Jump to content
Hundesonen.no

Nekte å behandle hund?


Recommended Posts

Har et veterinærkontor som har egen veterinærvakt lov å nekte å behandle en hund pga den hunden fikk skrevet ut antibiotika hos annen klinikk?
En klinikk som ikke har veterinærvakt.

Saken er som så, Dyreklinikk 1 har vært de som har hatt mest med Minion å gjøre de siste årene, de henviste henne for utredning for revmatismen, og de har følgt henne gjennom 
medisinering og ved akutte betennelser. 
Men de har sjelden time på dagen, og med Minion så skjer ting akutt. Så denne uken fikk hun en akutt betennelse i ene tåen, og vi dro til Dyreklinikk 2. (de har nesten alltid time på dagen).
På denne timen fikk hun foreskrevet antibiotika (om det er korrekt for en betennelse i en tå eller ikke er ikke saken nå, men tåen var så hoven at den sprakk opp etc).
Så tåen er på bedringens vei, hun er på dag 3 på antibiotika, og plutselig i dag hovner albuen opp. Jeg tenker selvsagt at nå er det revmatismen som tuller igjen (vi skal prøve nye medisiner), og etter samtale med veterinær så velger vi å avvente å se. 
Selvsagt så stenger nesten alle veterinærkontor kl.16.00 i dag, og omtrent 10 minutter over kl.16.00 ser jeg at hevelsen sprer seg nedover foten. Så nå er hun hoven fra litt over albue til ned til håndledd, og huden er knallrød. Og da mener jeg RØD. Heldigvis ingen feber enda. Men det kan fint mistenkes at dette er en reaksjon på antibiotikaen.

Så jeg ringer da veterinærvakten til Dyreklinikk 1, de har jo behandlet Minion i alle år, og de NEKTER å se på henne pga hun fikk skrevet ut antibiotika hos Dyreklinikk 2, og ber meg kontakte de heller. Jeg prøver å si at de har ikke veterinærvakt, men de gjentar seg selv om igjen og om igjen til jeg gir opp og legger på.

Altså, jeg skjønner at veterinærklinikker er private og at de da har muligheten til å være selektiv med hvem de velger å behandle, men hva er poenget med en veterinærvakt da?
Hva er poenget med å være veterinær hvis du velger å ikke behandle en hund som trenger hjelp, da kan de vel velge et annet yrke? 

Overreagerer jeg? Er jeg helt på bærtur som sitter her helt sjokkert og skjønner ingenting?

Altså hun er ikke døden nær, men veterinærer åpner jo ikke igjen før tirsdag, og hun er jo ikke akkurat i en behagelig tilstand med en fot som plutselig er 3 ganger normal størrelse.

Edit: Hvis det ikke er lov å navngi klinikken så bare si ifra, jeg fjerner navnet umiddelbart hvis det er tilfellet.

20180518_163653.jpg

20180518_163805 (1).jpg

Edited by Taz
  • Sad 5
Link to post
Share on other sites
  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Enda en oppdatering. Veterinær virket ikke overbevist om en begynnende infeksjon, men tok en prøve av såret allikevel. (hun var superkoselig altså) Det var visst bakterier inni der, så da blir de

Ehm.  De fant ingenting i kulen som ble sendt inn, bare koagulert blod.  Så ingen vet hvorfor hun spontant begynte å blø inni albuen, en blødning som ikke stoppet på 1 uke.  Vi klør oss alle i

Mye bedre! Bildet er tatt i går, og i dag ser det enda bedre ut. Hevelsen er på vei ned, og nå er det bare hevelse fra håndledd til poten, men det har også merkbart gått ned.  Minion føler seg end

Posted Images

Så lenge det ikke står om liv og død må de ikke hjelpe deg. Men det er jo fryktelig dårlig kundebehandling! Forstår jeg deg riktig som at du har sagt deg villig til å komme inn på vakta så de kan undersøke henne, for å få hjelp? Og dette nekter de? Jeg skjønner det hvis de nekter å skrive ut antibiotika uten å ha sett hunden først. Men hvorfor de ikke skulle ta deg inn (men mindre de står opptatt med noe akutt) kan jeg ikke helt skjønne (jobber som veterinær på midlertidig lisens og har vakt selv).

