Gå til innhold
Hundesonen.no

(Balrog) og Ellies tråd :)


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 734
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes du beskriver han så fint! Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg.

Men han fikk 4 ufattelig gode år, de beste årene faktisk! Og Balrog hadde bare en strek han, resten av han var bare fantastisk, utrolig, fint. Lettlært, arbeidsjern, familiens kjæledegge, mammas kosek

Jeg er altså så imponert over dere to, jeg . Du er en veldig bra hundefører, unge dame . Grattis så mye med opprykket og fine poeng .

Posted Images

Idag har vi debutert i kl II lydighet på Apetitt hundefestival i Mjøndalen.

Lydighetsringen lå inntill agilityringen og det var også masse folk og hunder ellers og de fleste hundene var påvirket av alt ståket.

I fellesdekken så lå han først et minutt hvor han så veldig etter meg og lurte på hvorfor jeg forlot han på et så 'vanskelig' sted.

Men etter det minuttet så slappet han litt mer av og la seg ned i flatdekk som vi har trent på. Akkurat da begynte flattispen han lå ved siden av å logre veldig til han, en invitasjon han ikke klarte å si nei til, så han spratt bort til henne (heldigvis uten å ødelegge for hun ble liggende).

Jeg ble skuffet selvfølgelig, men fikk hentet han fort og greit til meg, og vi ventet på utsiden av ringen imens de andre fullførte.

Hadde akkurat fått B ut av ringen når det kommer en flathannhund fra den LP I ringen stormende inn i galopp.

Han hadde en attitude som sa at han var ute etter bråk og han sirklet liksom rundt de andre hundene. Men de andre var superflinke, lå helt stille og gadd ikke bråke tilbake. Da tar flatten og stiller seg opp og pisser på den ene hannhunden. :o

Så jeg er så glaad Balrog hadde reist seg og ikke var der når dette skjedde! Sånn som det ble nå, så så slapp han å få en dårlig opplevelse. Det gjorde jo ikke noe for han at han reiste seg for å flørte med en dame, det hadde gjort ganske mye mer skade og havne i en situasjon med en hannhund som ville bråke.

(Han har aldri reist seg før, ikke på trening engang - og jeg skal trene mye videre på at andre hunder leker ved siden av og går over han og alt mulig - så håper jeg nesten bare at det var en mening i at han reiste seg idag...)

Iallefall så var det meste av presset fjernet foran resten av programmet, jeg var ikke spesielt nervøs (deilig) og gikk for en veldig hyggelig dommer. :)

Vi var virkelig innom hele skalen føltes det ut som, bl.a la han seg ikke på dekk u marsj (wtf favorittøvelsen jo) så vi nulla på den også. Til gjengjeld fikk vi 10 på Ruta (yey :D) og hopp over hinder med sitt, og 9 på apporten.

Han jobbet seg opp gjennom programmet og viste hvordan han går når han er skikkelig på jobb.

Så vi havnet midt på treet og ikke noe opprykk eller noe å skryte av, men jeg er fornøyd med han.

Vi fikk jo akkurat opprykket før jul, og har ikke hatt så god tid å trene på.

Han jobber så mye bedre jo sikrere han blir på hver eneste øvelse, så vi får bare stå på videre. :)

Dommeren sa; 'dere gikk jo på noen smeller underveis, men jeg liker dere som ekvipasje og har tro på dere for fremtiden.' og gav oss helhet på 8, noe jeg egentlig syntes var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Han jobber så mye bedre jo sikrere han blir på hver eneste øvelse, så vi får bare stå på videre. :)

Dommeren sa; 'dere gikk jo på noen smeller underveis, men jeg liker dere som ekvipasje og har tro på dere for fremtiden.' og gav oss helhet på 8, noe jeg egentlig syntes var bra.

Jeg for jo ikke vite noen ting :frantics:

(neida bare tuller ;) )

Grattis med kl.2 deby! Han har jo vist når han har gått D-programmet at han kan mye av disse øvelsene så det klaffer neste gang tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! heretter er du simpelthen Tøffe-Marie altså.. Er ikke ofte man kan si dette men - det var da en lykke at han reiste seg under fellesdekken! Tenk om han hadde måttet ordne opp med den ufyselige flatten! Gratulerer så mye - og jeg suger til meg erfaringene dine altså. Men er det meningen at man skal klare opprykk første gangen man går i ny klasse? Blir ikke mange LP-er av det liksom, LP1, LP2, LP3, Elite - ferdig :lol:

One down and one to go, Harly er også i ilden idag, så får vi vente på oppdatering der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for jo ikke vite noen ting :frantics:

(neida bare tuller ;) )

