Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Her er et bilde tatt på hotell ullensvang i hordaland. Fant et lite vindu i ei stue der som ligna ei grotte. synes d var ganske stilig når jeg tok d fra den vinkelen med tanke på lyset. synd jeg bare har mobilen og ta bilder med da :-P *ønske seg skikkelig kamera til bursdagen*

post-3951-1220302713_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bilde 2 og 3 var best. Her er mitt forsøk på bilde nr. 2:

farge.jpg

sant det ikke ser så veldig rett ut, men jeg synes det mistet 'personligheten' litt når du rettet det opp ..

hva synes dere om dette?

dere for klare dere med en link, fikk ikke endra størrelsen eller noe på det .. teite pc!

http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Kr...iz/DSC_0148.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk :icon_confused: Jeg er veldig fornøyd med det bildet jeg også, men så er det det bildet jeg har gjort mest redigeringer med også da. Det er klippet til i tillegg til at jeg har økt kontrast og gjort fargen sterkere.

Større versjon:

http://i289.photobucket.com/albums/ll231/b...a/pasvik2-1.jpg

Her er det orginale bildet:

http://i289.photobucket.com/albums/ll231/b...ra/IMG_4435.jpg

(jeg hadde dessverre feilinstillt kamera, slik at det var på Small-kvalitet...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

bcAmira: Det siste bildet var nydelig!

Tok dette bildet i sommer av en "hummingbird". Etter jeg hørte det engelske ordet for fuglen, husker jeg nesten aldri det norske.. Kolibri tror jeg? Men, i allefall, ble ganske fornøyd.. :lol: Hva syns dere? Kanskje den røde tingen forstyrrer veldig? Har klipt den bort på det andre bildet...har også prøvd å redigert litt..... har aldri redigert før men..

original:

ea0b6e9b.jpg

Klippet og småredigert

e655feea.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om disse bildene? Jeg har ikke fått meg photoshop, så jeg har problemer med å beskjære de slik at de blir helt rette, så det må jeg få fikset på når jeg får photoshop. Er det noe annet jeg burde ha gjort når jeg tok bildet eller noe jeg bør gjøre i photoshop?

*klippe bilder*

Synes det første bildet var fint jeg. Fotoshop er er en grei ting, men jeg synes vel at noen tar litt av når det gjelder finpuss på bildene. Noen av bildene ser rett og slett falske ut. Altfor sterke farger er en gjennganger.

Er jo nesten ikke et bilde å se lenger som er "ekte". Synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcAmira: Det siste bildet var nydelig!

Tok dette bildet i sommer av en "hummingbird". Etter jeg hørte det engelske ordet for fuglen, husker jeg nesten aldri det norske.. Kolibri tror jeg? Men, i allefall, ble ganske fornøyd.. :icon_confused: Hva syns dere? Kanskje den røde tingen forstyrrer veldig? Har klipt den bort på det andre bildet...har også prøvd å redigert litt..... har aldri redigert før men..

original:

ea0b6e9b.jpg

Klippet og småredigert

e655feea.jpg

Å, det er de kuleste fuglene(er det fugler?) jeg vet om.. :yes:

Har du tatt bildet i Norge? Utrolig bra syns jeg. Og jeg syns bildet var bedre med den ”røde tingen” en uten, rett og slett for at jeg fikk et bedre innblikk i helheten av bildet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er de kuleste fuglene(er det fugler?) jeg vet om.. :icon_confused:

Har du tatt bildet i Norge? Utrolig bra syns jeg. Og jeg syns bildet var bedre med den "røde tingen" en uten, rett og slett for at jeg fikk et bedre innblikk i helheten av bildet... :yes:

Er nok en kolibri, og det er en fugl ja (verdens minste). Bildet er nok tatt i Amerika, siden jeg vet Tone har vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...