Nani Skrevet 21. Juni 2022 Rapporter Skrevet 21. Juni 2022 Hei, Finnes det en mer miljøvennlig måte å oppbevare oppkuttet vom i fryseren, enn plastposer? Jeg kutter opp, deler inn i poser, tar ut en pose og tiner den nok til å stappe i kong og fryser igjen. Men det blir voldsomt mye plast. Man kan bruke små postbokser kanskje? Som tåler oppvaskmaskin? Jeg har vurdert poser som kan brukes igjen og igjen fra Tise, men disse blir vel dyre. Tips? Siter
Pingeling Skrevet 21. Juni 2022 Rapporter Skrevet 21. Juni 2022 Jeg bruker plastbokser til VOM i fryser og i kjøleskap. Jeg brukte plastposer før i tiden, men synes det ble mye gris og søppel av det. Avhengig av hvor store bitene du delere opp er, så kan det kanskje lønne seg å kjøpe plastbokser med "romdelere." Siter
maysofie Skrevet 21. Juni 2022 Rapporter Skrevet 21. Juni 2022 Jeg bruker bare plastbokser. Nå bruker vi riktignok Rawfôr som kommer ferdig oppdelt i 1kg-biter, men når vi fôrer VOM så deler jeg bare opp pølsene i passende biter og legger i boksene i frysa. Siter
bie Skrevet 22. Juni 2022 Rapporter Skrevet 22. Juni 2022 Jeg har alt liggende "løst" i en stor eske i frysen, litt slik som easy pack fra VOM er pakket. Kjøper de 6-kg pølsene og tiner de akkurat nok til at brødkniven greier skjære gjennom og lage ca 1kg store biter også legger jeg de i esken. Det hender at et par biter fryser litt sammen, men det er nok å kaste de i bakken, så går de fra hverandre igjen 1 Siter
Tyttebæra Skrevet 22. Juni 2022 Rapporter Skrevet 22. Juni 2022 Pappeske. Bruker slegge for å få bitene fra hverandre dersom de fryser fast. Hiver esken etter noen runder. En del plastprodukter avgir kjemikalier etter noen runder i oppvaksmaskin, så plastbokser er ikke noe godt alternativ tenker jeg. Skal du fryse ned i porsjoner og gjenbruke dem bør du heller finne et annet materiale enn plast. Siter
jma Skrevet 23. Juni 2022 Rapporter Skrevet 23. Juni 2022 Jeg tar vare på isbokser ol. og bruker det ? Siter
Rocket Skrevet 26. Juni 2022 Rapporter Skrevet 26. Juni 2022 Jeg har kledd en kurv i frysen i en plastpose akkurat nå. Fungerer veldig fint. Planen var egentlig å bruke en passelig pappeske, men glemte meg hele tiden og hev dem. Nå stapper jeg stort sett i kong, slikkematter og slanger etc da. Så blir bare ett ekstra lag for å unngå gris i bunnen av fryseren eller det som ligger under om noe skulle falle ned. Plasserer stort sett kongene i en slik eggekartong sak da for å holde dem oppreist mens de fryser skikkelig til igjen. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.