Gå til innhold
Hundesonen.no

(Balrog) og Ellies tråd :)


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 734
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes du beskriver han så fint! Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg.

Men han fikk 4 ufattelig gode år, de beste årene faktisk! Og Balrog hadde bare en strek han, resten av han var bare fantastisk, utrolig, fint. Lettlært, arbeidsjern, familiens kjæledegge, mammas kosek

Jeg er altså så imponert over dere to, jeg . Du er en veldig bra hundefører, unge dame . Grattis så mye med opprykket og fine poeng .

Posted Images

Jeg er kjempe stolte av dere, Talli og Blaze også har jeg bestemt :D

Bare vent så skal du se det blir NLCH på Balrog før Talli! :ahappy:

Liker at dere er stolte, takk :D

Men det siste har vi god tid med altså :ahappy:

Men det er også en ganske kul følelse å har stor tro på å klare målet siden han var liten valp :wub:

Det å jobbe jevnt og trutt mot målet og rykke stadig nærmere :D

Vi har en stor jobb foran oss, men det blir så gøy!

Håper vi møtes i ringen da, det hadde vært stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med opprykk!

Så fine bilder og hunder :wub:

(Den stranda så veldig kjent ut, er ikke tilfeldigvis på Aur? Ikke det at jeg vet hvilken kant på landet du holder til :P ).

Takk! Nei stranda er ved Bogstadvannet i Oslo. Og de bildene av vann i bakgrunnen er i Drangedal / Telemark. :)

Jeg er kjempe stolte av dere, Talli og Blaze også har jeg bestemt :D

Bare vent så skal du se det blir NLCH på Balrog før Talli! :ahappy:

Bare glem det, dere var RÅ på trening idag!! Ikke lenge til 1. premie på dere! :D

Jeg tror jeg får bare si jeg blir så stolt av dere jeg også, jeg har så mange ord som ville ut som bare ble kaos Hihi. Er gøy å se dere lykkes gang på gang når vi har trent sammen og jobbet med ting. Balrog :heart:

Åhh takk :icon_cry: Gleder meg til neste gang vi får trent sammen. :D

Gratulerer kjempemasse! Dere er jo fantastiske :D

Så koselig kommentar! :D Takk alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen med opprykket og gratulerer med bestått mentaldel! :D Gleder meg til å se dere i Eliten!

Takk! :D (Og takk for at du ventet til premieutdelingen med meg på Ekeberg, veldig hyggelig! :flowers: )

Jeanette (oppdretter) har hele filmen her:

https://www.youtube.com/watch?v=64VE5TxEk4o#t=10

Og et moment som manglet i filmen her:

https://www.youtube.com/watch?v=eyaHSLllBks&feature=youtu.be

Sånn da var endelig MT'en lagt ut komplett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det opprykket var bare så utrolig utrolig gøy! Nå er dere akkurat der dere hører hjemme, og jeg tviler ikke et sekund på at det kommer et championat listende etter hvert. Bare tenk på hvor dere var for et par år siden, med den progresjonen bør de neste årene bli veldig veldig bra! :ahappy::D Jeg har i hvert fall ståltro på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det opprykket var bare så utrolig utrolig gøy! Nå er dere akkurat der dere hører hjemme, og jeg tviler ikke et sekund på at det kommer et championat listende etter hvert. Bare tenk på hvor dere var for et par år siden, med den progresjonen bør de neste årene bli veldig veldig bra! :ahappy::D Jeg har i hvert fall ståltro på dere!

Tusen hjertelig takk!

Ja må le litt når jeg tenker på FVF'en vår da. Du er så flink til å si ting som gir meg motivasjon og selvtillit - takk! :heart:

Sitter her med gåsehud. :heart: Dere er helt fantastiske sammen alle fem, og midt i det er det ekstra stas at du sammen med ene hunden har kommet opp på elitenivå. :flowers:

Så utrolig koselig kommentar! Takk :hug:

Nå kommer jeg til å ha mareritt, den så jo bare helt ****** ut :P:|:|:|:|

Haha det syntes Balrog og gitt! :P Så han er glad for forståelsen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fra glede til sorg.

Balrog ble verre med hundeaggresjonen. Før var det bare hvis løse hunder kom bort til oss at vi fikk problemer, men i det siste begynte han å ville oppsøke andre for å ta de selv også. Så vi hadde bestemt at han måtte gå i bånd, selv om det beste han visste var å springe rundt lykkelig og tøysete.
Vi håpet litt at det skulle bli bedre igjen da kastreringschipen gikk ut, siden den ikke hjalp andre vei. Men den gikk ut nå før helgen ca. På Lørdag koste en jente med han og det gikk helt fint, men plutselig snappet han etter henne. Hun tenkte at han var blitt skremt og koste videre noe som gikk bra. På Søndag var jeg alene med Johanne og hundene på vei ut på tur da vi møtte noen fra barnehagen som ville høre hvordan det gikk. Deres lille jente stabber mot Balrog og jeg ser at han er helt stiv, så jeg sa fort at de ikke måtte hilse. Dette var noen jeg hadde gledet meg til å snakke med, men der og da følte jeg meg ikke trygg og ville bare gå videre. Ekkel følelse.
Onsdag skulle vi ut å leke med Johanne og vi tenkte litt frem og tilbake på å ta med hundene. Vi pleier alltid å ha de med oss nesten hva vi enn gjør, så de fikk være med. Dessverre møtte vi på en 2. klassejente som gikk rett bort til Balrog. Han prøvde ikke å knurre, eller trekke seg tilbake men hoppet mot henne og bet henne i ansiktet. Det gikk "bra" men hun ble veldig redd. Vondt å tenke på at hun kan bli redd for hunder pga. av oss. Jeg fulgte henne hjem til foreldrene og snakket med dem, før vi gikk hjem og gråt. Jeg har alltid visst hva vi måtte gjøre hvis noe sånt skulle skje.

Alternativet hadde vært å skjerme han helt, noe han ikke hadde trivdes med. Og vi bor i et boligfelt fullt av barn og andre hunder.
Neste dag (igår) gikk vi tur på det beste stedet vårt i skogen og lot han leke og springe lykkelig rundt i sola.
Så dro vi til veterinæren. Bena ville nesten ikke bære inn, følte at jeg sviktet den friske og glade hunden vår, som elsket oss så høyt og som vi elsket så høyt tilbake.
Vi fikk vente på at en veterinær skulle ha tid inne på et eget rom. Og en dyrepleier som hadde opplevd det samme selv, snakket veldig fint med oss imens.
Balrog sovnet mens vi lå på et teppe på gulvet og koste med han, og han slikket oss som alltid. :heart:
Elsker den hunden så høyt og vil bare dra "å hente han igjen" men det kan vi ikke.

Balrog har alltid vært så kjærlig og god. Ingen elsket så sterkt og passet så godt på oss. Vi har delt så utrolig mange fine stunder, glede og latter. Og jeg har lært så uendelig mye av han.
Jeg håper dere kan huske det gode med han, selv om avslutningen ble vond.

64071_485043806398_4756736_n.jpg?oh=75b1

582726_10150873181916399_97485447_n.jpg

580394_10151253585336399_420670412_n.jpg

302520_10150360000941399_7075979_n.jpg?o

1972444_10152266712126399_537477107_n.jp

10300531_10152462898071399_1595298296066

10388125_10152462899511399_7417448702314

10270791_10152343183216399_7221895377137

10311833_10154066529535392_5016002926553

10268692_10152343184451399_9044649783776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...