LinL Skrevet 18. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2021 Noen som har forslag til hundesjampo, som kan spyles av utendørs uten å være skadelig for miljøet? Det er "bare" til en labrador, så trenger ikke noe spesiell type:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 18. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2021 Google økologisk hundeshampo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 18. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2021 Har ikke prøvd de selv, men ser endel av mine svenske bekjentskaper liker WashBars. Fås både i såpestykke og flytende, om jeg har skjønt riktig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maskot Skrevet 20. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2021 (endret) At et produkt er laget med utgangspunkt i råvarer som er dyrket uten plantevernmidler sier jo ingenting om hvordan det ferdige kjemiske produktet påvirker omgivelsene. Å anta at «økologisk» shampoo er mer miljøvennlig enn annen shampoo er derfor en feilslutning gjort fra mangel på informasjon om kjemi og økologi. Hvilket produkt du skal velge vet jeg ikke, de er vel ganske like gitt at de alle har samme oppgave, men det viktigste er å fortynne med nok vann når du skyller ut, tror jeg. Har aldri sett vegetasjon ta skade av godt fortynnet såpevann (verken kroppssåper eller vaskemiddel/oppvasksåpe) man heller ut, men insekter og andre småkryp kan kanskje skades av det. Å velge en shampoo med en så kort ingrediensliste som mulig hjelper heller ikke. Lut («naturlig» såpe), som har kortest ingrediensliste og er helt naturlig, er kanskje det minst miljøvennlige man kan helle ut i naturen. Point being: Såpevann er ikke så farlig for miljøet om man ikke bryter overflatespenningen i dammer med det, så unngå å få såpe oppi dammer og bekker ved å passe avstanden til disse når det skylles ut. Endret 20. Juni 2021 av Maskot 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 20. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2021 Det er ingen automatikk i at økologisk er miljøvennlig nei. Men ofte en sterk korrelasjon. Men jeg burde kanskje utdypet med at norske økologiske produkter ihvertfall ofte også er produsert med tanke på miljøvennlighet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stjerneskinn Skrevet 20. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2021 Sjekk ut Optima pH, de skriver at produktene er fri for miljøgifter, så regner med det vil være egnet til det bruket. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 20. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2021 Har null peiling på hvor miljøvennlig de er, men jeg bruker Optima pH Hudvask på mine sauebikkjer som av og til får seg en dusj ute i hageslangen. Gjør absolutt jobben sin 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Kristine Lindbeck Skrevet 20. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2021 2 timer siden, maysofie skrev: Har null peiling på hvor miljøvennlig de er, men jeg bruker Optima pH Hudvask på mine sauebikkjer som av og til får seg en dusj ute i hageslangen. Gjør absolutt jobben sin Jeg bruker den på ustilings hundene minne å jeg. Funker gull 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 20. Juni 2021 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2021 Det enkle er ofte det beste, jeg brukte også Optima PH på Beaglen jeg hadde. Han badet jeg stort sett ute i sommerhalvåret. Merket ikke noe på planter/gress. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 21. Juni 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2021 Optima PH it is! Takk folkens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts