Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Akkurat nå, QUEST skrev:

Hm...*mistenksom* 

:shifty::shifty:

Akkurat nå, QUEST skrev:

Whaaat? Og jeg som trodde at alle oppfattet meg som snill,mild og føyelig...:huh: :innocent:

*La QUEST leve i sin egen lille boble der selvinnsikt ikke inngår i læreplanen*                :whistle: 

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kunne løsningen være en stilltiende avtale om å ignorere trolling og spetakkel i egne hoder, scrolle elegant over nebbing, ikke være med på å eskalere diskusjoner som ikke leder til noe annet enn pola

At den som blir ignorert skal få beskjed vil neppe føre så mye godt med seg i praksis, jeg tror det fort kan bli mye såra følelser og sure miner. Om man fikk til at det ikke kom varsler om at en ignor

Dette. Jeg ønsker alle de som har valgt å forlate forumet tilbake igjen, noen av dem hadde ekstremt mye kunnskap og bidro med både interessante, meningsfylte og morsomme diskusjoner til tider. Me

Akkurat nå, Siri skrev:

:shifty::shifty:

*La QUEST leve i sin egen lille boble der selvinnsikt ikke inngår i læreplanen*                :whistle: 

Se der ja..visste jeg hadde grunn til å være mistenksom..:sleep:

Altså...nå ble jeg både såra,vonbroten og fryktelig lei meg altså!:icon_cry:*rapporterer og blokkerer Siri på flekken* :sleep:

24 minutter siden, QUEST skrev:

Altså...nå ble jeg både såra,vonbroten og fryktelig lei meg altså!:icon_cry:*rapporterer og blokkerer Siri på flekken* :sleep:

Jeg beklager på det sterkeste at du ble såra og vonbråten av mitt utsagn :aww: 

57 minutter siden, QUEST skrev:

Hmpf..jeg syns ærlig talt ikke det der hørtes helt ektefølt ut altså..:sleep: *forventerroserogtårer* 

Det er så ekte som det KAN få blitt, dette... Er det ikke sånn unnskyldninger skal framsettes? Det har jeg lært de siste par ukene nemlig :aww: 

Just now, Siri said:

Det er så ekte som det KAN få blitt, dette... Er det ikke sånn unnskyldninger skal framsettes? Det har jeg lært de siste par ukene nemlig :aww: 

Kanskje vi skal høre om noen politikere kan hjelpe oss med hvordan man sier unnskyld? 

• Haha 3
11 timer siden, Siri skrev:

Hm..*mumle,mumle..godtar unnskyldningen din under sterk tvil..* :sleep:

OT: Noen som kan peike meg i retning av hvor man ignorerer brukere? Aldri brukt funksjonene før, men kjenner det er på tide. Bruker riktignok bare mobil.

Edit: Denne gangen fant jeg det visst med tre klikk :lol: 

Edited by maysofie
  • Like 1
20 minutter siden, maysofie skrev:

Selv etter ignorering, så får man opp tråder vedkomne har startet? Er det bare svarsinnlegg i tråder som blir ignorert (utenom mentions, meldinger ol.)?

Er det ikke bare å overse tråder fra personer man ikke liker? Man må jo ikke gå inn i tråder hvis man ser at den er startet av noen man ikke tåler.. :huh:

Edited by QUEST
8 minutter siden, QUEST skrev:

Er det ikke bare å overse tråder fra personer man ikke liker? Man må jo ikke gå inn i tråder hvis man ser at den er startet av noen man ikke tåler.. :huh:

