg gjennom mange flotte bilder i denne tråden, for Thorvald ser ut til å være en livsnyter av rang - sånne er jo bare så kule :wub: Det er heller ikke feil å være en så flott kar i tillegg :)

Takk :) Ja, livsnyter, der tror jeg du har ham godt beskrevet faktisk :)

1044463_10153040014490341_583744741_n.jp

Thorvald fikk seg krabbekompis i dag :) Han syns det var litt artig og litt skummelt, men jeg fikk nesten litt panikk når han plutselig løftet den opp etter kloa, i munnen altså :P Han ble ikke klypi da, det tror jeg hadde vært vondt..

Krabben tapte da, den ble nemlig kokt og blir straks middag :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Thorvald på tur med sin vakre søster og vakre mor nå i kveld :) Jeg låner begge damene av oppdretter fordi jeg er for syk til å aktivisere Thorvald nok selv og oppdretter skulle bort i kveld, så nå har jeg tre fine slappfisker i hus som koser seg i hverandres selskap :)

1011542_10153152633010341_955052044_n.jp

Søster Shira, mamma Sita og Thorvald.

999727_10153152632870341_2001333054_n.jp

Thorvald med to av favorittdamene sine :)

Shira er nettopp ferdig med løpetid, men Thorvald tok det heldigvis veldig greit, og ga seg fort med å mase om sånt heldigvis :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...