Gå til innhold
Hundesonen.no

Viss du skulle valgt hunderase kun på bakgrunn av utseende


Rottisembla

Recommended Posts

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

...og du ser ikke noe feil med de tre ordene? Jeg tror kanskje det blir litt feil å nevne ordet bruks og elegant i samme setning når det gjelder malle *fnis*

Men at malinois kan være en svært vakker og elegant hund er det ingen tvil om.

Phø! Jeg skjønner absolutt ikke hva du prater om :rolleyes2: De er så elegante så, det kommer bare an på øyet som ser.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den desidert vakreste hunderasen jeg vet om, er Dobermann. Det var en av grunnene for at jeg ville ha en selv.

herasitter2.jpg

hera-1.jpg

Måtte bare legge inn noen bilder av Hera, siden det snart et 1 år siden hun døde. *klump i halsen*

Etter å ha blitt kjent med greyhound også, må jeg bare si at jeg syns den er ganske så vakker de også!

Syns denne er veldig flott

1267709542.jpg

ilona_head1_ny.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rhodesian_ridgeback332x_1191990677500.jpg

Rhodesian Ridgeback! Var såå nær å kjøpe en, men jeg fant vel etter nøye overveielse at det blir for mye jaktinnstinkt pr. i dag ...

boxer.jpg

Boxer :rolleyes2: Hundeverdens herligste!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Australian_Cattle_Dog_sitting.jpg

Cattledog (stooort bilde)

papillon.jpg

Papillon, tric :whistle: Jaa, jeg synes de er nydelige, det har jeg gjort siden jeg var bestemt på å kjøpe en for fem år siden ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Australian shepherd (NBT/1-2/4 hale og red eller blue merle.) :rolleyes2:

- Cavalier king charles spaniel (blenheim)

Panik-5-2009-11.jpg

Hentet fra morberg.dk Dette er litt slik jeg liker dem :whistle:

- Berger Des Pyrenees a Face Race

Photo_41802_943029.jpg

hentet fra nogg.se :ahappy:

- Border Collie, blue eller red merle i showversjon, synes det er ganske pent egentlig.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville igjen valgt shiba (for det var pga utseendet jeg begynte å interessere meg for rasen i utgangspunktet:

NajaninsAiko-Chan.jpg

Og så ville jeg hatt en aussie, hvis den så ut sånn her, hehe:

_MG_8113.jpg

Og så ville jeg hatt en shikoku (større variant av shibaen, med smalere fjes og andre farger):

shikoku_adult.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helkupert svart doberman er det vakreste jeg ser,rett og slett.

Deretter synes jeg både maller,saluki,greyhound,azawakh og siberian husky er riktig så vakre å se på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg glemte at jeg såklart skulle hatt en Berner Sennen, gjerne en tispe som så ut som Nellyvill's Easy Joy. Den tispa er knallfin.. :rolleyes2: :ahappy:

Jeg er helt enig med deg! Hvis jeg skulle valgt rase kun basert på utseende så hadde det blitt en berner sennen, og den skulle sett ut som Dropse :whistle:

29277_393399121790_712946790_4613114_340155_n.jpg

29277_393399146790_712946790_4613118_1336162_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo to av de vakreste rasene allerede,men i tillegg: Sobel collie langhår fra amerikanske linjer,sheltie,grønlandshund,en Argyr såklart,rottweiler,amstaff,saluki,greyhund,irsk ulvehund.... man skulle ha levd evig... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...så mange å velge mellom.

Briarden ligger høyt på listen, selv om jeg innrømme at når det gjelder KUN utsende så er de litt søtere med øre kuppering :rolleyes2:

11.JPG

:ahappy:

Av andre så er det:

Irsk ulvehund

Saluki

Irsk setter

Bull terrier

Cairn terrier

Dandie dinmont terrier

Skots terrier

Alaskan malamute

Berner sennenhund

Siberian husky

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenji, basenji. basenji, :rolleyes2:

det er absolutt den vakreste rasen for meg, selv om det er mange vakre raser der ute!

Klarer faktisk ikke plukke en eller to spesielle utfra alle de jeg liker!

For en muskuløs doberman er fantastisk, og en elegant saluki er vakker, am staff er noe for seg selv osv osv!

Det er mye enklere å finne raser jeg IKKE ville hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...