Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakasitas Aslan


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 415
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter en laaang pause pga avhandlingsskriving på undertegnede våget vi oss ut på LP-banen igjen forrige helg, og det endte sånn passe Eller, er egentlig fornøyd, Thorvald var fin frem til avstanden,

Thorvald fikk excellent og CK i dag på rasespesial og vår til nå største utstilling Og ikke nok med det, i klassen funket virkelig ALT, det var så herlig. Vi jobbet som et team på ordentlig Vi har

Ja, jeg var ganske flink faktisk Nei, synes æren skal gå til deg jeg. De første 15 sekundene før Thorvald brøt, rakk jeg i det minste å få foreviget. Og han var ikke håp

Fiiiine Thorvald! Gratulerer :D

Taaakk :D

Herlig bilde! Gratulerer så masse! :D

Takk takk :D

Gratulerer! Fiiine, flinke Thorvald :wub:

Tusen takk :D

Gratulerer! Så fin han er :) Han har en nydelig tan farge (heter det det på finsk lapphund?).

Tusen takk :) Ja, fargen kan vel kalles tan, men det registreres bare som lyse tegninger, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Thorvald :D og til de som ikke har vært heldig å møte han live, han er enda finere og flottere liv altså! :wub:

Grattis igjen med flott resultat i går :)

Takk og takk :jump::D:flowers:

Vi gjorde oss heldigvis ikke bort når vi skulle treffe den store skumle østlandetgjengen for første gang. Hadde nemlig sett for meg at jeg tryna i ringen og at Thorvald stakk av og voldtok ei tispe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk :jump::D:flowers:

Vi gjorde oss heldigvis ikke bort når vi skulle treffe den store skumle østlandetgjengen for første gang. Hadde nemlig sett for meg at jeg tryna i ringen og at Thorvald stakk av og voldtok ei tispe :lol:

Haha, det hadde vært noe det :lol: neida, dere sto østlandsprøven med glans :D hihi!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siden sist har det skjedd endel trist. Forrige uke oppdaget de at lille halvsøstra til Thorvald på 3,5 måned gikk så rart med bakføttene. De dro til dyrlegen med en gang, og hun konstaterte patellaluksasjon.

Tre dager etterpå sjekket jeg Thorvald for det samme hos dyrlegen, og han kunne dessverre konstatere patellaluksasjon på ham og :cry: Grad 2, medial luksering, på begge bakbein :icon_cry: Så, dette var dett. Ut av avl for Thorvald, og takk gud og absolutt alle for at løpetida ble forsinka. Ellers hadde Thorvald hatt et kull på vei han, mest sannsynligvis. Blir helt kvalm bare av tanken :(

Dagen etter det ble mor til Thorvald også sjekket, hun hadde grad 1 medial luksering på et bein. Halvsøstra ble sjekket en gang til, og dyrlegen mente at hun hadde lateral luksering :hmm: Blir ordenlig utredning av henne etter påske. Thorvald og moren hans har ALDRI haltet, så hadde det ikke vært oppdaget på lille valpen hadde det neppe aldri vært oppdaget på Thorvald og moren. Skummelt. Moren til Thorvald har to kull, og alle avkom kommer til å bli sjekket med tider og stunder. Første kullet er 2 år snart, Thorvald har fått det påvist, broren skal sjekkes uka etter påske, og søstra blir nok sjekket iløpet av våren. Kull 2 er bare 3,5 måneder enda, og alle hadde knær uten anmerking ved 8 uker. Ei søster har fått sjekket knærne i orden denne uka, men de bør nok alle sjekkes ved et års alder. Faren til Thorvald har blitt sjekket og han har ikke patellaluksasjon (er så glad de tar det seriøst, de dro rett til dyrlegen med en gang de fikk høre om det her). Faren til kull nr 2 håper vi blir sjekket, han bor i Sverige. Oppdretter og vi har aldri engang tenkt tanken på noe annet enn å gå ut offentlig med det her, selv om dette er sinnsykt trist og vondt. PL er ikke et veldig kjent problem på rasen, men det forekommer, og dæven som vi har blitt skremt nå hele gjengen. Har begynt å sjekke opp forekomsten litt jeg, og det finnes endel tilfeller, og langt fra alle er beslektet. Usj. Skummelt. Jeg håper det ikke er et usynlig raseproblem. Det er i alle fall flere som har sagt de skal sjekke knærne ved neste veterinærkontroll etter at vi gikk ut med det her, og selv om jeg ikke syns man skal være hysterisk på helsesjekker, er dette en såpass liten fillesjekk som bare gjør at en rutinehelsesjekk et par minutt lengre.

