Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Valpebilder!

Recommended Posts

Forumet fortsetter under annonsen

Sebastian 7 uker

DSC_0112-1.jpg

Sebastian 10 uker på alle bildene:

resized_049.jpg

Biter på kameravesken

resized_117.jpg

resized_087.jpg

Biiiiitteliten, 10 uker gammel da jeg hentet ham, 597gram

resized_189.jpg

Lasse 9 uker

resized_Kamerabilder027.jpg

resized_Kamerabilder233.jpg

Lasse 13uker

resized_Kamerabilder127.jpg

Lasse 15 uker

resized_Kamerabilder211.jpg

:icon_confused:

det skulle vært STRENGT FORBUDT å legge ut slike valpebilder, blir jo helt gaaaal her :)

Finnes det noe i hele verden som er søtere enn en valp ? *trokke det* :D

Helt enig med de fleste her at det burde vært et sånt warning skilt på denne tråden.

Nå skulle jeg jammen santen ønske at livet varte evig slik at jeg kunne kjøpe alle disse hundene en gang :icon_cry:

*Smelt*

Vil ha:

Alle BC valpene i denne tråden

Alle Basenjii valpene i denne tråden

Alle Sheltie valpene i denne tråden

Alle toller valpene

Også resten :D

Hehe, skaffet meg photobucket jeg! Og etter å ha brukt 10 min på å finne et brukernavn som var ledig så fikk jeg lastet opp noen da..

Hos oppdretter:

n507515185_53018_2982.jpg

I farta, 8 uker:

n507515185_53014_727.jpg

"Pip, jeg vil inn likevel!"

n507515185_53012_8684.jpg

Må innrømme at det kom til et punkt der vi testet min venninnes sko:

n507515185_53013_2618.jpg

Åå, jeg savner henne som lite nurk :icon_cry:

Bibi heter hun forresten, og ja, hun er vel fortsatt liten.. hihi..

Min herlige BC valp, Iris

(Viss eg får til dette bilde greiene :glare: )

8 veker:

liiiten2.jpg

3 mnd:

DSCN5108.jpg

miindre.jpg

DSCN5144.jpg

I oppvaskemaskinen :icon_cry:

DSCN5116.jpg

mente du alfred så er det wheaten terrier :) husker når archie var så liten. de er til å spise opp :rolleyes:

Border collien Iris var jo bare helskjønn da :)

Litt forskjellige ører der også eller?`hehe.

Dalmisvalpen til en treningskompis på sin første runderingstrening:

20070409_0254.jpg

20070409_0247.jpg

Tidenes søteste valp :D *savne*

20061231_0132.jpg

2006-12-16-Sonentreff048.jpg

20061213_0051.jpg

20061213_0038.jpg

20061213_0033.jpg

IMG_2297.jpg

Fugazzi er valpeonkel:

puppy_s10-12-06005.jpg

W.S valpen Enya :)

Enya.jpg

Enya sammen med storebror Birk

EnyaogBirk.jpg

Ble kanskje litt mange :)

Ååh, jeg har mer valpisbilder! Vegas, sjarmøren til Christine:

IMGP1579.jpg

IMGP1625.jpg

IMGP1643.jpg

IMGP1662.jpg

IMGP1617.jpg

Samt et par bilder av en skjønn og ung Eso:

utstilling12.jpg

utstilling17.jpg

Border collien Iris var jo bare helskjønn da :)

Litt forskjellige ører der også eller?`hehe.

Takk:) Ja, litt forskjellige kan du sei.. Satser på at begge ørene reiser seg, men kan faktisk hende at det blir eit øre opp og eit ned :)

Takk:) Ja, litt forskjellige kan du sei.. Satser på at begge ørene reiser seg, men kan faktisk hende at det blir eit øre opp og eit ned :)

På min 2 1/2 årige bc så er hver dag unik :D

Men nydelig uansett hvordan ørene blir. For ho var skikkelig flott :)

På min 2 1/2 årige bc så er hver dag unik :)

Men nydelig uansett hvordan ørene blir. For ho var skikkelig flott :D

Tusen takk:) Må innrømma at eg er innpå heimesio di støtt og stadig. Rex er berre heilt ufattelig nydelig! Bocca og :)

Jeg å har bilder av valpene mine! Nå som jeg går å undres over å få en til snart, så ble man jo ikke mindre sjuk av å sitte å se på disse valpene.

Faro min...

Z mener han er rimelig mye tøffere enn den digre schæferen...

To dager etter han kom i hus og hadde vært låvevalp i 7 uker. Da blir slike ting som do en merklig ting som må utforskes.

Vakkreste!

Og slik så starten på neseprøven ut, rart vi sliter?

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Drøbak hundehotell har kjøpt opp et stort anlegg og skal etablere seg her i området nå. I avisartikkelen står det "En del av virksomheten blir altså forskning på avl. Man er med i internasjonal forskning på hundeavl, og noe av dette vil altså komme til å foregå på Hovelsåsen. – Vi har samarbeid på det området med flere land i Europa og Australia. Hovelsåsen skal være klar for den delen av virksomheten før det setter i gang, sier Wiik." Hva slags forskning er det de driver med? Vet noen om det er noe seriøst, eller er det forskning som i å utvikle "cobberdog-rasen"?
    • Tror det kan være litt delt og litt avhengig av type hunder. Er det en endeløs etterspørsel etter en gitt type hund, og en endeløs rekke uinformerte valpekjøpere, så fungerer jo det jeg beskriver dårlig. Men for noen raser (spesielt retrieverene som jeg følger mest)  mener jeg å se at de med uregistrerte kull legger seg alt fra klart under til opp mot prisen til seriøse oppdrettere. Jeg tror heller ikke at folk generelt sett er så dumme at de ikke noterer seg at det er forskjell på oppdrettere. At det er åpenbart at noen følger noen retningslinjer, mens andre ikke gjør det. De ville også helt klart notert seg om de som fulgte retningslinjene også hadde en lavere pris enn de som ikke gjorde det og da muligens begynt å tenke seg om. Det blir selvsagt bare synsing fra min side, men jeg tror det ville hatt en begrensende effekt på prisgaloppen. Og jada, useriøse kan tjene godt på lavere priser også, men det er åpenbart at flere vil tiltrekkes avl hvor man kan ta 25-30 000,- pr valp kontra 10 000,-. Den største utfordringen er jo «raser» (les mer eller mindre eksotiske blandinger) som ikke er regulert i utgangspunktet. Ingen raseklubb, NKK helt ute av bildet. Der vil det jo bli vill vest uansett. Nei, ikke enkelt det der.
    • I motsetning til?? Prøvde vel å si omtrent det samme 😜  
    • Kjenner ingen spanske noe særlig (men mange portiser), men mitt inntrykk er at det er noe helt annet, mye mer nerver og lyd. Virker som om spansk og lagotto (italiensk vannhund) har mer tilfelles. 
    • Vel, realiteten er at useriøse oppdrettere (og særlig blandingsoppdrettere) tjener fett uansett om de selger for 10 000,- eller 22 000,- per snute. Det har alltid vært penger å tjene på populære raser og blandinger, bare man er kynisk nok. Derimot kan du ikke drive stort og selge valper for mange hundre tusen i så mange år før du får skatteetaten på nakken, særlig nå i dag som kontantbetaling blir mindre og mindre vanlig. Om det du driver med er skattepliktig eller ansees som hobbyvirksomhet avhenger av driftens mulighet til å gå med overskudd over tid. De som tjener best er nok de som får få nok kull til å gå under skatteetatens radar, men mange nok til at det fungerer som en biinntekt. 
  • Nylig opprettede emner