Link to post
Share on other sites
Just now, Vilje said:

Så lenge det ikke står om liv og død må de ikke hjelpe deg. Men det er jo fryktelig dårlig kundebehandling! Forstår jeg deg riktig som at du har sagt deg villig til å komme inn på vakta så de kan undersøke henne, for å få hjelp? Og dette nekter de? Jeg skjønner det hvis de nekter å skrive ut antibiotika uten å ha sett hunden først. Men hvorfor de ikke skulle ta deg inn (men mindre de står opptatt med noe akutt) kan jeg ikke helt skjønne (jobber som veterinær på midlertidig lisens og har vakt selv).

Det stemmer. Jeg spurte ikke om hjelp over telefon, jeg spurte om dette var noe jeg burde komme inn på klinikken deres med, om dette var noe de kunne se på.
Altså villig til å betale for en undersøkelse, og de utgiftene som komme med å møte opp etter åpningstider.
De virket heller ikke opptatt med noe akutt, grunnen de ga meg var fordi hun hadde fått antibiotika og behandling hos annen klinikk. 

Hvis det er en allergisk reaksjon på medisinen, kan jo dette plutselig fort bli veldig akutt hvis hun blir verre. 

Link to post
Share on other sites
Akkurat nå, Taz skrev:

Det stemmer. Jeg spurte ikke om hjelp over telefon, jeg spurte om dette var noe jeg burde komme inn på klinikken deres med, om dette var noe de kunne se på.
Altså villig til å betale for en undersøkelse, og de utgiftene som komme med å møte opp etter åpningstider.
De virket heller ikke opptatt med noe akutt, grunnen de ga meg var fordi hun hadde fått antibiotika og behandling hos annen klinikk. 

Hvis det er en allergisk reaksjon på medisinen, kan jo dette plutselig fort bli veldig akutt hvis hun blir verre. 

Det synes jeg er helt uhørt! Er det andre i nærområdet som har vakt som dere kan ta kontakt med? Kanskje greit å kjøre litt for å få noen til å se på henne, ville heller ikke ventet til tirsdag!

Link to post
Share on other sites

Etter samtalen med Dyreklinikk 1 så sendt jeg en mail til veterinæren på Dyreklinikk 2, de har stengt, så jeg forventet ikke å høre fra henne før tirsdag.
Sendte henne bilder, forklarte situasjonen, og at jeg kom til å avslutte antibiotika behandlingen pga mistanke om reaksjon. 

Hun svarte faktisk!! Herregud så fantastisk veterinær hun er!
Vi ble enige om at det mest sannsynlig er en reaksjon på antibiotikaen, så vi avslutter behandlingen, hun skal rapportere det inn som bivirkning.
Så sa hun at hvis det ble verre måtte vi komme oss på en veterinærvakt, men foreløpig siden hun ikke har feber kan vi se om hevelsen går ned av seg selv.
Så informerte hun meg om hvilken annen klinikk som har veterinærvakt denne helgen (som ikke er Dyreklinikk 1).

Edit: Men grunnen til at jeg er så sjokkert er jo fordi dette er et veterinærkontor vi har brukt mye de siste 8 årene, spesielt med Minion. De kjenner Minion, de vet alt om hennes sak, også nekter de å behandle henne pga vi gikk til en annen klinikk? :icon_confused:
Edit igjen: Vi har brukt de i nærmere 8 år. 

Edited by Taz
  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

Fy søren,  jeg hadde gått til avisen tror jeg,  hva i alle dager er det for en reaksjon for at man har vært innom en  annen vetrinær å fått noe antibiotika?!  Tror jeg hadde provd å ringe /sende mail til mt også,  bare fpr å høre hva som er grea(selv om de helt sikkert har lov å nekte),  men at ee kanskje noterer aeg det bak øret slik at om det skulle skje noe verre senere så har de allerede noe på dem.  Det der tror jeg er noe av drt dårligste jeg har hørt om..