IMG_3033.JPG

Vakkertassen min :wub:

Jaja, men nå er det ikke så mye å gjøre med den saken. Guttungen halter enn så lenge ikke, og det har per i dag ingen påvirkning på livet hans unntatt det at han ikke får seg et ligg allikevel, men han får overleve uten :P

Vi sikter på debut i LP klasse 1 i løpet av våren, og hvor mye tru jeg har på det varierer fra gang til gang, men men :P

600371_10152737634960341_759610214_n.jpg

Han er rett og slett en liten lykkepille han der, hihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Thorvald :) Vi stiller som heiagjeng når dere skal starte :)

Huuhhhrr jeg som egentlig har mest lyst til å være helt aleine med dommeren :P Men hyggelig med heiagjeng :aww:

Kjipt med PL, jeg som hadde lagt store planer om å kidnappe en Thorvald-valp :( :(

Ja :( Men det spørs om du hadde hatt lyst på en Thorvald-valp når ståa var såpass :( Blah. Tulleknær altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huuhhhrr jeg som egentlig har mest lyst til å være helt aleine med dommeren :P Men hyggelig med heiagjeng :aww:

Ja :( Men det spørs om du hadde hatt lyst på en Thorvald-valp når ståa var såpass :( Blah. Tulleknær altså :(

Nja, spørs nok :( Kjedelig, men bra du ikke merker noe til det da. Ozzy har jo grad en og slenger ut beinet i et sekund når han galloperer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald er vakker som et maleri, han :wub: Fy søren! Det må i det minste være greit å ha en så vakker hund du kan stirre på og ha det masse moro med, tross alt. Så lenge han er glad og blid er det absolutt det viktigste :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, spørs nok :( Kjedelig, men bra du ikke merker noe til det da. Ozzy har jo grad en og slenger ut beinet i et sekund når han galloperer.

Huff, har Ozzy lateral eller medial luksering da? Jeg virkelig studerer bakføttene til Thorvald i alle gangarter nå, men har ikke klart å finne noe unormalt, med mindre det er snakk om isklumper under føttene ellernoe :P

Nei, så kjipt med PL! :( Men jaggu bra dere oppdaget det da, og at oppdretter og andre tar det seriøst. Krysser fingrene for at Thorvald aldri merker noe til det selv :)

Ja :( Men ja, takk og lov for at det ble oppdaget når det ble det, og at de fleste rundt oss virker å ta det seriøst :( Men huff, det smerter at lille gullet ikke er så frisk som vi trodde. Satser alt på at det forblir en papirdiagnose :)

Thorvald er vakker som et maleri, han :wub: Fy søren! Det må i det minste være greit å ha en så vakker hund du kan stirre på og ha det masse moro med, tross alt. Så lenge han er glad og blid er det absolutt det viktigste :)

Åh, det var veldig fint sagt :heart: Er mange som syns han har et tiltalende utseende, både de som kjenner rasen og de som ikke gjør det. Jeg elsker at han ser så mild og god ut, er det jeg liker best med korrekte lapphunder, de skal ha sånne myke og snille ansikter :heart:

Fine Thorvald :) Kjempe hyggelig å hilse på dere!

