Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens vasketråd


Yodel
 Share

Recommended Posts

Er tapen fast i stoff eller hard flate? På hard flate bruk hårføner og skrubb av med en klut, ev sløv kniv. På stoff bruker du trekkpapir (ev hvit krepppapir) og strykejern. Gråpapir kan også fungere, ha den ru siden ned mot limet.

Hva stinker det? Har lukta satt seg i selve skapet, eller smittet over på andre matvarer? Basilikum syns jeg lukter godt, jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se tulip! I Australia har de skjønt det. In case of emergency:

Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra!

Reposter denne for lesere som ikke gidder å lese hele tråden

Posted Images

Er tapen fast i stoff eller hard flate? På hard flate bruk hårføner og skrubb av med en klut, ev sløv kniv. På stoff bruker du trekkpapir (ev hvit krepppapir) og strykejern. Gråpapir kan også fungere, ha den ru siden ned mot limet.

Hva stinker det? Har lukta satt seg i selve skapet, eller smittet over på andre matvarer? Basilikum syns jeg lukter godt, jeg da ;)

På hard flate, typ dørkarmer etc.. Jeg har ikke hårføner :huh:

Det stinker en blanding av råtten basilikum og råtten pastagryte *urk* Tror ikke det har smittet over, det jeg har i kjøleskapet er i plast, bortsett fra eggene som er i kartong. Kan kanskje ha smittet over på kartongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TULIP! HJELP!

Sist jeg hadde på meg utstillingsdrakten min, så var det gjørme overalt, å jeg trynte i potetsekkløp. Nå får jeg ikke gjørmen av armene, har vasket den en million ganger. WHAT TO DO!?!?! Det er favoritt drakten min :(

Hvilket stoff er drakten, og er det sand som ligger igjen eller? Er det flekkvis, eller hele ermet?

På hard flate, typ dørkarmer etc.. Jeg har ikke hårføner :huh:

Det stinker en blanding av råtten basilikum og råtten pastagryte *urk* Tror ikke det har smittet over, det jeg har i kjøleskapet er i plast, bortsett fra eggene som er i kartong. Kan kanskje ha smittet over på kartongen?

Låne føner? Ev bruk strykejern og avispapir.

Eggkartongen tar fort til seg lukt, ja, så kast den først, og vask hylla/veggen over der du hadde basilikumen og middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låne føner? Ev bruk strykejern og avispapir.

Eggkartongen tar fort til seg lukt, ja, så kast den først, og vask hylla/veggen over der du hadde basilikumen og middagen.

Takker! Du burde få lønn for dette...

Har ikke strykejern heller, men får sikkert lånt meg en hårføner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg om det er tatt opp før, men tråden er 11 sider lang og jeg har ikke mulighet til å tråle gjennom den. Tulip, hva bruker du i vaskevannet når du skal vaske gulv? Enn tørke støv? Nå bruker jeg sånn støvkost og det funker ganske greit. Jeg kjøpte av en eller anne grunn sort bokhylle, tv-møbel og spisestue. Jeg har hvit røytende hund pluss at vi er tre mennesker som tydeligvis støver mye. Hva tenkte jeg på? Vi støvsuger hver dag, men alikevel blir det fort støvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg om det er tatt opp før, men tråden er 11 sider lang og jeg har ikke mulighet til å tråle gjennom den. Tulip, hva bruker du i vaskevannet når du skal vaske gulv? Enn tørke støv? Nå bruker jeg sånn støvkost og det funker ganske greit. Jeg kjøpte av en eller anne grunn sort bokhylle, tv-møbel og spisestue. Jeg har hvit røytende hund pluss at vi er tre mennesker som tydeligvis støver mye. Hva tenkte jeg på? Vi støvsuger hver dag, men alikevel blir det fort støvete.

Vet ikke om det fungerer på annet, men gjør det på tv/glassflater: litt mykningsmiddel i vaskevannet. Jeg har ikke noe "mål" på hvor mye jeg bruker. Når jeg blander ut så har jeg en bøtte som tar 1 liter også tar jeg "en skvett", vrir kluten veldig godt så den bare er litt fuktig. På mine glass/tv flater fungerer det supert da det tiltrekker seg mindre støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Jeg bruker aldri vaskemidler/vann på flater jeg, kun i WC og nedi oppvaskkummen. Tørrenhold gjør at det støver mye mindre enn vått/med vaskemidler. Ellers funker det som Jeanette sier, bruk bittelitt tøymykner i støvvannet. Edikk funker dessverre ikke til dette... *ler*

Det finnes også kluter innsatt med antistatiske midler, og disse kan med fordel brukes en gang i mnd eller så, og tørr støvtørk ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Jeg bruker aldri vaskemidler/vann på flater jeg, kun i WC og nedi oppvaskkummen. Tørrenhold gjør at det støver mye mindre enn vått/med vaskemidler. Ellers funker det som Jeanette sier, bruk bittelitt tøymykner i støvvannet. Edikk funker dessverre ikke til dette... *ler*

Det finnes også kluter innsatt med antistatiske midler, og disse kan med fordel brukes en gang i mnd eller så, og tørr støvtørk ellers.

Hva :o Nå kjente jeg nesten at det ble en liten verdenskrise her! Er det noe eddik ikke funker til??

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke vann så ofte selv. Har alltid tenkt at det var pga av latskap, men nå kan jeg jo si at det er pga kunnskap! :D

Da holder jeg meg til den støvkosten inntil videre. Og tøymykner om jeg skal fram med bøtta. Takk til begge for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke edikk tar lopper.. Men sånn generelt liker ikke småkryp lavendel. Plant lavendel ute langs husveggen, ev i bed nær dører/veranda, og bruk essensiell olje innendørs. Drypp noen dråper i potteplanter, ha en skål med lavendelolje og vann på en hylle, drypp rett på ovnen når du fyrer med ved, drypp en dråpe i hvert telys når du brenner det osv. Tørk gjerne kvaster av lavendel og heng i et hjørne i hvert rom i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg komme med et tips og ikke et spørsmål faktisk.

Nille har slike supersvamper som koster 49 kr for 4 stk. Geniale.

De fjerner omtrent alt! Fettflekker på vekk, misfarginger og sånne gummistriper etter sko, merker etter fargestifter om du har barn. U name it. De skal ikke ha såpe, bare litt vann på seg.

Her blir de brukt til å fjerne sorte merker etter sofaen på hvit vegg, holde Adidas skoene hvite og fjerne fettsprut over stekeovn.

Edit: glemte et viktig poeng. De er såpefrie, det strukturen som gjør at de fungerer omtrent som et visklær.

De 'smelter' når man bruker de, og kan ikke brukes mange ganger. Det er det eneste kjipe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...