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Herlighet, der hadde jeg aldri satt mine ben igjen.. Uansett om de har rett til det eller ikke så er det ekstremt dårlig kundebehandling, og det virker nesten som om de er furt fordi du gikk til konkurrenten.. Flott at den andre klinikken svarte, til tross for at de er stengt. 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Malamuten said:

Fy søren,  jeg hadde gått til avisen tror jeg,  hva i alle dager er det for en reaksjon for at man har vært innom en  annen vetrinær å fått noe antibiotika?!  Tror jeg hadde provd å ringe /sende mail til mt også,  bare fpr å høre hva som er grea(selv om de helt sikkert har lov å nekte),  men at ee kanskje noterer aeg det bak øret slik at om det skulle skje noe verre senere så har de allerede noe på dem.  Det der tror jeg er noe av drt dårligste jeg har hørt om..

De påstod at Dyreklinikk 2 mest sannsynlig hadde mer relevant informasjon om Minion, og da kunne behandle henne bedre, siden det var de som hadde skrevet ut antibiotikaen.
Jeg prøvde å forklare at informasjonen Dyreklinikk 2 hadde om Minion var den informasjonen de hadde fått fra de (Dyreklinikk 1), som jeg hadde tatt med så behandlende veterinær hadde litt informasjon om hva som foregår med Minion (revmatismen). 
Prøvde også å si at Dyreklinikk 2 har ikke veterinærvakt, så de har jo stengt. Men de nektet å ha noe med Minion å gjøre, og ba meg bare ta kontakt med Dyreklinikk 2.

Dette føles virkelig ut som de er sure fordi jeg har brukt annen veterinær, og da nekter å ha Minion som pasient lenger. Ikke at vi noen gang kommer til å dra der igjen!
Kommer heller aldri til å anbefale de til noen, for dette er det verste jeg har vært borti. 
 

Edited by Taz
Link to post
Share on other sites

Dette MÅ jo stride mot dyrehelsepersonellovens §13, som sier at de skal utøve sin virksomhet på en faglig forsvarlig måte, og §14, om nødhjelp, noe dette jo var, med tanke på hvor lang tid det ville gå før du kunne få annen hjelp. Dyrevelferdslovens §4 sier også at "Enhver som påtreffer et dyr som åpenbart er sykt, skadet eller hjelpeløst, skal så langt mulig hjelpe dyret.", og det inkluderer i aller høyeste dyrehelsepersonell.

Jeg ville klaget klinikken inn for DNV, dette er ikke akseptabel oppførsel, og de burde få en smekk.

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Tror jeg hadde satt meg ned og skrevet en mail til dem og spurt om situasjonen virkelig er sånn og om det var slik de ønsket å behandle kunder som har brukt dem i så mange år. Syns det er helt uhørt, nå skjønner jeg greia med å ikke "blande" seg i en annen veterinærs greier, og skjønner at det er endel konkurranse på veterinærmarkedet. Men likevel. 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Det der ville jeg sendt mail om til Arken, for det er drøyt. Jeg har alltid vært fornøyd med den klinikken der, og jeg nekter å tro at alle som jobber der ville være enig i det svaret som du fikk. Jeg skal inn dit å røntge Happy igjen neste uke, at hun i utgangspunktet ble behandlet hos en annen klinikk var det ingen som sa noe som helst på. Jeg synes det høres skikkelig rart ut!

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Just now, Sprettballen said:

Det der ville jeg sendt mail om til Arken, for det er drøyt. Jeg har alltid vært fornøyd med den klinikken der, og jeg nekter å tro at alle som jobber der ville være enig i det svaret som du fikk. Jeg skal inn dit å røntge Happy igjen neste uke, at hun i utgangspunktet ble behandlet hos en annen klinikk var det ingen som sa noe som helst på. Jeg synes det høres skikkelig rart ut!

Sender deg melding for å ikke navngi personer i det offentlige.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått meg til å formulere og sende klinikken en mail for å høre om hva som skjer, forhåpentligvis har de en forklaring på det, men akkurat nå kommer jeg aldri til å bruke de igjen uansett. 
Hadde saken vært så akutt at hun var døende, så kunne dette fint endt med et fatalt utfall pga de nektet å ta henne inn. 

