Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpebilder!

Nikitaf

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Hentet nurket mitt når hun var 12 uker, så har ingen "minivalpebilder", men her er noen i hvertfall. (Hvis jeg får til å legge de ut) :thumbs:

post-2594-1191762678_thumb.jpg

post-2594-1191763303_thumb.jpg

post-2594-1191762761_thumb.jpg

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
9 uker kanskje? :lol:

Neida, han er bare 9 dager på bildet :thumbs:

Han er født 20. August

Fikk han på fredag, så dette bildet er tatt av de som hadde han.

Skrevet
Neida, han er bare 9 dager på bildet :thumbs:

Han er født 20. August

Fikk han på fredag, så dette bildet er tatt av de som hadde han.

Å ja, synes bare han så litt eldre ut enn 9 dager jeg :lol:

Skrevet
Å ja, synes bare han så litt eldre ut enn 9 dager jeg :lol:

Mulig du har rett...kan ikke si det for sikkert, siden jeg ikke har tatt de selv. :thumbs:

Skrevet
Mulig du har rett...kan ikke si det for sikkert, siden jeg ikke har tatt de selv. :thumbs:

Jeg synes også han ser eldre ut, med tanke på at øynene er så åpne... Men nydelig var han i hvert fall! :lol:

Skrevet

*Sukk* :) Belger valper... :D

Her er et bilde av forrige hunden som valp. Blanding av Amerikansk Akita og Border Collie ;)

010.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Fant frem fire bilder ifra når vi besøkte Decoy og de andre valpene i det kullet 7 uker gamle.

Søsteren til Decoy:

IMG_4553.jpg

Decoy tyner ene søsteren sin. Hun var, og er, helskjønn:

IMG_4488.jpg

Jah, hvem som er hvem er aner jeg ikke. Jeg tror det er Decoy som står til høyre, broren hans som ligger og så en av søstrene hans til venstre.

IMG_4478.jpg

Decoy med en tørket måsevinge:

CONVAR94_edited-1.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Valper hos Tiakaro, som forøvrig eier faren til Villa.

Etter Anakin Skywalker Jedi Des Romarins De Mayerling og Bh Sl Ch Tip Top Coco Chanel Des Romarins De Mayerling (litt av noen navn, puh)

Tiakaro's Diza Versace

2007-11-16081copy.jpg

2007-11-16107copy.jpg

Tiakaro's Dea Dior og min Yrja som syntes valp smakte godt

2007-11-16111copy.jpg

2007-11-16117copy2.jpg

2007-11-16128copy.jpg

"onkel" Birk vil ikke være med på bilder (vi skulle sammenligne tan)

2007-11-16097copy.jpg

:)

Skrevet

Vakre Diza... komme til stavanger takk!! *flørte litt med Thor*

Og fineste faddertantebarnet, jeg ser hun allerede er nøye på det søte uttrykket sheltiene skal ha, kikker VELDIG nøye på valpen :cool:

Skrevet
Vakre Diza... komme til stavanger takk! *flørte litt med Thor*

Og fineste faddertantebarnet, jeg ser hun allerede er nøye på det søte uttrykket sheltiene skal ha, kikker VELDIG nøye på valpen ;)

Klart, hun måtte se om den hadde mandelformede øyne :P Diza blir hetende Imelda hvis hun kommer dit hun er tenkt pr.d.d. :cool:

Skrevet

åhh.. blir skikkeli valpesyk her jeg sitter, har lyst på ALLE sammen :cool:

Noen bilder av Aron som valp 12 uker, sommeren 1998 (litt dårlig kvalitet):

som jeg savner denne fantastiske hunden ;)

Morgenen etter vi hentet ham

Aron005.jpg

Første gang vi badet ham

Aron006.jpg

Legger ved noen valpe bilder av Bono sommer -06, 6 uker gammel:

HPIM1071.jpg

HPIM1093.jpg

HPIM1072.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
    • Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...