Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Monikawt skrev:

Okei, takk :ahappy:

har du seler fra MR koppel? Har du bilder isåfall? :) 

Kan poste bilde i Trekkhundtråden :) 

• Like 1
Skrevet
2 minutter siden, Line skrev:

@Stine Vet du når lagene for teamsprinten kommer?

Sikkert så seint som mulig :lol:

Min ukvalifiserte gjetting er Ragnhild Haga og Maiken C Falla hos jentene og Sundby og Klæbo hos guttene.

• Like 1
Skrevet
Just now, Stine said:

Sikkert så seint som mulig :lol:

Min ukvalifiserte gjetting er Ragnhild Haga og Maiken C Falla hos jentene og Sundby og Klæbo hos guttene.

De kunne da for f*** venta med å sende hjem Kruger... 

Tror nok du har rett, med et lite forbehold om Bjørgen inni der.

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

De kunne da for f*** venta med å sende hjem Kruger... 

Tror nok du har rett, med et lite forbehold om Bjørgen inni der.

Krüger er jo egentlig ingen sprinter, men jeg skulle gjerne sett han ta den! Jeg er sikker på at han hadde fikset det utmerket :) Aller helst hadde jeg sett to trøndere hps gutta, Iversen kunne fått en ny sjangs etter "fiaskoen" i VM... Kanskje Bjørgen ja, hmmm vi har for mange gode :lol: Får vel ikke vite noe før i morgen tenker jeg...

Skrevet
Just now, Stine said:

Krüger er jo egentlig ingen sprinter, men jeg skulle gjerne sett han ta den! Jeg er sikker på at han hadde fikset det utmerket :) Aller helst hadde jeg sett to trøndere hps gutta, Iversen kunne fått en ny sjangs etter "fiaskoen" i VM... Kanskje Bjørgen ja, hmmm vi har for mange gode :lol: Får vel ikke vite noe før i morgen tenker jeg...

Sundby er jo heller ingen sprinter, og har vist seg i langt dårligere form enn Kruger. Iversen tviler jeg på, ha fiksa jo ikke sprinten forrige uke heller. Da heller Sundby egentlig...

Helst skulle Petter vært der da :P 

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Sundby er jo heller ingen sprinter, og har vist seg i langt dårligere form enn Kruger. Iversen tviler jeg på, ha fiksa jo ikke sprinten forrige uke heller. Da heller Sundby egentlig...

Helst skulle Petter vært der da :P 

Men det er noe med Sundby og ledelsen :sleep: Petter og Johannes hadde vært dreamteam!! 

Skrevet
Just now, Stine said:

Men det er noe med Sundby og ledelsen :sleep: Petter og Johannes hadde vært dreamteam!! 

Ja, når han ikke fikser individuelle gull så må han jo få hjelp...

• Haha 2
Skrevet

Casper stjal en brødskive fra benken, men siden jeg så det fikk jeg bedt han om å slippe. Flink hund ikke sant? I det jeg tar opp skiven fra gulvet og snur meg for å kaste den i bosset, snapper Casper skiven ut av hånden min å løper alt han klarer :lol::teehe:fikk fatt i skiven en gang til, men denne gangen tok jeg den med meg i stuen så Casper og Melvin fikk dele den  :aww: enda godt jeg er konsekvent :aww::lol:

• Haha 3
Guest *Kat84*
Skrevet

Uten at jeg har fulgt særlig med utenom gjennom Telenor appen så har jeg skjønt at dette nesten er litt sann. :P

FB_IMG_1519062986675.jpg

Skrevet
3 hours ago, Kokospaniel said:

Er du helt sikker på at det er lurt å kalle bikkja Kaos?? Sånn hvis det skulle slumpe på å være en bitteliten sammenheng mellom navn og oppførsel... :fear:

skriver under på denne. Jeg har en hund jeg gav navnet Ain. Gjett hvor  mange baller han har :)

(Ain er egentlig en stjerne da, og betyr ikke 1. men dog)

• Like 3
Guest *Kat84*
Skrevet

Vanlig varighet på tur, men i lavere tempo er tydeligvis ikke helt godt nok for Sjef. Får jo ikke brukt energi på den slags. :aww: Så når nye paraceter begynte å fungere så fikk han en sakte tur til. 
Jeg er åpenbart godt dressert. :P 

Skrevet

Akkurat nå har jeg lekt meg i photoshop og laget meg en signatur. :lol: Litt usikker på hva jeg egentlig synes som sitatet, men men. Vanskelig å finne noe som passet synes jeg. 

Skrevet (endret)

Har vært på besøk hos kommende kjæreste til Lotta. Han er bare så tvers gjennom skjønn. Nydelig temperament, vakker å se på, intenst på i lek og trening. Han likte Lotta veeeeeeldig godt. Hun var bare gretten, sur bitch! 

Det går seg nok til. Begge roa seg med godbiter og litt lydighetsøvelser.

Endret av Gjest
Skriveleif
Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg skulle måle feber, men tok tannbørste i stedet. Heldigvis ble det oppdaget før det var for sent... :icon_redface:

Skrevet
7 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg skulle måle feber, men tok tannbørste i stedet. Heldigvis ble det oppdaget før det var for sent... :icon_redface:

Håper den skulle måle under armen og ikke i rektum... :innocent:

• Haha 5
Skrevet

Må bestemme meg for om jeg skal bake kake til siste praksisdag eller ikke.. Virker som det er litt forventet at studentene gjør det, men jeg synes det er litt rart. Heller mot å bare kjøpe en pose twist :P Er det innafor?

Har siste dag på legevakten på fredag, så er det rett videre til Stavanger på mandag (reiser søndag). Hardt med to praksisperioder rett etter hverandre, men det blir ekstra deilig å bli ferdig da! Siste praksisperiodene iløpet av studiet, og om bare noen måneder er jeg ferdigutdannet! :D

• Like 4
Guest *Kat84*
Skrevet
1 time siden, mushi skrev:

Håper den skulle måle under armen og ikke i rektum... :innocent:

Ingen kommentar :whistle:

Skrevet

God morgen soniser

Her skal det bli liv og røre, og et smil smått om senn når bare smertestillende begynner å virke- tjohei.

Jeg er så glad Northug ikke er i OL, tenk hvis han hadde gjort det bra... da hadde vi jo aldri blitt kvitt han. Nei, gøy at andre får prøve seg... og det var det jeg hadde om OL.

Skrevet
15 hours ago, Stine said:

Bjørgen og Falla for damene ser jeg i Adressa.

• Like 1
Skrevet

åh så noe på tv i går- må bare dele til dere som er opptatt av hår.

E klemme ikkje, folk vettjo at e lika de, dessuten ødlegg det håret (Sophie Elise)

• Haha 2
Skrevet
Akkurat nå, Debbie skrev:

åh så noe på tv i går- må bare dele til dere som er opptatt av hår.

E klemme ikkje, folk vettjo at e lika de, dessuten ødlegg det håret (Sophie Elise)

Som tidligere nevnt..noen burde absolutt få gratis prevensjon fra staten..

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, laikamor skrev:

Må bestemme meg for om jeg skal bake kake til siste praksisdag eller ikke.. Virker som det er litt forventet at studentene gjør det, men jeg synes det er litt rart. Heller mot å bare kjøpe en pose twist :P Er det innafor?

Har siste dag på legevakten på fredag, så er det rett videre til Stavanger på mandag (reiser søndag). Hardt med to praksisperioder rett etter hverandre, men det blir ekstra deilig å bli ferdig da! Siste praksisperiodene iløpet av studiet, og om bare noen måneder er jeg ferdigutdannet! :D

Jeg gjorde ikke noe siste praksisdag, ga ingen gave heller, aldri gjort det på de praksisene jeg har hatt.

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet

I dag frister det mest å la kostholdet bestå av en bøtte med is. Halsen føles som et åpent sår så ingenting frister egentlig. 

Jeg håper egentlig at jobbutstyret ikke kommer i posten i dag heller. :whistle: 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...