Jeg er forbanna, sjokkert, skuffet og uansett om de hadde hatet meg som person så skal det ALDRI gå utover akuttsaker hvor dyret trenger hjelp.
Jeg kan ikke for alt i verden ikke skjønne hva som skal være forklaringen deres. :icon_confused:

Minion sin tilstand har ikke endret seg, men hun har ikke blitt verre heldigvis, så vi følger med henne og drar til annen klinikk hvis det plutselig blir verre.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Hva er vitsen med veterinærvakt hvis de kun tar inn pasienter som aldri har satt sin fot i en annen klinikk? Og er det ikke slik at de lokale klinikkene deler på å ha vakt? Skjønner godt du ble sint og fortvilet. God bedring til Minion, og så håper jeg de legger seg langflate!

  • Like 5
Link to post
Share on other sites
9 timer siden, Taz skrev:

Minion sin tilstand har ikke endret seg, men hun har ikke blitt verre heldigvis, så vi følger med henne og drar til annen klinikk hvis det plutselig blir verre.

Sandnes Smådyrklinikk har vakt i helga, så blir det ille, kan du uansett dra dit. God bedring til Minion!

2 timer siden, TonjeM skrev:

Hva er vitsen med veterinærvakt hvis de kun tar inn pasienter som aldri har satt sin fot i en annen klinikk? Og er det ikke slik at de lokale klinikkene deler på å ha vakt? Skjønner godt du ble sint og fortvilet. God bedring til Minion, og så håper jeg de legger seg langflate!

Jo, det er tre klinikker som deler på vakt i området, denne klinikken som @Taz snakker om kjører egen vaktordning i tillegg.

Edited by Sprettballen
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Tydeligvis er misforståelsen at de driver veterinærvakt for egne kunder.

"Vi har offisielt ingen akuttvakt for alle syke dyr i området. Vi har selv valgt å forsøke å være tilgjengelig for våre kunder også utenom våre vanlige åpningstider."

Til tross for at dette står på hjemmesiden deres:

"Ved akutt sykdom utenom vanlig åpningstider er det mulig å ta kontakt med oss på vår vakttelefon *mobilnummer*"

Dette minner meg om noe som skjedde hos de en annen gang. Hvor jeg ble fortalt at det var en ekstra service som de tilbydde sine kunder å få svar på spørsmål på mail eller telefon. Da spørsmål om prøvesvar, røntgenbilder etc. Ettersom veterinær aldri ringte meg opp når h*n hadde prøvesvar klar, kun en kort sms, og hvis jeg hadde spørsmål om de så måtte jeg bestille en time. Hvor jeg ikke trengte å ha med bikkja.

Veterinær på telefon anså ikke Minion som akutt, og valgte derfor å ikke ta henne inn. De sier også nå at veterinær var opptatt med annen sak, men det ble ikke jeg fortalt over telefon. Kun at jeg burde ta kontakt med veterinær som skrev ut antibiotikaen. 

Så jeg ble egentlig ikke noe klokere av dette.  :icon_confused:

Link to post
Share on other sites

Her ser dere hevelsen litt bedre, hvis dere ser på foten under håndleddet. Det er den størrelsen foten egentlig skal være. Rødfargen har blitt mørkere, hevelsen flytter seg nedover. Hun er mer hoven over håndleddet enn hun var i går.

Aldri vært borti noe lignende. Har dere?

(overse huden på brystkassen, det er en bivirkning av kortison, og vi skal forsøke ciklosporin i neste uke for å bli kvitt kortisonbruken)

20180519_133932.thumb.jpg.d127e8fc4684effa7b6272605459554e.jpg

Edited by Taz
Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Taz said:

Tydeligvis er misforståelsen at de driver veterinærvakt for egne kunder.

"Vi har offisielt ingen akuttvakt for alle syke dyr i området. Vi har selv valgt å forsøke å være tilgjengelig for våre kunder også utenom våre vanlige åpningstider."