Grattis med kl.2 deby! Han har jo vist når han har gått D-programmet at han kan mye av disse øvelsene så det klaffer neste gang tenker jeg :D

Akkurat dette var det veldig få som fikk vite. :lol:

Tusen takk :D

Så bra, så gøy, så flinke dere er :)

Jippi, takk :D

Wow! heretter er du simpelthen Tøffe-Marie altså.. Er ikke ofte man kan si dette men - det var da en lykke at han reiste seg under fellesdekken! Tenk om han hadde måttet ordne opp med den ufyselige flatten! Gratulerer så mye - og jeg suger til meg erfaringene dine altså. Men er det meningen at man skal klare opprykk første gangen man går i ny klasse? Blir ikke mange LP-er av det liksom, LP1, LP2, LP3, Elite - ferdig :lol:

One down and one to go, Harly er også i ilden idag, så får vi vente på oppdatering der også!

Så bra du spurte, for nei det er det jo egentlig kanskje ikke. :lol: Så lett er det jo ikke, det hadde jo ikke vært noe utfordrende heller.

Men det finnes jo de som får til sånt og skaper et visst (unødvendig) press :icon_redface:

så gøy :D

synes dere er superflinke uansett jeg :D

Takk :D

Takk Maren :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du spurte, for nei det er det jo egentlig kanskje ikke. :lol: Så lett er det jo ikke, det hadde jo ikke vært noe utfordrende heller.

Men det finnes jo de som får til sånt og skaper et visst (unødvendig) press :icon_redface:

Så går de kanskje på noen smeller senere. Ikke at jeg ønsker det, men hundeholdet blir jo kjedelig hvis alt går på skinner hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Skrive det jeg skrev på FB jeg :D

Syns det var mange flotte øvelser, og det gikk bare bedre og bedre fram til avstanden. Og det er en posetiv egenskap. Også ett lite tips: Du ser hvor mye han løftet seg når du "jogget" til innkallingen. Bruk det istedet for å bøye deg ned å kose. Rygg litt hurtig bakover og rose samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå dere er så søte, jeg blir så glad av å lese :flowers:

Skrive det jeg skrev på FB jeg :D

Syns det var mange flotte øvelser, og det gikk bare bedre og bedre fram til avstanden. Og det er en posetiv egenskap. Også ett lite tips: Du ser hvor mye han løftet seg når du "jogget" til innkallingen. Bruk det istedet for å bøye deg ned å kose. Rygg litt hurtig bakover og rose samtidig :)

Tusen takk for tips. :)

Jeg har liksom ikke funnet helt ut av hvordan det blir best, så det tar jeg med meg. :)

Jeg syns han jobber kjempefint, jeg! Går seg bare oppover og holdes fokus til tross for bråkete omgivelser. Gratulerer med vel gjennomført debut i klasse 2! :D

Wee, takk :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke :D Neste gang tar dere opprykket! Har selv konkurrert 3 ganger i LP2 nå og er midt på treet *ler* Sååeh, hver gang er det en eller to øvelser som ikke går :) Slik er det bare!

Lykke til neste gang :D Dere er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive det jeg skrev på FB jeg :D

Syns det var mange flotte øvelser, og det gikk bare bedre og bedre fram til avstanden. Og det er en posetiv egenskap. Også ett lite tips: Du ser hvor mye han løftet seg når du "jogget" til innkallingen. Bruk det istedet for å bøye deg ned å kose. Rygg litt hurtig bakover og rose samtidig :)

Eller som Line Gråtass sier: Kline kan du gjøre etterpå! :lol:

Men den ruta.. hvordan i all verden er den øvd inn? Tydelig at ruta er en av de morsomste stedene i verden å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Eller som Line Gråtass sier: Kline kan du gjøre etterpå! :lol:

Det komme ann på bikkjen :P

Talli sin ultimate belønning er å få slikke i øret.... Funker fint som F for oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som Line Gråtass sier: Kline kan du gjøre etterpå! :lol:

Men den ruta.. hvordan i all verden er den øvd inn? Tydelig at ruta er en av de morsomste stedene i verden å være!

Først lærte jeg han at når jeg holder i halsbåndet så betyr det fokus frem. Så har jeg brukt target (bare i starten) og å kaste leke evt få leke langt bak ruta på en måte, for å få fokuset og farten godt ut. Parallelt med dette har jeg shapet inn plasseringen og stå'en, og satt det sammen.

Vi har jobbet med den lenge! Takk forresten. :ahappy:

Kan forklare litt bedre irl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med debuten! :D :D Jeg synes dere jobber kjempefint, og med litt mer trening tipper jeg det opprykket også er i boks. :ahappy: Det er utrolig gøy å se på dere! Også liker jeg veldig godt at han jobber seg så fint oppover i løpet av programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...