Takk det samme :D

-------------------

Hadde en nydelig dag ute i skogen langfredag, i rett ut FANTASTISK vær. Med alt drittet som har skjedd i det siste var det godt å se Thorvald 110% lykkelig og sprek sprette rundt i skogen, og sånn skal det fortsette å være :)

543625_10152740648410341_754944932_n.jpg

Thorvald :heart: snø :)

543678_10152740648635341_801771259_n.jpg

Fine trekløveret sitt dette :)

582470_10152740648965341_781142162_n.jpg

Thorvald med sin veldig nakne mamma :)

62297_10152740649130341_1892080711_n.jpg

39309_10152740648435341_1532012492_n.jpg

Fra forrige helg, Thorvald med sin vakre kullsøster :)

482107_10152725951765341_655988146_n.jpg

600298_10152725953300341_1076261490_n.jp

Med sin gode (og litt plagsomme syns nok Thorvald :P ) kompis :)

Slenger også på et bilde fra forrige helg av Thorvald og kullbroren sin, de er så skjønne sammen :)

p3248463-copy.jpg?w=690&h=649

Sånn, bildespam slutt :lol:

På mandag reiser vi til USA og blir borte i 12 dager, så da skal Thorvald på ferie til oppdretter. Gruer meg til å dra vekk fra ham, men jeg vet han ikke kan være et bedre sted enn hos dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har Ozzy lateral eller medial luksering da? Jeg virkelig studerer bakføttene til Thorvald i alle gangarter nå, men har ikke klart å finne noe unormalt, med mindre det er snakk om isklumper under føttene ellernoe :P

Nei du det aner jeg ikke. :P Fant det jo ut for snart 5 år siden, og han plages ikke så det er ikke noe jeg tenker over. Men når han løper så kaster han bakbeinet ut i et halvt sekund, og det er det. Halter ikke eller noe. Hender han slakker opp og traver litt etter å ha hivd ut beinet, men det er ikke store greiene det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bare helt vanvittig flott! For en pels! :wub:

Takk og jaa, han har blitt pelsdott :wub: Skjedde sånn POFF denne vinteren, plutselig har det grodd ut på alle kanter og han har blitt kjempemannemann :heart:

Nei du det aner jeg ikke. :P Fant det jo ut for snart 5 år siden, og han plages ikke så det er ikke noe jeg tenker over. Men når han løper så kaster han bakbeinet ut i et halvt sekund, og det er det. Halter ikke eller noe. Hender han slakker opp og traver litt etter å ha hivd ut beinet, men det er ikke store greiene det er snakk om.

HEhe okai, ja, nei, det er ikke så greit sånn sett, veldig forskjellig hvor prega de blir av PL. Godt at Ozzy ikke virker plaget da, det skal Thorvald slippe også :)

---------------------

Vi var dumme hundeeiere i går, Thorvald ønsker seg ny flokk :rofl:

73345_10152745390610341_6867985_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så utrolig flott han der, en utrolig vakker hund altså :wub: Og så virker han så snill og god! Jeg er stooor fan :)

Åååh, det var utrolig fint sagt, tusen takk :heart: Han er like snill og god som han ser ut som også (syns vi da :ahappy: ), lille gullet :)

:wub:

:heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Woopidoooooo verdens beste Thorvald er TO år i dag :D Tenk det! Liksom voksen nå :lol:

522012_10152796442585341_1945345168_n.jp

Leverpaté, pølse og dentastix, lov med drittmat til middag når man har bursdag :P

Dagen har blitt feiret med LP hele kvelden, så bursdagsbarnet sover tungt etter å ha fortært måltidet sitt :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og jaa, han har blitt pelsdott :wub: Skjedde sånn POFF denne vinteren, plutselig har det grodd ut på alle kanter og han har blitt kjempemannemann :heart:

HEhe okai, ja, nei, det er ikke så greit sånn sett, veldig forskjellig hvor prega de blir av PL. Godt at Ozzy ikke virker plaget da, det skal Thorvald slippe også :)

---------------------

Vi var dumme hundeeiere i går, Thorvald ønsker seg ny flokk :rofl:

73345_10152745390610341_6867985_n.jpg

Herlig bilde!

Og, gratulerer så mye med toårsdagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...