Til tross for at dette står på hjemmesiden deres:

"Ved akutt sykdom utenom vanlig åpningstider er det mulig å ta kontakt med oss på vår vakttelefon *mobilnummer*"

Dette minner meg om noe som skjedde hos de en annen gang. Hvor jeg ble fortalt at det var en ekstra service som de tilbydde sine kunder å få svar på spørsmål på mail eller telefon. Da spørsmål om prøvesvar, røntgenbilder etc. Ettersom veterinær aldri ringte meg opp når h*n hadde prøvesvar klar, kun en kort sms, og hvis jeg hadde spørsmål om de så måtte jeg bestille en time. Hvor jeg ikke trengte å ha med bikkja.

Veterinær på telefon anså ikke Minion som akutt, og valgte derfor å ikke ta henne inn. De sier også nå at veterinær var opptatt med annen sak, men det ble ikke jeg fortalt over telefon. Kun at jeg burde ta kontakt med veterinær som skrev ut antibiotikaen. 

Så jeg ble egentlig ikke noe klokere av dette.  :icon_confused:

Men du er jo kunde hos dem? :o Synes det her er utrolig merkelig kundebehandling. De gangene jeg har trengt akutthjelp, så må jeg jo nødvendigvis dra til en annen klinikk enn den jeg bruker til vanlig, siden de kun har vanlige åpningstider. Hvis de da sier "nei, du har vært hos en annen veterinær med hunden, så da vil vi ikke se på den", da hadde jeg blitt rimelig forbanna. Det er jo rett og slett håpløst!

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Så det de da mener er at de kun har akuttvakt for de tilfellene de selv har starta behandling på? Høres helt tullete ut spør du meg, hvertfall når du ringer og er kjent kunde der fra før. Håper du sa hva du syntes om den behandlingen. Tipper du har lagt igjen et "par" kroner der opp igjennom åra... 


Men det er åpenbart litt krig om kundene, nå var vårt tilfelle produksjonsdyr da, men samdrifta her fikk ganske klar beskjed av den vet.en som har dagpraksisen i området her om at dersom vi begynte å bruke avløserne som veterinærer (utdanna i hjemlandet og jobbet med å få godkjenninger og sånt i norge så jobbet derfor en periode som avløsere hos oss) så nekta han å ta i ei eneste ku her igjen. Høres  jo helt latterlig ut for oss, men for han så var det ramme alvor. 

 

Link to post
Share on other sites

Har ikke ord for hvordan denne klinikken har behandlet deg! Man skulle tro at man som langvarig kunde ble litt mer verdsatt enn dette. Har man god kjennskap til hunden er det da naturlig å ta den inn. Ikke at det burde være nødvendig å forklare hvorfor du dro til den andre i det hele tatt, men særlig med den forklaringen du har burde de vært så pass tilgivende. Håper du sprer dette videre så godt du kan slik at klinikken får på seg det dårlige ryktet den fortjener. :mad:

Lånehunden hadde noe lignende to ganger i armhulen da han var yngre. Hissige rød-lilla hevelser som kom plutselig. De var mer avgrenset hos ham og gikk ikke nedover beinet som hos din. Har bilde av det men hvilken disk de ligger på aner jeg ikke. Slik ser det ut nå, mange år etter:
17135.jpg.97e74fabad73cdd268d9ce24c2150292.jpg

Mener han fikk kortison og da forsvant hevelsen og rødheten etter en stund, men som du ser ble huden aldri helt fin igjen. Veterinær hadde ikke noe klart svar på hva dette var, så oppdater gjerne tråden etter hvert som du får vite mer. :)

Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Tuvane said:

Men du er jo kunde hos dem? :o Synes det her er utrolig merkelig kundebehandling. De gangene jeg har trengt akutthjelp, så må jeg jo nødvendigvis dra til en annen klinikk enn den jeg bruker til vanlig, siden de kun har vanlige åpningstider. Hvis de da sier "nei, du har vært hos en annen veterinær med hunden, så da vil vi ikke se på den", da hadde jeg blitt rimelig forbanna. Det er jo rett og slett håpløst!

