Gå til innhold
Hundesonen.no

(Balrog) og Ellies tråd :)


Gjest
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med A hofter :D

Jeg tenkte bare jeg skulle kommentere denne filmen litt :icon_redface:

Det ser veldig bra ut! Han skyter jo litt ut og frem under "helt om". Prøv å bruk kroppen din som om at du skal gå helt om, men stopp i en helt om til høyre. Da er han nødt til å lære seg å følge mer med :) På filmen så ser det absolutt ut som at han er klar for mer oppgaver :) Fineste kelpien :wub:

DA har jeg et spørsmål :lol: : Når man gjør helt om i IPO-programmet, skal man vende til venstre, mens hunden vender til høyre...er det lov i NKK-lydigheten og vende til høyre når man vender helt om?? Prøvde å finne det i regelverket, men fant det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 734
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes du beskriver han så fint! Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg.

Men han fikk 4 ufattelig gode år, de beste årene faktisk! Og Balrog hadde bare en strek han, resten av han var bare fantastisk, utrolig, fint. Lettlært, arbeidsjern, familiens kjæledegge, mammas kosek

Jeg er altså så imponert over dere to, jeg . Du er en veldig bra hundefører, unge dame . Grattis så mye med opprykket og fine poeng .

Posted Images

Takk for komplimenter og gratulasjoner!

Røntger dere albuer, forresten?

Ja, venter på det resultatet nå. :)

Grattis med fine hofter! :ahappy:

Og Mikke høres gedigen ut ved siden av Balrog med sine omtrent 20 kg (og nå er han på den slankere siden!):whistle:

Hehe, men han er en sånn slank sylfide ettåring uten så mye former enda da. Har nok masse igjen å utvikle seg.

Hadde vært spennende å møte Mikke!

20 og 17,5 kg!? Dere har monsterhunder! :lol: Ops er 10,5 hun..

Balrog er kjempekjekk, og nå kommer dere bare til å rese av gårde! Det er jeg sikker på :ahappy: Så debuten deres går nok strålende! (Og jeg SKAL være med å heie! Jeg må få ut litt konkurranseabstinenser, og dessuten trenger du en heiagjeng. Noe annet hadde vært kjedelig, ikke sant? :aww: )

Tusen takk, og øhh.. vet ikke helt :lol:

Han er nydelig Marie,og veldig veldig flink.Gratulerer så mye med flotte bokstaven :)

Tusen takk snille Torill :wub:

Gratulerer med vakre hofter! Supert, satser på at søsknene har like fine hofter!

Og Balrog veier 17.5 kg, høres ut som en fin vekt det. Husker Balrog var blitt lillebror da vi møttes i mai - både Harly og Strider var større enn han! Og så husker jeg da Balrog var liten og var på slanker'n, så deilig at det ikke er slik lenger! (Og nå kjenner jeg at jeg ble veldig nysgjerrig på hva Strider veier, han var 16 kg for ca 4 uker siden, men dyrlegen sa at han var for tynn og måtte få på 1-2 kg..nå håper jeg at han har gått opp, han fores med høyenergifor så det står etter)

edit: glemte jo nesten det viktigste av alt: tvi tvi med debut! Tror det går suverent jeg!

Kanskje han ikke er lillebror lenger? Det får vi snart vite :o

Veldig deilig at han ikke er på slankern lenger ja, for lille sultne klumpen kunne jo omtrent ikke få mer enn en teskje mat! Gleder meg til å se Strider igjen :wub:

Og takk :)

Gratulerer med A hofter :D

Jeg tenkte bare jeg skulle kommentere denne filmen litt :icon_redface:

Det ser veldig bra ut! Han skyter jo litt ut og frem under "helt om". Prøv å bruk kroppen din som om at du skal gå helt om, men stopp i en helt om til høyre. Da er han nødt til å lære seg å følge mer med :) På filmen så ser det absolutt ut som at han er klar for mer oppgaver :) Fineste kelpien :wub:

Hehe han var jo helt partynorske på den filmen. :P Det er heldigvis bedre nå!

Men takk for tips, sliter jo litt med en mildere versjon av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men han er en sånn slank sylfide ettåring uten så mye former enda da. Har nok masse igjen å utvikle seg.

Hadde vært spennende å møte Mikke!

Heh. Veide M hos vet i dag og fikk en liten overraskelse. :icon_redface: Lille Mikke veier visst 22 kg og dvs at noen har fått seg litt muskler siden sist!

Ellers foreslo jeg akkurat i bloggen til Maria at kanskje jeg kunne slenge meg med på en av deres sporøkter? Det hadde vært veldig moro å få hilst på Balrog!:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Veide M hos vet i dag og fikk en liten overraskelse. :icon_redface: Lille Mikke veier visst 22 kg og dvs at noen har fått seg litt muskler siden sist!

Ellers foreslo jeg akkurat i bloggen til Maria at kanskje jeg kunne slenge meg med på en av deres sporøkter? Det hadde vært veldig moro å få hilst på Balrog!:ahappy:

Muskler er fint :ahappy:

Veldig gjerne, det hadde vært kjempegøy! Kanskje du kunne sendt meg mobilnr ditt på en pm eller no?