Det er ikke snakk om å faktisk klikke inn i trådene, men å måtte scrolle forbi halve listen hver gang for å finne noe relevant/interessant føles unødvendig når man like gjerne bare kan ignorere brukere (forutsatt at funksjonen innebar også tråder, ikke bare innlegg) :) 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har ei venninne som har en bull terrier tispe 4/5 år og jeg har selv en alaska husky tispe på 1,5 år, som har blitt introdusert for hverandre og det gikk i grunn kjempe fint. Jeg er bare litt skeptisk siden min AH var i møte med en miniatyr bull terrier hann som reiv ganske mye hår av henne i nærheten av ørene, og han var lite sosialisert fra før så han var ganske stressa..  Så jeg passet godt på hele tiden da disse jentene lekte (noe jeg uansett hadde gjort). Men hennes BT tispe har en tendens til å nappe i pelsen til frøkna mi, gjerne litt når hun hopper opp og prøver å få tak i pelsen i nakke partiet (hun gjør visst det her på alle hunder hun leker/møter). Er dette noe som er normalt for denne rasen eller kommer det av stress/vil ha oppmerksomhet? Bare skeptisk til hele rasen siden jeg har hatt dårlig erfaring før, så bare tenkte jeg ville spørre litt her dersom noen har noe å komme med 😅 er nok litt overbeskyttende, men har ikke lyst til at hun skal få flekker her og der fordi at pelsen hennes nappes ut.. Takk på forhånd for eventuelle svar!
    • Når en valp per 7-8 mnd så har jeg aldri tenkt på turlengde, innen rimelighetens grenser (hadde droppet Lars Monsen turer litt til). Husky er jo en solid turgåer som krever mer enn de fleste andre hunder, og border collie er en rase som krever mer mental stimuli enn de fleste andre raser, så helt teoretisk sett ville jeg nok tenkt understimulert eller bare midlertidig gira er mer sannsynlig enn overstimulert.  Hvordan ser turene ut? Snuser hun mye, stopper hun for å se, eller er hun typen som bare går og går? Trener du på å gå pent? Går du en runde, eller snur du? Går du i skog og mark, by, park eller nabolag? Det jeg mener med det siste er å spørre hvor mye nytt hun må bearbeide på turen av luder, lukter, syn, andre mennesker og hunder. Har hun forresten hatt første løpetid? Ser Simira har linket til flere tråder, og der er det sikkert mange gode råd, men det kan være greit å finne årsaken. Jeg tror kanskje jeg ville tatt kontakt med tidligere eier å hørt med dem om hun har brukt å gjøre sånn før, og hørt med dem om hva slags tur-regime og hjernetrim hun hadde der. Det er vanlig at hunder bruker et par uker på å bli varme i trøya i sitt nye hjem, og da er de ofte litt mer forsiktige. Når de blir ordentlig kjent med sin nye situasjon og nye familie, så utfolder de seg mer og finner på de ting som er naturlig for dem når de føler seg selvsikre of trygge.
    • Flyttet innlegget til Trening og adferd, som er riktig forum. Andre tråder med samme problematikk finner du her:  
    • Hei!  Vi har for et par uker siden, adoptert en husky /bordercollie tispe på 7, snart 8 måneder.  Det har vært et tanke kjør, tatt litt tid før hun har roet seg. Hun er kjempe søt, kosete og leken. Veldig snill hund. Utfordringen er at nå har hun to ganger skapt seg vanskelig iløpet  av tur. Hun klikker helt, napper og hopper. Vi har brukt bånd, men nå gått over til sele.  Idag så klikket hun skikkelig, første gang jeg har opplevd det slik. Hun begynte med å bite i båndet og etterhvert nappet på meg. Jeg fikk rett og slett ikke roet henne ned. Jeg kom hjem med blåmerker på armen. Slev om hun ikke biter aggressivt,  bare napper så har hun skarpe tenner. Jeg kan tenke meg kanskje vi har gått for langt på tur. Selv om det har vært i hennes tempo, fått pauser og drukket vann. Det er bare en tanke. Jeg har lest at husky valper skal gå max 40 min på tur i gangen. Noen sier at de kan gå skikkelige turer. Jeg blir ikke klok på dette. Vi har alltid med godbiter på tur. Men det hjelper ikke når det blir slik. Jeg kjenner jeg gruer meg til neste tur...    Noen tips og erfaringer ? 
    • Biting er ofte selvforsterkende, særlig hos noen raser, så ignorering fungerer ikke alltid her. Timeout bak grind kan fungere, eller innlæring av å gå å legge seg på plassen. Å stoppe all aktivitet/lek og gi hunden en oppgave som er godt innlært er et alternativ. Det er også viktig å lære seg å forutse de situasjonene hvor han kanskje girer seg opp for mye, og prøve å forebygge med rolige oppgaver, gi noe å tygge på, e.l.  
  • Nylig opprettede emner

• Create New...