Ja, jeg har vært kunde hos de i mange år. Helt siden de åpnet klinikken faktisk. 

Jeg håper og tror at hvis det faktisk stod på liv og død at de hadde tatt henne inn, men igjen, hvis hun fikk en reaksjon på medisiner så kan det jo fort bli farlig. Så jeg er fortsatt :icon_confused:

Ser ut som vi må til veterinær så snart det åpner, og da blir det ikke den klinikken igjen. Anicura er nå vår klinikk, og fantastiske veterinæren som svarte på mail etter jobbtid.

3 hours ago, Raksha said:

Så det de da mener er at de kun har akuttvakt for de tilfellene de selv har starta behandling på? Høres helt tullete ut spør du meg, hvertfall når du ringer og er kjent kunde der fra før. Håper du sa hva du syntes om den behandlingen. Tipper du har lagt igjen et "par" kroner der opp igjennom åra... 


Men det er åpenbart litt krig om kundene, nå var vårt tilfelle produksjonsdyr da, men samdrifta her fikk ganske klar beskjed av den vet.en som har dagpraksisen i området her om at dersom vi begynte å bruke avløserne som veterinærer (utdanna i hjemlandet og jobbet med å få godkjenninger og sånt i norge så jobbet derfor en periode som avløsere hos oss) så nekta han å ta i ei eneste ku her igjen. Høres  jo helt latterlig ut for oss, men for han så var det ramme alvor. 

 

Temmelig mange tusen kroner ja. Startet jo å gå der med Kiwi og hennes short ulna, og jeg har jo ikke akkurat vært heldig med friske dyr. 

Jeg har aldri vært borti noe sånt før, men jeg tenker at som så; hvis du vil beholde flest mulig lojale kunder så bør man kanskje ikke nekte de behandling pga man har brukt annen veterinær. 

Nå er jo denne klinikken veldig populær, så de lider nok ingen nød at de mister meg som kunde akkurat. Noe de spesifikt sa i mailen, at jeg mer enn gjerne måtte bruke annen klinikk videre. Det var jo ikke akkurat fastlegeordning, fritt frem å velge hvem som helst....

Så tror de er like dritlei meg som jeg er av de. Tror de er lei eier med kronisk syk hund som står på sitt når det kommer til bikkjas helse.

2 hours ago, Tyttebæra said:

Har ikke ord for hvordan denne klinikken har behandlet deg! Man skulle tro at man som langvarig kunde ble litt mer verdsatt enn dette. Har man god kjennskap til hunden er det da naturlig å ta den inn. Ikke at det burde være nødvendig å forklare hvorfor du dro til den andre i det hele tatt, men særlig med den forklaringen du har burde de vært så pass tilgivende. Håper du sprer dette videre så godt du kan slik at klinikken får på seg det dårlige ryktet den fortjener. :mad:

Lånehunden hadde noe lignende to ganger i armhulen da han var yngre. Hissige rød-lilla hevelser som kom plutselig. De var mer avgrenset hos ham og gikk ikke nedover beinet som hos din. Har bilde av det men hvilken disk de ligger på aner jeg ikke. Slik ser det ut nå, mange år etter:
17135.jpg.97e74fabad73cdd268d9ce24c2150292.jpg

Mener han fikk kortison og da forsvant hevelsen og rødheten etter en stund, men som du ser ble huden aldri helt fin igjen. Veterinær hadde ikke noe klart svar på hva dette var, så oppdater gjerne tråden etter hvert som du får vite mer. :)

Minion går fast på kortison pga revmatisme, så aner ikke hva det kan være. Men har økt dosen i håp om at det hjelper. :)

Skal selvsagt oppdatere om vi finner ut hva i all verden dette er.

Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Taz said:

Ja, jeg har vært kunde hos de i mange år. Helt siden de åpnet klinikken faktisk. 

Jeg håper og tror at hvis det faktisk stod på liv og død at de hadde tatt henne inn, men igjen, hvis hun fikk en reaksjon på medisiner så kan det jo fort bli farlig. Så jeg er fortsatt :icon_confused:

Ser ut som vi må til veterinær så snart det åpner, og da blir det ikke den klinikken igjen. Anicura er nå vår klinikk, og fantastiske veterinæren som svarte på mail etter jobbtid.

Temmelig mange tusen kroner ja. Startet jo å gå der med Kiwi og hennes short ulna, og jeg har jo ikke akkurat vært heldig med friske dyr. 

Jeg har aldri vært borti noe sånt før, men jeg tenker at som så; hvis du vil beholde flest mulig lojale kunder så bør man kanskje ikke nekte de behandling pga man har brukt annen veterinær. 

Nå er jo denne klinikken veldig populær, så de lider nok ingen nød at de mister meg som kunde akkurat. Noe de spesifikt sa i mailen, at jeg mer enn gjerne måtte bruke annen klinikk videre. Det var jo ikke akkurat fastlegeordning, fritt frem å velge hvem som helst...

Så tror de er like dritlei meg som jeg er av de. Tror de er lei eier med kronisk syk hund som står på sitt når det kommer til bikkjas helse.

Minion går fast på kortison pga revmatisme, så aner ikke hva det kan være. Men har økt dosen i håp om at det hjelper. :)

Skal selvsagt oppdatere om vi finner ut hva i all verden dette er.

Fytti, skikkelig sjarmerende kundebehandling ... godt du har alternativer! 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




  • Nye innlegg

    • Har de sluttet med nystekte vafler i skålene? Jeg har brukt både det og ball. Hunden skal definitivt ha et sug mot fristelser, det er jo sånn vi trener med belønning. Men hvis man trener med sterkere fristelser enn man forventer så er det en forutsetning at hunden mestrer det. Målet er jo at hunden skal oppleve både mestring og mer belønning ved å ignorere de sterkere fristelsene og jobbe på tross (eller grunn) av suget, ikke at det skal bli borte. Om hunden stadig får variabel belønning med å faktisk ta fristelsen så vil det fungere mot sin hensikt. Å trene med lav fristelse kan funke fint helt til den dagen hunden oppdager/lukter at det er noe langt mer fristende i skåla på konkurransen. Og så vil det avhenge av individet, om det er så godt inntrent at fristelsen ikke spiller noen rolle. Noen hunder er på jobb i ringen og bryr seg lite om noe annet. Andre har mer behov for kontroll og utforskning av omgivelsene, og da er fristelser en større utfordring.
    • https://www.nrk.no/nordland/ny-studie_-mops-har-51-ganger-storre-sjanse-for-pusteproblemer-_-dyrebeskyttelsen-reagerer-1.16015682  
    • Når man trener en hund så blir man ofte tipset om at man skal trene det vanskeligere enn ting faktisk er, sånn at når man kommer i konkurranse, så blir øvelsene så enklere enn forventet (for hunden) Jeg ser at noen i min hundeklubb sliter med øvelsen "fristelse", hvor man går i 8-tall rundt skål med godbit og en leke. Så de trener og trener med godbiter som lukter MASSE, og som frister noe enormt. Av og til går det bra, men problemet med at hunden løper bort til matskåler og leker, aldri blir helt borte. Og man trener og trener videre.  Mine hunder elsker både mat og leker, men jeg har heldigvis aldri hatt problemer med denne øvelsen. Og jeg lurer på om det er fordi at mine matskåler som oftest er tomme, eventuelt at det ligger en tørr kjedelig sak der. Og leken er lite fristende. Så mine hunder har aldri i konkurranse lurt på hva som ligger i matskålen (for den bruker jo å være tom), og leker bruker å være kjedelig. I konkurranser har jeg stort sett bare opplevd godbiter som virker veldig lite fristende. Og egentlig det samme med leken. Har f.eks aldri sett en tennisball ligge som fristelse (det er jo mange som belønner med tennisballer) Lager man seg et problem når man utsetter hunden for langt større fristelser enn man bør gjøre? For så lenge problemet (=hundens sug mot fristelser) aldri blir borte, så gjør man vel noe feil. Eller?
    • Takk for gode svar. Jeg skal prøve å bytte for  og kan teste ut ananas   cathrine 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...