Takk for forklaring på target og gratulerer med A-hofter! Har ikke sett det før nå jeg :)

Og masse lykke til med debut, dere er jo så flinke så det går nok kjempefint! :D

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk snillinger :D

Unnskyld meg, men er ikke dette en usedvanlig pen kelpie? Helt alvorlig? Han ser så fullkommen ut, både mtp uttrykk, eksteriøre detaljer og linjene i hodet. Jeg liker'n i alle fall. :wub:

... sveve på en rosa sky :wub: Takk :flowers:

Jo nå skal du høre her... han er perfekt :lol:

Nei men hva skal oppdretter eller andre eksperter svare? Jeg leser jo her :twisted::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Jeg hadde virkelig lyst til å oppdatere tråden hans etter 3 (med han) dager på kurs, men er såvidt ferdig med bloggingen og må legge meg + reiser bort imorgen. Så håper noen har lyst til å lese kursreferatet istedet her :)

315324_10150360001061399_679816398_10297339_1569980_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her kommer filmer fra Balrogs MH. Vi var i Arvika sammen med 3 søsken med eiere, samt Pia eier til valpenes pappa Snibben (som var helt herlig! :heart: ), og Hilde eier av valpenes morfar. :)

Det var en kjempekoselig dag, utrolig flott sted MH'en ble holdt på og kjempeflinke testledere/figuranter. Både vi og hundene ble tatt så godt vare på! :)

Jeg er jo ingen ekspert på mentalbeskrivelse, men kommenterer til filmene hva karakterene betyr og hva jeg syntes.

Moment 1. er kontakt. Her sjekkes hundens reaksjoner ved kontakt og samarbeid og om den lar seg håndtere av fremmede.

Her får Balrog at han tar kontakt selv / besvarer kontaktforsøk, at han følger med villig og engasjerer seg i testleder, og at han aksepterer håndtering.

Veldig fornøyd med han. :)

Momentet 2. er lek, hvor hundens samarbeid, lyst til å løpe etter og gripe, og engasjement i leken beskrives.

Her får Balrog at han starter raskt, leker aktivt, griper direkte med hele munnen, drar imot til testleder slipper.

Her syntes jeg at han også kunne fått 5 uten at jeg vet akkurat hvor skillet går. Men han leker iallefall alltid med stort engasjement og med hvemsomhelst nårsomhelst i hverdagen. Noe jeg er kjempefonøyd med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moment 3. er Jaktlyst og gripeevne. Dette momentet gjøres to ganger.

På jaktlyst får han 3 og 4 som vil si at han starter langsomt den ene gangen og raskt den andre gangen, at han er målrettet men bremser inn mot byttet.

På gripelyst får han at han griper tvilsomt første gangen, men griper direkte og beholder byttet andre gangen.

Helt fornøyd med dette. :)

Moment 4. er aktivitetsnivået. Her beskrives hundens oppførsel når det ikke skjer noe.

Her får Balrog at han er oppmerksom med økt aktivitet eller uro etter litt tid. Kan ikke si meg uenig i det, men alt i alt syntes jeg han er ganske rolig gjennom hele momentet, og at han også kunne fått en 3, som betyr oppmerksom og i hovedsak rolig med enkelte økninger i aktivitetsnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moment 5. er avstandslek som ser på hundens nysgjerrighet, vilje og mot til å forlate føreren og interesse for å leke med en figurant som på forhånd har oppført seg litt lokkende, litt truende og interessevekkende.

Her får Balrog at han er litt interessert i figuranten - holden denne under oppsyn (kontroll) med enkelte avbrudd, at han ikke viser tegnt til aggresjon mot figuranten, men at han ikke oppsøker figuranten innen tiden og ikke viser lek eller samarbeidsvilje med figuranten.

Her skulle jeg nok ønske at han ville lekt med figuranten.

Moment 6 er overraskelse. Her blir hunden overrasket av en kjeledress som plutselig fyker opp. Man ser på hundens reaksjon, avreaksjon og hvor mye hjelp den trenger fra fører.

Her får Balrog at han gjør unnamanøver uten å slippe blikket, at han viser hot/aggresjon mot kjeledressen over tid, at han går frem til kjeledressen når jeg sitter på huk / lokker, at han tar en bue rundt/tempoveksling ved første pasasjen, men dette minker ved andre passasjen, og at han etterpå ikke er så interessert lenger.

Denne syntes han var ganske stygg, så avreaksjonen er da ganske grei i forhold til reaksjonen? Trenger litt støtte fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moment 7 er Lydfølsomhet. Det sees på reaksjonen, hvor lang og omfattende den er og avreageringen.

Her fikk Balrog at han kryper sammen, men stanser - at han går frem til skrammelet uten hjelp, at han tar en liten bue/tempoveksling ved en av passasjene - (lite gjenværende redsel) og at han ikke viser noe mer interesse etter å ha avreagert. Veldig fornøyd :D

Moment 8 er Spøkelsene. Man ser hvordan hunden takler å stå imot trusselen, om den viser evne til å forsvare seg selv og eier, og hvilken interesse den har av å undersøke spøkelsene når de ikke lenger er truende.

Her fikk Balrog at han viser aggresjon og tendenser til angrep, at han kontrollerer og handler mot begge spøkelsene, at han for det meste oppholder seg foan eller ved siden av fører, at han går frem til figurant når jeg snakker med og lokker på han, og at han besvarer kontakt fra figuranten.

Slik jeg tolker det har jeg en hund som forsvarer meg om nødvendig, men som stopper når det ikke er truende lenger. Fornøyd med det hvis min tolkning er rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...