Valpegjengen 2024
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
FĂžrste som slĂ„r meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avfĂžringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinĂŠr. Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vĂŠrt sĂ„nn. Ikke sikkert at mer energirikt for lĂžser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for Ă„ holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vĂŠrt sĂ„ tynn at folk blir stĂžtt av det og skinny shamer skamlĂžst. Det er Ă„penbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg Ă„ "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre  Da jeg var gravid la jeg pĂ„ meg "normalt" (mye, selv til gravid Ă„ vĂŠre), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for Ă„ skulle holde den, sĂ„ hormoner, hornoner, hormoner. Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun? Â
-
En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjÞr at hun ikke tar opp nÊring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an pÄ vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prÞvd ulike fÔr og fÔrtyper? Har du prÞvd Ä gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min smÄspiste hund var Ä gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig fÄr servert mer mat enn du orker. Jeg fÎret ogsÄ en kombinasjon av rÄtt og tÞrt, og varierte mellom typer og merker. à ha litt lakseolje over maten kan ogsÄ hjelpe.
-
Jeg har en tynn hund pĂ„ 2 Ă„r og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vĂŠrt tynn og spinkel sĂ„nn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prĂžvd Ă„ fĂ„ henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjĂžre? BĂžr hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjĂžr dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en smĂ„spist hund? Har prĂžvd flere for og hun er like tynn.Â
-
Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, sĂ„ er det antakelig mye lettere Ă„ fĂ„ til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass pĂ„ Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til Ă„ forplikte seg pĂ„ fulltid. Om du ikke finner en annonse, sĂ„ lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er hĂžy. Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den fĂžrste ikke var interessert i sĂžnnen min, og han var sĂ„ sĂ„ret av alle avvisningene, han mĂ„tte fĂ„ sin "egen" i en alder av fire Ă„r. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons pĂ„ det nusselige lille nĂžstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvĂŠr og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra Ăžrene og jage ham bort fra matskĂ„len sin, og han hadde ikke hjerte til Ă„ nekte den noe. Han hadde en grenselĂžs kjĂŠrlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altsĂ„ med hĂžy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pĂŠmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belĂžnning for ethvert tillĂžp til ro og avslapning ifbm kattene?Â
-
Det bÞr nok helst foregÄ i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall pÄ god avstand. Om du gjÞr det rett foran de andre hundene i bur sÄ er du like langt.
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts