Tyttebæra Skrevet 4. Mai 2018 Rapporter Skrevet 4. Mai 2018 Jeg har hørt ulike ting av personer i mitt miljø, ingen har så vidt jeg vet førstehånds erfaring innen RIK. Noen sier bokstavene, altså R I K og I P O, mens andre sier det som et ord; rik og ipo. Hva er rett? Dette irriterer meg hver gang temaet dukker opp. Det er nesten som cacib-diskusjonen, bare at ingen vet svaret. Siter
Wilhelmina Skrevet 4. Mai 2018 Rapporter Skrevet 4. Mai 2018 Har aldri hørt det uttalt som bokstaver i hvertfall. De jeg kjenner som går rundt og snakker om rik og ipo har stort sett litt erfaring med disse tingene også. Siter
Malamuten Skrevet 6. Mai 2018 Rapporter Skrevet 6. Mai 2018 Det er jo forkortelser så det er vell ikke feil å si det som bokstaver, men aldri hørt noen si det selv. Rik og ipo er det som blir brukt vanligvis. Siter
Tuvane Skrevet 8. Mai 2018 Rapporter Skrevet 8. Mai 2018 Jeg har aldri hørt noen si annet enn "IPO" og "RIK" (dvs ikke "I-P-O" og "R-I-K", men man sier "S-L", ikke "SL". Siter
Nimbus Skrevet 8. Mai 2018 Rapporter Skrevet 8. Mai 2018 Det er vel ingen fasit, men ordene ruller jo fint på tunga og det er tradisjon for at slike forkortelser blir akronymer i det norske språket. Siter
Tyttebæra Skrevet 11. Mai 2018 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mai 2018 Takk for alle svar. Da vet jeg hvordan jeg selv skal si og argumentere for det. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.